UMK ja Euroviisut 2025

• 175 960
  • 2 653

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tuleepa nostalginen olo kun katsoo tuota Melodifestivalen-lähetyksen kuvanlaatua.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ehkä mun pointti tuli selväksi, oikeasti odotin että sillä musiikilla on jotain merkitystä näissä kinkereissä, ei selvästikään ole.
Vai voiskohan olla, että biisi ei osunut sun omaan makuun, mutta monet muut siitä tykkäävät?

Typerän tuntuista olettaa, ettei itse biisillä olisi ollut mitään merkitystä voiton kanssa, kun sai todella paljon ääniä ja todennäköisesti ihan kaikenlaisilta ihmisiltä.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mua jäi häiritsemään, että Erikan oma osuus on lähinnä huutoa eikä laulua.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
No ehkä mun pointti tuli selväksi, oikeasti odotin että sillä musiikilla olisi jotain merkitystä näissä kinkereissä, ei selvästikään ole.
Show ja muu kokonaisuus.

Ei Valoa ikkunassa enää auta.

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Musiikista juuri mitään ymmärrä, mutta jos nämä finalistit oli UMK:n parhaat esitykset, niin kuinka huonoja sinne sitten oikeasti osallistuu? Eikös sinne tule kuitenkin älytön läjä piisejä?

Erika saattaa hyvinkin päästä viisujen finaaliin. Toki sinne pääsee lähes kaikki paikalla olevat maat muutenkin, mitkä sijaitsevat Euroopassa tai muissa maanosissa.

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Vai voiskohan olla, että biisi ei osunut sun omaan makuun, mutta monet muut siitä tykkäävät?

Typerän tuntuista olettaa, ettei itse biisillä olisi ollut mitään merkitystä voiton kanssa, kun sai todella paljon ääniä ja todennäköisesti ihan kaikenlaisilta ihmisiltä.
No joo, mutta uskotko oikeasti että äänimäärä olisi sama, jos olisi esiintynyt pitkästä mekossa takki päällä? Väitän että ei.

Takapakkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Musiikista juuri mitään ymmärrä, mutta jos nämä finalistit oli UMK:n parhaat esitykset, niin kuinka huonoja sinne sitten oikeasti osallistuu? Eikös sinne tule kuitenkin älytön läjä piisejä?

Erika saattaa hyvinkin päästä viisujen finaaliin. Toki sinne pääsee lähes kaikki paikalla olevat maat muutenkin, mitkä sijaitsevat Euroopassa tai muissa maanosissa.
Pomminvarmasti pääsee finaaliin jos Windows95mankin pääsi

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minulle tuli tuosta voittajakappaleesta sellainen fiilis, että se olisi täydellinen avaus Erika Vikmanin lavashowlle esimerkiksi ruotsinlaivalla. Sellainen sisääntulobiisi, esittäytyminen tai mikälie fiiliksennostatus. Euroviisuissa ei välttämättä toimi, kun jää kuitenkin hiukan lyhyeksi.

MegaForce

Jäsen
Tätä kyllä mietin että suomalaiset voisi jossain vaiheessa uskaltaa kokeilla taas jollain ei-huumoribiisillä, jos valikoimassa olisi jotain mikä saattaisi toimia epäironisestikin.

Siinä mielessä ehkä vähän huonokin juttu Käärijän menestys, kun suuri yleisö tuntuu olettavan että pärjäsi koska oli huumoria, vaikka oli oikeasti myös todella iskevä kappaleena (ja ehdottomasti parasta vuotensa UMK tarjonnasta).
Suomen Euroviisu-imago näyttää muotoutuvan huumoribiisien ja erikoisten show’iden varaan, koska niillä menestytään. On vaikea kilpailla ranskankielisen tai italialaisen balladin kanssa, ja Ruotsi, Hollanti ja muut tuottavat jo valmiiksi kliinistä elektronista musiikkia ja poppia. Suomen vahvuus on oma kieli ja huumori, niillä voimme erottua ja menestyä.

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Hauskinta tässä äänestyksessä oli oikeastaan costeen jääminen jumboksi pisteen verran :D Kertoo toisaalta Neea Riverin livevedon karseudesta että costee lähes vältti jumbosijan tuolla mitättömyydellään.
Ei tuo Costeen biisi nyt varsinaisesti omissa korvissa hyväksi muuttunut, mutta kuulosti kuitenkin jotenkin nosti hieman osakkeitaan omassa ajattelussani tuon finaalivedon myötä. Ehkä joku muukin ajatteli samoin

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy