Unet – kumma juttu...

  • 241 480
  • 1 170
Suosikkijoukkue
Tappara
Mää hyppäsin unessani keskelle hurjaa laukausten vaihtoa. Tilanteen rauettua mulle sanottiin, että kyseessä oli kouluammuskelu, jossa ampujat halusivat kostaa jotain kaunojaan entiselle lukiolleen. Yksi tekijöistä sanoi, jotta "Siinä tuli ennätys jota ei kovin äkkiä rikota" ja saattava polliisimies siihen, että "Ei niin".

Yön toisessa unessa poika tuli sanomaan mulle, että kansantaiteilija Loiri on kuollut.

Mistähän vitamiinin puutteesta nää oikein tulee...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mistähän vitamiinin puutteesta nää oikein tulee...

En tiedä, mutta täällä kärsitään samasta.

Tuossa muutama päivä sitten näin unta, että olin BoredOldLadyn luona juoruilemassa jotain ja höpöttelemässä akkojen juttuja, kun BOL yhtäkkiä ilmoitti haluavansa näyttää jotain, ja paineli hihitellen makuuhuoneen suuntaan. Makuuhuoneen lipaston laatikosta löytyi aivan hervottoman kokoinen violetti puhallettava Triceratops. Ainakin pari metriä pitkä, reilun metrin levyinen ja korkuinen. BOL esitteli sitä aivan innoissaan ja selvitti, että "tällä me ton ukon kanssa leikitään, kun lapset on nukkumassa". Olin äärimmäisen vaivaantunut ja yritin keksiä jotain korrektia sanottavaa, lopulta taisin sönköttää, että "öööh... no tota... joo... se on kivan värinen?"

Heräsin siihen, että BOL soitti.
 
Melko huuruinen yö taas takana.

Olin vanhalla ala-asteellani jumppasalin esiintymislavalla. Michael Monroe tuli kysymään, että missä on lähin naistenvessa. Ajattelin, että kaipa kansainväliset rokkitähdet saavat käydä naistenvessassa vaikka miehiä olisivatkin ja neuvoin Fagerholmin Mattia siirtymään lavan takaosan portaista alakertaan. Ällistyttävän jyrkät portaat kuitenkin pelottivat Michael Monroeta ja hän kysyi, että voinko pitää häntä kädestä. En kehdannut, joten kerroin vain, että selvisihän aivan helvetin sekaisin ollut Andy McCoykin samoista portaista, että anna mennä vaan.

Sitten olinkin jossain Lohikosken suunnalla jonkun helvetin hienon valkoisen kartanon pihassa jonkun naisen kanssa. Kartano oli naisen vanhempien koti. Ujostutti, sillä tiesin naisen isän olevan aika julma tapaus ja vetävän kaltaisiani hippejä turpaan kysymättä.

Onneksi taivalla tapahtui kummia: siivetön jumbojetti lensi aivan helvetin matalalla ylitsemme. Lentokone veti perässään narulla pyrstöön sidottua suurta lasiruutua, josta heijastui laskeva aurinko hienosti jonkinlaisena vihreänä valoilmiönä. Kone teki pari pelottavaa syöksyä kartanon katon korkeudella ja kaartoi sitten metsän taakse. Katsoin kartanon ulkoseinässä olevalta televisioruudulta, kuinka lentokone laskeutui melkein sulavasti Jyväsjärveen. Poliisiveneet piirittivät koneen välittömästi. Punaiseen takkiin pukeutunut pilotti vain vilkutti ikkunasta lainvartijoille.

Kävin hakemassa vanhempieni pihasta polkupyörän ja lähdin sotkemaan kohti satamaa. Taulumäen kohdalla soitin eräälle tuttavalleni ja kysin, että oliko tämä nähnyt hullusti käyttäytyvää lentokonetta. Kuulemma oli ja tiesi kertoa senkin, että eräs konetta piirittävistä poliiseista oli eräs yhteinen lapsuudentuttavamme.

Päätin ajaa Jyväskylän satamaan Turun Itäisen Rantakadun kautta. Siirryin taluttamaan, sillä muistin että tässähän piti myös hoitaa tätä yhtä nelikuista vauvaa. Yllätyksekseni vauva ryhtyi juttelemaan minulle melko selvällä suomen kielellä. Tunsin jopa lievää ylpeyttä, vaikkei kyseinen nappula ollut edes omani, ja totesin jollekin kadunmiehelle, että onpa fiksu lapsi, yleensähän nämä sanovat ensimmäisiä sanojaan vasta siinä vuoden iässä, mutta tämä osaa jo lauseita.

Unohdin lentokonehässäkän ja ryhdyin jumppaamaan vauvan kanssa. Ajattelin sen edistävän hänen kehonkaavansa jäsentymistä.

En muista muuta. Tällä viikolla olen katsonut elokuvan Hei, me lennetään!, lukenut Ari Väntäsen Hanoi Rocks -kirjan sekä toiminut lasten parissa. Olen siis mielikuvitukseton ja tylsä jätkä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Viime yönä sitä taas tuli kummaa unta nähtyä, mukana Adolf Hitler ja muita natseja, kuin suoraan Fingerporista. Aatu siinä piti jotain puhetta tavalliseen tapaansa, mutta sitten alkoi hymyilemään aurinkoisesti ja kätyrit naureskellen taputti olalle, tajusin että Adolf olikin kertonut jonkin hauskan kaskun. Lopulta yhdistin hassuttelevan Adolfin ja viiksensä, hällä ei ollut viiksiä ja siksi oli mukava ja hauska mies.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Tuli soiteltu rumpuja viime yönä vaikka unessakaan en niitä osannut soittaa. Kauhea show oli päällänsä ja yleisö hurrasi ja nauroi. Via Dolorosa ainakin soitettiin ja meininki oli kova. Selkääntaputtelijoita riitti keikan jälkeen. Siinä oli kuitenkin erittäin kiire jotakin pääsykoetta täyttämään, jotenka piti äkkiä vakavoitua ja tsempata kokeeseen.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Jääkiekkounia tulee nähtyä tasaiseen tahtiin, yleensä ne on ihan normaaleja. Milloin unohtelee varusteitaan kun pitää vaihtaa pelipaikkaa, joskus tulee tehtyä maalikin mistä viimeistään huomaa että unta on. Mutta viime yönä meni hieman yli hilseen. Kiekkoahan taas pelattiin, ulkojäällä mikä muuttui kesken kaiken halliksi. Varustus oli muilla pelaajilla ihan sääntöjen mukainen mutta meikäläisellä hieman persoonallisemmat varusteet, luistimet sentään löytyi. Mutta pelivälineenä oli n. 1,5 metriä leveä jäähalleistakin tuttu lumentyönnin, siihen osui huonompikin syöttäjä ja tein joukkueen ainoa osuman tyylikkäällä ohjauksella. Peliasuna oli tyylikäs kylpytakki eikä muuta, ei edes munasuojia kuten tulin huomaamaan, en kuitenkaan osuman seurauksena.

Kohta onkin lähtö jäälle, tarkistetaan varusteet...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kohta.. Jätkä oli täällä turinoimassa diibadaabaa Jatkoaikaan kun meikäläinen odotteli autossa, että herra suvaitsisi saapua paikalle ja päästäis jäille.

Tätä se on kun ei kelloa tunne. Silloin pitää olla valmis kun Mikki Hiiren lyhyt käsi on kahdeksan kohdalla ja pitkä käsi kahdentoista kohdalla. Mutta uni oli ihan hyvä.

EDIT: Hyllyssä on Mikki Hiiri pöytäkello, sitä ei vaan viitsi käyttää kun pitää niin kovan äänen käydessään *naksnaksnaks*
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viime yön unessa olin perheeni kanssa jossain hienoissa juhlissa New Yorkissa. Jossain vaiheessa ymmärsin, että vaimoni agentti oli järjestänyt ne vaimoni perheelle, ystäville ja yhteistyökumppaneille. Jaa miksikö hänellä oli agentti? No koska oli maailmanluokan laulaja ja supertähti, siksi. Kaikki, jotka tietävät, mitkä laulutaidot minulla on ymmärtänevät, miten älytön koko tuo uni oli kun kerron, että laulan huomattavasti paremmin kuin vaimoni.

Niin joo, poikani teki noissa juhlissa monivuotisen sopimukseen johonkin NFL-joukkueeseen. Aika hyvin viisivuotiaalta.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ihmettelen suuresti näitä jääkiekkouniani, nämä on hyvin kummallisia. Taas oltiin pelissä, jää oli hirvittävässä kunnossa, silkkaa perunapeltoa ja paloja puuttui, alta paistoi asvaltti ja niitä länttejä väisteltiin. Lisäksi minulla oli oudot metalliset hammassuojat, oli kuin pilailukaupasta saatavat vampryyrihampaat niin että ylä- ja alahampaille oli suojat. Erätauko koitti, kopista lähtiessä en mennytkään jäälle vaan jostain ovesta sisään, siellä soitettiin Neuvostoliittolaista jazzia mikä selvisi kun Kummelista tuttu Timo Kahilainen tuli hakemaan minut pois sieltä.

Uneksi paljastui jälleen siinä vaiheessa kun tein kaksi maalia ensimmäisessä erässä, mahdotonta oikeassa elämässä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
No niin. Näköjään työ puskee uniin asti. Viime yön unet olivat mielenkiintoisia. Ensin parempi puoliskoni ihmettelee, miksi huidon käsilläni unissani ja kysyy mitä helvettiä minä oikein teen. Vastaus siihen oli luonnollisesti, "minä jaan Viking Linen bonuskortteja".
Seuraavassa unessa olin lähtenyt uistelemaan, tosin kalastusvälineinä olivat helvetin paksu köysi ja sen perässä roikkuva tavallinen Rapalan vaappu. Kalaakin tuli, törkeän iso hauki, jonka nostinkin sitten paljain käsin ylös. Hauki vaan ei luovuttanutkaan vaan puri minua kädestä, jolloin menetin hermoni ja revin hauen pään irti.
Muutama yö sitten (kun olin vielä työpassissa) näin sellaista unta, että laiva uppoaa, mutta minulla ei ollut mikään kiire ulos. Lähinnä totesin selviäväni varmasti joka tapauksessa. Heräsin hikisenä ja totesin laivan jyskyttävän kohti Helsinkiä varsin tasaista tahtia.
Mistähän helvetistä nämä unet oikein kertovat? Olenko minä hullu?
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No niin. Näköjään työ puskee uniin asti. Viime yön unet olivat mielenkiintoisia. Ensin parempi puoliskoni ihmettelee, miksi huidon käsilläni unissani ja kysyy mitä helvettiä minä oikein teen. Vastaus siihen oli luonnollisesti, "minä jaan Viking Linen bonuskortteja".

Ex-F1-kuski Ralf Schumacherin vaimo heräsi joskus (miehen F1-uran aikaan siis) siihen, että Ralffi istui sängyssä jalat "polkimilla" ja kädet "ratissa" päästelleen suullaan formula-auton ääniä. Kun vaimo kehoitti miestään painamaan pään tyynyyn, Ralf tiuskaisi "älä nyt häiritse, kisa on juuri alkamassa!".

Sitten ei omaan, mutta varsin hassunhauskaan serkkuni näkemään uneen. Olin juuri ostanut auton, jolla sitten hurautin serkkuni luokse erilaisia pikkuvikoja korjaamaan. Lähes koko päivä meni konepellin alla, joten ei tarvinnut miettiä mistä tuli nähtyä unia.

Serkkuni nimittäin näki unta, jossa - yllätys yllätys - olimme jälleen rassaamassa pirssiäni. Yhtäkkiä paikalle pölähti joku meikäläisen "vanha tuttu" (serkkuni kertomat tuntomerkit eivät sopineet yhteenkään tuttuuni, saati kaveriini), joka sitten lupasi korjata heikosti toimineen pissapojan. Tämä kaveri keksi sitten hyödyntää auton moottoria pissapojan toiminnassa, mutta viritysten tuloksena koneesta hajosi kannen tiivisteet. Tätä tuskaillessamme kännykkäni soi, soittaja oli jälleen "joku tuttuni", josta tosielämässä minulla ei ole hajuakaan. Tämä kaveri jostain kumman syystä sitten tiesi äskeiset tapahtumat ja lupasi korjata kannen tiivisteet 40:llä eurolla. Kaveri sitten hurautti paikalle Harley Davidsonilla (tapahtuma-aika oli helmikuu...) ja piti sanansa, hetken päästä moottori oli kuin uusi ja minä ja serkkuni vain neljäkymppiä köyhempiä.

Että näin...
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku aika sitten telkkarista tuli Disneyn Liisa Ihmemaassa ja ilmeisesti sen katsomisen takia näin unta paistetulla kananfileellä istuvasta Tuomas Vänttisestä, joka poltti piippua. Kananfile lipui jokea hiljalleen alas ja yritin siinä kysellä ensi kaudesta, mutta Vänä ei ollut juttutuulella.


Lopulta toivottelin jatkot ja totesin että "Saatat haukata paskaa, jos siirryt Tampereelle".
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Huhhuh. En nuku enää ikinä.

Olin jostain syystä joutunut varastamaan auton ja lähtemään pakoon jonkun ison parkkihallin ylimmästä kerroksesta. Ensi töikseni ajoin suoraan päin autoa, jossa oli vanhemmat ja pieniä lapsia, sillä en erottanut, kumpi oli kaasu ja kumpi jarru. En voinut pysähtyä katsomaan, kävikö jollekin huonosti, sillä oli liian kiire paeta henkeni edestä. Koska oikeassakaan elämässä mulla ei ole ajokorttia, en päässyt auton kanssa edes ulos parkkihallista, vaan se kieltäytyi yhteistyöstä muutaman kerroksen jälkeen. Lähdin juoksemaan alas ihan paniikissa, kun helpotuksekseni vastaan tuli Derek Damon, joka lupasi auttaa, että saan myös auton ulos parkkihallista.

Derek Damon - joka unessa oli tunnettu poke Stadin yökerhoista - ei sitten ollutkaan yhtä hyväntahtoinen kuin miltä vaikutti, vaan yritti raiskata mut matkalla autolle. Pääsin jotenkin irti ja lähdin juoksemaan ihan paniikissa. Derek vain nauroi. Pyysin apua joltain pieniä lippuja myyvältä kääpiönaiselta, jonka ensimmäinen kommenti tarinaani oli, että "se oli Derek Damon, eikö ollutkin? Pakene, se löytää sut vielä". Lainasin naiselta puhelinta ja yritin soittaa poliisille. En saanut yhteyttä. Katsoin parkkihallin ikkunasta ja totesin, että ulkopuolella oli täysi kaaos: lukuisat talot paloivat, ambulansseja ja poliiseja ja paloautoja oli joka puolella. Oikea Armageddon. Mikään ihme, ettei poliisiin saa yhteyttä.

Jatkoin juoksemista ja törmäsin vanhaan lukioaikaiseen kaveriini, joka lupasi soittaa paikalle peruskouluaikaisen kaverini katsomaan, ettei mulle käy kuinkaan. Kaveri tulikin ja saattoi mut johonkin hotelliin, jossa oli elokuvateatteri. Derek Damon oli juuri menossa elokuviin ihan muina miehinä ja kaverini ihmetteli, miten tuo voi olla vapaana, kun se on aiemminkin yrittänyt ottaa naisia väkisin. Derek ei onneksi huomannut meitä, mutta törmäsimme hänen veljeensä, joka suhtautui hyvin välinpitämättömästi, kun kerroin tapahtuneesta. Jatkoimme juoksemista.

Lopulta löysin itseni Ruttopuistosta - joka sijaitsikin jossain todella levottomalla alueella - kuuntelemasta musaa ja juomasta keppanaa. Paikalle tuli todella outoja tyyppejä, jotka vetivät selkeästi muutakin kuin pulkkaa narussa. Lähdin uudestaan pakoon.

Heräsin puolisen tuntia sitten. Ahdistaa pirusti vieläkin.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tilanne unessa vaikutti aluksi hyvältä.

Seksiunelta vaikuttanut unelmointi sujui oikein mukavasti, olin jotenkin houkutellut jostain matkaani jonkun kauniin punatukkaisen tytön ja toiminta oli pääsemässä juuri kunnolla käyntiin sängyssäni. Mutta mitä helvettiä, kesken kaiken ovesta tulee sisään Salkkareiden Ismo, joka mitään kysymättä änkeää kolmanneksi pyöräksi. Tästä kun Ismolle hieman avaudun, niin perässä tulee vielä Hjallis Harkimo, joka rupeaa ammuskelemaan minua puhallusputkella maissinjyvillä perseeseen. Osapuilleen siihen päättyivätkin sitten ne sessiot, onneksi.
 

RDivis

Jäsen
Nyt oli kyllä niin WTF uni, kuin vaan voi.

Oltiin menossa kaverin kanssa pähkäilemäään jotakin IT-ongelmaa toiselle kaverille. Ovi oli auki ja menimme siitä sisään. Kaveri kyyhötti mustan jätesäkin päällä hervottoman kokoisia kasvaimia selässä. Huoneen keskellä oli iso allas täynnä Batteryn näköistä litkua.

Jätkä ei edes liikahtanut nurkastaan vaan huusi "Painukaa vittuun, mun hoito alkaa!"

Siihen se loppui..
 

tutzba

Jäsen
Viime yön unissa oli seuraavanlaista tarjolla:

Olin kotipihalla pienen peltomme vieressä. Omenapuiden tilalla oli päärynäpuita ja joku hiiri kävi koko ajan hakemassa päärynöitä pois. Siinä kohtaa uni vaihtui ja olin jossakin varastotilassa jonkun tyttösen kanssa. Yhtäkkiä neiti hävisi ja jäin yksin. Kiipesin kurkkaamaan ikkunasta, jolloin huomasin kalterit niiden edessä. Sitten valot sammuivat ja joku tyyppi tuli kiduttamaan minua. Leikkeli ja viilteli veitsillä. Tuossa kohtaa päätin herättää itseni kun oli sen verran raakaa peliä.

Että mitäköhän hittoa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olin kotipihalla pienen peltomme vieressä. Omenapuiden tilalla oli päärynäpuita ja joku hiiri kävi koko ajan hakemassa päärynöitä pois. Siinä kohtaa uni vaihtui ja olin jossakin varastotilassa jonkun tyttösen kanssa. Yhtäkkiä neiti hävisi ja jäin yksin. Kiipesin kurkkaamaan ikkunasta, jolloin huomasin kalterit niiden edessä. Sitten valot sammuivat ja joku tyyppi tuli kiduttamaan minua. Leikkeli ja viilteli veitsillä. Tuossa kohtaa päätin herättää itseni kun oli sen verran raakaa peliä.

Että mitäköhän hittoa?

No täähän on melko helppo selittää. Ensinnäkin tuo päärynöitä pois roudaava hiiri. Hiiri olet sinä itse ja päärynöiksi muuttuneet omenat kuvaistavat jonkin tutun ja turvallisen muuttumista vielä paremmaksi. Tätä mannaa haluat hamstrata hiirenä omaan pesäkoloosi. Oletko muuttamassa omaan kämppään?

Nainen ja varasto kertoo taas siitä, että neitonen on johdatellut sut jonnekin tuntemattomaan (varastoon) kanssansa. Kaikki tuntuu hyvältä vielä tässä vaiheessa. Oletko muuttamassa kenties naisen kanssa yhteiseen asuntoon?

Kalterit ja yksinäisyys kuvaistaa tulevaa avioliittoa. Ensin olet vankina ilman miehistä vapautta ja sitten oletkin yksin ja maksat elatusmaksuja muutamasta pienokaisesta. Tuo kidutus nyt vaan yleisesti kuvaistaa avioliiton arkea ja valojen sammuminen sitä, että saat pesää ainoastaan lauantaisin saunan jälkeen, pimeässä ja peiton alla.

Harkitse sitä mahdollista muuttoa vielä ja oikein hyvää sunnuntain jaltkoa:D
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Yhtäkkiä neiti hävisi ja jäin yksin. Kiipesin kurkkaamaan ikkunasta, jolloin huomasin kalterit niiden edessä. Sitten valot sammuivat ja joku tyyppi tuli kiduttamaan minua. Leikkeli ja viilteli veitsillä.

Tuohan on kuin HIFK/Jokeri -fanin kausi. Ensiksi kaikki vaikuttaa loistavalta, menestystä (pesää) luvassa, kunnes jokakeväinen katastrofi iskee. Sitten yrittää olla miettimättä koko asiaa ja ottaa etäisyyttä, mutta niin vaan tulee mietittyä jääkiekkoa ympäri vuorokauden ja kirjoiteltua jatkoaikaan näin lomiltakin, vaikka se helvetin kiduttavaa onkin, kun kaikenmaailman hoopeekoot pelaa finaaleissa.

Kesken kirjoittamisen unohdin unen, josta piti tulla kirjoittamaan, loistavaa.

edit. Ja päärynät kuvaavat työllä hankkittuja rahojasi, jotka hiiriltä vaikuttavat lätkäpomot keräävät parempaan talteen.
 
Viimeksi muokattu:

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Näin tuossa viikonlopun aikana ihan outoa unta. Ajoin kaksi kertaa punaisia päin talvisäällä ja sitten poliisit lähtivät perään. Tässä takaa-ajon tuoksinnassa sitten ajoin kolmannen kerran päin punaisia ja poliisit saivat mut kiinni. Selitin sitten, että vahingossa ajoin, kun on niin liukasta. Seuraavaksi olinkin sitten jossain kaupassa ostamassa makkaraa. Tämä ostoksilla käynti kesti minulta ihan järkyttävän kauan. Sitten kun olin ostokseni tehnyt, niin menin autoon jossa oli yksi Maajussille morsian -sarjan morsiamista. Hän sitten kysyi että mikä kesti.

Mitäköhän tuo uni meinaa? Parisuhteessa kun on ollut vaikeaa, niin meinaako tuo punaisia päin ajaminen sitä, että petän exääni ja jään siitä kiinni? Miten nuo makkarat ja tuo "morsian"? Kaikkea sitä näkee...
 

Unchained

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viime yönä näin hämärimmän unen pitkään aikaan. Olin kavereiden kanssa grillaamassa ja minun piti lähteä hakemaan lisää halkoja läheisestä liiteristä. Noh, kun menin liiterin sisälle niin huomasin edessä olevalla puuhyllyllä pienen matkatelkkarin. Yhtäkkiä TV napsahti päälle ja samalla näytetään Urheiluruudussa, kuinka Dale McTavish teki finaalien ratkaisevan maalin jatkoajalla ja kuinka hullaantuneita SaiPa-fanit olivat mestaruudesta. Sitten kuva siirtyikin Lappeenrannan torille, jossa Capo Grünn umpihumalassa hoilasi Den Glider In-kipaletta ja Petri Koskinen soitti ilmakitaraa. Ja sitten heräsin.

Mikäköhän tuon unen viesti mahtoi olla? SaiPa voittaa mestaruuden? Menen grillaamaan ja menetän järkeni?
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Harvoin tulee kiekkounia nähtyä, mutta ihan tässä viime aikoina olen nähnyt useammankin. Yleensäkin unien näkeminen (tai niiden muistaminen) ajoittuu aina sellaiseen aikaan, jolloin on hereillä ollessa kauhea kiire.

Pari viikkoa sitten näin unen, jossa lueskelin teksti-tv:ltä kaikkia ikäviä uutisia. Sitten silmille yhtäkkiä hypähti uutinen, jossa kerrottiin Adam Hallin hyppäävän KalPaan puolustajan tontille! Muistan hokeneeni "mä en usko tätä!". Valitettavasti sekin uni päättyi aikanaan.

Nyt muistui mieleen uni jonka näin ennen olympialaisia. Se oli maailmanloppu-uni. Aurinko lopettaa toimintansa, ydinvoimalat räjähtävät ja sitä rataa. Ja kermana kakun päälle: Timonen lopettaa uransa kesken kauden! Siihen mä varmaan sitten heräsin.
 
Pelkkää partya ja perseilyä sisältänyt vappu veti mielen muutenkin matalaksi, mutta kun ei saatana saa rauhassa nukkuakaan. Viime yönä vietin unimaailmassa kiihkeän eroottisen hetken - jonkinlaisen kloonini kanssa.

En aio mennä yksityiskohtiin.

Kokemus oli järkyttävä. On varmasti muutenkin kamalaa peuhata jonkun pienimunaisen läskin kanssa, mutta hirveys multiploituu kun kyseessä on kaiken lisäksi peilistä tuttu kaveri. Olenkohan oikeastikin noin huono-otteinen ja osaamaton räpeltäjä?

Nyt tosin ymmärrän huomattavasti paremmin, miksi suunnilleen jokainen exäni syö mielialalääkkeitä.

Uskaltaakohan sitä nukkua enää koskaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt se on sitten nähty unessa...nimittäin turkkilainen heavypoppoo. Levyn julkistamistilaisuudessa tuli notkuttua kun Istanbul Trash Metal Heroes - niminen yhtye ulosti levyn, joka kantoi nimeä Party Life. Pojilla ei lookki ollut mitenkään katu-uskottava lyhyine hiuksine jne. Unessa ei meikäläisen pokka pitänyt vaan nauroin äänekkäästi kun levy paljastettiin. Varsinkin tuo levyn "tissiposkimainen" nimi sai aikaan repeämisen. Ei tuo yhtyeen nimikään mikään niin vakava ollut. Tyypeillä oli kuitenkin t-paidat painettu ja siinäkin bandin logo oli tikkuaskin kokoinen sekä keskellä rintaa. Harvoin on herätessä hymyilyttänyt.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Vähän ihmetyttää miten unessa joku asia voi yllättää. Omasta päästähän nuo jutut tulee, joten ne pitäisi kyllä olla tiedossa. Viime yönä oli silti yllätys, että koirat pidetään Ruotsin laivoilla omassa kennelissään, jonne ne viedään matkan aluksi. Se on sitten eri asia missä ne oikeassa elämässä pidetään. Tästä pitää ottaa selvää ennen mahdollista seuraavaa Svedun reissua, koska asia alkoi oikeasti kiinnostamaan.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Vuosi takaperin näky tällänen näky:

Kattoin niinku telkasta lätkäpeliä, tais olla Rangersin matsi. Siinä Scott Gomezin näkönen kaveri sai pienen vamman ja köpötteli vaihtoaitioon. Tuskanen ilme ja jonkinlainen haavauma kaulassa. Seuraavaksi näytettiin hidastettua kuvaa vaihtopenkillä jossa se kallistaa päätään ja sen silmien tilalla...on pelkät mustat aukot. Jenkkityyliin vielä siihen hidastukseen silmien kohdille oli laitettu pyörivät grafiikat osottamaan missä niitten silmien kuulus olla. Kommentaattorit kattoivat pätkää ja englantia järkyttyneen takellellen puhuen siirtyivät mainoskatkolle.

Viime yön aikana näin helvetin vahvoja unia ja ihan saatanasti! Se oli vielä tavallaan sellanen jatkumo. Ekana olin jossain isosiskoni asuinpaikan lähistöllä, leikkikentällä. Pelastin jonkun lapsen epäkuntoon joutuneesta laitteesta, mutta vanhemmat luuli että mä yritän vahingoittaa tai viedä sen lapsen. Sitten ihan kun olisin joutunut syytettyjen penkille, saanut huonon maineen tai jotain. Kuitenkin, vieraillessani jossain lähistön talossa useat ihmiset sanoivat, että nämä minua syyttäneet ihmiset on täysin sekasin, ettei kannata ottaa itseensä.

Mä kuitenkin häivyn siitä tilanteesta, paikasta. Kävelen jossain katua pitkin (näytti sukulaissuhteiden takia tutulta Lappeenrannalta, Helsingintieltä) - ja yhtäkkia en tiedä missä olen. Kysyn joltain mummolta ja saan käsityksen että olen Amerikan Yhdysvalloissa. Jonkun oppaan avulla mulla on sitten kiire päästä pois ja takasin Suomeen.

Yhtäkkiä olen jonkun matkustaja-aluksen pohjakerroksessa, hujauksessa taas ihan korkeimmissa hyteissä. Kysyn joltain että "meneekö tää laiva Lappeenrantaan", saan jonkun epäselvän vastauksen aurinkolaseja käyttäneeltä, päihtyneeltä miesmatkustajalta. Kysyn, että vieläköhän kerkeän poistumaan laivasta. Seuraavaksi laivan valot välähtävät, tulee black out, mutta vain muutamaksi sekunniksi. Sitten laiva alkaa pyöriä hallitsemattomasti, kuin joku huvipuiston laite. Ylätason ikkunasta näen kuinka lähtösatamassa oleva valtava matkustaja-alus melkeen osuu maahan, muttei kuitenkaan. Tätä jatkuu hetken aikaa, tunnen itseni pahoinvoivaksi g-voimien puristuksissa.

Viimeisessä pätkässä olenkin päätynyt tämän laivan ja vissiin siellä olleiden matkustajien mukana johonkin hevonvitun Kuala Lumpuriin. Johonkin päin Aasia kuitenkin. Siellä me poimitaan vedestä jotain kotiloita, tai vastaavia, työksemme. Ja meitä vartioidaan, olemmehan rahdattua työvoimaa. Poispääsyä ei ole. Unessa mietin, että kuinka menin tällaseen halpaan ja pääsenköhän täältä ikinä pois.

Viime yö oli kyllä melko lämmin ja kämppäni kuin uuni. Tässä ehkä osaselitys. Noi unet menee kuitenkin kuta kuinkin samaan kategoriaan, kun se lapsena näkemäni uni, jossa Koira Haudattuna -sarjan Jack Styles on jostain syyssä lapsuuden kodissani, häntä ammutaan päähän useita kertoja, hänen päänsä muokkautuu joka kudista, mutta hän ei suostu kuolemaan. Se paskiainen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös