Nostetaan tämäkin ketju ylös nyt kun ottelutapahatuma on vakiintunut tietyn laiseksi.
Ensinnäkin mun mielestä viime kauden sisääntulo oli todella tyylikäs ja fiilistä nostattava heti Sakun paluupelistä lähtien. Aluksi oli muistaakeseni Star Wars musiikkia taustalla kun pelaajat esiteltiin videotaululla. Esittely oli rauhallinen ja yleisö ehti taputtamaan mielipelaajilleen ennen seuraavan esittelyä. Esittelyn jälkeen tuli Enter Sandman taltioituna ilmeisesti livekeikalta, eli alussa kuului jotain kirkumista ja kohinaa ynnä muuta. Sitten alkoi se itse kitaran tai muun soittimen näppäily, johon ainakin fanikatsomo yltyi mukaan. Pelaajat tulivat jäälle savun keskeltä juuri oikeaan aikaan kun kappale muuttuu menevämmäksi. Ainakin mulla nousi fiilis heti tämän alkushown myötä: se oli ammattimaisesti ja huolellisesti toteutettu.
Tällä kaudella pelaajat esitellään videotaululla jonkun rokkibiisin soidessa taustalla. Esittely on mun mielestä aika hätäinen, tykkäsin myös enemmän entisen kuuluttajan hillitystä äänestä. Nykyinen kuuluttaja (Iku?) tykkää venyttää ja hehkuttaa nimiä aika lailla, joka särähtää mulla vähän korvaan. Pelaajat tulevat jäälle ilman savua ja ilman kitaran näppäilyä, eli tässäkin tapauksessa vähän hätäisesti mielestäni. Kaiken kaikkiaan alkushowsta saa sellaisen vähän evvk-fiiliksen, varsinkin kun siitä saisi tyylikkäämmän varsin pienillä muutoksilla.
Siitten toinen juttu mikä ottaa päähän on jäähybiisin ja Dirlandaan puuttuminen. Ymmärtääksenihän kaikilla SM-liiga - seuroilla on oma jäähybiisinsä, joka pärähtää soimaan vastustajan saadessa jäähyn. Turussa se on viime kausina ollut Hit The Road Jack, joka onkin ihan hyvä biisi tähän tarkoitukseen. Jäähybiisin soidessa ymmärsi aina odottaa jotain tapahtuvan seuraavien minuuttien aikana, esim. kun pienempänä kävi katsomassa pelejä, ei aina siinä koohotuksessa huomannut jäähyn tuloa, mutta jäähybiisin soidessa ymmärsi istua aloilleen edes hetkeksi. Dirlandaa taas on yksi niistä kappaleista joka aina yhdistetään Tepsiin, joten on tyhmää olla soittamatta sitä voitetun pelin jälkeen. Se saa varmasti vastustajan fanien v-käyrän nousuun ja piristää taas omaa hallilta poistumista, toisin kuin nykyinen täysin musiikiton ja "valot pois ja pihalle" järjestely. Tämmöset asiat voi monen mielestä olla täysin turhia, mutta nehän auttaa nimenomaan sen kuuluisan brändin tai imagon muodostumisessa.
Kauden alussa haukutut Kissat saavat multa täyden tunnustuksen. Nyt ne jo erottaa sieltä katsomoiden välistä. Esiintyminen on parantunut huomattavasti, tanssi näyttää jo tanssilta. Taisivat ottaa mallia Kobrilta kun on alkanut ilmestyä samantapaisia liikeitä. Ja taitaa niillä jo sponsoreitakin olla Auran Aaltojen toimesta (en tiedä oliko jo kauden alussa). Ainoa asia joka vähän hairitsee on armoton irvistely, ainakin joidenkin tyttöjen kohdalla. Saa nähdä saavatko koskaan samanlaista tunnustusta kuin Kobrat saivat, itse en ainakaan vielä sitä voi antaa.
Urut tuntuvat käyvän peli peliltä turhemmiksi, kun ne eivät soi kuin muutaman kerran per peli, mikä on vain hyvä asia. Kaiken järjen mukaan niiden pitäisi vielä poistua tämän kauden aikana kun niille ei mitään käyttöäkään ole. Nyt pitäisi Jokken vaan niellä ylpeytensä ja myöntää urkujen olleen epäonnistunut idea.
Huh, tulipahan kirjoitettua. Mitä mieltä muut ovat ottelutapahtumasta?