UMK ja Euroviisut 2025

• 175 796
  • 2 651

Freakish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mietin tuossa, että mitenhän olisi käynyt, jos UMK:ssa olisi samanlainen äänestysformaatti kuin Eesti Laululla ollut ainakin menneisyydessä:
Ensimmäisellä äänestyskierroksella valitaan kaksi parasta, eikä näiden tässä vaiheessa saamia ääniä kerrota lähetyksessä. Molemmat vetävät biisinsä toiseen kertaan, jonka jälkeen uusi äänestyskierros.

Ensi lauantaina Eesti Laul 2025. Tuleepa nähtyä mikä formaatti tällä kertaa käytössä, mutta eiköhän Tommy Cash tuon vie.

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings, Panthers
No ehkä mun pointti tuli selväksi, oikeasti odotin että sillä musiikilla olisi jotain merkitystä näissä kinkereissä, ei selvästikään ole.
Sulla on jonkun verran outo lähestymiskulma. Ymmärsitkö että katsot Euroviisujen Suomen karsintaa?

(1)
  • Tykkää
Reactions: Isaa

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No joo, mutta uskoisitko oikeasti että äänimäärä olisi sama, jos olisi esiintynyt pitkästä mekossa takki päällä? Väitän että ei.
No ei varmaan, mutta tarkoittaako tuo, että kaikki pisteet olisi tulleet muusta kuin itse biisistä?

Mikä tahansa hyvä show olisi tuonut pitkälti samat pisteet, pukeutumisesta riippumatta.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
No ehkä mun pointti tuli selväksi, oikeasti odotin että sillä musiikilla olisi jotain merkitystä näissä kinkereissä, ei selvästikään ole.
Jätkä ulisee tällaista ja sun oma kritiikki Vikmania tai tämän biisiä kohtaan keskittyy vain ja ainoastaan artistin ulkonäköön.

Kohtalaisen tuhtia ironiaa tässä kuviossa.

Taikakaulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No selvästi oli. Menevä biisi ja Erika on taitava laulaja, kaikinpuolin hyvä kokonaisuus. En edes ymmärrä, miksi porukka haukkuu tätä täällä huumoribiisiksi? Toki, pilke silmäkulmassa tehty, mutta niin on about jokainen muukin euroviisibiisi, pl. balladit. Vituttaako ihmisiä yhtälailla kaikkien muidenkin maiden edustajat?

Mua jäi häiritsemään, että Erikan oma osuus on lähinnä huutoa eikä laulua.
No eihän ollut. Hyvin lauloi, toki välillä kovaa ja korkealta.

Ihmeellistä ulinaa tämä ketju täynnä :D Aikuiset miehet, hävetkää. Lienee peiliinkatsomisen paikka, jos lahjakas, itsevarma, kaunis nainen menee noin pahasti tunteisiin.

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Jätkä ulisee tällaista ja sun oma kritiikki Vikmania tai tämän biisiä kohtaan keskittyy vain ja ainoastaan artistin ulkonäköön.

Kohtalaisen tuhtia ironiaa tässä kuviossa.
No ehkä mun musiikkimaku on perseestä, mutta jos tuo schaisse soi radiossa, niin kanava vaihtuu oitis. Tuolla oli muita biisejä mitä oikeasti pystyisi kuuntelemaan.

Mutta niinkuin moni on jo todennut, showtahan tämä on, siihen on tyytyminen.

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanoisin, että tulee kyllä saamaan mukavasti ääniä. Joskus mennään vielä musiikillisellakin tulokulmalla, olihan tuo kuitenkin aikamoinen show, joka voi hyvinkin toimia viisuareenalla.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Musiikista juuri mitään ymmärrä, mutta jos nämä finalistit oli UMK:n parhaat esitykset, niin kuinka huonoja sinne sitten oikeasti osallistuu? Eikös sinne tule kuitenkin älytön läjä piisejä?

Spotifysta löytyy soittolista johon artistit saa itse lisäillä näitä UMK hylsyjä. Kuuntelin pätkän muutamasta ja ei, ne ei olleet näitä valittuja parempia. Sopii kuunnella jos uskaltaa.

Niin ja siellä ei sentään ollut Jouko Pihoa.

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Siis olihan se Cicciolina aivan hervottoman kova veto. Harmi kun ei voinut käyttää toistamiseen.

Tää Ich Komme ei ihan osu napakymppiin itsellä samalla tavalla, mutta kyllä mä Erikaa pidän taitavana artistina.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No joo, mutta uskotko oikeasti että äänimäärä olisi sama, jos olisi esiintynyt pitkästä mekossa takki päällä? Väitän että ei.
En kyllä usko että äänestäjät ovat pääosin Vikmanista viehättyviä ihmisiä, vaan juuri nuo ihmiset varmaan häpeävät sitä vehätystä ja siksi sheimaavat. Itse ihailen tuota itsevarmuutta ja karismaa, mutta biisi oli ihan tarttuva myös.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No niin, tämän tuloksen ennustamiseen ei teenlehtiä tai kristallipalloa tarvittu. Päivällä sanoin, että Erika Vikmanin jopa murskavoitto on pedattu, ja murskavoitto se oli. Mutta myös minä olin Goldielocksin kannattaja, joten olen iloinen kun hän voitti raatiäänet ja tuli toiseksi yleisöäänissä, hyvää makua siis löytyy maailmasta. Ja kuten todettua niin Erika Vikman sopii minulle hänkin oikein hyvin.. hän on kuitenkin karismaltaan ja laulutaidoltaan kiistatta porukan paras, vaikkakin esimerkiksi vertailu Goldielocksin mahtavan persoonalliseen ulosantiin on vaikeaa ja tarpeetonta

Minulla on luottoa Vikmanin menestykseen Sveitsissä. Onhan tuossa show ja kappalekin on omaperäinen
Kyllä ihan suhteellisen kohdallaan pitäisi olla menestymisen speksit. Jokaisella kansainvälisellä viisufanilla joka youtubessa tekee reaktiovideoita viesti on ollut sama, että lähettäkää nyt ihmeessä Erika Vikman, koska tällä Suomi taistelee voitosta. Ja suoraan sanottuna huomioiden millainen tapahtuma viisut on nykymuodossaan, niin en edes epäile sitä..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy