Urheilulehti – maan johtava kiekkomedia?

  • 127 716
  • 449

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Itse olen näitä lukijoita, Soundin tilauksen yhteydessä sai jonkin ilmaiseksi ja otin Urheilulehden
Minä sain Mondon tilauksen yhteydessä. Onko niin että tämä tulee kaikkien A-lehtien tilausten yhteydessä, löytyisikö muita esimerkkejä vielä? Mikäli näin on, epäilen kyllä vahvasti tuota ilmoitettua 5% ilmaisjakelulukua. Ettei olisi niin että laskevat kaikki tilauskappaleiksi, vaikka tilaus koskisi Apua, Avotakkaa, Imagea, Eevaa, Demia, Tuulilasia...jne jne.

Oletko sinä siffa muuten itse nimenomaan Urheilulehden maksava tilaaja-asiakas?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Itse olen näitä lukijoita, Soundin tilauksen yhteydessä sai jonkin ilmaiseksi ja otin Urheilulehden, tuleeko sieltä neljä numeroa.

Olisin voinut paskantaa postiluukkuusi 4 kertaa jos olisit pyytänyt niin ei olisi tarvinnut Urheilulehteä valita
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse sain 4 numeroa jostain mediatutkimuksesta tms, jossa selvitettiin jotain maksukanavien tilauksia ja muita perheiden arkijuttuja. Vastata ei tarvinnut edes kuin osioihin joihin itse halusi. Sitä ennen ainakin pari kertaa 1kk täälläkin olleesta vuosittaisesta (?) Tekniikan Maailman autotutkimuksesta.

Kuitenkin olen itse alkanut huomaamaan, että Veikkaaja vie selvän voiton näiden kahden lehden välillä. Vaikka Veikkaajassa on tietenkin ne (itselleni turhat) veikkaussivut ja raviosio, niin silti jää jäljelle mielenkiintoisempi kokonaisuus urheiluun. Ne UL:n nimeltämainitsemattoman "jääkiekkoanalyytikon" kirjoitukset vaan pomppaa aina sieltä tekstistä esille siihen malliin, että häiritsee jo koko lehden kokonaisuutta. Toki mukana on aina myös Röngän Arsenalin pakko-osio.

Veikkaajassa pitkä miinus tulee taas Ilta Sanomien pakko-ostosta. Toki esim. kirjastot ovat tätä varten.
 

Bartholomew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Veikkaajassa pitkä miinus tulee taas Ilta Sanomien pakko-ostosta. Toki esim. kirjastot ovat tätä varten.

Nyt en ihan ymmärtänyt, mitä pakko-ostoa? Hyvin sai ainakin aiemmin kaupasta ostettua ilman mitään Ilta-Sanomia. Ja nyt kun olen taas tilaaja niin ei myöskään postilaatikkoon ole mitään IS:sää ilmestynyt. Vai käsitinkö nyt jotain ihan väärin? Muuten kyllä samoilla linjoilla tuosta kirjoituksestasi.

Muutamia vuosia sitten tilasin urheilulehden. Heti alusta asti minua vaivasi lehteä lukiessa muutama asia. Mielestäni lehdellä oli jotenkin hirveän negatiivinen ja sensaationhakuinen lähestyminen urheiluun. Joka asiasta maalailtiin jotain ihmeellisiä uhkakuvia. Ja ehkä pahimpana tämä ylimielisyyden ruumiillistuma PS. Ei ollut todellakaan minun juttuni tämä lehti.

No tilauksen loppuessa tietysti myyjät soitteli, että jatkettaiskos tilaamista. Totesin ettei missään nimessä. Myyjä tietysti kyseli, että miksikäs näin. No ilmoitin kohteliaasti Sihvosen juttujen olevan päällimmäinen syy kiinnostuksen totaaliseen lopahtamiseen. No en ilmeisesti ollut ensimmäinen tästä syystä tilauksen keskeyttänyt ihminen.

Minun mielestäni urheilulehdessä ei ollut mitään johtavaa, mutta levikistä päätellen monien mielestä ilmeisesti on.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Hyvin sai ainakin aiemmin kaupasta ostettua ilman mitään Ilta-Sanomia. Ja nyt kun olen taas tilaaja niin ei myöskään postilaatikkoon ole mitään IS:sää ilmestynyt.
Joo, ehkä silloin "mustavalkoaikaan" kun Veikkaaja oli vielä sanomalehden muotoinen. Nykyään irtolehti myydään valitettavasti vain Ilta-Sanomien kanssa.

Miksei Veikkaaja-lehteä voi ostaa erikseen? | Kuningaskuluttaja

Tästä muuten vielä off topicia lisää tähän ja ilmainen näytenumero Veikkaajasta.
 

Mr Pond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Veikkaajassa pitkä miinus tulee taas Ilta Sanomien pakko-ostosta. Toki esim. kirjastot ovat tätä varten.

Tästä sen verran, että ainakin itse olen aina saanut ostettua pelkän Veikkaajan ja Ilta-Sanomat on saanut jäädä hyllyyn. Vaikka siinä lehdessä mainitaan tämä pakko-osto, niin ei kassa ikinä ole vaatinut ostamaan myös Ilta-Sanomia. Itse ostelen satunnaisesti noita Veikkaajan irtonumeroita, jos sattuu kiinnostavia aiheita olemaan. Ostopaikkoina yleensä ruokakaupat tai R-Kioskit.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä sen verran, että ainakin itse olen aina saanut ostettua pelkän Veikkaajan ja Ilta-Sanomat on saanut jäädä hyllyyn. Vaikka siinä lehdessä mainitaan tämä pakko-osto, niin ei kassa ikinä ole vaatinut ostamaan myös Ilta-Sanomia. Itse ostelen satunnaisesti noita Veikkaajan irtonumeroita, jos sattuu kiinnostavia aiheita olemaan. Ostopaikkoina yleensä ruokakaupat tai R-Kioskit.

Nykyään tilaan Veikkaajan, mutta aikoinaan oli vaikeuksia saada tuota lehteä ilman Ilta-Sanomia. Jostain bensikseltä oli joskus Ilta-Sanomat loppu, kun yritin ostaa Veikkaajaa. Ei suostunut myyjä myymään lehteä vaikka olisin maksanut myös Ilta-Sanomien hinnan saadakseni pelkkän Veikkaajan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakaan HOK-Elannon ketjuista ei tarvitse ostaa IS:ää saadakseen Veikkaajan. Ketjussa on tehty periaatepäätös, että Rautakirja ei voi pakko-ostattaa heidän asiakkaillaan sellaista, mitä asiakas ei halua ostaa. Kyse kun ei ole mistään suuresta "Osta sohva, saat nojatuolin kaupan päälle"-kytkytyrkystä. Jos kassa ei tästä ole tietoinen, kannattaa ystävälliseen sävyyn asiasta mainita. Ja nimenomaan se, että päätös on tehty ketjun johtotasolla.

UL:stä sen verran, etten tilaa, osta tai lue. Viimeksi satuin lukemaan jutun nettisivuilta, missä Esko Seppänen haukkui Hannes Hyvösen täysin ja se riitti mulle. Tarkoitukseni ei ole puolustella Hanneksen tekoja tai tekemättä jättämisiä, mutta mun mielestäni toimittajan ei kuulu esittää omia mielipiteitään absoluuttisina faktoina tai mustamaalata pelaajaa niin karkein sanoin kuin E.S teki. Varsinkaan, kun juttu perustuu kuulopuheisiin ja asioiden spekulointiin. En oikein usko, että Seppänen on itse ollut paikalla tai hänelle kukaan kopista suoraan asioista informoi. Hanneksena tekisin valituksen JSN:ään moisesta paskasta.
 

Bartholomew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Joo, ehkä silloin "mustavalkoaikaan" kun Veikkaaja oli vielä sanomalehden muotoinen. Nykyään irtolehti myydään valitettavasti vain Ilta-Sanomien kanssa.

Niin siis mulle on nyt vasta noin puolivuotta tullut tällä erää veikkaaja. Sitä ennen ei ole ikinä ollut ongelmia ostaa pelkkää veikkaajan irtonumeroa, ja jättää IS kaupan hyllylle.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Okei, eli ilmeisesti jostain paikasta saa pelkän Veikkaajan. Teoriassahan Veikkaajaa ei kuitenkaan saa ilman Ilta-Sanomia, mainitaanhan se jo Veikkajan kannessakin. Itse olen saanut sen tasan kerran n.3 vuotta sitten, kun R-kioskin myyjä sulkemisaikaan itse päätti ettei kai vanhoja uutisia tarvi ostaa mukaan jos ei halua.

Mutta siis ilmeisesti ainakin BOL:n (Bollin?) mukaan esim. Prismoista/ABC:ltä/S-marketeista saisi ilman IS:n pakko-ostoa. Onko tähän kenties (muillakin) käytännön kokemusta ihan yleistasolla? Ei viitsisi alkaa kassalla tytölle selostamaan kaupan johtotason päätöksiä, sen verran monesti on jo saanut tuon Ilta-Sanomat kuitenkin ostaa lopputuloksena lehtikoriin.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Minä ostelen veikkaajaa ärrältä, siwasta ja alepasta. Yhdessäkään ei ole yritetty tyrkyttää sitä IS:ää kylkeen. Viimeksi joskus pari vuotta sitten alepassa kassatyttö sanoi siitä jotain, jätin sitten lehden hyllyyn.
 

Bartholomew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Minä ostelen veikkaajaa ärrältä, siwasta ja alepasta. Yhdessäkään ei ole yritetty tyrkyttää sitä IS:ää kylkeen. Viimeksi joskus pari vuotta sitten alepassa kassatyttö sanoi siitä jotain, jätin sitten lehden hyllyyn.

Ja minä prismasta, abc:ltä ja cittarista. Eikä ole ollut mitään ongelmaa.
 

Andrew

Jäsen
Ainakaan HOK-Elannon ketjuista ei tarvitse ostaa IS:ää saadakseen Veikkaajan. Ketjussa on tehty periaatepäätös, että Rautakirja ei voi pakko-ostattaa heidän asiakkaillaan sellaista, mitä asiakas ei halua ostaa.

Kaikelle on siis looginen selitys. Olen usein ostanut Veikkaajan S-marketista ja ikinä ei ole tyrkytetty Ilta-Sanomia mukaan, kun kerran sitten yritin ostaa R-Kioskilta niin tuli tylytystä tyyliin, "etkö osaa lukea, myydään vain Ilta-Sanomien kanssa". Jätin lehden hyllyyn ja ostin seuraavana päivänä kaupasta ilman ongelmia.

Veikkaajassa ei yleinsä ole mitään mitä ei voisi lukea netistä mutta joskus hyviä haastatteluja ja se on semmoista kahvipöytälukemista. Aivot narikassa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Muija tilasi lahjaksi jostain tarjouksesta muutamaksi kuukaudeksi ja paskalla käydessä noita tulee luetuksi, eipä juuri muuten. Ei silti auta edes ummetukseen enää, kun on tullut jo immuuniksi Sihvosen ja kumppaneiden "analyyseille".
 

scholl

Jäsen
Ainakaan HOK-Elannon ketjuista ei tarvitse ostaa IS:ää saadakseen Veikkaajan.

Eli pitää olla joko demari tai kepulainen, että saa ostaa lehden ilman Iltistä. Sehän on kerrassaan herttaista heiltä. Sinänsähän linja on oikea, koska onhan se älytöntä, että jos haluaa jonkun tuotteen niin pitää ottaa kylkiäinen mukaan. Itse tilasin tuota Veikkaajaa vuoden tai pari, mutten yleensä lukenut niitä lehtiä kuin lentokoneessa, joten niitä kertyi aina kauhea kasa lukemattomina. Vieläkin on viime vuotisia lukematta, joten ei sitä jatkuvasti jaksa tilata.

Mitäköhän Petteri Sihvoselle on tapahtunut, kun hän ei enää hauku IFK:ta yötäpäivää. Myötäili sitä nuorta juippia U-studiossa siinä, että Peltonen on sm-liigan paras pelaaja ja samassa keskustelussa totesi, että IFK:ssa on tehty monta vuotta hyvää duunia. Samassa keskustelussa P. Sihvonen myöskin haukkui HPK:ta, mikä on ennenkuulumatonta noissa piireissä. Onkohan nyt lääkitys kohdallaan.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Just, jos joku Turussa pystyy säännöllisesti ostamaan Veikkaajan erikseen jostain, niin ilmoittakoon paikan.

Kaksi Prisman myyjää sekä Wiklundin (Sokoksen) lehtiososto kieltäytyivät myymästä, joten lievähkö epäusko valtaa puseron jälleen. Eikö kaikki netissä kirjoitettu olekaan totta?
Lehti jäi hyllyyn kaikissa, koska en tarvitse Ilta-Sanomia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Just, jos joku Turussa pystyy säännöllisesti ostamaan Veikkaajan erikseen jostain, niin ilmoittakoon paikan.

Kaksi Prisman myyjää sekä Wiklundin (Sokoksen) lehtiososto kieltäytyivät myymästä, joten lievähkö epäusko valtaa puseron jälleen. Eikö kaikki netissä kirjoitettu olekaan totta?
Lehti jäi hyllyyn kaikissa, koska en tarvitse Ilta-Sanomia.

Itse tekisin niin, että odottelisin vähän aikaa, kunnes kassalle tulee joku sopivan mukavan näköinen henkilö (en nyt kirjoita mitään pervosetä iskutarinaa !!), joka ostaa pelkän IS:n ja pyrkisin kimppakauppaan tämän henkilön kanssa, niin, että IS:n ostaja saa lehtensä ja sinä Veikkaajasi. Eiköhän onnistu, jos käyttää vähän aikaa ja pelisilmää tämä kuvaamani keino, jos et ole ihan "ujo piimä". *

* lainaus kevään 1972 kevätpörriäis-lehdestä.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
jos joku Turussa pystyy säännöllisesti ostamaan Veikkaajan erikseen jostain, niin ilmoittakoon paikan.

Säännöllisen epäsäännöllisesti ostan Veikkaajaa, pari kertaa kuussa varmaan, mutta monesti olen saanut Itäharjun Prismasta, Piispanristin Prismasta sekä Kaarinan keskustan Lidlistä ostettua sen. Jos Ilta-Sanomia tyrkytetään mukaan niin annan kyllä olla. Lidlissä ei ole taidettu ikinä tyrkyttää.
 

Anne73

Jäsen
Sain valita 4 ilmaisnumeroa haluamaani lehteä, kun tilasin Mondon. Valitsin mielenkiinnosta Urheilulehden....nyt sitten kaikki nuo lehdet luettuani toivon, että olisin valinnut vaikka Tekniikanmaailman. Urheilulehti oli/on paskin läpyskä ikinä!!
 

DaleDoback

Jäsen
Suosikkijoukkue
Prospects
Urheilulehdessä on nyt parina kertana lukenut, että suomalainen lätkäveska Cristopher Gibson on useiden asiantuntijoiden mukaan ensimmäisen kierroksen varaus ensi kesänä Minnesotassa. Eikö nämä asiantuntijat juuri tee näitä mock draft listoja? En ole yhdelläkään listalla vielä nähnyt Gibsonin nimeä, joten ihmetellä täytyy. Olisiko Urheilulehden toimittajat sekoittaneet Cristopherin ja Johnin. Jenkkiläinen John Gibsonhan on rankattu draftin parhaaksi veskaksi ja hänen nimensä olen bongannut usein näiltä mock draft listoilta.

Ihme pelleilyä taas.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Urheilulehdessä on nyt parina kertana lukenut, että suomalainen lätkäveska Cristopher Gibson on useiden asiantuntijoiden mukaan ensimmäisen kierroksen varaus ensi kesänä Minnesotassa. Eikö nämä asiantuntijat juuri tee näitä mock draft listoja? En ole yhdelläkään listalla vielä nähnyt Gibsonin nimeä, joten ihmetellä täytyy. Olisiko Urheilulehden toimittajat sekoittaneet Cristopherin ja Johnin. Jenkkiläinen John Gibsonhan on rankattu draftin parhaaksi veskaksi ja hänen nimensä olen bongannut usein näiltä mock draft listoilta.

Itse taidat nyt olla sokea. Central scouting rankings north american goalies, NHL:n nettisivuilla. Tosta kun jaksaa listaa lukea toiseen nimeen saakka, niin voipi tulla yllätys.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Urheilulehdessä on nyt parina kertana lukenut, että suomalainen lätkäveska Cristopher Gibson on useiden asiantuntijoiden mukaan ensimmäisen kierroksen varaus ensi kesänä Minnesotassa. Eikö nämä asiantuntijat juuri tee näitä mock draft listoja? En ole yhdelläkään listalla vielä nähnyt Gibsonin nimeä, joten ihmetellä täytyy. Olisiko Urheilulehden toimittajat sekoittaneet Cristopherin ja Johnin. Jenkkiläinen John Gibsonhan on rankattu draftin parhaaksi veskaksi ja hänen nimensä olen bongannut usein näiltä mock draft listoilta.

Ihme pelleilyä taas.

Teet varmaan sen virheen että tuijotat eurooppalaisten pelaajien rankkauksia, CG löytyy N-A listoilta koska pelaa Quebecin junnusarjoissa.

Eli kansalaisuus ei ole tuossa kriteeri vaan missä pelaa junnuissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös