Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 318 243
  • 6 498

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Opiskelijakatsomo on tulevalla kaudella D2 -katsomo, jossa vieraskannattajat ovat pääasiassa menneillä kausilla olleet. Jatkossa vieraskannattajat sijoitetaan H-katsomoihin.

edit. laitetaan HK Areenan katsomokartta tähän samantien: http://hc.tps.fi/liput/hallin-katsomokartta/
 
Viimeksi muokattu:
TPS on luopumassa pysäköintijärjestelyistä, tilalle pysäköintialan yritys. Tj. Eskolan mukaan sisääntulo nopeutuu tms, mutta kun se ei olekaan ollut miltei koskaan se ongelma.
Ongelma on poistuminen, jolloin rahat on kerätty ja kukaan ei ohjaa autoja ulos karsinasta.

Vai onko jollain ollut ongelmia sisääntulon kanssa? Ja en siis tarkoita, että on lähtenyt myöhässä ja tullut Artukaisten alueelle liian naftisti.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Ongelma on poistuminen, jolloin rahat on kerätty ja kukaan ei ohjaa autoja ulos karsinasta

Ei tämä ole suuri ongelma ollut viime vuosina, ainakaan loppukaudesta.

Mutta joo, sitten kun yleisöä on yli 6000, niin tämä on ongelma. Tähän voisi tulla helpotusta esim. siten, että ihmisiä ei niin aktiivisesti hätisteltäisi ulos hallista vaan voisi edes hetken aikaa pidempään odotella sisällä, niin sitten ruuhkautuminen jakautuisi ehkä tasaisemmin.

Hallialueen ulkopuoliselle liikenteelle tuskin kauheasti voi tehdä. Mutta sekin voisi auttaa, jos väen saisi pysäköimään autonsa poistumisen kannalta "optimaalisempiin" paikkoihin, mitä ne sitten ikinä olisivatkaan. Mutta jos menee/lähtee Suikkilantietä pohjoiseen, ohje siitä mihin kannattaa yrittää autonsa jättää, jos taas etelään, mihin silloin jne. Eihän nämä tietenkään mitään ehdottomia totuuksia ole, mutta ainakin yrityksiä palvella paremmin. Areenan sivuilla voisi olla ehkä laajempi kartta ohjeineen siitä, mistä kaikkialta hallin vaikutuspiiristä pääsee ulos, jolloin paine ei kohdistu hallin porteillekaan asti enää samalla tavalla. Ja tätä tietoisuutta voisi levittää vaikka parkkilippua myytäessä. Suurimmat jonot tuppaavat olemaan Suikkilantien risteyksissä, ovatko ne ainoat paikat lähteä pois? Ja jos eivät, niin voisiko asiaa viestiä tehokkaammin?
 

-TMA-

Jäsen
TPS on luopumassa pysäköintijärjestelyistä, tilalle pysäköintialan yritys. Tj. Eskolan mukaan sisääntulo nopeutuu tms, mutta kun se ei olekaan ollut miltei koskaan se ongelma.
Ongelma on poistuminen, jolloin rahat on kerätty ja kukaan ei ohjaa autoja ulos karsinasta.

Vai onko jollain ollut ongelmia sisääntulon kanssa? Ja en siis tarkoita, että on lähtenyt myöhässä ja tullut Artukaisten alueelle liian naftisti.

Rahaa ei ole kyllä kerätty HK Areenan parkkipaikalta poistuttaessa, vaan saavuttaessa nimenomaan.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Liikennettä voisi aina ohjata paremmin pois, mutta onko tämä nyt oikeasti mikään ongelma?

6000 hengen yleisötapahtumassa on vain pakko hyväksyä tosiasia mahdollisestia ruuhkasta. Jos on pakko tulla omalla autolla, niin täytyy myös pystyä pitämään hermonsa kurissa ja jonottamaan hetken. Aina kaikki ovat kotiinsa päässeet. Onko kukaan muuten mitannut "läpiajoaikoja"?

Mulla on ihan hyviä kokemuksia, kun olen autolla saapunut. Olen päässyt nopeasti haluamaani suuntaan. En tietystikään ole ollut ensimmäisenä pihalla ryntäämässä autolleni. Autoilijat voivat rauhassa odottaa sisällä ottelutapahtuman päättymistä, hyväksyä tosiasia hetken odottamisesta ruuhkassa tai tulla paikalle pyörällä, taksilla tai bussilla. Yksinkertaista.

Pysäköintifirma osannee selkeyttää pysäköintiä ja tekee säästöä, kun pysäköintiin ei tarvitse kiinnittää isoa joukkoa järjestyksenvalvojia. Korttimaksumahdollisuus olisi aika kova myös, ei vuonna 2015 kaikilla ole aina pientä rahaa käteisenä mukana.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Rahaa ei ole kyllä kerätty HK Areenan parkkipaikalta poistuttaessa, vaan saavuttaessa nimenomaan.
Taisi toveri-Askainen tarkoittaa, että tuolloin parkkimaksut on jo maksettu tullessa ja kukaan ei tuossa vaiheessa enää välittäisi asiakkaista, kun maksut on hoidettu.

Mutta tuohon @Mänizeri laittamaan tekstiin on pakko sen verran takertua, että ei ainakana minua ole koskaan hätistelty ulos hallista ja on siellä joskus tullut istuttua kupilla tuntikin pelin jo päätyttyä. Ei sieltä kukaan ainakaan silloin hätistänyt ulos. Onko käytäntö sitten muuttunut niin paljon parissa vuodessa? Päin vastoin se tuntuu olevan yleisesti kaikilla ihmisillä itsellään helvetinmoinen kiire ulos hallista ja hyvä, että jalkoihin ei välillä jää kun sieltä kiirehditään, että "kuka ehtii ekana autolle!".
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Olen Askaisten Visan kanssa ehdottomasti samaa mieltä siitä, että poistuminen henkilöautolla ottelun jälkeen on iso ongelma. Pitäisi ehdottomasti olla liikenteen ohjaajat tällöin paikalla. Nykytyylillä mennään aina röyhkeimmän oikeudella, sillä kiilaajat sumputtavat poistuvaa liikennettä tehokkaasti. Suma seisoo, eikä kukaan pääse mihinkään, kun autoilijoilla on epätietoisuutta kenen vuoro milloinkin olisi mennä ja kenen ei. Röyhkein menee ja muut kiroavat.

Monet tekevätkin niin, että lähtevät ottelusta ennen ottelun päättymistä, koska haluavat päästä hallilta pois ennen kuin hallitsematon ruuhka alkaa. Näin ei kuitenkaan pitäisi olla tarvetta tehdä, koska melko pienellä panostuksella pysäköintiä hoitavan tahon puolelta asian voisi hoitaa toisinkin.

Hallin syrjäinen sijainti aiheuttaa sen, että monen katsojan on suorastaan pakko tulla hallille omalla henkilöautollaan. Tämä asia pitäisi avoimesti järjestäjien myöntää ja tehdä liikenteen ohjaus myös poistuttaessa joustavaksi.
 

-TMA-

Jäsen
Taisi toveri-Askainen tarkoittaa, että tuolloin parkkimaksut on jo maksettu tullessa ja kukaan ei tuossa vaiheessa enää välittäisi asiakkaista, kun maksut on hoidettu.

Mutta tuohon @Mänizeri laittamaan tekstiin on pakko sen verran takertua, että ei ainakana minua ole koskaan hätistelty ulos hallista ja on siellä joskus tullut istuttua kupilla tuntikin pelin jo päätyttyä. Ei sieltä kukaan ainakaan silloin hätistänyt ulos. Onko käytäntö sitten muuttunut niin paljon parissa vuodessa? Päin vastoin se tuntuu olevan yleisesti kaikilla ihmisillä itsellään helvetinmoinen kiire ulos hallista ja hyvä, että jalkoihin ei välillä jää kun sieltä kiirehditään, että "kuka ehtii ekana autolle!".

Joo, niinhän sen järkevä ihminen tosiaan varmaan tulkitsee eli my bad.

Todella valitettavaa, jos tuollainen kuva on tullut, että on tapahtuman jälkeen ulos hätistetty. Tänä vuonna sekä Areena, TPS että ravintolayhtiö ovat tehneet merkittäviä uudistuksia ravintoloihin ja palvelukonsepteihin, joten toivottavasti jatkossa tunnelma on sopuisampi ja tekemistä löytyisi niin ennen peliä, pelin aikana kuin myös sen jälkeen.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olen Askaisten Visan kanssa ehdottomasti samaa mieltä siitä, että poistuminen henkilöautolla ottelun jälkeen on iso ongelma. Pitäisi ehdottomasti olla liikenteen ohjaajat tällöin paikalla. Nykytyylillä mennään aina röyhkeimmän oikeudella, sillä kiilaajat sumputtavat poistuvaa liikennettä tehokkaasti. Suma seisoo, eikä kukaan pääse mihinkään, kun autoilijoilla on epätietoisuutta kenen vuoro milloinkin olisi mennä ja kenen ei. Röyhkein menee ja muut kiroavat.

Muualla maailmassa on käytössä sellainen systeemi kuin "joustaminen". Suomessa homma toimii niin, että "minulla on perkele oikeus ajaa ensin, en varmana anna tilaa!" joka on todettu vain hitaammaksi menetelmäksi ja aiheuttaa enemmän mielenpahoitusta. Totta kai sieltä alkaa röyhkeästi tunkemaan porukkaa sivusta, jos kukaan ei sieltä muuten ala pääsemään väleihin.

Automäärä ei vähenny, oli liikenteenohjaus tai ei. Hetken joutuisi silti jonottamaan. Isoin ongelma lienee siis tämä, että tässäkin tarvitaan joku ulkopuolinen opastamaan milloin kukin saa ajaa.

Edelleen, pienellä odottamisella pääsee helpommalla. Ottelutapahtuman voi ottaa ihan rennosti ilman sydämentykytystä tulevasta ruuhkarallista. Vai onko siellä joku kilpailu kuka kellottaa nopeimmin loppuvihellyksestä Artukaistentie->Kauppatori?

Hallin syrjäinen sijainti aiheuttaa sen, että monen katsojan on suorastaan pakko tulla hallille omalla henkilöautollaan.

Esimerkiksi bussillakin pääsee. Jos taas asuu vaikkapa Loimaalla, niin samapa se nyt on autoilun kannalta olisiko halli torilla vai Artukaisissa.
 

-TMA-

Jäsen
Olen Askaisten Visan kanssa ehdottomasti samaa mieltä siitä, että poistuminen henkilöautolla ottelun jälkeen on iso ongelma. Pitäisi ehdottomasti olla liikenteen ohjaajat tällöin paikalla. Nykytyylillä mennään aina röyhkeimmän oikeudella, sillä kiilaajat sumputtavat poistuvaa liikennettä tehokkaasti. Suma seisoo, eikä kukaan pääse mihinkään, kun autoilijoilla on epätietoisuutta kenen vuoro milloinkin olisi mennä ja kenen ei. Röyhkein menee ja muut kiroavat.

Monet tekevätkin niin, että lähtevät ottelusta ennen ottelun päättymistä, koska haluavat päästä hallilta pois ennen kuin hallitsematon ruuhka alkaa. Näin ei kuitenkaan pitäisi olla tarvetta tehdä, koska melko pienellä panostuksella pysäköintiä hoitavan tahon puolelta asian voisi hoitaa toisinkin.

Hallin syrjäinen sijainti aiheuttaa sen, että monen katsojan on suorastaan pakko tulla hallille omalla henkilöautollaan. Tämä asia pitäisi avoimesti järjestäjien myöntää ja tehdä liikenteen ohjaus myös poistuttaessa joustavaksi.

Asiakastyytyväisyyttä, mm. ravintoloiden ja pysäköinnin osalta, selvitettiin viime kaudella useilla keinoilla. Nyt noihin haasteisiin halutaan puuttua ja yksi keino jatkossa lienee se, että rahastuksesta vähennetään henkilökuntaa ja voidaan keskittyä liikenteenohjaukseen. Ja kuten @Mänizeri totesi, niin tiedottamisessa on rutkasti vielä parannettavaa, jotta asiakkaat löytävät sen sujuvimman keinon niin saapumiseen kuin poistumiseenkin.

Autoilijoiden asenteeseen on vaikea suoraan vaikuttaa, mutta mahdollisuuksia on varmasti, jolloin liikennevirta etenisi omalla tahdillaan sujuvammin.

Niin ja @Daenboudian mielestäni parkkipaikalla on pari kautta ollut jo kortinlukija.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos ja kun ulkopuolinen firma alkaa pyörittämään pysäköintiä, niin poistetaankohan nykyinen Ilmainen parkkipaikka?
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Aika harvalla "normikatsojalla" on aikaa ja mahdollisuus jäädä hallille ottamaan "kuppia" ja parantamaan maailmaa ja antaa ruuhkan laantua.

Kyllä joku muu ratkaisu poistumisongelmaruuhkaan pitäisi löytyä kuin jäädä notkumaan hallille.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Aika harvalla "normikatsojalla" on aikaa ja mahdollisuus jäädä hallille ottamaan "kuppia" ja parantamaan maailmaa ja antaa ruuhkan laantua.

Kyllä joku muu ratkaisu poistumisongelmaruuhkaan pitäisi löytyä kuin jäädä notkumaan hallille.

Ei kukaan ole pakottanut mitään "kuppia" ottamaan. Aika harva autoilija niin edes tekee saatika että se olisi lain puitteissa sallittua. Maailmaakaan ei tarvitse pelastaa, riittää ettei lähde juoksemaan ajassa 59 min autolleen.

Mikä lienee sitten näinkin tiukan aikataulun syy, onko monellakin autoilijalla kotiintuloaika vai mikäs? Kyllä mä olen mieluummin kotona hyvin mielin klo 21:30 kuin kiukkuisena 21:20.

Sinä siis vaadit ottelutapahtumalta, että voit tulla henkilöautolla aina paikalle ja pääset lähtemään pois ruuhkassa jonottamassa juuri silloin kuin itse haluat? Ja kun tällalisia samanhenkisiä on satoja, jopa tuhansia, niin kaiken pitää sujua kuin tanssi?
 

-TMA-

Jäsen
Jos ja kun ulkopuolinen firma alkaa pyörittämään pysäköintiä, niin poistetaankohan nykyinen Ilmainen parkkipaikka?

Tuo ilmainen parkkialue on kaupungin aluetta, joten siihen ei TPS eikä HK Areena voi vaikuttaa. Tämähän on osittain luonut omia haasteitaan poistumisen suhteen, kun liikenne menee osittain ristiin blokaten toisen kaistan.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Jos puhutaan ravintolamaailmasta ja sen hyvästä tarjonnasta liikenteen poistumisongelmaruuhkaan ratkaisuna olen kyllä sitä mieltä, että aika kaukaa ratkaisua tällöin haetaan.

Perheellisillä on muutakin tekemistä lapsineen kuin notkua hallilla joko ravintolamaailmassa tai ei.
 

-TMA-

Jäsen
Jos puhutaan ravintolamaailmasta ja sen hyvästä tarjonnasta liikenteen poistumisongelmaruuhkaan ratkaisuna olen kyllä sitä mieltä, että aika kaukaa ratkaisua tällöin haetaan.

Perheellisillä on muutakin tekemistä lapsineen kuin notkua hallilla joko ravintolamaailmassa tai ei.

No, eihän tuota varmaan kukaan ainoana ratkaisuna ehdota eikä myöskään kaikkien sitä tarvitse käyttää. Pienistä puroista tuokin kuitenkin koostuu eli mitä enemmän asiakkaita miellyttävää aktiviteettiä löytyy myös matsin jälkeen, niin ulospäin suuntautuva liikenne jakautuu pidemmällä aikavälille vähentäen samanaikaista painetta poistumisteillä.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jos puhutaan ravintolamaailmasta ja sen hyvästä tarjonnasta liikenteen poistumisongelmaruuhkaan ratkaisuna olen kyllä sitä mieltä, että aika kaukaa ratkaisua tällöin haetaan.

Perheellisillä on muutakin tekemistä lapsineen kuin notkua hallilla joko ravintolamaailmassa tai ei.

Onko perheelliselle sitten mielekästä mennä katsomaan sitä jääkiekko-ottelua, jos aikataulu on kireä eikä ole aikaa notkua hallilla? Ei se elämä nyt varmaan kovin monella ole edes vartista kiinni.

En nyt suoraan ymmärrä, miksi puhut ravintolamaailmasta ja kupin ottamisesta joka viestissä. Ei aikataulun ja mielenrauhan höllääminen tarkoita kaljan kittaamista. Aina voi vaikka istua rauhassa omalla jakkarallaan ja katsoa, kun pelaajat poistuvat pukukoppiin. Vessassa voi käydä ja kupillisen kahviakin voi ottaa, jos siltä tuntuu. Siitä mukavasti marssii kohti autoa, virittää mukavan radiokanavan ja katsoo, mitä reittiä kannattaa alkaa suorittamaan poistumista.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Mikä lienee sitten näinkin tiukan aikataulun syy, onko monellakin autoilijalla kotiintuloaika vai mikäs? Kyllä mä olen mieluummin kotona hyvin mielin klo 21:30 kuin kiukkuisena 21:20.

Lapsien kanssa on kiva käydä pelissä ja joskus ne jopa itse vaativat päästä hallille... Normaaliperheissä lapset lienevät puoli ysin jälkeen omissa huoneissaan iltapala syötynä ja yöpuku päällä. Tuossa ysin tienoilla ei väsyneiden lapsien kanssa viittisi turhia jonotella autossa.

Onko perheelliselle sitten mielekästä mennä katsomaan sitä jääkiekko-ottelua, jos aikataulu on kireä eikä ole aikaa notkua hallilla? Ei se elämä nyt varmaan kovin monella ole edes vartista kiinni.

Eiköhän se liene kuitenkin parempi, että olemme siellä vaikka peliaikaan 58:40 asti kuin että jäisimme tulematta...ja niiden lapsien mukana roikkuminen lienee joukkueen taloudelle ja kulttuurille melkoisen tärkeää.

Ymmärtänet tämän asian paremmin kun sulla on lapsia, nyt tää saattaa tuntua keski-ikää lähestyvien tiukkapipoisuudelta. :-)
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Onko liikenteenohjaus hallilta poistuttaessa aivan mahdotonta järjestää, TMA, kun tuntuu, että kaikkia muita ratkaisuja ehdotetaan paitsi sitä loogisista ongelman ratkaisemiseksi?
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Lapsien kanssa on kiva käydä pelissä ja joskus ne jopa itse vaativat päästä hallille... Normaaliperheissä lapset lienevät puoli ysin jälkeen omissa huoneissaan iltapala syötynä ja yöpuku päällä. Tuossa ysin tienoilla ei väsyneiden lapsien kanssa viittisi turhia jonotella autossa.

Totta kai ymmärrän tämän. Usein ottelu kuitenkin vasta päättyykin noin klo 20:50, joten puoli yhdeksältä ei voisi siis mitenkään olla kotona nukkumassa, oli poistuttaessa ruuhkaa tai ei. Lapset ovat tietysti väsyneitä ja heidän pitää päästä pian kotiin. Siitä voidaan olla edelleen montaa mieltä, onko sekään esimerkiksi 10 minuutista enää kiinni.

Olen itsekin ehdottanut mielestäni monet kerrat liikenteenohjausta poistumiseen eri keskusteluissa, mutta ei se poista silti jonottamista ja autoilijoiden määrää. Sujuvoittaa ehkä ja saattaa tuoda osalle autoilijoista mielenrauhan.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Miksi pitää takertua tuohon "kupin ottamiseen", jotta saadaan taas asia kuulostamaan aivan vitun negatiiviselta? Minä heitin esimerkkinä, että itse olen bruukannut odottaa pahimman ihmismassan laantumista käymällä siellä ravintolassa ottamassa vaikka ihan vaan sen kokiksen. Siinä kun istuu sen parikymmentä minuuttia niin alkaa ihmismassat olemaan jo ihan hyvin kaikonnut.

Ymmärrän kyllä perheellisen ongelmat ja että lapsia väsyttää jne., mutta tuo tarkalla aikataululla toimiminen jääkiekko-ottelussa vähän kuulostaa hassulta. Mitä jos ottelu on todella katkonainen ja se venyy ja venyy ja rankkaireille asti mennään ja sielläkin parikymmentä pelaajaa käy yrittämässä maalivahdin ohittamista? En usko, että nämä "normikatsojat" tässä vaiheessa kuitenkaan kiirehtisivät mitenkään kiireellä pois vaan katsoisivat ottelun rauhassa loppuun. Vaan kun suomalainen on sellainen, että kun se loppusummeri soi ja ottelu on päättynyt niin silloin se kiire vasta alkaakin ja aina pitäisi olla ekana tai ainakin ekojen joukossa poissa Artukaisista.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuinka paljon tuosta liikenteenohjauksesta sitten olisi apua? Itse poistun Naantalin pikatietä pitkin eli en ole ihan varma, mutta eikö se ongelmakohta ole tuo Artukaistentien ja Suikkilantien risteys ja Suikkilantien alkupätkä? Joskus siitä kävellyt matsin jälkeen ja siinä ainakin tuntuu olevan sellainen pullonkaula joka hidastaa liikennettä hallin porteilta asti, nyt en ole hetkeen tuosta kulkenut eli en tiedä nykytilannetta.

E: Tarkoitan siis sitä että jos letkan perä ulottuu porttien sisäpuolelle asti niin hallin pihalla tapahtuvasta liikenteenohjauksesta ei ole apua
 
Viimeksi muokattu:

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Ja kuten @Mänizeri totesi, niin tiedottamisessa on rutkasti vielä parannettavaa, jotta asiakkaat löytävät sen sujuvimman keinon niin saapumiseen kuin poistumiseenkin.

Joo, useasti hallilla käyvillä on varmasti keinonsa ja "kikka kolmosensa", mutta sitten vähän harvemmin käyvät varmaan ajelevat varmuuden vuoksi samoja latuja takaisin, mistä tulivatkin.

Autoilijoiden asenteeseen on vaikea suoraan vaikuttaa, mutta mahdollisuuksia on varmasti, jolloin liikennevirta etenisi omalla tahdillaan sujuvammin.

Helpompaa on rakentaa lisää teitä hallilta ulos kuin tähän vaikuttaminen.

Ja siitä hätistelyhommasta: se saattaa olla järkkärikohtaista. Joskus aikoinaan seisoskelin pelin jälkeen käytävillä ja odottelin juuri ruuhkasyistä, että antaa muiden mennä. Tuli aika napakka käsky mennä muiden mukana ulos, jonka jälkeen en ole sitten ole (kuuliaisena kansalaisena) kokeillut samaa. Mutta pitää rohkaistua ja kokeilla uudestaan.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ja siitä hätistelyhommasta: se saattaa olla järkkärikohtaista. Joskus aikoinaan seisoskelin pelin jälkeen käytävillä ja odottelin juuri ruuhkasyistä, että antaa muiden mennä. Tuli aika napakka käsky mennä muiden mukana ulos, jonka jälkeen en ole sitten ole (kuuliaisena kansalaisena) kokeillut samaa. Mutta pitää rohkaistua ja kokeilla uudestaan.

Samaa on esiintynyt kannattajakatsomossakin. Järjestyksenvalvojat tulevat loppuvihellyksen jälkeen välittömästi viereen katsomaan tavaroiden siivoamista ja tunnelma on välillä melko painostava. Kun katsomot alkaa tyhjenemään, niin katsojia aletaan jo hoputtamaan pois. Myöskään katsomon yläpuolelle käytävälle ei ole aina saanut jäädä seisoskelemaan.

Tiedottamista esimerkiksi ottelun jälkeen avoinna olevan sporttibaarin suhteen voisi parantaa. Ainakin minulle tulee epävarma olo kuinka kauan siellä saa olla, onko se auki, miten pääsee puolen tunnin päästä ulos ja liikkuuko vielä kaupungin bussi.

Onko pihalta lähtevien teiden päässä muuten kyltit, minne tiet johtaa? Olisiko selkeät suuntaviitat esimerkiksi 8-tielle, Naantaliin, Raisioon, Kauppatorille ja Kaarinan suuntaan helpottavia?

Lopuksi ehkä hieman huumoriheittona: Juna olisi aika kova. Asemina HK Areena, päärautatieasema ja Kupittaa. Kiskot ja liikennöitsijä ovatkin jo olemassa.
 
Viimeksi muokattu:

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
...että voit tulla henkilöautolla aina paikalle ja pääset lähtemään pois ruuhkassa jonottamassa juuri silloin kuin itse haluat? Ja kun tällalisia samanhenkisiä on satoja, jopa tuhansia, niin kaiken pitää sujua kuin tanssi?

Miten olisi "first in - first out" -periaate? Eli täytetään jokin parkkialueen osa ensimmäisenä ja sieltä pääsee myös pelin jälkeen pois ensimmäisenä. (Palkitaan aikaisesta saapumisesta) Saa väen kenties saapumaan porrastetummin ja varsinkin poistumaan. Seuraava sektori päästetään sitten kun ensimmäinen alueen autoista n. 80-90% on poistunut. Näin se porukka, joka tietää että auto on osiossa, josta ei pääse ensimmäisenä ulos, odottelee sitten vaikka hallilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös