UMK ja Euroviisut 2022

  • 145 002
  • 1 505

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
No edustaja edustaa aina Suomea, niin kyllähän se vähän hävettää, jos edustaja on omasta mielestä huono.

Georgialaiset, latvialaiset ja montenegrolaiset varmaan ovat hävenneet myös omia edustajiaan useampana vuonna, kun eivät ole päässeet nyt moneen vuoteen Euroviisujen finaaliin.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
En tarkottanut sanojen tarkotusta vaan ”rytmitystä” ja miltä ne kuulostaa. Kyllä tuolla biisillä viisuihin kehtaa mennä ja finaalipaikkahan on kyllä tuolla selviö.

edit. Se on varmaan toi kertosäkeen kohta ”was it the dangerous things you do” joka eniten tökkää omaan korvaan
Sama kohta tökkäsi korvaan mullakin. Vähän olisi laulumelodiaa kannattanut muuttaa, jotta olisi saanut luontevamman painotuksen.

Tämä näin Desmond Childille vastaisuuden varalle tiedoksi, jos aikoo biisinteossa pärjätä.

Mutta olihan tämä silti paras tähän mennessä kuulluista.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Rasmuksen biisi selkeästi paras tähän mennessä. Desmondmaiset ”alice cooper” moduulaatiot verseissä maistui, kertsi jäi vähän ehkä vajaaksl. 4/5
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Georgialaiset, latvialaiset ja montenegrolaiset varmaan ovat hävenneet myös omia edustajiaan useampana vuonna, kun eivät ole päässeet nyt moneen vuoteen Euroviisujen finaaliin.
Minua ei siis henkilökohtaisesti kiinnosta juurikaan miten menestytään, kunhan biisi on sellainen, että koen sen olevan riittävän hyvä ja arvostettava. Jokainen katsoo näitä asioita omalla tavallaan.

Tai siis tarkennetaan nyt, että toki toivon menestystä, mutta tuon "hävettääkö vai ei" -kysymyksen pohjalla menestys ei ole se olennaisin asia.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Minua ei siis henkilökohtaisesti kiinnosta juurikaan miten menestytään, kunhan biisi on sellainen, että koen sen olevan riittävän hyvä ja arvostettava. Jokainen katsoo näitä asioita omalla tavallaan.

Tai siis tarkennetaan nyt, että toki toivon menestystä, mutta tuon "hävettääkö vai ei" -kysymyksen pohjalla menestys ei ole se olennaisin asia.

Eiköhän se edustaja hoida sen häpeämisen meidän puolestamme. Ja paljon riippuu nyt näiden UMK-biisien ja esittäjien live-esiintymisestä, että mikä kannattaisi lähettää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän se edustaja hoida sen häpeämisen meidän puolestamme. Ja paljon riippuu nyt näiden UMK-biisien ja esittäjien live-esiintymisestä, että mikä kannattaisi lähettää.
Jos sinun mielestäsi saa/pitää hävetä vain omia tekemisiä, niin se on ihan ok, mutta väittäisin, että valtaosa maapallon ihmisistä häpeää myös muiden puolesta. Etenkin oman maansa tai muun edustamansa "yhteisön" puolesta. Näistä asioista nyt on aika turha lähteä jauhamaan.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Jos sinun mielestäsi saa/pitää hävetä vain omia tekemisiä, niin se on ihan ok, mutta väittäisin, että valtaosa maapallon ihmisistä häpeää myös muiden puolesta. Etenkin oman maansa tai muun edustamansa "yhteisön" puolesta. Näistä asioista nyt on aika turha lähteä jauhamaan.
Anna nyt jo olla :D

Tuolla viisuissa on vuosittain noin 30 esitystä, joita saisi olla häpeämässä enemmän kuin tätä The Rasmuksen biisiä. En usko, että joka toisessa Euroopan maissa jaksetaan ranteita viillellä jonkun omasta mielestään häpeämisen arvoisen euroviisibiisin myötä, kun koko formaatti nyt on muutenkin lähinnä kevytmielistä hassuttelua.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Anna nyt jo olla :D

Tuolla viisuissa on vuosittain noin 30 esitystä, joita saisi olla häpeämässä enemmän kuin tätä The Rasmuksen biisiä. En usko, että joka toisessa Euroopan maissa jaksetaan ranteita viillellä jonkun omasta mielestään häpeämisen arvoisen euroviisibiisin myötä, kun koko formaatti nyt on muutenkin lähinnä kevytmielistä hassuttelua.
Kuinka vakavasti pitää ottaa yksi pieni kommentti? En todellakaan ota viisuja vakavasti ja tuo heitto oli hyvin kevyt ilmaisu siitä, että toivon Suomen edustajan olevan omasta mielestäni hyvä. Ihmettelen, että tuohon heittoon ylipäätään joku koki tarvetta puuttua.

Ja jos se ei käynyt selväksi, niin minähän nimenomaan tarkoitin, että Rasmuksen biisi on mielestäni hyvä ja olisin tyytyväinen, jos Rasmus pääsisi tuolla biisillä Suomea edustamaan.

Ehkä jonkun muun pitäisi antaa tämän olla, koska minä en ole se joka tästä teki tarpeettoman ison asian.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihan täysin mitäänsanomaton kyllä toi Rasmuksen biisi. Voiko enempää kuulostaa "kolmetoista tusinassa"-kipaleelta?

Ram pam pam paras tähän astisista, joskaan ei sekään kyllä oikein mistään kotoisin.
 

Barney

Jäsen
Ei tarjonnut The Rasmus muuta kuin täysin mitäänsanomattoman biisin, mutta toisaalta se ei kuitenkaan ollut ihan paska niin kuin nuo kaksi aiempaa. Voihan tuolla lähteä viisuihin osallistumaan, mutta finaalipaikka on noin turhalla biisillä ihan maksimisuoritus. Ei jatkoon.

Päivitetty ranking:

1. Tommi Läntinen
2.
3.
4.
5. The Rasmus
6. BESS
7. Cyan Kicks
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kuinka vakavasti pitää ottaa yksi pieni kommentti? En todellakaan ota viisuja vakavasti ja tuo heitto oli hyvin kevyt ilmaisu siitä, että toivon Suomen edustajan olevan omasta mielestäni hyvä. Ihmettelen, että tuohon heittoon ylipäätään joku koki tarvetta puuttua.

Ja jos se ei käynyt selväksi, niin minähän nimenomaan tarkoitin, että Rasmuksen biisi on mielestäni hyvä ja olisin tyytyväinen, jos Rasmus pääsisi tuolla biisillä Suomea edustamaan.

Ehkä jonkun muun pitäisi antaa tämän olla, koska minä en ole se joka tästä teki tarpeettoman ison asian.

No joku humalainen yleisellä paikalla kuseva aiheuttaa ainakin minulle enemmän myötähäpeää, kun joku Suomen edustaja maailmalla. Enkä minä kieltänyt häpeämistä, mutta ihmettelin vaan, kun Euroviisuissa edustaja saa korkeintaan sen 1-2 viikon julkisuuden, niin tuskinpa eurooppalaiset (+ israelilaiset ja australialaiset) kovin suurta ihmetyksen aihetta meidän edustajasta kantavat.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tunnen tuon Eeron, josta syystä olen sitä mieltä että Rasmus on kaikista paras ehdokas ja tulee voittamaan viisut näytöstyyliin <3
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kappaleena pidän tästäkin, mutta menestysmahdollisuuksiin en usko tämänkään kohdalla. Kertosäkeestä pidin, mutta kuten edelläkin on todettu niin ehkä pientä tasapaksuutta on havaittavissa. Plussaa kuitenkin modulaatiosta lopussa, kyllähän euroviisussa nyt euroviisumodulaatio pitää olla. Mielenkiintoinen ratkaisu puolestaan oli antaa Empulle näin iso rooli musiikkivideossa. En siis sano onko hyvä vai huono, mutta mielenkiintoinen.

Oma top3 tähän mennessä:

1. BESS
2. The Rasmus
3. Cyan Kicks
Useammalla kuuntelukerralla alkaa Jezebel maistumaan koko ajan paremmin. Ja mitä tuohon Empun suureen rooliin musavideossa tulee niin olen tullut siihen tulokseen, että ehdottomasti positiivinen asia. Jotain "raikkautta" se tuo tällaiseen setämiesbändiin. Vedonnee lookillaan myös moneen euroviisufaniin. Ja sellainenkin huomio vielä, että kappale toimii videon kera minulle paremmin kuin audiona, mikä nyt tietysti on Euroviisuissa ihan positiivinen asia. Suurin pelko tässä on Ylösen äänen riittävyys. Viime vuosina laulaminen livenä on meinaan ollut aika kamalaa kuunneltavaa, ja tässäkin biisissä etenkin lopussa mennään kohtuu korkealta ja kohtuu pitkään.

Mutta useamman kuuntelu-(ja katselu-)kerran jälkeen melkein olisin jo valmis sijoittamaan Jezebelin oman topkolmoseni kärkeen.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
En voi olla kommentoimatta yhtä lyyristä seikkaa tuossa Jezebelissä.

"At night you turn into a tiger
A girl who looks like she's a boy
The world's most ultimate survivor"

On muuten todella kömpelösti ilmaistu. Joku voisi vetästä tähän kortin että eikö nainen voi olla naisellisenakin vahva, vai pitääkö naisessa aina olla maskuliinisia piirteitä ollakseen "ultimate survivor"?

Mietin vain että Euroviisut ja Euroviisufanit ovat aika tiedostavia, ja tänä päivänä tämmöiset jutut saattavat hyvinkin herättää keskustelua.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Useammalla kuuntelukerralla alkaa Jezebel maistumaan koko ajan paremmin. Ja mitä tuohon Empun suureen rooliin musavideossa tulee niin olen tullut siihen tulokseen, että ehdottomasti positiivinen asia. Jotain "raikkautta" se tuo tällaiseen setämiesbändiin. Vedonnee lookillaan myös moneen euroviisufaniin. Ja sellainenkin huomio vielä, että kappale toimii videon kera minulle paremmin kuin audiona, mikä nyt tietysti on Euroviisuissa ihan positiivinen asia. Suurin pelko tässä on Ylösen äänen riittävyys. Viime vuosina laulaminen livenä on meinaan ollut aika kamalaa kuunneltavaa, ja tässäkin biisissä etenkin lopussa mennään kohtuu korkealta ja kohtuu pitkään.

Mutta useamman kuuntelu-(ja katselu-)kerran jälkeen melkein olisin jo valmis sijoittamaan Jezebelin oman topkolmoseni kärkeen.
Samaa mieltä, ja näyttäisi myös jotkut muut olevan edellä, että kyllä tämä Jezebel todellakin paranee kun sitä kuuntelee enemmän. Se on aina hyvä merkki. Empun lookista erinomainen huomio, tiedä sitten pyritäänkö tosiaan tarkoituksella vetoamaan viisupiirien erilaisiin queer-henkisiin ihmisiin. Henkilökohtaisesti pidän äärimmäisen rumana kun ihminen (sukupuolesta riippumatta) on tatuoitu aivan täyteen, mutta onneksi minun mielipidettäni kysytä..

Ylösen äänihän on aina ollut tuollainen hyvin ohut, jos sanon hiukan rumasti niin sellainen semi-munaton. Se on jotenkin osa hänen imagoaan, samoin kuin edelleen täysin muuttumaton ulkoinen habitus. Mies näyttää siltä kuin olisi Suomen ainoa 42-vuotias ongelmanuori, mutta kun se vaan on hänen juttunsa..
 
Viimeksi muokattu:

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pakko kompata edellisiä Jezebelin suhteen. Ensikuuntelulla ns. perushöttöä, mutta muutaman kerran jälkeen kuulostaa jo ihan kelvolliselta. Omissa kirjoissa selkeä ykkönen tässä kohti, vaikka parempikin voisi olla.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Jezebel meni ekalla kerralla ihan ohi. SItten se vähän parani, mutta alkaa kyllä toistamaan itseään aika nopeasti. No, eipä viisubiisin tarvitse kovin montaa kuuntelukertaa kestääkään. Sanoisin silti, että Cyan Kicksin veto on näistä vahvempi. Rasmus toki nimenä isompi, eikä tunnettuuden voimaa voi aliarvioida, kun voittajaa haetaan.

BESS saattaa silti tyhjätä pöydän. Jostain syystä rampampam tässä eniten päässä soi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toki jos sekä Desmond Child että Rasmus vetäisi biisissä parastaan, niin meillä olisi jo todennäköinen Euroviisuvoittaja selvillä.
Korjataan sen verran että jos Desmond Child ja Rasmus vetäisi biisissä parastaan niin bändi olisi varmaan joku HIM:n ja Nightwishin tapainen suuryhtye. Nyt se hakee nostetta Euroviisuista.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
The Rasmus on kyllä jännä bändi. Ennen se oli aikuisrockia teineille, nykyään se on varmaankin aikuisrockia ikääntyneille teineille.

Rasmuksella on myös ilmiömäinen taito kuulostaa aina vähän vanhentuneelta. On ollut koko 2000-luvun, vaikka varmasti ovat koko ajan trendejä seurailleet. Euroviisuissa tuo ei tosin välttämättä ole rasite. Måneskin oli melkoinen poikkeus, ensimmäinen viisuvoittaja aikoihin, joka kuulosti tuoreelta. Yleensähän viisuissa kuullaan aika eltaantunutta tavaraa.

Rasmukselle miinus siitäkin, että bändillä on ollut aina myös soitto ja laulu jokseenkin eri paria, kun Laurin ääni ei ole mikään maailman vahvin. Mutta jos tykkää Rasmuksesta, niin varmaan tykkää tästä viisuehdokkaastakin. Se on rasmusta.

Empun lookista erinomainen huomio, tiedä sitten pyritäänkö tosiaan tarkoituksella vetoamaan erilaisiin queer-henkisiin ihmisiin.
Eiköhän Empun lookista päätä ihan Emppu itse, ilman mitään laskelmointia. Minusta tämä nykyinen look on ihan selvää jatkumoa aiemmille. Tyyli voi vähän vaihdella, mutta sama henki säilyy.

Varmaan Laurikin päättää Laurin lookista itse. Ei kukaan stylisti kehottaisi roikottamaan vuositolkulla niitä naurettavia sulkia hiuksissa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ei ollut minun juttuni tämä The Rasmuksenkaan kappale. Ei ärsyttänyt kuin ne aiemmat, ei jäänyt mitenkään positiivisesti mieleenkään.
 

Knap

Jäsen
Tähän mennessä BESS ollut ylivoimainen, miten toimii sitten euroissa on kysymysmerkki. Toki onneksi nuo kappaleet tekstitetään, sillä mun mielestä tuo kertsi on jopa ihan nerokas sanailuillaan. The Rasmus saa sitten kokea viime vuoden Tefloneiden kohtalon, ellei tulevista joku puske ohi. Isaac Senellä jopa potentiaalia tehdä viisujen paras kappale, mutta tuo hänen genrensä suomeksilaulettuna ei vain voi toimia kv-tasolla, harmi, mutta jospa saisi edes soittolistan täytettä.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Mä en vaan ymmärrä miten ihmiset pitää tuosta BESSin biisistä. Sehän on aivan järkyttävän nolo ja huono. Tai oikeastaan ärsyttävä…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös