Mutta vähän offtopicia eli voisit ottaa hieman mallia Twitteristä, jossa 140 merkkiä on se kiva pituus. Olisi helpompi vastatakin.
Mä tiedän kirjoittavani pitkiä kappaleita. Mutta jos odotan johonkin vastausta, lisään yksittäisen kysymyslauseen omaksi kappaleekseen. (135 mierkkiä välilyönteineen)
Eikö tällaista ole helppoa lainata?
Täytyy myöntää, että en valitettavasti ole vielä ehtinyt näin asiakkaan roolissa testaamaan kaikkia pisteitä, mutta Irkussa ja Gigantti Klubissa oluen on saanut nopeasti. Ehkä hieman liiankin vaivattomasti, mutta laitetaan se mun kehnon viinapään piikkiin.
No mun suosikkini on Sky Bar, mutta toisinaan tekisi mieleni ottaa bisseä ihan siinä aulassa ja katsella näkyykö tuttuja. Mielestäni vain yksinkertaisen aulaoluen saaminen on yllättävän aikaavievää. Jotenkin nuo Irkku ja Kurvi ovat jopa "liian ravintolamaisia" - niissä ei saa oikein sitä tunnetta, että on lätkämatsin erätaukobissellä. Myös Sky Bar on "liian ravintolamainen", mutta siellä on mukava nojailla pystytiskillä ja tarkkailla niitä portaita pitkin kulkevia ihmisiä. Siinä vielä jotenkin pysyy siinä tunnelmassa.
Muistaakseni Osku Twitterissä taisi vähän aikaa takaperin todeta, että Kissojen kahvikärry olisi tulossa takaisin. Selvittelen tämän kohtaloa ja nostan esille myös nuo muut esittämäsi kysymykset ravintolapuolelle.
Tämä olisi loistavaa!
Mielestäni yksi parhaimpia paikkoja olisi se kolmoskerroksen taka-aula Daltonin sisäänkäyntiä vastapäätä, josta jengi menee vielä ne yhdet portaat alas tupakalle. Joskus siinä on jotain ollutkin, mutta mun mielestäni ei kahvikärryä. Olenko aivan metsässä, mutta olisiko siinä ollut joskus pop corn -kärry??? Hei, äijät menevät erätaukotupakalle! Mikä olisi sen parempi myyntiartikkeli kuin kupillinen kahvia mukaan? Joo, tuoppi bisseä, mutta mä ymmärrän myös nuo anniskelualueiden rajoitteet.
Samaten voisiko esim. noille tupakkapaikoille (sekä eteen että taakse) harkita sellaista perinteistä avogrilliä? Mikä kuuluu sen paremmin lätkämatsiin kuin pikkupakkasessa nautittu rehellinen grillimakkara niin että sinapit ja ketsupit valuvat pitkin fanipaidan rintamusta? Kunnon kyrsä maistuu taivaalliselta penkkiurheilijan suussa, kuten esim. noin vuosi sitten, kun mä kävin pitkästä aikaa Kupittaa jalkapallostadionilla katsomassa Turun derbya. Siinä ylätasanteella niitä grillailtiin vaikka syysmyrskyt vähän poskipäissä nipistelikin.
HK Areenalla on kyllä todella paljon palvelupisteitä ja usein jonot keskittyvät valitettavasti tiettyihin pisteisiin. Meidän tehtävänä on miettiä miten voisimme esim. suunnata tai ohjata asiakasvirtaa tasaisemmin myyntipisteisiin.
Mun mielestäni se ongelma on juuri siinä, kun jokaisessa myyntipisteessä yritetään myydä vähän kaikkea. Olisiko erikoistuminen mitään?
Mä en näe mielestäni mitään järkeä siinä, että esim. pop cornia ja bisseä myydään samalla tiskillä. Kuinka moni perheensä kanssa matsiin tullut isukki ostaa pojalleen pop cornia ja itselleen bisseä samalla ostokerralla? Nyt nämä kaikki kuitenkin joutuvat jonottamaan samalle tiskille. Myyntipisteeksi valikoituu todennäköisesti se oman paikan lähin myyntipiste. E5-katsomo on yläkerran ehdottomasti suosituin katsomonosa, niin ei kai se kenellekään tule yllätyksenä, että myös E5-katsomon myyntipiste on se kaikkein suosituin. Miksi siinä viitoskerroksen aulassa ei esim. eriytetä kioskitoimintaa?
- E4-katsomon takaa sijaitsevasta myyntipisteestä saat pop cornia, makeisia, virvoitusjuomia jne.
- E5-katsomon takaa sijaitsevasta myyntipisteestä saat makkaraa, lihapiirakoita, virvoitusjuomia jne.
- aulakärrystä saat pelkkää kahvia ja toisesta myyntikärrystä pelkkää olutta
Kannattaa kuitenkin aina muistaa se, että keskivertoyleisömäärän noin 6000 asiakkaaseen mahtuu yhtä monta yksilöllistä mielipidettä ja -halua palveluiden sekä tuotteiden perään. Bissessä on varmaan hyvä kate ja se on ehkä yksi suurin myyntiartikkeli, mutta jotkut haluavat nauttia myös muita tuotteita olivat ne sitten erikoiskahveja tai drinkkejä.
6.000 asiakasta - heittäisin lonkalta, että suurin osa (2/3 tai jopa 3/4) kuluttaa yksinkertaisia tuotteita: bisseä, lihapiirakoita, makkaraa, kahvia. Nyt kuitenkin tämän vähemmistön johdosta myös tämä enemmistö joutuu seisomaan samoissa jonoissa. Mä ajan sitä takaa, että tämä enemmistö saisi nämä yksinkertaiset tuotteensa mahdollisimman nopeasti. Erikoistuotteita tilaavat ovat joka tapauksessa tottuneet siihen, että heidän tilaustensa (erikoiskahvi, drinkki) valmistus kestää. Samassa jonossa seistessään tämä enemmistö joutuu myös odottamaan näiden erikoistilausten valmistumista. Juuri tästä syystä osa enemmistöstä varmasti jättää myös nämä yksinkertaiset tuotteensa tilaamatta.
Enkä mä missään tapauksessa tarkoita sitä, etteikö näitä erikoisempia tuotteita voisi olla tarjolla. Niitä vain ei mielestäni pitäisi olla joka paikassa tarjolla. Toistan kysymykseni: miksi Turkuhallissa ei ole sellaista rehellistä kaljajonoa/kahvijonoa? Jos haluat jotain muuta kuin kaljaa tai kahvia, niin sinua palvellaan jossain toisessa myyntipisteessä. Edelleen: enemmistö lätkämatsin kävijöistä haluaa kuitenkin vain yksinkertaisia tuotteita. Näitä pitäisi pystyä tarjoamaan mahdollisimman nopeasti - eikä jättää sitä perusjunttia odottamaan, kun joku kauppakorkea-kenokaula haluaa siinä edellä tilata sen "gluteiinittoman eschschpreschschon"...
Niin ja voin tietty myydä sulle hyvään hintaan aition, jossa on vain bisseä jääkaapissa. ;)
Asia selvä!
Kunhan vain muistat, että mä olen näitä Ursa Major (Iso Karhu) -miehiä. Erikoisoluena sitten
Bärner Müntschi (Bernin pusu).