Tulipa muuten mieleen...voiko tällaisen tapauksen laittaa perintään?
Pistäisi jonkun perintätoimiston pyytämään rahat takaisin, siinähän venkoilisivat..
Ei voi laittaa. Kysehän ei ole mistään muusta kuin siitä, että he eivät ole kuluttajalle mitään velkaa vaan antavat rahat takaisin pitääkseen jonkinlaista julkisuuskuvaa yllä. Urhohan voisi olla hyvin palauttamatta yhtään mitään jos niin haluaisivat, se vaan ei olisi kannattavaa negatiivisen julkisuuden takia.
Yksinkertaistettuna; Jos liiketoimintaa harjoittava yritys tarjoaa yksityiselle kuluttajalle palvelua, joka ei toimi, tai vastaa kuvausta, paska nasahtaa tuulettimeen yrityksen - ei yksityisen kuluttajan - tiloissa. Suomen kuluttajasuoja on ainakin paperilla suhteellisen vahva.
Mutta oliko syy Urhossa?Palveluntarjoajassa?Verkossa?Operaattorissa?
Se on kuluttajan kannalta aivan samantekevää. Jos asiakas tekee sopimuksen Urhon kanssa, Urho on se joka vastaa palvelun toimivuudesta asiakkaalle. Urho voi sitten hakea korvauksia omilta sopimustahoiltaan, mutta se ei ole enää loppuasiakkaan ongelma.
Näistähän tässä ei ole kyse vaan nimenomaan Urhon omasta Web-tv:stä, joka ei toiminut keväällä mitenkään.Mutta jos esim. Elisan verkossa lähetys on näkynyt (ei tieto) niin onko silloinkin Urho korvausvelvollinen vai Sonera jonka verkossa tuo ei näkynyt? Nämä on monimutkaisia juttuja ja nuo korvaukset myös. Turha näistä on enempää vääntää kun aika merkityksetön asia kuitenkin kyseessä.
Se on kuluttajan kannalta aivan samantekevää. Jos asiakas tekee sopimuksen Urhon kanssa, Urho on se joka vastaa palvelun toimivuudesta asiakkaalle. Urho voi sitten hakea korvauksia omilta sopimustahoiltaan, mutta se ei ole enää loppuasiakkaan ongelma.
Ymmärsinkö nyt oikein että UrhoTV on siis kuluttajaoikeusneuvojalle kertonut että rahat on kaikille maksettu perjantaina? Eli toisin sanoen hyvin suurella todennäköisyydellä valehdellut tuollekin instanssille täysin päin naamaa.Tulipa perjantaina vastaus valituksiini:
Hei,
Olen tänään saanut UrhoTv:stä vastauksen että pahoittelevat että olette joutuneet
odottamaan rahojanne niin kauan. Kaikki reklamaationne on yhdistetty joten saatte
kaikki palautukset nyt kerralla, ovat nyt matkalla.
"Kaikki reklamaationne on yhdistetty". Mitä tuokin tarkoittaa. Koko vastaus hirveetä kapulakieltä muutenkin.
Hyvä huomio, eihän tuossa niin sanota. Hämmennyin suomalaisessa asiakaspalvelukulttuurissa lähestulkoon kadonneesta hyvästä tavasta - teitittelystä.Enkä ymmärrä mistä noukit, että kaikki muutkin saisivat rahansa? Tuossa puhutaan ihan kyllä vain Timpan palautuksista.
Nyt oli tullu 7e tilille. Aika monta viestiä sinne saikin laittaa ennen kuin tuli....
Nonii, nyt oli rahat tilillä. Pankki oli pimittänyt rahoja 7 päivää "teknisen" ongelman vuoksi, tai tuon sain selityksenä.Eipä ole rahoja tilillä näkynyt. Kuluttajavirastosta pyysivät ottamaan uudelleen yhteyttä, jos rahoja ei ole viimeviikon aikana tilille tupsahtanut. Nyt vielä taas nysvätään yksi sähköposti ja katsotaan mitä saadaan sotkettua.
Ei ole rahoja meikäläiselle tullut vieläkään.
Ainoastaan yksi hyvityskoodi, jota en ole kyllä käyttämässä.
Ihan uteliaisuudesta, milloin teitte tuon reklamaation Urholle? Itse tein reklamaation muistaakseni 2. erätauolla tai heti pelin päätyttyä (silloin kun oli se pahin nykimis-hässäkkä). Urhohan sanoo että maksavat järjestyksessä, mutta vähän epäilen tätä..