URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 643 264
  • 11 960

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikähän tuo J-P Jalon kuvio tuolla on? Onkohan mies jo koko kanavan suurin rahareikä, johon uppoaa viimeinenkin budjetti. J-P on kuitenkin kovan profiilin selostaja, joka on käynyt kaikki kanavat läpi ja taitaa sekä futiksen että lätkän erinomaisesti. Kun miettii Canalin tarjontaa ja miksei myös Nelosen, niin vois kuvitella miehen olevan kysytty myös sinne. On myös varmasti hinnoitellut itsensä aika hyvällä hintalapulla aikoinaan Urhollekin. On kiehtova nähdä mitä Jalo tekee kun Urhon taru jossain vaiheessa väistämättä ajautuu loppuunsa. Esim. Canal+ tuntuisi aivan täydelliseltä paikalta Jalolle. Ovatkohan kosiskelleet viimeisen 6kk aikana.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asiakastyytyväisyys Urhon SM-liigalähetyksiin riippuu paljolti siitä, minkä median kautta lähetyksiä seurataan. Nettilähetyksistä ne suurimmat valituksen aiheet nykyään varmaankin tulevat, eikä sillä puolella kehitystä ole tainnut tapahtua parempaan suuntaan.

Sinällään viellä oudointa ettei tuohon nettipalveluun juuri panosteta tai ainakaan kehitystä ole tullut vaikka luulisi tuolla 9 euron hinnalla sen myös olevan yksi suurinpia yrityksen tulolähteitä. Toki serverit ja muut maksaa, mutta luulisi tuolla hinnalla jäävän myös ihan hyvä kate jokaista katsojaa kohden. Myös ihan jo perusurhoa silmällä pitäen jonka saa monessa kanavanipussa melko halvalla niin siitä ei hirveä rahareikä sitten nettipalveluun nähden ole, toki kun matseja tulee harvemmin niin myös tämän ostajat joutuvat matseja netistä katsoa. Harvassa taitaa olla ketkä täyden hinnan maksaa perusurhosta.

Tuossa perusurhossa on varmaan taustalla se että halutaan ne mielenkiintoiset ottelut pelkästään nettiin katsottaviksi, että juuri saadaan niitä tuloja. Se vaan on sitten harmi ettei tuommoisen perusurpo paketin ostaminen juuri kannata jos sitä ei tyyliin 5 eurolla kuukaudessa saa( tai alle sen 9 euroa jokatapauksessa). Tässä nyt alkukauden aikana taitaa olla JYP:ltä vain yksi vieraspeli tullut perusurholta ja sekään ei tainut olla mikään kovin mielenkiintoinen matsi. Jotenkin nuo valinnat ei osu koskaan semmoiseen jota oikeasti voisi katsoa. Tiistaina on vuorossa superjännittävä TPS-JYP matsi.. kuhisen jo jännityksestä. Porukoilla kun tuo sattuu niin nuo muutamat matsit tulee katottua, mutta kun tuossakin loppuu tuo 20€/ 6kk juttu niin saa kyllä urho painua pois elisa viihteen boksilta ellei tule taas joku samantyylinen tarjous.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Minä olen ollut Urhon peruskanavaan ihan tyytyväinen. Totalia harkitsin, mutta valinta ratkesi peruskanavan puolesta seuraavin syin.
- Netti tulee työn puolesta. Tuosta olisi pitänyt luopua ja Total olisi siis tullut suhteessa kalliimmaksi kuin onkaan.
- Kaikki Tepsin matsit telkussa olisi tarkoittanut varmasti jonkin asteista hellasäröä, joka on ihan ymmärrettävää, jos äijä makaa 60 iltana säännöllisesti 3h primetimea sohvan pohjalla.
- Hella päin vastoin kiiltää entistä ehompana, koska nyt pakettiin tuli kylkeen jokunen hömppäkanava.
- Omalta kantilta pakettiin tuli myös 4pro, Max ja Eurosport, eli SM-liigaa myös kk-pelien ja finaalien osalta, MM-kiekko, futismaajoukkue, KHL, NHL, MM-koris, MM-lentis, F1, Veikkausliigaa, Eurofutista, sählyä, rallia, motoGP:tä, Nascaria, jenkkifutista, Eurosportin lukuisat urheilut ja paljon muuta biljardista golfin kautta pesikseen. Silti ollaan Totalin hinnan alla (koska siihen pitäisi minun tapauksessa ottaa netti). Enhän noita kaikkia katso, mutta vaihtelevasti jonkun verran kuitenkin.
- Kun matsi tulee joka tapauksessa telkusta, niin miksi vaivautua ikinä hallille -> elämystappio
- Jos joku peli jää nyt väliin, niin ei tule välitöntä tunnetta, että maksoi turhasta.
- Jemmassa on kuitenkin pieni Urhon sarjakortti, jolla voi paikata tarvittaessa.

Pääkanavan lähetykset ovat suht laadukkaita ja otteluvalinnatkin ihan ok. Mulla on ollut tuuria, että tähän syksyyn on mahtunut paljon TPS-pelejä, tosin tiedän tuon tasoittuvan kauden mittaan. Muiden joukkueiden osalta katson ihan yhtä mielellään median suosikkijoukkueita kuin eri keltapaitaistenkin pelejä. Etukäteen ei voi tietää missä pelissä tapahtuu. Monien joukkueiden otteita seuratessa myös yleiskäsitys sarjasta, lajista, joukkueista ja pelaajista kehittyy.

Nämä syyt ovat tietty täysin subjektiivisia ja joku jolle urheilun seuraaminen tarkoittaa vain yhtä liigajoukketta ajattelee varmasti toisin. Kaikki on muutenkin suhteellista. Iskin juuri verkkopankkiin muita laskuja ja hassuttelin kalkulaattorilla, että pelkästään kellarin remppaan ja ensi talven reissuun laitetulla summalla ottaisi kaikki mahdolliset kiekkokanavat nykyhinnoin kymmeniksi vuosiksi :)
 

Dängleri

Jäsen
Lieköhän muut huomanneet saman, mutta ainakin itseäni ärsyttää samat insertit jotka pyörivät katkoilla illasta toiseen. Esim. Matti Kuparista on nyt kateltu parin viikon sisään puolen kymmentä kertaa...

Ei millään pahalla Dängleri, mutta tätä ketjua taaksepäin lukemalla varmasti olisit huomannut, että muut ovat kanssasi samaa mieltä =)

No eipä jaksanut lukea 336 sivullista viestejä, kun tuo viime aikojen keskustelu näytti painottuvan puhtaasti urhoplayn toimintaan, otteluiden äänentasoon ja kameroiden kuvakulmiin...
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tilasin txt-viestinä Blues - Jokerit matsin niin eipä näykään peli! Siellä ohjeissa luki, että kun vahvistusviesti on tullut kännykkään, niin pelin pitäisi näkyä, mutta eipä yllättäen näy! Onko kellään käynyt näin? Ja mitä tässä pitäisi tehdä.

Edit. Soitin aspaan ja nopeasti vastasivat ja antoivat hyvityskoodin. Hyvä näin.
 
Viimeksi muokattu:

Lazuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kukakohan tässä on äänessä? Ässät - KalPa maalikooste. Onko URPOtv:n omistajan poika, Rento-Joonaksen kaveri vai uusi harjoittelija päässyt ääneen? Toisaalta olen katsonut ainoastaan vain pari Ässien peliä URHO:n play palvelusta, joten ehkä joku kuka on seurannut enemmän lähetyksiä Urholta voisi kertoa?
Itse en kyseistä ottelua katsonut, mutta tuo kyllä kuulostaa aikalailla jonkun fanin omalta selostukselta tai sitten Urholla on aika hankkia uusia selostajia ja nopeasti.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jännä lukea sivutolkulla valitusta toimimattomista streameista ja muista ongelmista. Itse olen tällä kaudella katsonut netin kautta kuusi Pelicansin peliä ilman mitään lähetysongelmia. Okei, kerran on bufferoinut kesken pelin muutaman sekunnin ajan ja kerran jouduin sulkemaan mainosblokkerin, että homma lähti pelittämään. Tuollaisia ongelmia nyt voi tulla missä vaan ja todennäköisesti nuokin ovat tapahtuneet Urhosta riippumatta.

Valitettavaa toki löytyy:
- 9e on tuon tasoisesta streamista liikaa
- laatu ei ole kummoista, vaikka kyllä siitä hyvin selvän saa siirrettynä 40" TV:lle
- selostajat ovat välillä heikkoja
- samat haastattelut pelin erätauoilla viikko toisensa jälkeen

Ongelmat ovat ärsyttäviä ja Urho voisi ne korjata suht pienelläkin vaivalla, mutta teknisesti UrhoPlay toimii mielestäni laatua lukuun ottamatta hyvin. Sikäli on outoa, että jokaisen kierroksen aikana tämä ketju täyttyy nettilähetysten ongelmia käsittelevistä viesteistä. Olenko itse vain sattumoisin illasta toiseen onnekas?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jännä lukea sivutolkulla valitusta toimimattomista streameista ja muista ongelmista. Itse olen tällä kaudella katsonut netin kautta kuusi Pelicansin peliä ilman mitään lähetysongelmia. Okei, kerran on bufferoinut kesken pelin muutaman sekunnin ajan ja kerran jouduin sulkemaan mainosblokkerin, että homma lähti pelittämään. Tuollaisia ongelmia nyt voi tulla missä vaan ja todennäköisesti nuokin ovat tapahtuneet Urhosta riippumatta.

Valitettavaa toki löytyy:
- 9e on tuon tasoisesta streamista liikaa
- laatu ei ole kummoista, vaikka kyllä siitä hyvin selvän saa siirrettynä 40" TV:lle
- selostajat ovat välillä heikkoja
- samat haastattelut pelin erätauoilla viikko toisensa jälkeen

Ongelmat ovat ärsyttäviä ja Urho voisi ne korjata suht pienelläkin vaivalla, mutta teknisesti UrhoPlay toimii mielestäni laatua lukuun ottamatta hyvin. Sikäli on outoa, että jokaisen kierroksen aikana tämä ketju täyttyy nettilähetysten ongelmia käsittelevistä viesteistä. Olenko itse vain sattumoisin illasta toiseen onnekas?
Ei tuo nyt ihan putkeen mennyt. Minä olen ostanut kaksi matsia striiminä ja yhtä monta kertaa homma kusi tavalla tai toisella. En sitten tiedä, onko siinäkin jotain HIFK-lisää, kun ongelmia ei kuulemma ole ollut samaan aikaan muissa peleissä. Nuo ongelmat ovat ärsyttäviä ja ennen kaikkea sellaisia, mitä ei saa esiintyä maksullisessa palvelussa. Kuten jo aiemmin sanottiin, Ruotsissa sama palvelu tuotetaan HD-tasoisena. Urho ei saa edes peruskuvaa lähetettyä niin, ettei sekunnin katsomisen jälkeen tajuaisi katsovansa onnetonta netti-streamia. Ja siitä peritään hintaa, jolla lähes kattaisi Urhon kk-maksun telkkarin puolella. No miksen sitten tilaa sitä Urhon tv-kanavaa? No siksi, ettei minua kiinnosta maksaa matseista, jotka eivät minua kiinnosta. Voisin ihan hyvin maksaa 5 euroa HPK:n tai HIFK:n kiinnostavimmista matseista, mutta tuolla laadulla minun on pakko sanoa: ei kiitos. Urhon perimää normaalihintaa en suostu maksamaan kuin Kerhon ja HIFK:n keskinäisistä. Ja sekin taitaa näillä kokemuksilla jäädä jatkossa maksamatta, koska minua ei juuri kiinnosta maksaa sitä 9 euroa havaitakseni, että peli ei näy, tai äänet eivät kuulu. Saahan siitä valittamalla hyvityksen, mutta saatu tuote onkin jo silloin eri, mistä on maksanut.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Mun melkein pitäisi postata tänne UrhoTV:n vastaus viestiini viime lauantaina, kun jälleen kerran valitin sitä tosiasiaa, että kun yritti katsoa Jyp-HIFK matsia, heitti UrhoTV jatkuvasti pihalle, tämän "tunnuksellasi on kirjauduttu toiselta koneelta..." -herjan saattelemana.

Nyt en pääse viestiin käsiksi, mutta selvästi alkavat pesemään kätensä jatkuvista ongelmista sillä selvityksellä, että mitään ongelmaa ei ole. Sen jälkeen kaadetaan ongelma asiakkaan niskaan listaamalla oikeastaan kaikki ne itsestäänselvyydet, jotka jokainen pc käyttäjä osaa tai pitäisi osata tehdä ilman eri mainintaa, kuten selaimen sulkeminen ja uudelleen käynnistäminen (ei vaikutusta), selaimen välimuistin tyhjennys (ei vaikutusta), flash:in päivitys uusimpaan, niinkuin tuota voisi olla nykyaikana päivittämättä, kun tekee jatkuvasti automaatti tarkistuksia (ei vaikutusta), käyttämällä uusinta IE tai Firefox selainta (ei vaikutusta), yms. yms. ja kun kaiken tämän on tehnyt ja moneen kertaan ja vielä lentää useaan kertaan pihalle kesken lähetyksen, johan sitä on mennyt erä poikineen kankkulan kaivoon, maali poikineen jäänyt näkemättä ja vika on tietysti asiakkaan koneella ja asiakkaan kädettömyydessä, eikö?
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Kenelles olet omat käyttäjätunnuksesi ja salasanasi luovuttanut? ;)
En kenellekään ja alkuun, siis alkukaudesta, UrhoTV:n mielestä riitti, kun selaimen välimuistin tyhjentää ennen palveluun kirjautumista (ei auttanut). Nyt sitten tuli viimeksi tämä mainitsemani pitkä litania kaikenmaailman ohjeita, joista ei tietenkään ole mitään hyötyä, koska palvelusta ulos lentäminen ei ole minun koneesta tai käyttäjätunnuksesta kiinni.

Jokainen uusi kausi tuo tullessaan uusia ongelmia UrhoTV:n palveluissa ja ensi kaudella pitää varmaan vaihtaa selaimen lisäksi kone ja internet operaattori, koska Urhon päässähän ei ole vikaa, eiks je?
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Tässä tätä litaniaa ihan vain kaikkien iloksi. Näitä kaikkia kun alkaa tekemään ja moneen kertaan, missä ihmeen välissä pitäisi katsoa sitä ottelua, josta maksaa??

"Hei,

Tiedossamme ei ole yleistä ongelmaa, joka olisi estänyt illan lähetysten näkymisen.

Jos koet ongelmia palvelumme käytössä kannattaa kokeilla seuraavia ohjeita:

1) sivun uudelleen lataaminen

2) välimuistin tyhjennys ja sivun uudelleen lataaminenTyhjennä selaimen
välimuisti ja lataa sivu uudelleen. Ohjeet selaimesi välimuistin (cache)
tyhjentämiseen löydät täältä How do I clear my web browser's cache, cookies, and history? - Knowledge Base

>3) Päivitä Flash-plugin: Adobe - Install a different version of Adobe Flash Player ja tarkista
laitteiston vähimmäis määritykset, verkkoyhteyden toimivuus sekä nopeus. Jos
käytät langatonta verkkoa testaa toistuuko ongelma kun liität koneen johdolla
verkkoon. Muista että emme pysty takaamaan palvelun toimivuutta 3G verkossa /
mokkulalla.

4) Kokeile toista selainta ja päivitä selain. Suosittelemme käyttämään
seuravia selaimia Internet Explorer 8.0 tai uudempi, Firefox 2.0 tai uudempi,
Safari 3.0 tai uudempi

5) Tarkista ettei muita ohjelmia ole käynnissä ja sammuta ohjelmat
tarvittaessa.

6) Varmista ettei samassa verkossa ole muita netin käyttäjiä jotka voivat
kuormittaa verkkoa.

7) Vaihda lähetyksen resoluutiota videoikkunan valikosta ''Korkealaatuinen /
Normaalilaatuinen''.

8) Käynnistä kone ja internetyhteys uudelleen."

Argh, kun on kohta 12 vuotta puljannut työkseen atk laitteiden ja ongelmien kanssa ja harrastuksekseen ennen tätä, ei jaksaisi enää kotona viilata ja hinkata yhden helevetin nettistriimin kanssa, etenkin kun kaikki muu toimii loistavasti.

Mitähän ne vastaa seuraavaksi, kun lähtee viestiä, ettei ehtinyt katsoa maksamaansa ottelua ollenkaan, kun seurasi UrhowebTV:n asiakaspalvelun antamia ohjeita??? (joku kiva hymiö tähän kohtaan tai jotain)
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitähän ne vastaa seuraavaksi, kun lähtee viestiä, ettei ehtinyt katsoa maksamaansa ottelua ollenkaan, kun seurasi UrhowebTV:n asiakaspalvelun antamia ohjeita??? (joku kiva hymiö tähän kohtaan tai jotain)

Viime kaudella taisin lähettää viestiä, että ei voi kolmella eri koneella joista yhdellä Ubuntu, 100/100 yliopiston verkossa voi olla kaikissa jotain häikkää samaan aikaan. Vastaus tuli ja meni tyyliin: "Teidän päässä on vikaa, ei meidän"

Vähän kiehutti kun muutkin tällä palstalla valitteli ongelmista samalla kierroksella.
 

masamasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
7) Vaihda lähetyksen resoluutiota videoikkunan valikosta ''Korkealaatuinen / Normaalilaatuinen''.
Täältä foorumilta joskus hokasin, että tuossa on tosiaan kaksi eri resoluutiota ja luulin jo kuvanlaadun huikeasti parantuvan kun valitsen "korkealaatuisen". Mutta voi järkytys, se suttu ja puuro oli jo tätä "korkealaatuista". En ole uskaltanut edes kokeilla "normaalilaatuista".
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ongelmat ovat ärsyttäviä ja Urho voisi ne korjata suht pienelläkin vaivalla, mutta teknisesti UrhoPlay toimii mielestäni laatua lukuun ottamatta hyvin. Sikäli on outoa, että jokaisen kierroksen aikana tämä ketju täyttyy nettilähetysten ongelmia käsittelevistä viesteistä. Olenko itse vain sattumoisin illasta toiseen onnekas?

Ne joilla lähetys toimii eivät tule tänne valittamaan. Jos ajatellaan, että katsojia olisi 2000 ja valittajia täällä 20 niin se tarkoittaa vain 1% katsojista. Katsojia kierroksella on varmasti paljon enemmän eikä kaikki tietenkään tänne tule valittamaan mutta kuitenkin, vaikka tuntuu että kaikki valittavat voivat he olla kuitenkin se pieni vähemmistö.

Ja en tietenkään tarkoita, että UrhoTV:llä olisi kaikki kunnossa.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua ainakin jurppii se ihan suunnattomasti että esim. jäähyistä TODELLA USEIN jää näyttämättä se että mistä jäähy tuli. Ainahan sitä on näytetty kaveria siellä jäähypenkillä mutta kyllä sen kuuluisi olla vain vilaus ja sitten heti replay tilanteesta. Ei voi olla niin vaikeaa.

Tämä siis Total-lähetyksissä telkkarissa kun katsot vaikka UrhoTotal4:ltä muutenkin kovin monotonisella selostuksella peliä
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täältä foorumilta joskus hokasin, että tuossa on tosiaan kaksi eri resoluutiota ja luulin jo kuvanlaadun huikeasti parantuvan kun valitsen "korkealaatuisen". Mutta voi järkytys, se suttu ja puuro oli jo tätä "korkealaatuista". En ole uskaltanut edes kokeilla "normaalilaatuista".

Itse kerran kun soitin aspaan valittaen jotain, niin käskivät kokeilla normaalilaatuista kuvaa. En ole ollut omaitseni sen jälkeen, sellaista kuraa, että tuli uniin. En todellakaan kannata kokeilla sitä.

Siihen olen tyytyväinen, että aina kun olen jotain valittanut (aiheesta toki), niin hyvityskoodin olen saanut, että sikäli ihan hyvin on mennyt, mutta kyllähän se vituttaa kun kuva bugaa ja lähetyksen laatu äänineen on mitä on (eli lähinnä surkea).
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Pitäisikö tuon Blues-HIFK lähetyksen näkyä jo netissä? Ainakin sielä lukee että lähetys alkoi 18:00. Onkohan siinä virhe ja lähetys alkaa normaalisti 18:20?
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pitäisikö tuon Blues-HIFK lähetyksen näkyä jo netissä? Ainakin sielä lukee että lähetys alkoi 18:00. Onkohan siinä virhe ja lähetys alkaa normaalisti 18:20?

Piti juuri tulla kirjoittamaan samasta, latauspallo pyörii vain mutta kuvaa ei vielä tule.
 

KIBE#9#

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisikö tuon Blues-HIFK lähetyksen näkyä jo netissä? Ainakin sielä lukee että lähetys alkoi 18:00. Onkohan siinä virhe ja lähetys alkaa normaalisti 18:20?

Joopa joo ja kiitti vitusti taas urpo teeveelle!
Maksoin jo päivällä lähetyksen ettei vaan tule mitään ongelmia niin eipä auttanut,voi hevonvitunvittu mikä kusipää lafka!
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jees, tää päivä on mennyt ihan vituilleen ja vetäytymisajatus reiluksi kahdeksi tunniksi IFK:n muodossa toi pientä lohtua tähän paskaan, mutta Ei. Eheeei...En osaa sanoa enää mitään.
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Kiitos taas vitusti Urholle. Olin kahden vaiheilla, että mennäkö ihan hallille vai katsoako kotona. No, näemmä ei tarvi kattoa sitten ollenkaan...
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Muistakaahan kaikki lähettää asiallista palautetta osoitteeseen info@urhotv.fi, että saadaan ilmaisia korvauspelejä. Viimeksi kun lähetys ei toiminut ja lähetin postia sain vain vittuilua osaksi että "tästä ottelusta emme ole saaneet palautetta että olisi ollut vikaa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös