Mainos

Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 397 516
  • 6 847

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä vastassa oli nimenomaan SaiPa ja ottelu päättyi 5-2. Halli tietysti loppuunmyyty 11780. Sitä seuraava peli HIFKia vastaan oli myös loppuunmyyty. Kolmannessa pelissä Ipaa vastaan jäätiin reiluun 9000 katsojaan.

Todellakin hienoa, että juhlapelissä vastus on sama, vaikka SaiPa ei tietenkään mikään yleisömagneetti olekaan. Sen takia varmaan tuo alennus toteutetaankin, että juhlapelissä olisi enemmän kuin 4000 katsojaa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Kausi alkaa, joten heitetään idea, jolla voitaisiin saada lisättyä myyntiä kauden aikana.

Näin lisätään kaljanmyyntiä ottelutapahtumassa:
90-60 min ennen ottelun alkua: 2,5 euroa
60-20 min ennen ottelun alkua: 3,5 euroa
19 min – ottelun loppuun: normaali hinta
Matsin jälkeen 3 euroa.

Mitäs hyötyjä tästä sitten olisi? Saataisiin porukkaa aikaisemmin hallille, joka vähentäisi ruuhkaa lipunmyynnissä ja samalla lisäisi myyntiä. Mitä kauemmin väki viihtyy hallilla, sen suurempi mahdollisuus on siihen, että ne myös syövät siellä jotain. Kaupungille kaljalle sieltä matsiin ja todella nopeasti kaupungille takaisin –ralli ei välttämättä palvele kaikista parhaiten seuran kassaa.

Belgiassa matsissa ollessani toimi myös sellainen, että seuran vippitilat avattiin tunti matsin jälkeen kaikille. En usko että tällainenkaan laskee sitä, että seura koetaan läheisemmäksi tavallisten kannattajien keskuudessa.

Toki tuskinpa tiistai Saipa ottelussa marraskuussa kovin suurta lisäystä tapahtuisi, mutta vähitellen ehkä lauantaiotteluista voisi tulla se kuuden tunnin tapahtuma, josta Sedu joskus puhui kun Turkuhallia uudistettiin.
 

-TMA-

Jäsen
Näin lisätään kaljanmyyntiä ottelutapahtumassa:
90-60 min ennen ottelun alkua: 2,5 euroa
60-20 min ennen ottelun alkua: 3,5 euroa
19 min – ottelun loppuun: normaali hinta
Matsin jälkeen 3 euroa.

En varsinaisesti myynnin tai ravintolatoiminnan puolella toimessani pyöri, mutta nopealla arvioinnilla ongelmana tässä on se, että eihän ns. Happy hour -hintoja voi mainostaa kuin ravintolan sisäpuolella.

Word-of-mouth lähtisi varmaan leviämään, mutta riittäisikö se oikeasti kattamaan halvemman oluen hinnan? Ilman näkyvää (massa)mainontaa tällaisen teho voi jäädä pieneksi.

Haasteita löytyy tietenkin kaikissa uudistuksissa ja siksi niitä ei tulisi helposti tyrmätä, vaan täytyy vain löytää keinot ratkaista ne. Pistän viestiä eteenpäin oikeille, asiasta päättäville, tahoille.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
En varsinaisesti myynnin tai ravintolatoiminnan puolella toimessani pyöri, mutta nopealla arvioinnilla ongelmana tässä on se, että eihän ns. Happy hour -hintoja voi mainostaa kuin ravintolan sisäpuolella.

Word-of-mouth lähtisi varmaan leviämään, mutta riittäisikö se oikeasti kattamaan halvemman oluen hinnan? Ilman näkyvää (massa)mainontaa tällaisen teho voi jäädä pieneksi.

Lisäkustannuksiahan tuosta ei taida juuri kertyä. Käsittääkseni aika vähäistä on myynti ensimmäisen tunnin aikana, kun ovet avautuvat. Tietenkin mainonta tekee omat haasteensa, sekä tosiaan jonkin verran aikaa vaatii, että saadaan ihmisten käyttäytymistä muutettua.

Toki voisihan tuoda muutaman lisäkatsojankin, koska jos hallin baareissa olisi hyvä meno ennen ottelua ja sen jälkeen niin tekisihän se ottelutapahtumastakin samalla paremman.

Saksassa kun olin matsissa niin neljä tuntia ennen ottelua stadionin ympäristö oli täynnä ihmisiä, baarit täynnä ja meno oli hyvä. Olihan ottelussa se 80000 katsojaakin, mutta samalla tavalla lähiössä stadionkin sijaitsi kuin täällä.
 

dabs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eihän tuo Jaakon idea ollenkaan hullummalta kuulosta. Etenkin lauantaipeleissä tuollainen kaljatarjous ja muu oheistoiminta olisi varmasti paikallaan. Tilanne olisi tyyliin "tullaan hallille viihtymään", eikä "välttämätön paha ja pari pikakaljaa" jos käy tuuri jonossa..

Ihan varmasti leviää juttu hyvin nopeasti tuollaisista tarjouksista ja muista jos vain sellaisia tulee. Periaatteessa aika pitkältä samaa porukkaa noissa matseissa käy ja piirit ovat pienet.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Saksassa kun olin matsissa niin neljä tuntia ennen ottelua stadionin ympäristö oli täynnä ihmisiä, baarit täynnä ja meno oli hyvä. Olihan ottelussa se 80000 katsojaakin, mutta samalla tavalla lähiössä stadionkin sijaitsi kuin täällä.
Eli jos ton Saksan mallin mukaan mentäisiin; TPS-kannattajien pitäisi kokoontua johonkin Jyrkkälän ja Härkämäen lähiöpubeihin tunteja ennen jääkiekko-ottelun alkua, josta sitten valuttaisiin hiljalleen kohti hallia lauleskellen/kannustaen ja mahdollisesti vähän rähinöidenkin vastustajajoukkueen kannattajien kanssa. Ehkä jalkapallokulttuuri ei kuitenkaan sovi yhteen jääkiekkokulttuurin kanssa.

En minäkään tiedä mikä siinä on, mutta tuo toiminta kuuluu mielestäni pelkästään jalkapalloon. Itsekin käydessäni seuraamassa jalkapalloa (ulkomailla), huomaan toiminnassani muutoksen: se on täysin luonnollista hengailla 2-3 tuntia ennen ottelun alkua stadionin liepeillä, syödä jotain, ottaa muutama olut jne. Jääkiekossa tuo sama ei vain toimi. Esim. mennessäni Florida Panthersin kotimatsiin 45min ennen ottelun alkua, aika vain tuntui tolkuttoman pitkältä. Kyseessä kuitenkin show-tapahtuma NHL, joten kaikenlaisia oheistapahtumia, kauppoja ja ravintoloita oli tarjolla enemmän kuin riittävästi. Yhteen sanaan tiivistettynä: lajikulttuuriero!

Ensi lauantaina olisi tarkoitus mennä katsomaan ehkä vakuuttavin jääkiekkoshow (yleisötapahtumana) Euroopan puolella: SC Bern - EHC Biel. Bernin kotiotteluissa yleisökeskiarvo on säännöllisesti pyöreät 16.000 ja hallin täyttöaste 95%. Postfinance Arenan ylpeys on sen maailman suurin (sisähallien) seisomakatsomo: 10.000 katsojaa (Grand Stand). Jos jotakuta kiinnostaa lukea kuulumisiani, niin mitä ilmeisemmin tulen heittämään pientä raporttia ottelusta/ottelutapahtumasta/NLA:sta yleisesti Sveitsin sarjat 2011-12 -ketjuun.
 

masamasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaa'a. Minua ei ainakaan liikuttaisi tipan vertaa tuollainen ajankohtaan sidottu hinnoittelu. Sen sijaan myyntiä edistäisi yksinkertaisesti tasaraha 5e. Toki kortilla maksaessa se on samantekevää onko hinta 4,50e vai 5e, mutta käteisellä setelillä maksaessa summa menee mukavasti tasan ja raha on helppo varata valmiiksi käteen. Käytännössä kaikilla muilla hinnoilla (3-6e) tarvitaan kolikkoja aina ellei osta 10 olutta kerralla (poislukien 3, 4 ja 6e, jolloin riittää jo 5 olutta).

En tosin ole hetkeen käynyt, joko se on tasan 5e?

Toinen jonotusta nopeuttava olisi "yksi jono, monta myyntipistettä"-tyyppinen käytäntö häröpallon tai kahden tai useamman erillisen jonon sijaan. Toki tilat rajoittaa kovin pitkän jonon kasvattamista, mutta vähintään kaksi myyntipistettä per jono pitäisi olla. Pitkä jonohan ei sinänsä haittaa, jos se vetää hyvin. Erillisen jono-per-myyntipiste-käytännön ongelma on eri syistä johtuvat ongelmatilanteet, kun jono pysähtyy ja viereinen jono vetää. Ainakin itse kannatan reilun pelin hengessä FIFO-periaatetta (tai FCFS).
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Eli jos ton Saksan mallin mukaan mentäisiin; TPS-kannattajien pitäisi kokoontua johonkin Jyrkkälän ja Härkämäen lähiöpubeihin tunteja ennen jääkiekko-ottelun alkua, josta sitten valuttaisiin hiljalleen kohti hallia lauleskellen/kannustaen ja mahdollisesti vähän rähinöidenkin vastustajajoukkueen kannattajien kanssa. Ehkä jalkapallokulttuuri ei kuitenkaan sovi yhteen jääkiekkokulttuurin kanssa.

Jälleen palaamme siihen, että hallin rakentaminen Artukaisiin oli tyhmä temppu.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jälleen palaamme siihen, että hallin rakentaminen Artukaisiin oli tyhmä temppu.
Toisaalta en jaksa uskoa siihenkään, että Kupittaan lähiökuppilat olisivat täynnä 3-4 tuntia ennen matseja. Mun mielestäni tässä vain puhutaan enemmän lajikulttuurieroista. Jääkiekko-ottelusta on vaikeata rakentaa sellaista Sedun vision mukaista kuuden tunnin tapahtumaa. "Pitkä lätkämatsi" ei vain yksinkertaisesti kuulu lajikulttuuriin. Futiksen puolella se on luonnollista (parin-kolmen tunnin lämmittely, parin tunnin matsi, tunnin jälkipelit...). Syytä tähän en osaa sanoa, mutta tuskin osaa ketään mukaan. Voi olla, että ensi viikonlopun jälkeen olen täysin toista mieltä.

Toisaalta en näe itseäni ensi lauantaina hengailemassa jossain Postfinance Arenalla (Arenan lähettyvillä/Arenan lähikuppiloissa) jo joskus neljän-viiden aikaan iltapäivällä. Itse matsi alkaa 19:45 (...ja mikä hirvittävä haloo viime kaudella Suomessa nousi lauantaipelien alkamisajan muutoksesta 17:00 => 18:30; noh, onhan se lauantaisauna jotain?). Näillä näkymin näen itseni ehkä ennemminkin joskus kuuden jälkeen lauantai-iltapäivällä jossain Oldtownin kuppilassa, josta pikkuhiljaa lähdetään seitsemän pintaan/jälkeen hallille päin. Matsi päättyy noin 22:15-22:30? Kyllä mulla on lopputuloksesta huolimatta jo melko varma visio siitä, että meikäläinen löytyy Oldtownin Abflugbarista melkolailla yhdentoista pintaan.

Lisäksi olen liikenteessä täysin natiivien kanssa ja aion imeä ottelutapahtumasta kaiken mahdollisen irti. Alustavasti lokakuun loppupuolella olen matkoilla uudelleen noilla kulmilla ja tavoitteena on nähdä pe 21.10. SCB - ZSC sekä ti 25.10. SCB - HCL (Petteri Nummelin, Kimmo Rintanen). Erityisesti tuo tiistai-matsi kiinnostaa ja on hauska nähdä kuinka 130.000 asukkaan "kylästä" (Bern) löytyy 16.000 katsojaa johonkin hikiseen tiistai-illan matsiin. Mielestäni jos seuran historia/taustat sekä ottelun järjestelyt/tapahtuma ovat kunnossa, niin viikonpäivä/vastustaja/hallin sijainti/kylän koko yms. ovat vain helvetin huonoja tekosyitä yleisön vähyyteen.

Uskallan väittää, että Euroopan puolelta ei toista yhtä hienoa toistuvaa (25x kaudessa) jääkiekkotapahtumaa löydy. Siitä huolimatta mulla on ennakkokäsitys, että hallissa/hallin lähettyvillä tulen viettämään aikaa noin 3-3,5 tuntia. Tosin pidätän itselleni oikeuden olla väärässä! Menen täysin "alkuasukkaiden" mukana.

Näitä Postfinance Arenan tapahtumia on sitten hieno muistella, kun mahdollisesti marraskuussa isännöin TPS:n matsia. Näillä näkymin "paras" ottelu tullee olemaan ti 15.11.2011 TPS-JYP! Voi että sitä ottelutapahtuman tunnelmaa, kun 4.304 katsojaa haukottelee yhtä aikaa marraskuisena tiistai-iltana: hävettää jo valmiiksi! Valitettavasti lauantain 08.10.2011 TPS-IFK -ottelu oli aikataulujen ulkopuolella; oikeasti syyskauden ainoa ottelu, josta voisi todella odottaa jotain tunnelmaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Näin lisätään kaljanmyyntiä ottelutapahtumassa:
90-60 min ennen ottelun alkua: 2,5 euroa
60-20 min ennen ottelun alkua: 3,5 euroa
19 min – ottelun loppuun: normaali hinta
Matsin jälkeen 3 euroa.
Jaa'a. Minua ei ainakaan liikuttaisi tipan vertaa tuollainen ajankohtaan sidottu hinnoittelu.
Juuri näin!

Voi olla, että olen väärässä, mutta mielestäni perusasioiden tulisi olla kunnossa ennen pikkuasioihin puuttumista! Eikö Hannu Jortikkakin aikoinaan puhunut siitä, että rakennusmestarin on huomattavasti helpompaa rakentaa, kun perustat ovat kunnossa? Kiinnostaako suurta yleisöä oikeasti se, että lauantaina saat tuopin kaljaa kahteen ja puoleen euroon klo 15:59 Turkuhallista, kun matsi alkaa 17:00? Epäilen...

Sen sijaan yleisesti yleisön/maksavien asiakkaiden sekä perinteiden kunnioittaminen! Edelleen mä ihmettelen sitä, että mikä siinä oli niin vaikeata viime kaudella saada se kausikirja/kausijulisteet valmiiksi kauden alkuun mennessä. Kauden avausottelussa Kanada-malja oli esillä Turkuhallissa. Kuinka paljon sen vierestä oltaisiin myyty kausikirjoja/-julisteita? Puhumattakaan siitä, että niitä myymässä olisi ollut joku parikymppinen tytsy peppuhousuissa ja (TPS-logo) narutopissa. MIKSI tuotteet tuotiin myyntiin vasta kuukausi kauden alkamisen jälkeen? Lisäkysymys: MIKSI tuotteita jaettiin ilmaiseksi ainakin kuukausi ennen kauden päättymistä? Kyllä mulla ainakin on satunnaisena katsojana olettamus, että _saan_ ostaa SC Bernin kausikirjan jo kauden avausottelussa. Kyllä, haluan "lahjoittaa" ~10CHF SC Bernin kassaan, JOS heillä on jotain tarjottavaa mulle. Voi olla, että olen väärässäkin!

Tuon "vasemmalla kädellä tekemisen" meiningin huomaa jo vaikkapa nettisivuissakin. Mä en tiedä, onko se vain omassa päässäni, mutta mun mielestäni tuollainen osoite: htt'p://hc.tps'.fi/index.php?page=107a376d7be1e60c42fe8ed6b8a7679 ei herätä hirvittävästi luottamusta? Ei siis jotenkaan näytä hirvittävän pysyvältä ja stabiililta. Tästähän tuli "tunnustuskin" parisen viikkoa sitten: otteluraportin valmistuttua otteluennakko häviää bittiavaruuteen ja se on vain noiden nettisivujen "ominaisuus". Mielestäni ei mikään hyvä ominaisuus. Yksittäisiä juttujahan nämä ovat, mutta kokonaisuutena eivät mielestäni tuo mitenkään esille hyvin hoidettua seuraa. Jos kaikesta pitää koko ajan säästää ja hoitaa "pakollisia" asioita oppilastyönä, niin seurauksena ei voi olla mitään hyvää. Halvalla saa halpaa!

Yksi esimerkki (ei tosin suoranaisesti ottelutapahtumaan, mutta...): ainakin 80-luvulta mukana ollut mies, tilastomies Seppo Salminen, jää eläkkeelle 2008 (vai 2009?). Luonnollisestikaan (säästösyistä?) hänen tilalleen ei palkata ketään vaan hommat jätetään muiden OTO-hommiksi. OK, pikku juttu, ketä nyt oikeasti jotkut kuivat tilastot kiinnostavat? Entä sitten, kun vaikkapa maalivahtivalmentaja Urpo Ylönen jää eläkkeelle? Kai nyt hänenkin hommansa hoituvat jonkun muun OTO-hommina? Hieman tietysti karrikoitu esimerkki, mutta toivottavasti tuolta taustalta löydetään se asia, jota haen takaa.

Kuinka esim. TPS:n historia (kotisivujen mukaan) voi loppua vuoteen 2005? Totta kai näitä päivittelemässä on jotain haihattelija-toimittajaharjoittelijoita, joilta ei voida vaatia yhtä paljon kuin joiltain kokopäiväisiltä ammattilaisilta (tunnustettu tosiasia). Ihan mielenkiinnolla seuraan vaikkapa sitä, kuinka nopeasti nuo TPS-taustaiset NHL-pelaajat (päivitettyinä) palaavat takaisin tuonne kotisivuille. Oma veikkaukseni on: ei koskaan! Jopa minäkin pystyisin tekemään tuon listan ~15min... Aika hävyttömästi sitä jopa multa pyydettiinkin; Jatkoaika-nimimerkiltä, joka maksaa täyden hinnan normaaliin runkosarjamatsiin! Eikö tuollaisen tekeminen/päivittäminen kuulu kuitenkin jollekin, jonka palkkakuitissa lukee HC TPS? Jos noita kotisivuja ei kenelläkään palkkalistoilla olevan ole aikaa/kiinnostusta/ammattitaitoa päivittää, niin eikö koko seuran kotisivut voisi aivan yhtä hyvin lopettaa? Loukkaantuneet-osiota päivitetään, jos jotakuta sattuisi nenänkaivuun ohella asia kiinnostamaan... Kai nyt perkele jonkun HC TPS OY:n palkkalistoilla olevan henkilön toimenkuvaan kuuluu seuran nettisivujen päivittäminen. Jos ei kuulu, niin miksi sellaiset sitten ovat julkisessa esittelyssä ja antavat seurasta sen ensimmäisen vaikutelman? Exactly my point!

Tuo kehuskelu siitä, että jotain amatöörien tekemiä haastatteluja tulee nettiin jo tunnin viiveellä, on mielestäni aivan yhtä turhaa kuin tuo 2,5 euron kalja 61min ennen ottelun alkua. Ketään ei loppujen lopuksi vittujakaan kiinnosta! Perusasioista hommat lähtevät liikenteeseen: ottelutapahtumissa pitää olla tuoretta fanimateriaalia saatavilla jo kauden alusta lähtien tai kotisivujen tulee olla ajantasalla sekä oikeasti stabiilit ja informatiiviset (keskustelu SM-liigan kotisivusta)! Tämän lisäksi kun ottelutapahtumissa saa myös sen erätauko-oluen riittävän nopeasti ja mieluiten myös tasarahalla, niin aletaan olla oikeilla jäljillä.

Totta kai kaikki lähtee joukkueen otteista kaukalossa. Haluan kuitenkin mainita yhden sanan: ammattimaisuus (myös ottelutapahtumissa/kaukalon ulkopuolella)
 

dabs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän tuo Jaakon esittelemä hinnoittelupolitiikka olisi suunnattu enemmän nuoremmalle porukkalle ja opiskelijoille, kuin keski-ikäisille vakiokannattajille. Sitä paitsi mitä helvetin väliä sillä olisi, jos kukaan ei tuota halpaa olutta tulisikaan ostamaan. Sinneppä se jäisi tankkiin odottamaan sitä vakikannattajan tasarahaa.. Se taas kuka väittää, ettei halpa olut liikuta suomalaisia, puhuu täyttä paskaa! Käykää vaikka kerran Tallinnan laivalla niin näette.

Helpompi näissä keskusteluissa olisi muutenkin esittää kehitysehdotuksia, kuin että haukkuu kaikki palvelut a:sta ö:hön. Jälkiviisaus on myös helppo taiteenlaji, eikä sekään oikein lämmitä tulevan kauden tapahtumissa.

Hyvinä ehdotuksina mielestäni tässä on ollut tuo tasarahaidea. Tuon lisäksi korttiasiakkaita varten tulisi olla riittävästi NOPEILLA yhteyksillä varustettuja maksupäätteitä. Matseja ennen voisi olla perheellisille/lapsille suunnattuja tilaisuuksia hallilla. Matsin jälkeen taas ohjelmaa varttuneemmalle väelle.. Esim. livemusiikkia/matsikoosteita/sporttibaarimeininkiä(lätkää/fudista) tai vaikka tikkakisa. Kunhan olisi jotain muuta, kuin "baari suljettu" ja tuolta pääsette ulos artukaisten räntäsateeseen.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Eli jos ton Saksan mallin mukaan mentäisiin; TPS-kannattajien pitäisi kokoontua johonkin Jyrkkälän ja Härkämäen lähiöpubeihin tunteja ennen jääkiekko-ottelun alkua,

Tarkoitus olisi saada porukka aikaisemmin hallille juomaan kaljaa TPS:n kassaan. Sen sijaan, että ne bisset juotaisiin muualla. Turkuhalli ei ole helpoimmassa mahdollisessa paikassa, mutta sen takia pitääkin tehdä asioita sen eteen, että hallille saataisiin ihmisiä ennen ottelua ja jäämään sen jälkeen.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Tarkoitus olisi saada porukka aikaisemmin hallille juomaan kaljaa TPS:n kassaan. Sen sijaan, että ne bisset juotaisiin muualla. Turkuhalli ei ole helpoimmassa mahdollisessa paikassa, mutta sen takia pitääkin tehdä asioita sen eteen, että hallille saataisiin ihmisiä ennen ottelua ja jäämään sen jälkeen.

Ja vielä olisi syytä varmistaa se, että ihmiset saadaan pois hallilta kesksutaan vielä mahdollisten pelin jälkeisten häppeninkien jälkeen. Ei varmaan moni jäisi toiste, jos olisi ensin pitämässä hauskaa hallilla, ja lähtisi vaikka noin 1-1,5 tuntia pelin jälkeen havaitakseen ettei enää ole bussikyytiä tarjolla 20 asteen pakkasessa. Sen verran mukavuudenhaluisia ihmiset ovat.

Muuten tuo olisi ihan hienoa saada toimimaan, vaikka oluen hinnan pitäisi olla sillä tasolla, että ehtii häppärin aikana saada rahansa takaisin (bussiliput verrattuna rillon kuljetukseen) =). Lisäksi olisi positiivista jos hallilla olisi jopa jotain ohjelmaa zambonin/jään katselun lisäksi, vaikka joku livemusiikin esittäjä voisi toimia esimerkiksi irkussa.
 

masamasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haluan kuitenkin mainita yhden sanan: ammattimaisuus (myös ottelutapahtumissa/kaukalon ulkopuolella)
Erittäin hyvin sanottu siellä takana. Oikeastaan tuen koko kirjoitusta, mutta lisään vielä pointin nettisivujen tärkeydestä minkä tahansa yrityksen, seuran yms. imagolle ja ostopäätöksen tekemiseen.

Esimerkiksi verkko-ostoksia tehdessä ei ainakaan itselleni ole ykköskriteerinä hinta, jos sivuston X käytettävyys on huono, informaatio puutteellista, asiakaspalvelu ei vastaa ja käyttäjien kokemukset huonoja. Sen sijaan samaa tuotetta myydään sivustolla Y hieman kalliimmalla, mutta käytettävyys on loistava, pääset näkemään tuotteen malliversion, ajantasaisen varastosaldon sekä saapumis- ja myyntihistorian, asiakaspalvelu pelaa ja käyttäjien kokemukset positiivisia. Ei tarvitse kauan miettiä kummalla sivustolla teen ostopäätöksen.

Sivuston Y layouttia, käytettävyyttä ja rajapintaa kaikelle käyttäjälle annettavalle informaatiolle on pitänyt toki hieman miettiä, mutta hyvin tehdyn pohjatyön jälkeen sivuston käyttäminen, toiminnan todentaminen ja laajentaminen käy helposti. Lopputuloksesta huokuu ammattimaisuus ja sitä myöten luottamus syntyy. Ei kiinnosta ketun vertaa, että sivuston X sisältöä on palkattu tuottamaan symppis opiskelija-Jaska ja että sieltä löytyy vaihtelevanlaatuisia esittelyvideoita joistain tuotteista.

Saman ammattimaisuuden voi laajentaa kaikkeen toimintaan niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin, kuten Herra Fox tuossa viimeisessä lauseessa muistuttaa. Monta kertaa tuntuu, että tehdään vasemmalla kädellä vain, koska katsotaan yksisilmäisesti tai tyydytään toteamaan "näin on aina ennenkin tehty".
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Edelleen mä ihmettelen sitä, että mikä siinä oli niin vaikeata viime kaudella saada se kausikirja/kausijulisteet valmiiksi kauden alkuun mennessä.

Tällä kaudella ei tarvi odotella vaan kausikirja on myynnissä jo huomenna.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tiedän että porukalla on kaikenlaisia uusia suunnitelmia hankintoihin koskien valmennusta ja pelaajistoa mutta eilen tuli vaan tällainen aivopieru itselle että Loimaalta kantautui uutisia.. "Turkulainen" A. Valavuori jätti tehtävänsä.. Mitä mieltä väki on siitä että olisko kyseisellä herralla annettavaa lätkän puolella?? Ainakin on pää täynnä ajatuksia ja ideoita... Ja ennekaikkea munaa ajaa asiansa läpi!!! Itse ottaisin ukon mielelläni joukkoon mukaan ja puuhaamaan esim. juuri 80-luvulle jämähtänyttä pelitapahtumaa! Markkinointia kenties.. Uutta vois tulla paljonkin.. osa paskaa mutta varmasti paljon hyvääkin!
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS-HIFK pelissä lapsille erikoisohjelmaa

Täytyy vain toivoa ettei tule liian pelottavaa kyytiä kentällä ettei tulevat fanisukupolvet pelästy liikaa.
 

St Karins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ura Basket
Tiedän että porukalla on kaikenlaisia uusia suunnitelmia hankintoihin koskien valmennusta ja pelaajistoa mutta eilen tuli vaan tällainen aivopieru itselle että Loimaalta kantautui uutisia.. "Turkulainen" A. Valavuori jätti tehtävänsä.. Mitä mieltä väki on siitä että olisko kyseisellä herralla annettavaa lätkän puolella?? Ainakin on pää täynnä ajatuksia ja ideoita... Ja ennekaikkea munaa ajaa asiansa läpi!!! Itse ottaisin ukon mielelläni joukkoon mukaan ja puuhaamaan esim. juuri 80-luvulle jämähtänyttä pelitapahtumaa! Markkinointia kenties.. Uutta vois tulla paljonkin.. osa paskaa mutta varmasti paljon hyvääkin!

Kyllä Valavuorella on kovia näyttöjä koriksen puolella, mutta tuskin yksi valavuori kesää tekee, varsinkaan Turussa. Toisaalta ei tarvittaisi kovin monipuolista osaamista esimerkiksi HK-areenan lipunmyynnin parantamiseen. Assät-pelissä oli messukeskuksen puoleisella luukulla tasan yksi nainen myymässä lippuja! Jono ulottui verkkoaidan tasalle ja ylikin. Olimme jonossa 10-15 min ennen peliä ja katsomossa hiukan ennen ekan erän puoliväliä. Kaikki eivät syystä tai toisesta päätä matsiin menoa ennen kuin viime hetkellä. Näitäkin voisi palvella.
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Tuli mieleeni että toivottavasti TPS:n toimistolla ollaan hereillä tulevaa lauantaita silmällä pitäen. Jokin lippukampanja tms. olisi tärkeää laittaa vireille nopeasti että halliin saataisiin edes se 6 000- 7 000 mustavalkoista kannattajaa.

Tulee muuten kylmää kyytiä katsomon(kin) puolella kun se ~1 000 Jokeri-fania saapuu turkuun. Olisi hienoa että edes jotenkin pystyttäisiin vastaamaan tollaisen lauman pitämään meteliin. Pelko on kyllä suuri että meitä kyykytetään ihan 100-0.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Ottelutapahtuman kokonaiskuvaa parantaisi myös se, että ei hävittäisi ottelua 12 sekuntia ennen loppua erän ainoalla TPS:n maalia kohti suuntautuneella laukauksella... Joukkue pelasi ihan hyvän pelin, mutta paska maku jäi.

Ja lippukampanjalle synkkä ei. Ei muutenkaan mielellään lauantaina ja ei ainakaan lauantaina Jokereita vastaan. Eiköhän tuonne ihan kiitettavä määrä saada väkeä muutenkin. Turha antaa epätoivoiselta vaikuttavaa kuvaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
En tiedä mistä tämänkin keksivät, - - -
Kopioitu Raumalta?
- - - suurta peukkua näytän toimiston suuntaan. Nimittäin Opiskelijahaalareissa ilmaiseksi-tempaus on aika mukavan kuuloinen. Pakko kyllä todella suurta peukkua nytten näyttää
Niin no... onko tuossa nyt sinusta jotain "uutta" ja "innovatiivista" markkinointia? Muistaakseni Raumalla pääsi opiskelijahaalareissa ilmaiseksi matseihin jo 90-luvulla! Heitetään nyt hatusta, että niihin aikoihin kun Kalle Sahlstedt opiskeli Rauman OKL:ssa ja pelasi Lukossa.

Idea on hyvä, mutta tämäkin loistava markkinointi-idea tuli Turkuun vain noin 20 vuotta myöhässä...
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Kopioitu Raumalta?Niin no... onko tuossa nyt sinusta jotain "uutta" ja "innovatiivista" markkinointia? Muistaakseni Raumalla pääsi opiskelijahaalareissa ilmaiseksi matseihin jo 90-luvulla! Heitetään nyt hatusta, että niihin aikoihin kun Kalle Sahlstedt opiskeli Rauman OKL:ssa ja pelasi Lukossa.

Idea on hyvä, mutta tämäkin loistava markkinointi-idea tuli Turkuun vain noin 20 vuotta myöhässä...

Hatusta heittosi osuu minun muistini mukaan ihan oikeaan. Nykyään noita haalareita tuntuu näkyvän hallissa koko ajan vähemmän. Mutta vieläkin siis toiminnassa on tämä käytäntö, poislukien Ässä -pelit.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Idea on hyvä, mutta tämäkin loistava markkinointi-idea tuli Turkuun vain noin 20 vuotta myöhässä...

Parempi myöhään, kun ei milloinkaan. Eiköhän kaikki markkinointi-ideat ole jostain kopioituja? Onko se siis jotenkin huonompi, jos jossain muualla on käytetty samaa ja luultavammin todettu hyväksi. Eli kärjistettynä ensimmäisellä firmalla, joka perusti yhtiölleen omat fb-sivut on mahtava markkinointi-idea ja loisto muutenkin. Muiden firmojen sivut ovat vaan paskoja kopioita?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Olin positiivisesti yllättäynyt siitä, että kuinka paljon opiskelijoita tuonne oltiin saatu. Ainakin näin tapahtuman ulkopuolelta näytti siltä, että jengi siellä viihtyi ja ravintoloissa virtasi juotava. Toivottavasti tulevaisuudessa tulee lisää vastaavia tapahtumia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös