Maaginen mailavirtuoosi kirjoitti:
Formuloista olisi kysymys. Minkälainen sääntö tämä varikkosääntö nykyään tarkalleen on, kun siitä niin paljon oli viime kisassa puhetta. Näin maallikon järkeen ei käy, että kun autot on palaamassa radalle niin palaa punaiset valot. Ja miksi selostajat puhuivat, että juuri Montrealissa on ollut tämän kanssa ongelmia? Sattumaako vai onko rapakon toisella puolella jotenkin eri säännöt?
- Kun turva-auto tulee radalle, varikko suljetaan niin ettei sinne saa tulla tankkaamaan. Tämän säännön rikkomisesta seuraa 10 sekunnin stop/go-rangaistus.
- Siinä vaiheessa, kun kaikki autot on kerätty letkaan turva-auton perään, varikko avataan myös tankkauksia varten.
- Varikkosuoran päässä palaa punainen valo, kun turva-auto, ja sen perässä olevat autot ovat ohittamassa varikkoa. Valo vaihtuu vihreäksi, kun viimeinenkin turva-auton perässä oleva auto on ohittanut paikan, josta varikolta palataan radalle.
Videon perusteella siinä vaiheessa kun Hamilton törmäsi Räikköseen, varikon ulostulon kohdalla taisi olla Trullin Toyota. Hänen perässään oli vielä kolme muuta autoa.
Se, miksi Montrealissa on näitä ongelmia nähty johtuu lähinnä kahdesta syystä. Ensinnäkin, turva-auto nähdään melkein jokaisessa kisassa siellä ja toisekseen, varikon sisääntulopaikasta varikon ulostulopaikkaan tie varikon kautta on selkeästi lyhyempi kuin rataa pitkin.