Unet – kumma juttu...

  • 241 498
  • 1 170

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olen muutamana yönä nähnyt sellaista unta, että menen New Yorkiin, mutta millään en pääse perille. Ensimmäisessä yritettiin mennä autolla veljen kanssa. Tultiin jostain Manhattanin pohjoisosista kohti downtownia ja ei löydetä parkkipaikkaa. Sitten yhtäkkiä oltiin jonkun järven rannalla, josta näkyi kuitenkin Manhattanin siluetti. Ihmiset söi eväitä nurmikolla ja ajateltiin, että mukavaa seutua, etsitään parkkipaikka ja mennään vaikka metrolla kaupungille ja näytän veljelle hotellin, jossa olin kerran yötä. Ajettiin vielä kierros parkkipaikkaa etsien ja huomattiin, että tultiin Washingtonin DC:hen.

Joitain öitä sitten yritin taas päästä Manhattanille. Tällä kertaa kämäsellä Greyhoundin bussilla. Kaikki muut matkustajat oli mustia tai latinoita valkoiset t-paidat päällä ja pahvilaatikot sylissä. Ahdistava fiilis ja hyppään pois bussista keskellä metsää. Jostain syystä kävelen tahallani väärään suuntaan vain huomatakseni, että taas olen lähtöpisteessä ja olen tuhrannut aikaa tolkuttomasti. Sama toistuu pari kertaa. Koko ajan olisi kiire sinne mutta mikään ei tunnu onnistuvan ja aina hukkaan aikaa johonkin.

Viime yönä näin taas samaa unta. Nyt olin varmaankin jossain Nykin esikaupunkialueella, koska paikallisbusseja meni joka puolella ja hyppäsinkin sellaiseen. Unohdin kuitenkin jotain ja lähdin taas kävelemään takaisin alkupisteeseen. Siellä älyän, että eihän minulla täällä ole mitään tavaroita ja taas olen hukannut aikaa turhan takia. Uudestaan bussiin mutta tällä kertaa se on väärä. Älyän heti, että tämä menee poispäin kaupungista. Silti istun siinä ja jään lopulta pois jollain asemalla, huomatakseni jälleen, että olen tuhlannut aikaa ja rahaa turhan takia. Outona yksityiskohtana tämän aseman seutu näyttää ihan Itäkeskukselta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime yönä olin erään kolleegani kanssa lentämässä Tukholmaan. Rupesin kiinnittämään huomiota, että kone lentää kiusallisen matalalla ja pelkäsin, että tonttiin pudotaan. No, kone teki sitten onnistuneen hätälaskun bussipysäkille lentoaseman ulkopuolelle ja matkustajat kävelivät ulos ilman suurempaa dramatiikkaa.

Siitä sitten kävelimme sisään terminaalirakennukseen ostamaan lippua jonkinlaiseen kuljetukseen Tukholman keskustaan ja meille yritettiin myydä jotain A4-kokoista arkkia, mistä olisi pitänyt itse leikata irti sellainen vanhanmallinen 10 matkan lippu. Siinä oli vieläpä vanha Seutuliikenteen logo (punaisista nuolista muodostettu ympyrä) ja huomasin, että alla oli iso lista rajoituksia siitä, koska ja missä lippua saa käyttää.

Vitun ruotsalaiset. Yrittävät huijata hätälaskusta juuri selvinnyttä jollain kelvottomalla lipulla.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tänäaamuna krapulassa herätessäni mieleeni tuli yhtäkkiä "muistikuva" siitä että olisin laittanut facebookiin kuvan sukupuolielimestäni ns. juhlakunnossa ja kaverit olivat sitten kommentoineet sitä sitten tyyliin "Mitä vittua?!?". Piti aika äkkiä laittaa kone päälle aamulla. Helpotuksekseni huomasin sen olleen vaan pahaa unta, eikä suinkaan mitään kännistä huumoria.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä voivat olla unet mielenkiintoisia. Viime yönä ehti tapahtua unessa enemmän kuin normiäijälle vuodessa. Alkuun olin Kyproksella todella upeissa maisemissa rakentamassa keskelle golf-kenttää huvilaa. Outoa tuossa oli se, että rakennus oli aivan tolkuttoman iso ja sitä yritettiin rakentaa kaikista mahdollisista vanhoista laudankappaleista ja vastaavista. Suorastaan raa'aksi uni muuttui siinä vaiheessa, kun joku tenava onnistui hajottamaan driverini ja enhän tuota tietenkään kiinni saanut.

Tuo tarina jatkui sitten täysin saumattomasti johonkin kylmään paikkaan, missä kahden blondin kanssa kuljettelin tukkeja jäällä. Oli aivan helvetin vaikeaa hommaa ja mikä ihmeellisintä, tukkeja vedettiin jollakin lentävän maton tyylisellä värkillä, jonka ohjaaminen oli aivan mahdotonta.

Ei kyllä minkäänlaista aavistusta, mistä tuollaisia ajatuksia voi tulla päähään. Blondit olivat kyllä erittäin näppärän näköisiä, mutta tällä kertaa sekin oli aika laiha lohtu.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tuntuu siltä että näen jatkuvasti jääkiekkounia. Tuossa kun lupauduin maalivahdiksi, eikös seuraavana yönä oltu unessa maalin suulla. Nyt kun tulee lähdettyä Turkuun suureen halliin pelaamaan, viime yönä oltiin siellä. Kikkailin itseäni solmuun tyhjällä jäällä ja pelin aikana lehtereillä oli yleisöä, jännitti. Eihän näissäkään mitään vikaa ole mutta tulisi edes jotain roiseja seksiunia välillä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eilen illalla aloin ihmetellä, kun veli Hespeleriä ei ole näkynyt eikä kuulunut reiluun viikkoon täällä tai FB:ssa, eikä ole soitellutkaan. Siispä nakkasin tekstaria, jossa kyselin kuulumisia, mistä johtunee seuraava uni.

Näin siis viime yönä unta, jossa veli Hespeler oli kutistunut noin 150-senttiseksi hoppariksi, joka kulki lippa vinossa, piti päiväkirjaa ja luki raamattua. Joku toinen palstaveli oli kovin huolissaan Hespelerin katoamisesta, ja laittoi viestiä Sekalaisten kysymysten ketjuun kysellen, mitä Hespelerille on sattunut. Kävin vastaamassa, että ei hätää, Hespeler voi ihan hyvin, paitsi että siitä on tullut kääpiöhoppari.

Jottei kukaan muu ala nähdä unia kääpiohoppari-Hespeleristä, niin kerrottakoon, että veli Hespelerillä on asiat ihan hyvin ja näkynee taas aktiivisemmin täällä(kin), jahka saa isoimmat kiireensä alta pois.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Pitäisiköhän tässä huolestua kun näkee noin kymmenestä yöstä yhdeksänä jonkinasteista painajaista? Alkaa mennä halut nukkumiseen eikä viime yökään tarjonnut muutosta asiaan.

Tarkkaan en unea muista, mutta tyttöystävän kanssa oltiin reissussa jossain päin Suomea ja siinä sitten kaiken tohinan keskellä tuli yht'äkkiä kiire liikkeelle lähtevään pikkubussiin. Kyytiin päästiin ja kaikki vaikutti hyvältä kunnes katsoin taakseni. Takanamme tuli normaali linja-auto (ei siis pikkubussi) joka ajoi epäilyttävän lähellä meitä. Sitten yks-kaks meidän pikkubussimme takaovi avautui (kuskin kämmi) ja niin.. Siitä ovestahan sitten tyttöystävä lensi suoraan tämän perästä tulevan linja-auton nokan kautta kierien sinne tielle. Voinette arvella, että pieni shokki ei ollut päällä kun siitä bussista juoksin ulos hänen luoksensa ja tuo vain makasi liikkumatta tiellä.

Haistakoon paska. En nuku.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Viime yönä oli seikkailua kerrakseen. Ensin armeijassa ryynäämässä, jossain todella omituisella esteradalla, jossa piti mm. ottaa kiinni kani ja valmistaa siitä ateria trangialla. Tämän jälkeen vanhempien kotona etsin kertauskäskyä tuskaisena, samalla kun kaverini odotti vaaleansinisessä puvussa ja röyhelöpaidassa, että lähtisin hänen best maniksi häihin. 1960-lukulainen beige Mustang hyrskytti koko ajan pihassa kovaan ääneen.

Lopulta muistin, että minut on kertauksista vapautettu ja matka häihin sai alkaa. Matka kuitenkin katkesi ja huomasin olevani jahtamaassa mustapukuista, monokkelisilmäistä natsiupseeria bunkkereissa.
Aamulla oli melkoisen hämmentynyt olo.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Hämärät jääkiekkounet jatkuu. Nyt oltiin jossain harjoituksissa höntsäjääporukan ja Jatkoaika HC:n sakin kanssa, valmentajana oli itse Risto Dufva. Ei siinä mitään ehditty tekemään kun jäällä oli isohkoja pahvilaatikoita mitä alettiin aukomaan, sisältö oli kiekkoja ja piilolinssejä, molempia artikkeleita oli varmasti tuhansia kappaleita. Linssien vahvuuksista ei tietoa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mukava uni. Menin vaimoni ja poikani kanssa uimahalliin. Kävelimme allasosastolle täysissä pukeissa uimavarusteet repuissa mukanamme. Silloin joku mies tuli sanomaan minulle, että herra pääministeri voi tulla tuonne omiin tiloihinsa vaihtamaan uimahousut. Olinkin siis pääministeri, ja huomasin samalla olevani myös Hugh Grant. Eipä siinä mitään, menin siis sinne pääministerin omiin tiloihin. Vaimo ja poika jäivät allasosastolle. Tutkiskelin niitä tiloja, ja hienolta vaikuttivat. Oli vähän kuin hotellin sviitti, omine makuu- ja olohuoneineen sekä keittiöineen. Menin vessaan, joka oli myös autotalli. Katsoin siellä ulos ikkunasta ja huomasin, että näen vastapäisen talon ikkunoista sisään. Aika monessa asunnossa oli täydet suuseksisessiot menossa, hyvä juttu. Silloin tajusin, että ne pari oluttölkkiä, jotka jäivät reppuuni allasosastolle, pitäisi varmaan tuoda sinne sviittiin jääkaappiin. Ongelmaksi muodostui se, että ylläni oli vain Karvinen-bokserit, ja eihän pääministeri voi sellaisessa asussa liikkua uimahallin allasosastolla.

Tuon oivalluksen jälkeen heräsin, kutakuinkin sekavassa mielentilassa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Hrrr.

Onko tämä kovinkin yleistä vai tapahtuuko tätä vain minulle? Elikkäs heräilin tuossa viime yönä "painajaisesta". Uni nyt ei sinäällään ollut mitenkään jännä, pommi räjähti talossa. Mutta sitten unen jälkeen herätessä tuli ihan semmoinen fiilis kuin joku olisi juuri seissyt vierelläni ja poistui paikalta, kun heräsin. Eikä ollut tosiaan ensimmäinen kerta, kun on tullut tuo todella epämukava tunne. Varjoihmiset, humanoidit vai kuolleet sukulaisetko minua nukkuessani vahtivat? :)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hrrr.

Onko tämä kovinkin yleistä vai tapahtuuko tätä vain minulle? Elikkäs heräilin tuossa viime yönä "painajaisesta". Uni nyt ei sinäällään ollut mitenkään jännä, pommi räjähti talossa. Mutta sitten unen jälkeen herätessä tuli ihan semmoinen fiilis kuin joku olisi juuri seissyt vierelläni ja poistui paikalta, kun heräsin

Meikäläisellä aivan sama juttu. Heräsin unesta...jotenkin säpsähtäen...ja näin kun sängyn viereltä lähti hahmo kävelemään pois. Luulin, että vaimo lähtee jälleen kerran nukkumaan toiseen huoneeseen kuorsaamiseni vuoksi. Kun sitten levitin käteni ja otin rennon asennon parisängyssämme niin huitaisin vaimoa otsaan. Siinä se oli vieressä. Jumalauta, että tuli jäätävä fiilis. Ensin piti lähteä katsomaan käveleekö poika unissaan mutta hänen huoneensa ovi oli kiinni eikä mitään liikettä talossa. Tuolla hahmolla oli jokin nyytti käsissään ja siksi luulinkin, että se on muija tyynynsä kanssa.

Outoa tästä tekee vielä se, että kun avaan Jatkoajan keskustelufoorumin niin ekalla sivulla on uniketju, jossa teikäläinen kuvailee vastaavaa kokemusta.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onpas ollut mukavia unia viimisen parin viikon aikana.

On kissaa jääny auton alle, kotia palanu, siskolle keskenmenoa(ei ole raskaana) jne. Eli suoraan sanottuna suht kehnoja unia tullu kateltua viimeaikoina.

Noi pari aikasempaa kertomusta kuulostaa unihalvauksilta, joita itekin pari tullu koettua.
 
Tässä lähes koko vuoden olen ollut saamatta mitään kunnollisia unia, mutta nytpäs eilen tuli oikein kunnon uni, tosin epämiellyttävä sellainen.

Juttu meni suurin piirtein näin: En saanut unen päästä kiinni. Nousin sängystä, jonka jälkeen laitoin boxerit jalkaan. Olin tietysti yksin omassa kodissa ja menin keittiöön, join tuon jälkeen muistaakseni maitoa ja katsoin ulos ikkunasta. Ulkona seisoi iso mies tummahkoissa vaatteissa, jonka näin hämärästi ulkovalon takia. Hänellä oli iso kirves toisessa kädessään ja hän näytti hyvin vihaiselta. Hän alkoi pikku hiljaa pimeässä tulla kohti ovea (oli varmaankin satuttanut itsensä). Hätäännyin ja menin yhteen kulmaan piiloon. Itkin ja rukoilin siinä pienen hetken, mutta sitten heräsin hiestä märkänä ja joten kuten sitten kiemurtelin lopun yön sängyssä.
 

motamoro

Jäsen
On muuten ärsyttävää ja turhauttavaa kun joka ainoa yö näen unia. Ja usein jopa monia unia yössä. Kaiken lisäksi näistä unista 80% on painajaisia. Kadehdin niitä ketkä eivät näe unia, tosin olen siinä mielessä onnellisessa asemassa että nukahtamisvaikeuksia ei ole ikinä, nukahdan aina alle 3minuutissa.

Viime yönä kaksi unta tuli nähtyä. Ensimmäisessä minua jahtasivat sudet ja niitä sitten paettiin taloon piiloon, kuitenkin joku pikkulapsi oli jäänyt ulos ja sen sudet sitten raatelivat. Kun menin väliin niin toinen susi puri käteeni ja toisella kädellä sain vain vaivoin puukolla tapettua tämän koiraeläimen.

Toisessa unessa näin unta että äitini oli entinen rock-kitaristi ja hänellä oli ollut bändi jota hän oli salannut. Hän sitten opetti minua soittamaan kitaralla monia biisejä mm. Metallicaa, KISSiä ja WASPia. Harmikseni taidot eivät aamulla enään ollut tallella herätessä :(
 

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Omassa unessani Hjallis Harkimolla oli unelmana lentää traktorilla kuuhun. Eihän siihen kukaan uskonut, joten Hjallis joutui listimään muutaman tyypin unelmansa tieltä. Lopulta Harkimolla oli jo Valtra hyvässä vauhdissa, kunnes meikäläinen meni heittämään halon traktorin sivuikkunaan. Hjallis hiljensi ja astui ulos Valtrasta, aikeenaan hakata minut. Sitten heräsin.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hjallis hiljensi ja astui ulos Valtrasta, aikeenaan hakata minut.

Olisi varmasti seurannut mielenkiintoinen tanssahtelu kun olisit laittanut nyrkkiä Hjalliksen leukaperiin.

Itse aiheeseen: Näin taas viime yönä unta IFK:n mestaruudesta. Aika tuttu uni viime ajoilta ja aina finaalissa vastassa Ässät ja ratkaisumaalin tekijänä kukapas muukaan kuin Tommy Kiviaho!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Olin syystä taikka toisesta eksynyt vahingossa väärään aikaan vääriin paikkoihin, ja sitä kautta saanut tietää hieman liikaa mafian oppeja soveltavien liivimiesten ja erään toisen porukan hommista. Tämä toinen porukka oli sellainen, jota jo muutenkin olisi pitänyt varoa, kyseessä kun oli parhaiden vuosiensa Ku Klux Klanin tyyppinen porukka, joka vainosi mustien, homojen ym. sijaan kirkkoon kuulumattomia.

Unessa juoksin jatkuvasti pitkin pimeitä katuja näitä kahta porukkaa pakoon. Kaikkialla oli kylmää ja saastaa ja rottia. Mainittakoon myös, että pyysin apua Jan Lundellilta, joka kieltäytyi auttamasta vedoten siihen, että hänen mielestään kirkkoon kuulumattomien lynkkaaminen on ihan oikein ja kannatettavaa.

Lopulta päädyin jonnekin mökille, jossa itkin jollekin varatuomarille, että nyt mä olen todella kusessa. Varatuomari ensin lohdutteli, että ei tässä mitään hätää, kyllä kaikki järjestyy, eikä tässä kukaan missään kusessa ole. Puheli todistajansuojeluohjelmasta ja muusta. Sitten mökkitielle ilmestyi valkoinen pick up ja varatuomari ilmoitti, että "NYT sä olet kusessa, sua tullaan hakemaan".

Pelästyin niin paljon, että heräsin. Ensi töikseni haparoin puhelimen käteen ja meinasin soittaa kauas Kehien ulkopuolelle, että nyt on vähän huonompi homma, pitäisi päästä piiloon, voinko tulla sinne. Hetki meni ennen kuin tajusin kaiken olleen unta.

Edit. Kävin jääkaapilla hakemassa joulutorttuja ja mehua. Joulutorttuja ottaessa käsi tärisi niin, että katsoin viisaimmaksi siirtää mehun kaatamisen tuonnemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Syksyllä hyvän ystäväni vaimo oli viimeisillään raskaana ja vauvan sukupuoli pidettiin visusti salassa. Pari viikkoa ennen syntymää näin unen, jossa ristittiin tyttövauvaa. Ja tyttövauvahan sieltä sitten ilmoille putkahtikin.

Ja se nimi. Unessani tytölle kasteessa annettu nimi oli Mallestiina Anoppi Aataminomena. Vaikka tyttö lopulta virallisesti Matildaksi nimettiinkin, Mallestiinasta on tullut uneni ansiosta aika suosittu lempinimi.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viime yönä olin jossain etelän lomakohteessa seikkailemassa. Päädyin sademetsään, joka vilisi jättimäisiä korkotiilejä ja ne tietysti olivat hyvin kiinnostuneita minusta. Pakenin jonkinlaiseen puumajaan ja katselin noita ahnaita matelijoita. pian ne alkoivat matsaamaan keskenään ja tuloksena oli yksi puoliksi kynitty yksilö. Tältä siis näkyi liha toiselta kyljeltä ja tämä liha oli luonnollisesti vaaleanpunaista. Nyljetty lisko yritti edetä toispuoleisesti kohti puroa, mutta lopulta sen kuoli pitäen lehmämäistä ääntä.

Pääsin pois viidakosta ja olin jossain kylässä, missä paikalliset kertoivat kesyyntyneistä mäyristä, jotka purevat ihmisiä. Näin sivukujalla 4 auringonlaskun värjäämää mäyrää jahtaamassa kaneja ja lähdin pinkomaan minkä kerkesin. Juoksin kohti auringonlaskua kunnes ystävällinen viiksekäs setä otti minut moottoripyöränsä kyytiin ja vei pois mäyrien kynsistä. Pelastuin.
 

HemmoP

Jäsen
Näin unta jossa seurasin jääkiekko-ottelua joka pelattiin kentällä jolla oli loskalunta puolisen metriä, lisäksi kentällä oli vettä isoissa lammikoissa...

Tämä sattui tänään silmiin, en edes muistanut koko matsia:

http://yle.fi/urheilu/lajit/jaakiek...classicin_jarjestajat_varpaillaan_172192.html


Lisäksi olin ohjaamassa poliisia johonkin paikkaan ja poliisit tulivat paikalle sellaisilla ruotsalaisilla kelta/valko/sinisillä V70 volvoilla ja moikkasivat iloisesti ?

Iltapizza tekee ihmeitä uniennäköön
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Olipahan viime yönä taas uni. Unessa oli kissa joka oli corgi koiran kokoinen, turkki kihara kuin lampaalla ja normaalin kissannaaman sijaan oli kohtalaisen rujosti meikatut naisen kasvot. Ja se puri sormeen.

Pari yötä sitten näin jääkiekkounta jossa näin jääkiekkounta, unta unessa. Kaikenlaista.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Daniel Corso soitti viime yönä ja halusi kiittää hyvistä finaaleista. Kerrottiin vähän kuulumisia ja toivoteltiin hyvää uutta vuotta. Corso puhui myös venäjää, vaikken sitä ymmärräkkään.
 
Viimeksi muokattu:

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jälleen sodan jaloissa, tällä kertaa joku hämärä sisällissota englanninkielisessä maassa, jossa jonkinsortin lahtarit mm. teurastivat ampumalla junallisen pakoon yrittäviä meikäläisiä (loogisesti junissa oli avovaunut ja vanhan ajan höyryveturi). Paniikkiheräämisen jälkeen jatkettiin autokisalla, jossa ajokkina oli Teemu Selänteen tallin violetti Mustang - ennen kisaa naama ja hiukset piti värjätä sävy sävyyn violetiksi ja apukuskina oli down-syndroomasta kärsivä pikkutyttö. Näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös