URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 640 041
  • 11 960

1988

Jäsen
Kuka selostaa Pelicans-Kärpät matsia? On meinaan surkein selostaja ikinäkoskaanmissään! Ei hyvänen aika mistä tollasia mumisijoita oikeen kaivetaan?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hyvityskoodi tuli viime viikon HPK-HIFK-mykkäkiekkoilusta. Muuten oikein kiva, mutta ilmaiskoodi taas ei toimi lainkaan. Mites muut, toimiiko HIFK-Ässät-ottelun lähetys?

On tämä hienoa touhua...
Kyllä mulla hyvityskoodi toimii. Kuva nykii hiukan, mutta en muista parempaakaan nähneeni. Riittävän nopea netti ja IE käytössä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kuka selostaa Pelicans-Kärpät matsia? On meinaan surkein selostaja ikinäkoskaanmissään! Ei hyvänen aika mistä tollasia mumisijoita oikeen kaivetaan?

Jep, oli harvinaisen paska selostaja. Meinasin nukahtaa kesken pelin. Kannatin pelissä Pelicansia ja Seikolan oltua liekeissä en edes reagoinut maaleihin kunnolla, vaikka toivoin pussinokkien voittoa ja mulla on Seikola Liigapörssissä. Eli ei mitään tunteita herättänyt ainakaan itsessä. Tuli harkittua että kuuntelisiko tuota Tepsin matsia radiosta, kun peli olisi ollut paljon mielenkiintoisempaa vaikkei tapahtumia olisi nähnytkään.

Pelaajakortit on varmaan näytetty 7 kertaa samoista pelaajista. Esimerkiksi Laschin pelaajakortissa luki että mies on pelannut 10 matsia tehoin 4+6. Voisivat petrata näissä.

Asiasta toiseen: Oliko joku tarkkasilmäinen/korvainen Hodgmanin jäähyn kohdalla vielä hereillä ennen totaalista nukahtamista selostajan takia? Aivan kuin olisin kuullut Hodgmanin huutaneen suomeksi "v***u!" jäähyboksiin mentäessä. Voi olla että näin ja kuulin väärin, mutta aika hupaisaa että pelikaverit ovat opettaneet suomalaista sivistyssanastoa. (tai no, näin taitaa olla useamman ulkomaalaispelurin kohdalla) :)
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Asiasta toiseen: Oliko joku tarkkasilmäinen/korvainen Hodgmanin jäähyn kohdalla vielä hereillä ennen totaalista nukahtamista selostajan takia? Aivan kuin olisin kuullut Hodgmanin huutaneen suomeksi "v***u!" jäähyboksiin mentäessä. Voi olla että näin ja kuulin väärin, mutta aika hupaisaa että pelikaverit ovat opettaneet suomalaista sivistyssanastoa. (tai no, näin taitaa olla useamman ulkomaalaispelurin kohdalla) :)

Eipä tuossa kovin tarkkakorvainen ainakaan tarvinnut olla havaitakseen. Mutta en millään usko kyseessä olleen Hodgman, koska noin aksentitonta huutoa ei varmasti olisi päässyt pari kuukautta Suomessa olleelta. Veikkaan katsomoa.

Selostaja oli totuttua kuraa ja ihmettelenkin, että missä on Jalo ja Ritari? Ovat kuitenkin yleensä hoitaneet nuo pääkanavan pelit.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Riippuu vähän noiden tehostemikkien paikoista. Kentältä äänet kuuluivat harvinaisen hyvin muutenkin, kiinnitin siihen jopa huomiota. :)
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Noniin, JÄLLEEN KERRAN joutui reklamoimaan tätä paskafirmaa. HPK-Blues-ottelu ei toimi ollenkaan, urpo näyttää pelkkää mustaa kuvaa.

Ja jälleen kerran joutuu ihmettelemään, sillä minulla lähetyksessä ei ollut mitään vikaa... Lähtikö peli käyntiin ollenkaan vai menikö kesken kaiken mustaksi?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja jälleen kerran joutuu ihmettelemään, sillä minulla lähetyksessä ei ollut mitään vikaa... Lähtikö peli käyntiin ollenkaan vai menikö kesken kaiken mustaksi?

Ei lähtenyt käyntiin, pukkasi virheilmoituksen, notta "connection failed blaa blaa..".
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Ei lähtenyt käyntiin, pukkasi virheilmoituksen, notta "connection failed blaa blaa..".

Minulla teki saman, mutta flashin päivitys korjasi asian. Kaikki pelit on tällä kaudella toimineet. Joskus on vaatinut selaimen vaihdon FF->IE ja eilen sitten eri koneella flashin päivitys. Tosin veikkaisin, että flash-versiosta se on toisellakin koneella ollut kiinni, sillä selaimen vaihto ei nyt itsessään vielä korjautumista selitä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei lähtenyt käyntiin, pukkasi virheilmoituksen, notta "connection failed blaa blaa..".

Mulla on tullut välillä sama, olen sulkenut selaimen ja käynnistänyt samantien uudestaan ja homma on pelittänyt. Ilmeisesti ongelma johtuu siitä, kun on valmiiksi kirjautuneena sisälle kun lähetys ei ole vielä alkanut. Sitten kun peli alkaa, sivusto heittää tavallaan pihalle tms. Näin olen itse käsittänyt ongelman, vaikka en olekaan mikään asiantuntija.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No eipä ton kotiinpäinvetäjän

Kaikessa koomisuudessaan tuossa oli juuri sitä vanhaa kunnon kotiinpäinvetämistä, mitä ainakin itse olen kaivannut näihin Urhon muuten perin vaisuihin selostuksiin. Hieno tilanne kun IFK:n joku pakki veti viivalta, kiekko osui ässäpelaajaa jalkaan ja kaveri suurinpiirtein tuulettaa loistavaa maalintekopaikkaa. Sitten tuo Savinaisen viimeinen maali oli todellinen kuolinisku ja äänestä kuuli että vitutti niin helvetisti.

Ei varmasti toimi kaikille, mutta itse tykkään. Kuvaaja olikin sitten täysin pihalla Peltosville lähikuvineen jne.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulla on tullut välillä sama, olen sulkenut selaimen ja käynnistänyt samantien uudestaan ja homma on pelittänyt. Ilmeisesti ongelma johtuu siitä, kun on valmiiksi kirjautuneena sisälle kun lähetys ei ole vielä alkanut. Sitten kun peli alkaa, sivusto heittää tavallaan pihalle tms. Näin olen itse käsittänyt ongelman, vaikka en olekaan mikään asiantuntija.

Kokeilin eri selaimilla, käynnistin koneen uudelleen ja ties vaikka mitä. Ei auttanut mikään, eikä ole eka kerta urpon kanssa. Sen toimivuus on lähinnä kuun asennosta kiinni, sillä mitään osaamista tekkipuolella ei lafkassa tunnu olevan.

Myös flash on uusin versio, ei pitäisi olla siitä kiinni. Yritin kikkailla myös urlien kanssa ja avata streamin suoraan mediasoittimeen, mutta se nyt oli luonnollisesti mahdotonta.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pelaajakortit on varmaan näytetty 7 kertaa samoista pelaajista. Esimerkiksi Laschin pelaajakortissa luki että mies on pelannut 10 matsia tehoin 4+6. Voisivat petrata näissä.

Voisivat joo, mutta kunhan nyt ensin sen PÄÄTUOTTEENSA, eli itse OTTELUN näkymisen saisivat kondikseen ;)
Sen jälkeen vasta kaikki muu "karkki".

Yritin kikkailla myös urlien kanssa ja avata streamin suoraan mediasoittimeen, mutta se nyt oli luonnollisesti mahdotonta.

Tämän perään minäkin haikailen...
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisivat joo, mutta kunhan nyt ensin sen PÄÄTUOTTEENSA, eli itse OTTELUN näkymisen saisivat kondikseen ;)
Sen jälkeen vasta kaikki muu "karkki".

Peli toisensa jälkeen kyllä vituttaa yksi ja sama asia, mutta siihen ei ilmeisesti ole koskaan tulossa muutosta. Tämä ongelma on siis nämä kulmakamerat. Kuka ihan oikeasti noista tulevaa kuvaa oikeasti tahtoo katsoa? Kiekkoa ei kyseisistä kameroista nää koskaan ja tilanteessa jää aina näkemättä kokonaiskuva, kun yhtäkkiä hypätään normaalista kuvakulmasta siihen ihme zoomiin. Myös nämä kesken pelin tapahtuvat järjettömät zoomaukset keskialueelle, vaihtoaitioon tai pahimmassa tapauksessa jopa katsomoon (tätä tapahtunut ainakin kahdesti tämän kauden Jokeripeleissä!) ovat jotain ihan uskomatonta.

Selostus nyt on välillä todella puolueellista tai muuten vaan ammattitaidotonta, mutta sen vielä kestäisi, jos tuo pelin kuvaaminen saataisiin sille tasolle, että peliä voi jatkuvasti seurata itsekkin kunnolla.

Urho on tuonut paljon hyviä asioita, mutta nämä pahimmat virheet ovat olleet mukana alusta asti. Toisin sanoen heillä joku näkee, että nämä zoomailut ja kulmakamerat ovat hyvä asia. Suruttaa.
 

Vexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
16 peliä tällä kaudella Urhon nettisivuilta katsoneena pitää todeta ettei streamipalvelimien kanssa ole ollut kuin kerran ongelmia. Tällöin lähetys katkesi, mutta heti uudelleen yrittäessä kaikki toimi normaalisti. Lähetyksissä on kyllä ollut muutaman kerran muita teknisiä ongelmia. Tietysti silloin tarjousviikonloppuna oli web-palvelimet alhaalla, mutta silloinkin avasin streamin ajoissa eikä nettisivun kaatuminen haitannut katsomista.

Eniten lähetysten teknisessä puolessa vituttaa äänessä kuuluvat maahurinat joita eivät tunnu saavan millään pois. Ainakin lähes kaikissa Lahdessa kuvatuissa matseissa on ollut pahat hurinat. Ammatikseen töitä tekevien luulisi osaavan, mutta ei taida kiinnostaa korjata ongelmaa.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siis Urpon pitäisi kuskauttaa vaikka jenkkilästä joku kameramies OPETTAMAAN noita omia kuvaajiaan, että kuinka oikeasti kuvataan jääkiekko-ottelua.

Kameramiehenkin pitää osata, edes vähän, ennakoida niitä tilanteita.
Esim. perus viivaveto lähdössä siniseltä, niin otetaan se äijä siihen kameran TOISEEN laitaan, että sitä tyhjää jää toisellepuolelle josta näkee mihinpäin kiekko lähtee, ja samalla kameraakin on helpompi sinne suuntaan kääntää.
Kun meinaa Urpolla kameramies olla järjestään auttamatta myöhässä kun se veto lähtee, kiekko on jo siellä missä pitääkin (vaikka nyt maalissa sitten), mutta kameraan sitä kiekon "matkaa" ei saada taltioitua kuin vitunmoisella kiirellä sitä käännetään, ja vielä myöhässä.

Ja samaa mieltä olen noista kulmakameroista, ei niistä kovin hirveästi irti saa, ainakaan osaamattomien kuvaajien käsissä.

Myös ohjaajat saisivat vähän opetella hommiansa. Kuten joku jo sanoikin, että monesti on käynyt niin että hidastuksia veivataan kun peli on jo kovasti taas katkon jälkeen menossa. Ja yleisesti muutenkin kameranvaihdot ovat aika amatöörimäisiä.

Että semmosta itkua taas :P
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kokeilin eri selaimilla, käynnistin koneen uudelleen ja ties vaikka mitä. Ei auttanut mikään, eikä ole eka kerta urpon kanssa. Sen toimivuus on lähinnä kuun asennosta kiinni, sillä mitään osaamista tekkipuolella ei lafkassa tunnu olevan.

Jepulis. Näyttää tosiaan siltä, että kuun asento on se ainoa tekijä, joka erottaa meidän tilanteen toisistaan. Kuu lienee hieman eri asennossa minun kämppään nähden, kun homma pelittää lähestulkoon hyvin. Minulla on esiintynyt suurempia ongelmia ainoastaan ruuhka-aikoina (erilaiset tarjoukset jne.), joten kai tässä pitäisi olla tyytyväinen..
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
SM-liigan mainoskatko? Tänään Urhon tv-pelissä ei ko. katkoilla ole esitetty yhtäkään mainosta. Ei ihme, että veikkausliiga ei ole saanut sopimuksen mukaisia tulojaan. Kauanko Urhon kantti kestää?
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sihvonen avautui Urheilulehdessä ihan aiheesta lähetysten tämän hetkisestä tasosta. Jotkin yksittäiset huippumatsit (=Jokerit-IFK) saattavat välillä tuoda mukanaan ihan laadukkaan lähetyksen, mutta muuten alas on menty ja lujaa.

Hiljalleen lähetyksistä on kadonnut kaikki erätauko-ohjelma. Valmentajien haastattelut juuri ennen erien alkuja, ottelun jälkeiset haastattelut ja analyysit... Nyt ei ole enää yhtään mitään ja osa näistä päälähetyksistä vedetään noin kolmella kameralla läpi. Suru tulee kun miettii parin vuoden takaisia Canal+:n lähetyksiä.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko tuolla käytössä joku kotiselostaja-systeemi nykyään? Esimerkiksi Lönnroos on järjestäen selostanut kaikki Ässien kotipelit, JV Salminen hoitaa Turkua ja Raumaa, Ritari lähes aina Kalpan ja Jypin matseissa ja niin edelleen. Vai vaikuttaako tuohon ainoastaan se kuka asuu lähimpänä mitäkin paikkakuntaa?
 

IcyPredator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, 49ers
Näyttää ja vaikuttaa siltä, että tuotanto ei todellakaan kannata, kun mennään heikompaa suuntaan joka osa-alueella. Pelko iskenyt persiiseen eihän tässä kannata enään yrittää, kun tuo maikkari varmaan hankkii nämäkin oikeudet kohta ja alettu vetää säästölinjaa. Kauden alussahan urhon tj lupasi jossain "ilta"lehdessä hintojen noustessa myös lähetysten sisältö paranee. Bulls*** ensin sekoilu lätkäviikonlopun suhteen ja nyt lähetysten taso alkaa lähennellä amatöörisettiä. Samat jauhannat illasta toiseen ei mitään taktisia purkuja pelin sisästä. Ja välivideoita kierrätetään pelistä toiseen erätauoilla. Ennen mentiin studioon aikalisillä, nykyään heitetään jotain Soneran puuduttavaa kailotusta tai ihan muuta kuraa. JP Jalo vissiin laitettu koirankoppiin(tosi vähän selostanut viime kausiin verrattuna), kun ei kesällä Veikkausliigaselostukset maittanut "ruokapalkalla". Ritari nyt sentään saa kohtuullisesti selostusaikaa ja onkin ihan hyvä. Mutta ei Urhon pitäisi alentua mihinkään Tomi Tiilikaisiin(paikallisselostajiin), jotka ovat tasoa slowmo1/4 korisselostaja. Ainoa positiivinen asia tällä kaudella on ollut se, että kuvaajat ovat olleet paremmin hereillä ainakin niissä peleissä mitä itse olen seurannut, viime kaudella kiekko katosi melko helposti.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Urpo voisi unohtaa selostuksen ja kommentoinnin kokonaan ensi kaudelle, näyttää vain kuvaa pelistä. Pelkät yleisön äänet kiinnostavat paljon enemmän kuin nämä himaselostajat. Näin tuotantokustannuksetkin saataisiin minimiin ja yksittäinen ottelu voisi maksaa esim. 5 euroa nykyisen 9 sijaan...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Urpo voisi unohtaa selostuksen ja kommentoinnin kokonaan ensi kaudelle, näyttää vain kuvaa pelistä. Pelkät yleisön äänet kiinnostavat paljon enemmän kuin nämä himaselostajat. Näin tuotantokustannuksetkin saataisiin minimiin ja yksittäinen ottelu voisi maksaa esim. 5 euroa nykyisen 9 sijaan...

Loistoidea! Nuo IL:n sivuilta katsomani Urhon koosteet on parhautta. Yleisön äänet kovalla, tunnelma katossa. Noissa on muuten aina enemmän materiaalia kuin Pro:n vastaavissa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
UrhoTV:n toiminnasta kertonee tämäkin aika paljon.

Yritin tuossa pari viikkoa sitten töiden tiimoilta olla yhteydessä lafkaan. Kyseessä olisi ollut markkinointiyhteistyö, joka olisi poikinut Urholle erittäin paljon näkyvyyttä suuren pohjoismaisen yrityksen siivellä. Se olisi ollut vieläpä Urholle käytännössä ilmainen, mutta vähemmän yllättäen ketään ei tuntunut kiinnostavan sillä maileihin (puheluista puhumattakaan) ei vastattu yhtään mitään. Toki asiaan saattoi vaikuttaa se, että UrhoTV ei listaa missään markkinoinnista tai myynnistä vastaavan henkilökuntansa yhteystietoja. Henkilökohtaisen kontaktin saaminen yritykseen tuntuu olevan täysin mahdotonta, mutta ei kai siinä mitään jos on varaa valita!
 

1988

Jäsen
On kyllä niin surkeaa toimintaa Urhotv:ltä että oikein yrjöttää. Kaikki huonot asiat kun listaisi ranskalaisilla viivoilla tulisi listasta noin 3m pitkä. On aivan uskomatonta miten kehtaavat nostaa hintoja samalla pudottaen lähetysten laadun takaisin 80-luvulle. Toivottavasti Urhotv on pian pois kartalta ja lähetykset olisivat vaikka maikkarin heiniä. Kuten Sihvonen UL:ssä totesi, "samojen henkilökuvien näyttäminen on katsojan aliarvioimista". HÄVETKÄÄ GRÖNMAN & Co.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sihvonen avautui Urheilulehdessä ihan aiheesta lähetysten tämän hetkisestä tasosta. Jotkin yksittäiset huippumatsit (=Jokerit-IFK) saattavat välillä tuoda mukanaan ihan laadukkaan lähetyksen, mutta muuten alas on menty ja lujaa.
Surkean tuotannon huomasi myös Veikkausliigassa, kun esimerkiksi Tepsin hylätystä paitsiomaalista Interiä vastaan ei saatu kuin yksi hidastus ja se oli pääkamerasta. Siitä kulmasta ei kukaan pystynyt sanomaan yhtään mitään. Mahtoikohan edes olla muita kameroita koko pelissä (no, haastatteluja varten varmaan yksi), ei ainakaan sillä kenttäpuoliskolla, jossa tuo tilanne tapahtui. Joka tapauksessa, ilmeisesti talous on niin tiukalla, että kaikista säästetään ja homma on mennyt täten pelleilyksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös