Urheilulehti – maan johtava kiekkomedia?

  • 127 718
  • 449

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viimeviikkoisen lehden sain käsiini => MM kotikisojen prospektimaalivahtien listalla on joku Petteri Vehanen... Kuinka ammattitaidoton voi olla?
Ei hätää, Suuren Analyytikon etunimeä ei turhille jätkille tyrkytetäkään.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Vuorossa Hiitelän avauspelin purkua - kyllä oli kuvan/sellittelyn aikana nauru herkässä ;)!

Eistyksen taso kun oli niin surkea !!!! Kuka näitä antaa tehdä???

Ei jumalauta. Kommenttisi jälkeen olin melko varma, että itseäni vituttaisi se Sihvosen ikuinen paasaaminen yhdestä oikeasta tavasta pelata kiekko. Mutta eihän tuossa kerennyt oikeestaan itse aihetta kerennyt edes miettiä, kun koko esitys aiheutti lähinnä epäuskoa/myöthäpeää.

1. Sihvonen valitsee yhden tilanteen koko pelissä, jossa näkyy Ilveksen räpellystä. Eli siis älyttömän huono esimerkki pelistä, vaikka asiaa puhuisikin.
2. Millä ihmeen harjan varrella se Petteri huitoo?
3. Jos kävelet/liikut kuin Ahtisaari, niin ehkä studion voisi suunnitella toisin? Nyt näytti lähinnä koomiselta kun kaveri koittaa ähistä rakeisen ruudun ääreen.

Ei vakuuta. Petterin mediapelikirja on hukassa tai vanhentunut.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Noita Sihvosen vetämiä Pelikirjakouluja selasin Urheilulehden sivuilta, ja kiinnitin huomiota viimeisimmän yhteydessä leipätekstiin:

"Puran tässä teoreettisen ja käytännöllisen merkityksen jääkiekko-ottelussa. Hyvä joukkue lähtee noin seitsemän kertaa viiveellä per peli", Sihvonen paljastaa.
Videolla Sihvonen kuitenkin selvästi sanoo:

"Hyvä joukkue lähtee noin seitsemän kertaa per erä viiveellä"

Tuus nyt Rönkä itse kertomaan miten tämä asia oikeastaan on.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Videolla Sihvonen kuitenkin selvästi sanoo:

"Hyvä joukkue lähtee noin seitsemän kertaa per erä viiveellä"

Mikä tässä on ongelma? Sihvonen sanoo videolla juuri noin. Hänhän on kirjoittanut viivelähdöistä useaan kertaan Urheilulehdessä, Jukka Jalosen kanssa hän on keskustellut viivelähdöistä aiemmin Urheilukanavan lähetyksissään ja viimeksi Urheilulehden U-Studiossa. Viivelähtöjen teoreettinen määrä noin 7/erä on ollut tarkasteluissa mukana jo vuosia.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
"Puran tässä teoreettisen ja käytännöllisen merkityksen jääkiekko-ottelussa. Hyvä joukkue lähtee noin seitsemän kertaa viiveellä per peli", Sihvonen paljastaa.
Videolla Sihvonen kuitenkin selvästi sanoo:

"Hyvä joukkue lähtee noin seitsemän kertaa per erä viiveellä"

Tuus nyt Rönkä itse kertomaan miten tämä asia oikeastaan on.

Mikä tässä on ongelma?
Ongelma tummennettu. Siihen pyysin Röngältä selvennystä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tähän tilausjaksoon päättyy minun 6 vuotta kestänyt Urheilulehden lukeminen. Paljon sulatin matkan varrella, mutta taso on hiljalleen vaan laskenut liikaa, eikä ole edes ihan halpa lehti.

Haaviston bändiin siirtyminen toki oli viimeinen silaus, sinne vaan vihreäksi taiteilijaksi muiden joukkoon... Joo, tiedän, en suvaitse tarpeeksi ja silleen.
 
Viimeksi muokattu:

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tähän tilausjaksoon päättyy minun 6 vuotta kestänyt Urheilulehden lukeminen. Paljon sulatin matkan varrella, mutta taso on hiljalleen vaan laskenut liikaa, eikä ole edes ihan halpa lehti.

Haaviston bändiin siirtyminen toki oli viimeinen silaus, sinne vaan vihreäksi taiteilijoiksi muiden joukkoon... Joo, tiedän, en suvaitse tarpeeksi ja silleen.

Sama täällä. 4 v UL;n tilaajana ja se loppuu nyt!
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jatkoaika ja Iltalehtihän tekivät ajat sitten laajahkot kuvailuartikkelit homoseksuaalien vaikeasta tilanteesta joukkueurheilussa. On varmaan linjakasta lopettaa niidenkin lukeminen samasta syystä...
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitäs julkisia ja virallisia Haaviston leiriin liittymisiä näillä medioilla on ollut?

Heh ja millä tavalla Urheilulehti on virallisesti ottanut kantaa presidentinvaaleihin? Kyllä toimittajilla omia mielipiteitä saa olla. Ei sillä että sinällään itse mikään Urheilulehden tilaaja olisin, mutta tämä nyt on hiukan omituinen ajattelutapa :).
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllä toimittajilla omia mielipiteitä saa olla. Ei sillä että sinällään itse mikään Urheilulehden tilaaja olisin, mutta tämä nyt on hiukan omituinen ajattelutapa :).
Minusta on omituisempaa, että tuosta vedetään analogia Jatkoajan ja Iltalehden suuntaan, siksi kysynkin vastaavia esimerkkejä näistä medioista. Voi toki tulla pitkä odotus, joten anna tulla vaan jos on vastaavia esimerkkejä esittää, kiiitos!
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Eihän tuo nyt ole ennenkuulumatonta, että tilaaja vetää johtopäätökset julkaisun linjoista ja kannanotoista. Tosin, jos on yhtään lehden tyylistä perillä, tietää että tietynlainen agitaatio kuuluu oleellisesti kuvioon.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Eihän tuo nyt ole ennenkuulumatonta, että tilaaja vetää johtopäätökset julkaisun linjoista ja kannanotoista.
Ennenkaikkea lienee suvaitsevaista ja asiallista antaa jokaisen tehdä omat johtopäätöksensä, nämä "mukasuvaitsevaiset" sitten kyseenalaistavat ja ylenkatsovat toisten päätöksiä. Kukaanhan ei ole sanonut peruneensa Urheilulehteä homojutun takia, vaan sen takia että Sihvonen hypännyt Haaviston kelkkaan. Noita homopäätelmiä tekee vain ahdasmieliset ja vanhoilliset ihmiset. Poliittisesti sitoutumattomassa mediassa toimittaja ei tekisi jutun juttua enää tämän presidenttivaalin aikana.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kieltämättä hieman ihmetytti kansikuva, jossa Pekka Haavisto ja teksti: "Suomi 2012, Suomen kansa olisi valmis valitsemaan hänet presidentiksi. Miksi jääkiekkoyhteisö ei ole valmis päästämään häntä pukukoppiin?" Ja tämä siis 3pv ennen kuin äänestetään Suomen seuraavaa presidenttiä.

Muutama ranskalainen viiva:

- Voisin ihan hyvin äänestää Haavistoa, jos vastassa olisi joku mielestäni heikompi ehdokas, kuten esim. Paavo Väyrynen. Nyt kun vastassa on Sauli Niinistö, äänestään häntä.

- Käsittääkseni Suomen kansa ei ole valmis valitsemaan häntä (Pekka Haavisto) presidentiksi. Tämä näytetään toteen sunnuntaina. Joten mielestäni tuo UL:n teksti kansikuvassa on virheellinen.

- Ja jos tuo teksti/kuva ( ei niinkään se homojuttu siellä sisällä) ei ollut kannanotto Haaviston puolesta, niin mikä sitten? = ei oiken hyvä juttu.

Tästä huolimatta en ole lopettamasta tilaustani.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kieltämättä hieman ihmetytti kansikuva, jossa Pekka Haavisto ja teksti: "Suomi 2012, Suomen kansa olisi valmis valitsemaan hänet presidentiksi. Miksi jääkiekkoyhteisö ei ole valmis päästämään häntä pukukoppiin?" Ja tämä siis 3pv ennen kuin äänestetään Suomen seuraavaa presidenttiä.

- Ja jos tuo teksti/kuva ( ei niinkään se homojuttu siellä sisällä) ei ollut kannanotto Haaviston puolesta, niin mikä sitten? = ei oikein hyvä juttu.

Jep. Jutussa ei ansich ole vikaa (päinvastoin, vaihteeksi ihan journalismin tynkää, pakollisen noloon lukiopojun paatostyyliin tosin:), mutta kansi paljastaa taas täydellisen tietämättömyyden/osaamattomuuden alan perussäännöistä ja politiikan(kin) alkeisrealiteeteista.
Suoraksi kannanotoksihan se kääntyy, mikä ei kuulu kuin puoluelehdille - ja pilaa uskottavuuden ja itse jutun viestin. M.O.T. tälläkin palstalla. Monessa mediassa tuollaista tempusta tulisi varoitus, muutamissa ehkä suorat potkutkin.
Vielä rautalangasta: nyt ei siis ole kyse siitä, kenen ehdokkaan lärvi kannessa on, saati mitä ajattelee homoista, vihreistä tai Haavistosta. Tämä on periaatekysymys, ja tällä ajoituksella aika helvetin iso.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Tuo UL:n Haavisto-hype on taas näitä Rongän provoja. Tuskin kukaan nauttii yhtä paljon lätkäjätkien provsoimisesta kuin Jukka Rönkä ja osittain siksi myös tuote nimeltä "Petteri Sihvonen" on keksitty.

Tietysti voi käänteisenä kysyä olisiko Niinistön kuva kannessa vituttanut yhtä paljon näin lähellä vaaleja? Todennäköisesti ei, mutta asiatonta pelleilyä Urheilulehdeltä olisi ollut sekin.

Tiedä sitten kuinka moni oikeasti lopettaa tilauksen ja kuinka moni vaan uhoaa.
 

Jotva

Jäsen
Varsinaisessa lehden homojutussa itse Haavisto taidetaan mainita vain kerran. Artikkeli keskittyy lähes täysin homouden hyväksymiseen jääkiekkoyhteisössä, tai oikeastaan hyväksymättömyyteen. Rönkä valinnut kansikuvan provomielessä.

Toisaallakin samassa lehdessä Seppänen kirjoittaa arasta asiasta, kun hän kertoo yhden SM-liigan profiilipelaajan olevan tällä hetkellä sivussa sen takia, että pelaajan ryyppyputki on saatava poikki ammattiavun voimin.
 

Zeke

Jäsen
Kuka oli

Noh, ottamatta kantaa kansikuvapoikaan tai lehden rooliin maamme seuraavan presidentin valinnassa, itseäni ainakin kiinnostaa, että kuka oli se kyseinen valmentaja joka 2000-luvulla on saanut kenkää jutun mukaan ihan "syyttä suotta"? Ja ei, en ole homofoobikko tai mikään muukaan koomikko, mutta kiinostaa vaan ihan mielenkiinnosta.

Tietääkö kukaan tarkemmin?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Noista homojutuista ja -paljastuksista sen verran vielä, kun nämä "mukasuvaitsevaiset" ne nyt kovasti framille tässä nostivat, niin onko se nyt jotain suvaitsevuutta, avoimuutta ja tasa-arvoista tehdä tuollaisia juttuja? Eikös homoseksuaalisuuden pitäisi tänä päivänä olla jo niin normaalia ja hyväksyttyä, että tuollainen kirjoittelu itse asiassa on kaukana suvaitsevuudesta ja avaramielisyydestä?
 

Jeffrey

Jäsen
Artikkeli keskittyy lähes täysin homouden hyväksymiseen jääkiekkoyhteisössä, tai oikeastaan hyväksymättömyyteen.

Tää on jännä juttu. Olen itse liikkunut hyvinkin paljon jääkiekko piireissä ja harrastanutkin lajia 15 vuotta. Tunnen nykyisiä ja entisiä liigapelaajia, sekä valmentajia toiset "tunnen" tasolla ja osaa voin kutsua kaverikseni.

Ikinä en ole törmännyt yhteenkään jääkiekkoilijaan jolla olisi jotain homoja vastaan. Ja joka menisi ns. homovihaaja kategoriaan. Lisäksi jääkiekkoilijat leikkivät omilla ja naapurinsa pippeleillään uransa aikana "suihkusessioissa" varmasti hyvin paljon enemmän kuin muiden lajien harrastajat. Jääkiekkoilijat ovat mielestäni enemmän sinut oman seksuaalisuutensa kanssa kuin hyvin monet muut.

Miksi jääkiekko ympäristö siis leimataan homolle vaikeana ympäristönä? Onko se vain siksi, että homon on vaikea tulla siellä ulos kaapista, vai siksi, että siellä vain ei ole homoja?

Itse en pidä jääkiekko piirejä mitenkään vaikeana homolle. Tosin itse en ole homo joten mistä mä sen tietäisin.

Ehkäpä urheilulehti tietää tämän paremmin. Rönkäkö? Vaiko Sihvonen?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Sihvonen istuu Haaviston tukijana TV-tentin katsomossa ja seuraavana päivänä Haaviston naama on Urheilulehden kannessa.

Tein muutama viikko sitten päätöksen että alan tilaamaan urheilulehteä mutta tämän pelleilyn jälkeen olen kyllä muuttanut mielipiteeni.

Petteri Sihvonen sanoi Alpo Suhoselle päin naamaa Nelosen Maria ohjelmassa ettei presidentin tule puuttua jääkiekkoon millään tavalla koska hän ei siitä mitään ymmärrä eikä jääkiekkoihmisten tule puuttua presidentin tehtäviin.
-Ja nyt kaiken tämän jälkeen Sihvonen istuu Haaviston tukijoukoissa nähtävästi vankemmin kuin yksikään muu.
Aiemmin olen Sihvosta arvostanut mutta nyt en enää ja lehden tilaamisen jätän kyllä tekemättä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Sihvonen istuu Haaviston tukijana TV-tentin katsomossa ja seuraavana päivänä Haaviston naama on Urheilulehden kannessa.

Tein muutama viikko sitten päätöksen että alan tilaamaan urheilulehteä mutta tämän pelleilyn jälkeen olen kyllä muuttanut mielipiteeni.

Sihvonen istui Haaviston tukijana eilen illalla tv-tentissä. Haaviston naama oli tänään ilmestyneen UL:n kannessa. UL:ssä oli Esko Seppäsen erinomainen kirjoitus otsikolla "Viimeinen linnake" ja se käsitteli jääkiekkoperheen valmiutta toivottamaan homot tervetulleiksi pukukoppiinsa tilanteessa, jossa Suomen kansa on valmis äänestämään presidentikseen Pekka Haaviston. Kun Esko Seppänen on kirjoittanut UL:n jutun ja Rönkä/Kupila/Seppänen/Karppinen on suunnitellut lehden kannen, ei ole ollut tiedossa ketä Vihreät kutsuu tukijoikseen MTV3:n eiliseen tv-tenttiin. Seppäsen jutulla ja lehden kannella on yhteys, mutta Sihvosen osallistumisella tv-tenttiin ei ole yhteyttä UL:n kansikuvan kanssa.

Joten mietihän uudestaan päätöksesi. En usko, että Rönkä on niin kova vaikuttaja, että pystyy sopimaan alaisensa tv-esiintymisen Haaviston tukijoukoissa lehden ilmestymisen aikataulussa. Sihvonen oli jäädä tv-tentissä hilkkua vailla ilman kysymystään uusliberalismista, ellei ollut hieman nopeampi Jorma Uotista käden nostamisessa, kun toimittavat pyysivät halukkaita tekemään kysymyksiä Niinistölle. Mikäli Rönkä on ollut asialla, niin hänen on ollut sovittava Sihvosen tv-esiintymisestä Vihreiden kanssa hyvissä ajoin ja lisäksi olisi ollut sovittava tv-toimittajien/tuottajien kanssa, että he antavat Vihreiden kysymysoikeuden Sihvoselle. Kamera näytti lähikuvaa tv-tentin aikana Alpo Suhosesta, mutta ei Petteri Sihvosesta. Ilman kysymystään Niinistölle urheilutoimittaja Petteri Sihvonen olisi jäänyt tv-katsojilta huomioimatta.

Niinistön uskollisena äänestäjänä jo toisessa presidentinvaalissa en paheksu UL:n juttua ajankohtaisesta ja kipeästäkin aiheesta. Katson, että UL teki oman osuutensa ihmisarvon kunnioituksen puolesta ja takoi rautaa sen ollessa kuumana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös