Ainakin minä olen voitolle jäävä osapuoli, mikäli hinta on kohdallaan. Canalia en tilannut, koska tarjonnasta muu kuin SM-Liiga ei kiinnosta. Urhon taas tilaan, mikäli hinta on järkevä. Tiedän myös kaveripiirissä toisen, joka tekee samoin.
Niinpä, sitä emme tiedä, mitä Urho hinnaksi asettaa. NojatuoliLokoselle voi kommentoida, että eikös tässä nyt Urho saa kuitenkin monopolin SM-liigaotteluiden hinnoitteluun. Sen jälkeen hinta voi olla mitä tahansa, koska vain kuluttajien lompakoilla tapahtuva äänestys päättää, onko toiminta kannattavaa vai ei.
Jotta kuluttajalla olisi todellista valinnanvaraa, pitäisi oikeuksien olla jaetut esimerkiksi Nelosen, MTV:n ja erilaisten nettikanavien kesken ja kuluttaja voisi sitten päättää, ostaako koko paketin, pelkät lauantaiottelut tai oman suosikkinsa vierasottelut ruutuunsa.
Vertauksena tilanteesta voisi esittää maitotuotemonopolin: Aiemmin kaikki maitotuotteet olivat yhdessä kaupassa ja kauppa hinnoitteli "ota tai jätä" -periaatteella. Kilpailuvirasto hermostui ja sanoi, että muuten saa jatkaa, mutta maitoa ei saa myydä. Lisäksi jugurtit muuttivat toiseen kauppaan. Nyt yksi kauppa myy maitoa, toinen jugurttia ja se vanha kauppa edelleen esimerkiksi juustot, raejuustot, voit ja viilit. Asiakkaasta tuntuu vaivalloiselta käydä kolmessa kaupassa eikä se välttämättä ole yhtään halvempaa kuin ennenkään. Jugurttia ilman nyt voi olla, mutta pitäisikö juustotkin jättää ja keskittyä pelkkään maitoon? Juodaan sitten sitä halvempaa maitoa paljaan leivän kanssa...