Urho tv:n korvaukset kevään nettilähetyksistä

  • 19 160
  • 52

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulipa muuten mieleen...voiko tällaisen tapauksen laittaa perintään?

Pistäisi jonkun perintätoimiston pyytämään rahat takaisin, siinähän venkoilisivat..
 

J.Petke

Jäsen
Tulipa muuten mieleen...voiko tällaisen tapauksen laittaa perintään?

Pistäisi jonkun perintätoimiston pyytämään rahat takaisin, siinähän venkoilisivat..

Ei voi laittaa. Kysehän ei ole mistään muusta kuin siitä, että he eivät ole kuluttajalle mitään velkaa vaan antavat rahat takaisin pitääkseen jonkinlaista julkisuuskuvaa yllä. Urhohan voisi olla hyvin palauttamatta yhtään mitään jos niin haluaisivat, se vaan ei olisi kannattavaa negatiivisen julkisuuden takia.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Noinkohan? Toimitettu tuote ei vastaa lainkaan laadultaan sitä, mitä asiakkaalle oli myytäessä luvattu. Suomen kuluttajasuojalailla on tällaisiin tapauksiin paljon painavaa sanottavaa. Kyllä tuosta voisi hyvinkin lähteä vääntämään, mutta perintään ei toki voi ihan kylmiltään mitään pistää, siihen tarvitaan aika monta välivaihetta.
 

Lsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei voi laittaa. Kysehän ei ole mistään muusta kuin siitä, että he eivät ole kuluttajalle mitään velkaa vaan antavat rahat takaisin pitääkseen jonkinlaista julkisuuskuvaa yllä. Urhohan voisi olla hyvin palauttamatta yhtään mitään jos niin haluaisivat, se vaan ei olisi kannattavaa negatiivisen julkisuuden takia.

Yksinkertaistettuna; Jos liiketoimintaa harjoittava yritys tarjoaa yksityiselle kuluttajalle palvelua, joka ei toimi, tai vastaa kuvausta, paska nasahtaa tuulettimeen yrityksen - ei yksityisen kuluttajan - tiloissa. Suomen kuluttajasuoja on ainakin paperilla suhteellisen vahva.
 

J.Petke

Jäsen
Yksinkertaistettuna; Jos liiketoimintaa harjoittava yritys tarjoaa yksityiselle kuluttajalle palvelua, joka ei toimi, tai vastaa kuvausta, paska nasahtaa tuulettimeen yrityksen - ei yksityisen kuluttajan - tiloissa. Suomen kuluttajasuoja on ainakin paperilla suhteellisen vahva.

Mutta oliko syy Urhossa?Palveluntarjoajassa?Verkossa?Operaattorissa? Vaikea lähteä täsmentämään ja karhuamaan palautusta. Urho on se iso syyllinen vaikka tuskin se heillä on se vika ollut vaan siitä signaalia eteenpäin hoitavissa tahoissa. Tai sitten heidän kaikkien yhteisessä väärinarviossa mutta niinkun sanoin niin Urho hyvittää lähinnä siksi ettei julkisuuskuva tahraannu enempää ensi kautta ajatellen.
 

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta oliko syy Urhossa?Palveluntarjoajassa?Verkossa?Operaattorissa?

Se on kuluttajan kannalta aivan samantekevää. Jos asiakas tekee sopimuksen Urhon kanssa, Urho on se joka vastaa palvelun toimivuudesta asiakkaalle. Urho voi sitten hakea korvauksia omilta sopimustahoiltaan, mutta se ei ole enää loppuasiakkaan ongelma.
 

J.Petke

Jäsen
Se on kuluttajan kannalta aivan samantekevää. Jos asiakas tekee sopimuksen Urhon kanssa, Urho on se joka vastaa palvelun toimivuudesta asiakkaalle. Urho voi sitten hakea korvauksia omilta sopimustahoiltaan, mutta se ei ole enää loppuasiakkaan ongelma.

Mutta jos esim. Elisan verkossa lähetys on näkynyt (ei tieto) niin onko silloinkin Urho korvausvelvollinen vai Sonera jonka verkossa tuo ei näkynyt? Nämä on monimutkaisia juttuja ja nuo korvaukset myös. Turha näistä on enempää vääntää kun aika merkityksetön asia kuitenkin kyseessä.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Mutta jos esim. Elisan verkossa lähetys on näkynyt (ei tieto) niin onko silloinkin Urho korvausvelvollinen vai Sonera jonka verkossa tuo ei näkynyt? Nämä on monimutkaisia juttuja ja nuo korvaukset myös. Turha näistä on enempää vääntää kun aika merkityksetön asia kuitenkin kyseessä.
Näistähän tässä ei ole kyse vaan nimenomaan Urhon omasta Web-tv:stä, joka ei toiminut keväällä mitenkään.
Jos ongelmat olisivat olleet jonkun operaattorin kohdalla olisi operaattori se, kehen vahingonkorvaukset kohdistuisivat ei Urho.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin maanantain 29.3. ottelusta Urho Tv lupasi julkisesti niin nettisivuillaan, kuin ainakin iltalehden verkkosivuilla maksaa rahat takaisin maksutositetta vastaan. Kuitenkin, kun asia julkisesti luvataan niin silloin odottaa saavansa rahansa takaisin.

Itse reklamoin asiasta Urhoa seuraavana päivänä ja noin viikko tuon jälkeen sain vastauksen jossa rahat luvattiin siirtää tililleni, mutta sanottiin että siinä voi kestää. Tähän päivään saakka olin kärsivällinen ja yritin ymmärtää heidän maksuruuhkaansa, mutta nyt sitten laitoin uutta viestiä asiasta. Täytynee toimittaa tositteet uudestaan sekä tiliote Urholle jollei rahoja tai muuta hyvitystä ala kuulumaan. Toki tässä pitkä aika on siitä, kun asiasta reklamoin, mutta mustaa valkoisella minulla on siitä, että lupaavat rahat takaisin maksaa.

-FNM-

e. tarkennuksen vuoksi; kirjoitukseni koski nettitvtä.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaksi kuukautta ei ole kyllä mikään "kohtuullinen aika" hoitaa palautukset. Itse suosittelisin seuraavaa yhteydenottoa kuluttaja-asiamiehen kautta. Sille firman on pakko vastata ainakin jotain.
 

Lsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Se on kuluttajan kannalta aivan samantekevää. Jos asiakas tekee sopimuksen Urhon kanssa, Urho on se joka vastaa palvelun toimivuudesta asiakkaalle. Urho voi sitten hakea korvauksia omilta sopimustahoiltaan, mutta se ei ole enää loppuasiakkaan ongelma.

Juuri näin. Vahinko "kanavoituu" yritysten ja yhteisöjen kesken sitten omaa reittiään, ja siellä menettely onkin sitten aivan erilaista. Yksityisen kuluttajan ei tarvitse tästä välittää, sillä hänen asemansa on suojattu lailla. Tässä tapauksessa Urho on myynyt asiakkailleen palvelua, jota ei ole kyennyt syystä tahi toisesta toimittamaan. Asiakkaat karhuavat rahansa takaisin, ja Urho sitten selvittelee tämän sontakasansa omien kanaviensa kautta joko sopimalla, sovittelemalla tai oikeusteitse.
 

Timppa73

Jäsen
Tulipa perjantaina vastaus valituksiini:

Hei,

Olen tänään saanut UrhoTv:stä vastauksen että pahoittelevat että olette joutuneet
odottamaan rahojanne niin kauan. Kaikki reklamaationne on yhdistetty joten saatte
kaikki palautukset nyt kerralla, ovat nyt matkalla.

UrhoTvstä kerrottiin myös että sen lisäksi että saatte rahanne takaisin niin teille
on toimitettu aktivointikoodeja joita voitte käyttää haluamallanne tavalla eivätkä
jaetut koodit ole vaikuttaneet korvauskäsittelyyn.

Ilmoittakaa jos rahat eivät ole jostain syystä ilmestyneet tilinne ensi viikon aikana.

Yst. terveisin

konsumenträttrådgivare - kuluttajaoikeusneuvoja


Edit: Enpä uskalla koodeja käyttää ennen kuin rahat tilillä.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tulipa perjantaina vastaus valituksiini:

Hei,

Olen tänään saanut UrhoTv:stä vastauksen että pahoittelevat että olette joutuneet
odottamaan rahojanne niin kauan. Kaikki reklamaationne on yhdistetty joten saatte
kaikki palautukset nyt kerralla, ovat nyt matkalla.
Ymmärsinkö nyt oikein että UrhoTV on siis kuluttajaoikeusneuvojalle kertonut että rahat on kaikille maksettu perjantaina? Eli toisin sanoen hyvin suurella todennäköisyydellä valehdellut tuollekin instanssille täysin päin naamaa.

Jos tämä nimittäin pitää paikkansa, niin kaikkilla pitäisi olla viimeistään maanantaina rahat tilillä.

"Kaikki reklamaationne on yhdistetty". Mitä tuokin tarkoittaa. Koko vastaus hirveetä kapulakieltä muutenkin.

Viivytystaistelu jatkuu.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
"Kaikki reklamaationne on yhdistetty". Mitä tuokin tarkoittaa. Koko vastaus hirveetä kapulakieltä muutenkin.

Eiköhän tuo meinaa sitä, että kyseinen asiakas on lähettänyt monta viestiä, ja monta eri vaatimusta saada rahat takaisin ja ne on siis pistetty yhteen ja korvauksena tulee noiden yhteenlaskettu summa. Näin minä tuon ymmärtäisin.

Enkä ymmärrä mistä noukit, että kaikki muutkin saisivat rahansa? Tuossa puhutaan ihan kyllä vain Timpan palautuksista.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Enkä ymmärrä mistä noukit, että kaikki muutkin saisivat rahansa? Tuossa puhutaan ihan kyllä vain Timpan palautuksista.
Hyvä huomio, eihän tuossa niin sanota. Hämmennyin suomalaisessa asiakaspalvelukulttuurissa lähestulkoon kadonneesta hyvästä tavasta - teitittelystä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse lähetin torstaina Urholle kolmannen sähköpostin asiasta. Aiemmin olen jaksanut pyytää ystävällisesti, nyt paloi pinna ja heille lähti sähköposti jossa suoraan sanoin että vaadin rahat viikon sisällä takaisin, ja jos ei asialle tapahdu mitään, vien asian kuluttajansuojaviranomaisen kautta eteenpäin.

On se nyt helvetti jos ei firma pysty palauttamaan rahojaan kahdessa kuukaudessa. Onko sielä yksi kaveri hoitamassa maksuliikennettä, ja sekin 0,5h päivässä töissä?

Lisäksi tämä palvelu varmistaa sen, että en todellakaan tule Urholta ostamaan mitään palveluita tulevaisuudessa. En Internetin, enkä TV:n kautta.
 

Timppa73

Jäsen
Oli muuten kuluttajavirastossa nopea palvelu. Netin kautta laitoin lomakkeen ja seuraavana päivänä oli vastattu. Pitkään vain meni Urpotv:ltä vastata virastolle.
Tiedän kokemuksesta, että tuohon viraston paperien täyttämiseen menee tunteroinen kevyesti. Ehkä olisi halvempaa lähettää ne rahat niitä takaisin pyytäneelle kuitenkin heti eikä huomenna.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Mulle tuli perjantaina tilille rahat takaisin pleijareiden kolmannesta Blues-Kärpät -ottelusta. Jouduin silloin ostamaan sen pelin kahteen kertaan ja molemmista sain nyt palautuksen. Hyvä niin, nyt voi ehkä harkita noiden nettilähetysten boikotin purkamista.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt oli tullu 7e tilille. Aika monta viestiä sinne saikin laittaa ennen kuin tuli....
 

Timppa73

Jäsen
Eipä ole rahoja tilillä näkynyt. Kuluttajavirastosta pyysivät ottamaan uudelleen yhteyttä, jos rahoja ei ole viimeviikon aikana tilille tupsahtanut. Nyt vielä taas nysvätään yksi sähköposti ja katsotaan mitä saadaan sotkettua.
 

Timppa73

Jäsen
Eipä ole rahoja tilillä näkynyt. Kuluttajavirastosta pyysivät ottamaan uudelleen yhteyttä, jos rahoja ei ole viimeviikon aikana tilille tupsahtanut. Nyt vielä taas nysvätään yksi sähköposti ja katsotaan mitä saadaan sotkettua.
Nonii, nyt oli rahat tilillä. Pankki oli pimittänyt rahoja 7 päivää "teknisen" ongelman vuoksi, tai tuon sain selityksenä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ole rahoja meikäläiselle tullut vieläkään.

Ainoastaan yksi hyvityskoodi, jota en ole kyllä käyttämässä.

Ihan uteliaisuudesta, milloin teitte tuon reklamaation Urholle? Itse tein reklamaation muistaakseni 2. erätauolla tai heti pelin päätyttyä (silloin kun oli se pahin nykimis-hässäkkä). Urhohan sanoo että maksavat järjestyksessä, mutta vähän epäilen tätä..
 

Himari

Jäsen
Ei ole rahoja meikäläiselle tullut vieläkään.

Ainoastaan yksi hyvityskoodi, jota en ole kyllä käyttämässä.

Ihan uteliaisuudesta, milloin teitte tuon reklamaation Urholle? Itse tein reklamaation muistaakseni 2. erätauolla tai heti pelin päätyttyä (silloin kun oli se pahin nykimis-hässäkkä). Urhohan sanoo että maksavat järjestyksessä, mutta vähän epäilen tätä..

Minulla on aivan sama tilanne. Tosin sillä erotuksella, että mitään hyvityskoodeja ei ole kuulunut. Olen laittanut ainakin kaksi kertaa reklamaation jälkeen jonkinlaista viestiä sinne päin ja vastaus on ollut se, että maksavat järjestyksessä.

Vaikka kuinka järjestyksessä maksaisivatkin niin kauan kyllä kestää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös