Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 313 002
  • 6 487

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy kyllä antaa krediittiä kannattajakatsomon arvokkaalle työlle hallin tunnelman kannalta. Tiistain ottelussa ainakin pariin otteeseen pelin jälkimmäisellä puoliskolla pelikatkon aikana kuulutettiin "nyt koko halli kannattajakatsomon tahtiin" tms. Ei koko halli nyt ihan täysin lähtenyt mukaan kannustukseen, mutta mielestäni kyllä selkeästi sai aikaan tavanomaista enemmän kannustusta ympäri hallia. Matsin jännitys toki hieman lässähti ennen aikojaan kun Ässät oli täysi vastaantulija, mutta silti tiistainen tunnelma oli tämän kauden arkiotteluista tähän mennessä mielestäni paras.

Lisäksi tiistain pelissä (ja kyllä muissakin peleissä) hienoa on ollut "erityisvieraiden" huomioiminen. Tiistain matsissa oli joukko ESN-vaihtareita, joita sitten Jore kävi morjestamassa ja pääsivät myös dance camiinkin. Todella hauskaa heillä vaikutti olevan ja tällainen positiivinen fiilis tarttuu luonnollisesti myös muihin katsojiin.
Nöyrimmät henkilökohtaiset kiitokseni, ennen kaikkea palautteesta (ja tietysti kiitos sen positiivisesta sävystä). Palaute ajaa eteenpäin ja tekemistä parempaan suuntaan. Vaikkakin Liigassa kannattajakulttuuri elelee selkeää suvantovaihetta, pyritään Turussa pitää hommaa yllä (ja ennen kaikkea kehittää) päivittäisellä tekemisellä.
 

Kulkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nöyrimmät henkilökohtaiset kiitokseni, ennen kaikkea palautteesta (ja tietysti kiitos sen positiivisesta sävystä). Palaute ajaa eteenpäin ja tekemistä parempaan suuntaan. Vaikkakin Liigassa kannattajakulttuuri elelee selkeää suvantovaihetta, pyritään Turussa pitää hommaa yllä (ja ennen kaikkea kehittää) päivittäisellä tekemisellä.
Posia täältäkin! Välitätte erinomaisesti positiivista energiaa ihan hallin kaukaisimpaan nurkkaankin. Jos jotain toivoisin, enemmän tempauksia. Se on helppo tietysti täältä sivusta sanoa mitä pitäisi tehdä, kun te annatte niukasta vapaa-ajastanne erittäin suuren lohkon tepsille ja kannattamiselle. Joka tapauksessa toivoisin enemmän uusia huutoja, ajankohtaisia, humoristisia, keskusteluja herättäviä huutoja ja lakanoita yms. Mutta hyvässä hengessä, niin että kaikki voivat nauraa. Mutta iso peukku koko mutkalle jo tähän astisesta toiminnasta!
 
Suosikkijoukkue
TPS
Täältä myös komppausta edellisille, suomalaiset istuvat yleensä pelissä kuin kirkon lehtereillä ja tunnelma sen mukainen, joten tuo mutkan tuoma ääni tuo ehdottomasti hyvää fiilistä hallille. Esimerkiksi silloin, kun oli futispeliä päällekkäin ja osa porukasta siellä huomasi, kuinka paljon tuo vaikuttaa ainakin omasta mielestä.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Pitää antaa Joonalle krediittiä ottelutapahtuma on kokonaisuudessaan mennyt parempaan suuntaan kannattajille annetaan tilaa ihan hyvin.

Rauhallista, mutta tasaista eteenpäin menoa on ollut tosiaan kannattajatoiminnassa jo jonkin aikaa. Suurimpina tavoitteena kannattajakatsomossa tulevaisuudessa saada porukka sisäistämään, että Mutkassa ottelun seuraaminen kannattaen on ihan eri tuote, kuin istua viereisessä lohkossa, A-katsomossa tai yläparvella. Ottelussa käy paljon jengiä, jotka viihtyisivät ja saisivat otteluista enemmän irti, jos vaan heille saisi myytyä ajatuksen siitä, että eläisivät ottelut sen sijasta, että vaan katsoisivat ne. Lisäksi on paljon porukkaa, jotka eivät edes käy juuri peleissä, mutta voisivat käydä jos saisi ne Mutkaan.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Kyllä mua alkaa oikeesti jo kyrsimään toi äänentoiston hiljaisuus hallilla. Ei ole missään muussa hallissa, missä olen käynyt, näin hiljaisella. Ei kuule edes noita yleisöhaastatteluita.

Tänään oli about 500 kännistä opiskelijaa paikalla, eikä luulisi olevan vaikeaa saada tämä porukka messiin, mutta ei.

Peliä mä pääasiassa olen katsomassa, mutta musiikki-ihmisenä vituttaa hiljainen halli. Juuri ja juuri kuuli kun dirlandaa soi voiton jälkeen. Nuoruudessani esim. kyseinen biisi raikasi ja kovaa.

Samoin jotenkin DJ:n ajoitukset biiseissä outoja. Varmasti hyvä DJ, mutta tunnelmaa nostattavat biisit tuntuvat jatkuvasti tulevan tilanteissa, joissa on joku uusittu aloitus ja biisi soi max 10 sekentia.

Eiköhän tästä jotkin taas närkästy. Siitä vaan. Oma mielipiteeni on ja istuin näiden opiskelijoiden keskellä, eikä lähtenyt ääntä oikeen keneltäkään. Tuskin kukaam tulee takaisin...
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Allekirjoitan ylläolevan täysin.

Nyt kun kerran uudet koneet äänentoistoon on, niin luulisi niitä kunnolla käyttävänkin kun bassokaan ei enää rätise.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt kun hallimusiikista on puhetta niin ihmetyttää miksi tuo "Hit the road Jack" on saksittu noin lyhyeksi ja perään pitää soittaa jotain täysin eri musiikkia? Aikaisemmin se sai soida niin kauan kunnes pelaaja on jäähyboksissa ja kiekko tippuu jäähän.

Toiseksi, Offspringiltä löytyy myös muitakin biisejä kuin se Hit That, jota pitää näköjään soittaa jokaisessa matsissa nyt toista kautta. Jos joitain biisejä pitää soittaa jokaisessa ottelussa, ovat ne tietenkin Hunajata, Hit the road Jack ja Dirlandaa.

Muutoin musalinja on ihan hyvä.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Propsit ottelutapahtumassa myös Kanadan kansallislaululle (tai tarkemmin eräänlaiselle coverille siitä) Perrinin tehtyä maalin. Mielestäni hienoa pelisilmää ja olisi hauskaa jos useammallekin pelaajalle löydettäisiin oma ”tunnusbiisi”.

Ja ennen kuin kukaan käsittää asiaa väärin, niin Hunataja ei saa tietenkään ikinä väistyä, mutta nähdäkseni ”Perrinin biisi” oli onnistuttu tänään hienosti ujuttamaan tuon perään
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Juu en mä biisivalintoihin sen enempää , soi mikä soi, mutta yleisö ei ole messissä, eikä kerkeä päästä mukaan.

Täällä kun teitä TPS-insidereja pyörii niin tahtoisin kuulla syyn edellisessä viestissäni kirjoittamiin asioihin.

Onko kyseessä joku lasten korvien suojelu vai mikä? Vanhusten kuuloa turha suojella, se meni jo. Suurin osa hallilla kävijöistä kuitenkin +15v.

Ps. Haiseeko Jore karhu aina noin voimakkaasti valkosipulilta. Olin siinä sen opiskelijatanssijan takana ja jore siinä veivaili ja hemmetti mikä haju. Tosin älkää luulko, että tästäkin valitan. Oli vain hauska kokemus ja tuosta pitäisi tehdä tavaramerkki, että siellä missä valkosipuli haisee, siellä Jore.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Propsit ottelutapahtumassa myös Kanadan kansallislaululle (tai tarkemmin eräänlaiselle coverille siitä) Perrinin tehtyä maalin. Mielestäni hienoa pelisilmää ja olisi hauskaa jos useammallekin pelaajalle löydettäisiin oma ”tunnusbiisi”.

Ja ennen kuin kukaan käsittää asiaa väärin, niin Hunataja ei saa tietenkään ikinä väistyä, mutta nähdäkseni ”Perrinin biisi” oli onnistuttu tänään hienosti ujuttamaan tuon perään

Se oli tosiaan ihan hyvä muuvi.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Muistaakseni jossain kohtaa kun äänentoisto oli uusittu ja varmaan säätämättä, oli musiikki ajoittain melko kovalla, mutta nyt lienee säädetty. Kuten on aiemminkin todettu, niin täydellistä musiikin volyymiä tuskin löytyy koskaan, se on aina jonkun mielestä liian kovalla ja jonkun mielestä liian hiljaa.

Haastattelujen äänentasot on olleet pitkään kyllä perseellään, en tiedä mikä siinä on. Jo silloin kun Lola veti juontoja, en saanut koskaan niistä selvää.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Muistaakseni jossain kohtaa kun äänentoisto oli uusittu ja varmaan säätämättä, oli musiikki ajoittain melko kovalla, mutta nyt lienee säädetty. Kuten on aiemminkin todettu, niin täydellistä musiikin volyymiä tuskin löytyy koskaan, se on aina jonkun mielestä liian kovalla ja jonkun mielestä liian hiljaa.

Haastattelujen äänentasot on olleet pitkään kyllä perseellään, en tiedä mikä siinä on. Jo silloin kun Lola veti juontoja, en saanut koskaan niistä selvää.

Kyllä mä uskoisin, että se löytyy. Ei siellä tarvitse laittaa masteria ylös kun 1-3 pykälää. Mielellään se 3.

Edit. Tämä nyt oma muelipide taas, mutta tuntuu että tunnelma on parempi jos ruudusta katsoo kuin paikanpäältä.
 

Jazzy76

Jäsen
Lämmin kiitos kaikille äänentason kommenteista. Uskallamme nyt nostaa. AV-koppi on hieman äänilinjan yläpuolella, ja sinne ääni tulee eri tavalla. Mittareiden mukaan tuli jopa kovaa, mutta äänentoisto on tosiaan vielä säädetty vielä tänä syksynä ja omakohtainen kokemus ei valehtele. Eipä tosin ole tullut meluisuudesta valituksia, joten varaa siis on nostaa.

Musiikin kanssa on hieman taiteilua, kun yritämme antaa kannattajille tilaa ja olemme välillä soittamatta musaa, kun heillä on chanttinpäällä. Tässäkin opimme varmasti taimaamaan paremmin. Itse en siis ole DJ, mutta olen mainosten ja musan rytmitystä hoitamassa.
 

Jazzy76

Jäsen
Propsit ottelutapahtumassa myös Kanadan kansallislaululle (tai tarkemmin eräänlaiselle coverille siitä) Perrinin tehtyä maalin. Mielestäni hienoa pelisilmää

Perrin itse tykkäsi tästä ja tämä taitaa jäädä. Muutamalla pelaajalla on jo oma biisi, kuten Kalliolla Hard as a rock ja Bonolla U2-biisi.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Perrin itse tykkäsi tästä ja tämä taitaa jäädä. Muutamalla pelaajalla on jo oma biisi, kuten Kalliolla Hard as a rock ja Bonolla U2-biisi.
Hieno kuulla! Itse olen päässyt paikan päälle matsiin tänä vuonna niin häpeällisen harvoin että on nämä muut jääneet huomaamatta.
 

gknight

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Musiikin äänitasot on kyllä hankala asia, mutta Turussa musiikki on ainakin tällä kaudella ollut alakatsomoissa oikeastaan aika sopiva, ehkä aavistuksen tosiaan voisi nostaa, niin kuuluisi esim juurikin tuo jäähybiisi. Tässä kuitenkin kannattaa nostaa ääniä hillitysti, sillä kauden alun pelissä Kouvolassa musiikki oli niin kovalla, että korvissa soi pelin jälkeen eikä siis ollut enää mukavaa.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
@Jazzy76 Vieläkö nuo kahden euron hanatuotteet-hommat ovat käynnissä? Kaverin puolesta kysyn.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse tiistaina en suoranaisesti kovempaa ääntä kaivannut, vaan voimakkaampaa, eli tälleen mitään mistään tietämättömänä, bassoa? Sitä, että se Enter Sandmankin tärisee rinnassa asti ennemmin kuin tärykalvoissa.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaako joku sanoa, että kuinka pitkällä aikavälillä kotiotteluiden liput tulee myyntiin ticketmasterille? Yritin ostaa lippuja 5.tammikuuta pelattavaan TPS-Tappara -matsiin, mutta eivät olleet vielä myynnissä. Ticketmasterillakaan eivät osanneet sanoa mitään aikaa. Asialla ei sinänsä olisi niin väliä, mutta oli tarkoitus ostaa matsiliput osaksi siskon miehen 50-vuotislahjaa ja nyt näyttää siltä, että lahja jää tältä osin vajaaksi.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Pe-la-peleissä eka puoli tuntia

Mihinkäs aikaan ne ovet avautuvat? Tuntia ennen peliä muistikuvieni mukaan, mutta varmistetaan nyt vielä kun pääsylipusta ei kyseistä tietoa näemmä löydy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös