USA:n presidentinvaalit 2020 – demokraatit sotajalalla?

  • 758 698
  • 6 909

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei riitä, jos Biden vie Pennsylvanian, Michiganin, Wisconsinin ja Arizonan.
Trumpilla on ainakin Pennsylvaniassa, niin massiivinen johto, että taitaa olla jo taputeltu. Ja taitaa noista muistakin kaikkia muita paitsi Arizonaa viedä.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Wis - oliko tälle galluppia joka ennusti Trumpia? Uskomatonta taas kerran

edit: ok onkin 20 pros vielä

Hyvin suuri osa noista jäljellä olevista äänistä on postiääniä Milwaukeesta, ja jotain olivat ilmoittaneet etukäteen, että noiden laskenta pitäisi olla valmis 5 aamuyöllä paikallista aikaa eli joskus klo 13 Suomen aikaa. Noiden pitäisi olla hyvin voimakkaasti Bidenille kallellaan. Tuon jälkeen tietää aika pitkälti mihin leiriin Wisconsin tulee jäämään.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Trumpilla on ainakin Pennsylvaniassa, niin massiivinen johto, että taitaa olla jo taputeltu. Ja taitaa noista muistakin kaikkia muita paitsi Arizonaa viedä.

Mihin arviosi perustuu? Pennsylvaniassa esim Philadelphian ja sitä ympäröivien countyjen laskenta täysin kesken, vasta 40-60% laskettu. Ns maaseutu-countyt ovat valmiit ja siihen kai tuo Trumpin selkeä johto perustuu.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Biden voi hyvin voittaa vielä mutta jo tässä vaiheessa voidaan sanoa julkisessa keskustelussa olleen melkoinen bias. Se, että ns. fiksut ja progressiiviset ihmiset eivät kertakaikkiaan suostu ymmärtämään miksi joku äänestäisi Trumpia muuta kuin tyhmyyttään ei ole hyvä tilanne ja kuplista pitäisi pystyä kurkkimaan ulos vahvemmin ja paremmassa uskossa. Eikä se kauheasti kerro älykkyydestäkään vaikka sellaiseksi naamioidaan.

Demokratiassa nyt vaan ei voi sivuuttaa tuollaista porukkaa tyhminä ja harhaanjohdettuina. Pitää pystyä parempaan.

Mutta täällä edelleen toiveissa Bidenin voitto. Kolikonheitolta näyttää ja tekisi mieli sanoa Bidenilla olevan hyvä ylikerroin mutta kuinka uskottava tällainen väite nyt on? No, pelasin kuitenkin eli omaa rahaani häviän jos olen väärässä.
 
Arizona, Nevada ja Georgia menee bidenille, veikkaan. Lisäksi hän tarvitsee jonkun kolmikosta WI, MI, PA..?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
On kyllä uskomaton kansa tuolla jenkkien maalla. Ei voi kuin päätään pyöritellä tuon tyhmyyden edessä...

Kysyin jo neljä vuotta sitten, että onko se demokratiaa jos vähemmän ääniä saanut voittaa?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näyttää kyllä nyt menevän niin kuin epäilinkin, eli tiukoille menee, ja Trumpin jatkokausi näyttäisi nyt todennäköisimmältä.

Näillä siis todennäköisesti mennään. Tämä ei oikeastaan edes järkyttäisi, koska olin jo asennoitunut tähän, vaikka Bidenille olisinkin itse ääneni antanut.

Loppuun totean sivukommenttina, että olen ihmetellyt, miksi media puhuu edelleen valitsijamiehistä, kun nykyaikana näistä sukupuolittuneista titteleistä ollaan luopumassa. Aamulehti näemmä kuitenkin käyttää nyt muotoa "valitsija".
 
Suosikkijoukkue
HPK
Aki Pyysingiä ja muita Bidenin voiton betsaajia vähän varmaan kaulus kiristää. Eipä siinä, itsekin meinasin vielä eilen laittaa satkun vetämään. Sitten muistin, mikä voimavara on amerikkalaisten tyhmyys.

Eiköhän siellä osaavat vedonlyöjät osaa tarvittaessa seiftata.Paljos se loppujen lopuksi löi Bidenille, oliko jotain 200k€? Tosin ei kai noi ammattilaiset lyö sellaisia vetoja, mitä ei ole varaa hävitä.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
On kyllä uskomaton kansa tuolla jenkkien maalla. Ei voi kuin päätään pyöritellä tuon tyhmyyden edessä...

Kysyin jo neljä vuotta sitten, että onko se demokratiaa jos vähemmän ääniä saanut voittaa?
Paras kommentti minkä olen lukenut electoral voten puolustajilta: ”enemmistö ei saa voittaa vähemmistöä.”

Pitäisikö jonkun kertoa kuinka demokratia toimii
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mihin arviosi perustuu?
Ihan vain siihen, että tuo ero on jo niin valtava, että sitä ei enää yhdellä Philadelphialla käännetä.

Ei tämä mitään tietoa tietenkään ole.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Joe Biden ei ole enää kaukana Hillary Clintonin kokonaisäänimäärästä. Donald Trumpin äänimäärä kasvanut lähes miljoonan verran. Tietenkin näihin nyt osittain vaikuttaa tuo äänestysaktiivisuuden kasvu.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Paras kommentti minkä olen lukenut electoral voten puolustajilta: ”enemmistö ei saa voittaa vähemmistöä.”

Pitäisikö jonkun kertoa kuinka demokratia toimii
...mihin vastaus tulee automaattisesti: "Yhdysvallat on tasavalta eikä demokratia!" - on kokeiltu, ei mene sanoma perille.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Eiköhän siellä osaavat vedonlyöjät osaa tarvittaessa seiftata.Paljos se loppujen lopuksi löi Bidenille, oliko jotain 200k€? Tosin ei kai noi ammattilaiset lyö sellaisia vetoja, mitä ei ole varaa hävitä.

Taisi pari viikkoa sitten jossain haastattelussa sanoa, että 160K on nyt lyöty ja lisää menee.

Hurja summa meille tavallisille tallaajille, mutta varmaan sitten lopulta sama kuin jos itse menettäisi tyyliin viiskymppiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös