pala kirjoitti:
Kyseessä oli tässäkin ketjussa useasti mainittu Jani Alkio, jota en kyllä ihan noin paljoa ylistäisi. Asiantuntemattomuus kuuluu selostuksissa ja tyylikin hieman ärsyttää. Ei huonoimpia kuitenkaan.
Tuolla kaudella ei kylläkään lähellekään kaikkia Kärppien vierasmatseja mtv3+:lla näkynyt vaan hieman vajaa puolet. Lisäksi Juha Tuohimaa ei ole koskaan HIFK:ssa pelannut vaan SM-liigassa mies edusti Kärppiä ja KalPaa. Hifkin Tuohimaa oli Harri. Omasta mielestäni Tuohimaan kommentointi ei juuri Jutila asettamaa tasoa korkeampi ollut.
Itse kyllä pidin enemmän Alkio&Tuohi-parista kuin itse HN-selostusparista. Toki Tuohimaan ääni ei todellakaan sopinut niihin hommiin, ei myöskää sen pesiskähisijä-Kaijansinkon. Alkio osasi ainakin silloin hehkuttaa sopivasti ja loi hyvää tunnelmaa, Tuohi toi sopivasti entisen pelaajan näkökulmaa. Aivan toimiva paketti hintaan (49e+20e) ja peleihin (13kpl) suhteutettuna.
Asiantuntemus oli ainakin minun silmin aivan riittävä, toki kuva oli se tärkein, ei niinkään selostajien höpinät. Ainakaan kovin montaa kertaa en muista että olisivat puhuneet ihan paskaa, asiavirheitä ym.
Nykyinen Canal+NHL-Alkio on kyllä jotain ihan muuta, eikä vähiten sen takia että solkkaa jossain kopissa telkkarista selostuksensa, eihän sitä nyt voi kuunnella puolta minuuttia enempää. Hiljaisella olevat taustaäänet, selostajan vaikeudet hahmottaa nopeasti pelaajien nimiä, tekevät peleistä tosi valjuja.
Puhumattakaan muista tietämisen arvoisista asioista, joita paikallinen selostaja voi luontevasti pistää selostuksen väliin. Linkulla oli tietoa, harmi vaan, että play-by-play selostus alkoi olla jo aika heikkoa.