Kukas maksaa SM-liiigalle rahat televisiointioikeuksista? Urho-TV. Haukkuisitko sitä osapuolta, jolta tulee rahat joka tapauksessa, näki väestö kiekkoa tai ei. Tuskinpa.
Vaikka sopimus kaapelioperaattoreiden kanssa syntyisi, niin yli 5 euroa /kk en aio maksaa 8 tunnista viikossa...
Tuoppi kaljaa vai 32 tuntia jääkiekkoa? Jokainen saa valita, minä otan jälkimmäisen. Nyt pitää vain hyväksyä se, että kaikesta viihteestä tulee maksaa. Itse pidän hyvänä juttuna tuota, ettei tarvitse maksaa elokuvista, joita koskaan ei edes katso.
Kun ne SM-liigan TV-oikeudet nyt ovat vieläkin Bonnierin hallussa mutta eivät vaan saa näyttää SM-liigaa niin ovat lisenssioineet SM-liigaan eteenpäin Urholle.
SM-liigalla ei ollut tähän mitään sanomista sillä Bonnier sai itse päättää kenelle oikeudet myy.
Toisekseen luuletko, että SM-liiga olisi tässä vaiheessa pistänyt kaikkien seurojen ja oman taloutensa vielä syvempään kriisiin kun tuon suuruusluokan TV-sopimusta ei varmasti nyt saa mistään.
Syylliset nykyiseen soppaan ovat siis Bonnier, joka meni ostamaan Canal+:n.
Viestintävirasto, joka myönsi toimiluvat mm. Suomi-TV:lle jonka ohjelmatarjonnasta ei ole vielä kuulunut yhtään mitään ja Sanoma-WSOY:lle joilta tulee yksi turha kanava lisää.
Kumpikaan noista kanavista ei tuo mitään uutta televisioon, eikä kumpikaan lisäksi täytä sitä viestintäviraston ehtoa lisää ruotsinkielistä ohjelmaa televisioon jota Urho olisi näyttänyt.
Kuten kirjoitin, C More joutui luopumaan tv-oikeuksistaan ja tässä luopumisprosessissa allekirjoitetun sopimuksen ovat hyväksyneet myös Jääkiekon SM-liiga Oy sekä Sanoma Entertainment.
Tässä kohtaa olisi SM-Liiga Oy:llä ollut mielestäni paikka iskeä! Siinä, että homman annettiin mennä "veronkiertotyyliin" Leväahon puljuun, on paljon jossiteltavaa ja jossittelujen kohde on useasti sopimuksen allekirjoittaneet tahot!
Soneran verkossa kanavapaikalla 125 näkyy jo nyt äksöniä, kokoaika pyörii jotain pätkiä viimekauden matseista ja rokki soi taustalla. Tosin nämä ei ole varmaankaan kovin pitkiä että alkaa toistamaan nopeasti alusta samaa settiä.
SM-liigan oli pakko hyväksyä Urpo, jos haluasi alkuperäisen sopparin rahat C Morelta.
Mutta kun tilanne on Soneraa lukuunottamatta sama kaikilla kaapelioperaattoreilla, niin kyllä tämä tosiaan Urpon piikkiin menee ihan täysin.
Eniten tässä ihmetyttää Kilpailuviraston rooli. Millä perusteella Kilpailuvirasto voi määrätä, että juuri SM-liigan oikeudet pitää siirtää muulle kanavalle kuin osapuolet ovat aiemmin sopineet?
Eniten tässä ihmetyttää Kilpailuviraston rooli. Millä perusteella Kilpailuvirasto voi määrätä, että juuri SM-liigan oikeudet pitää siirtää muulle kanavalle kuin osapuolet ovat aiemmin sopineet?
Määräsikö Kilpailuvirasto tosiaan, että SM-liigasta on luovuttava? Minulla on sellainen muistikuva, että ei määrännyt, vaan Bonnier ihan itse päätti luopua juuri SM-liigasta, kun kerran jostain oli luovuttava.
Itviikko.fiKeskeisiksi lähetysoikeuksiksi katsotaan jääkiekon lisäksi esimerkiksi jalkapallo, formulat ja elokuvat. Varsinaisesti aloite SM-liigan oikeuksien kauppaamiseen tulee kaupan osapuolilta itseltään.
– Me olemme tunnistaneet ne tekijät, jotka ovat keskeistä kilpailuetua. Sen jälkeen osapuolet esittävät sitoumusasioita, ja virasto katsoo, riittävätkö ne palauttamaan kilpailun markkinoille, Kilpailuviraston tutkimuspäällikkö Hannele Väisänen selittää prosessin kulkua.
Antennissa näkyy niillä alueilla, missä näkyy C-mux eli mm. Canal+ kanavat, koska Canal+ kanavien kaistaa Urho siis käyttää.
Määräsikö Kilpailuvirasto tosiaan, että SM-liigasta on luovuttava? Minulla on sellainen muistikuva, että ei määrännyt, vaan Bonnier ihan itse päätti luopua juuri SM-liigasta, kun kerran jostain oli luovuttava.
Ok, eli mun pitää irtisanoa Canalplus-pakettini ja tilata uusi CanalDigitalilta? Sori, mä en oikein ole seurannut näitä hässäköitä.Huoh, eihän se Canal Plus edelleenkään näytä Sm-liigaa, kun menettivät oikeudet viime vuonna. Canal Digital (se operaattori) sen sijaan on lisännyt Urho TV:n osaksi Canal Plus Total -pakettiaan erillisenä kanavana, joka siis sinullakin näkyy. Huomenna tulee siltä erilliseltä kanavalta se JYP-KalPa -peli.
Itviikko.fi
SM-liiga, F1 ja Englannin Valioliiga taitavat olla Suomessa ne kaikkein suosituimmat TV-lajit/urheilusarjat. Näkeeköhän Kilpailuvirasto ongelmaa, siinä, että C+ hankki kesän aikana oikeastaan kaikki mahdolliset futissarjat ohjelmistoonsa?
Riippuu hieman keneltä olet ostanut nykyisen Canal+ pakettisi?Ok, eli mun pitää irtisanoa Canalplus-pakettini ja tilata uusi CanalDigitalilta? Sori, mä en oikein ole seurannut näitä hässäköitä.
C More Entertainment AB joutui luopumaan SM-liigan tv-oikeuksista Kilpailuviraston tekemän päätöksen perusteella.
Kuten Norlyn viestistä voit lukea, ei C Morea määrätty luopumaan juuri SM-liigasta vaan "varsinaisesti aloite SM-liigan oikeuksien kauppaamiseen tulee kaupan osapuolilta itseltään."