Ei luulisi sen nyt olevan niin vaikeaa...
Tosiaan tuli katsottua lauantain "show" ja matsi siinä samassa. Pelistä nyt en jaksa kommentoida mitään, mutta pakko avautua tuosta "showsta".
Ensinnäkin olin hallilla jo aamupäivällä ja pelon sekaisin tuntein näpyttelin tekstaria kaverille "Urut ovat löytäneet tiensä hallille, vitun vittu". Pelkoni ei ollut aiheeton. Aluksi ajattelin, että "Ookoo kyllä ne urut nyt siinä kestää, eihän sitä tarvitse kuunnella kuin pari kertaa erässä." Ensimmäisen erän puolessa välissä pahimmat pelkoni kävivät toteen. Ainoa musiikki mitä soitettiin oli radio NRJ:n mainoksessa soiva poppi, muu musiikki olikin tätä urkumusiikkia ja voitte kuvitella miltä kuulostaa Coolion Gangsta's Paradise uruilla soitettuna - Juuri niin. Onko se nyt niin vaikeaa tehdä sinne Winampiin playlist josta löytyisi mm. Rammsteinia, Megadethiä, Metallicaa ja Maidenia? Kysyn vaan. Ei sitä tunnelmaa saada todellakaan nostatettua tuolla tavalla. Taisi olla huonoin tunnelma pelissä tämän vuosituhannen puolella.
Joukkueen sisälle tulosta sai sellaisen kuvan, että pelaajat halusivat nopeasti jäälle, jotta suurin nöyryytys jäisi näkemättä. Minkä takia enää nykyään ei voida käyttää sitä, että pelaajat tulevat keskeltä vaihtoaitioita strobojen ja savun saattelemana. Se toimi, mutta eiköhän sekin ole löytynyt Joukon "Check" listalle.
Toinen asia mitä tuli seurattua olivat nämä "Kissat". Tyttöjen iät olivat varmasti alle 18 ja sääliksi kävi kun joutuivat siellä yksin heilumaan. Ei varmasti mikään mukavin debyytti. Ei ollut Taina Kovalainenkaan kuulemma tyytyväinen.
Kolmas asia mikä tulee mieleen on Pelitapahtuman markkinointi. Onko kukaan nähnyt TPS:n tämän kauden kotiotteluiden tv mainoksia? Siis voi saatana mitä paskaa! Neon valot vain välkkyy ihan samalla tavalla kuin 90-luvun alussa kun tietokonetekniikkaa alettiin mainoksissa käyttämään. Miksei mainosta voi tehdä esim tyyliin näin. Aluksi kuvataan jotain TPS:n pelaajaa luistelemassa pimeällä jäällä, josta kuva nopeasti feidataan vaikka Hulkkosen pommiin ja Kaitsun lämärimaaliin. Taustalle rokki soimaan ja kunnon möreällä äänellä "Lauantaina Elysee Areenalla TPS - Saipa." Ei tarvitse paljon enempää. Ei markkinoinnin ideana kuulu olla vain ja ainoastaan se, että kerrotaan katsojille koska TPS:n seuraava ottelu on. Ideana pitäisi olla se, että saadaan ihmisille pommien ja maalien avulla vaikutelma siitä, että siellä hallilla todellakin tapahtuu jotain. Olen varma, että edellisen kaltaisella toiminnalla saataisiin ihmisten mielenkiintoa nostettua.
Ja Jouko sä kuitenkin luet tätä niin voit ihan vapaasti käyttää näitä ideoita.