No edustaja edustaa aina Suomea, niin kyllähän se vähän hävettää, jos edustaja on omasta mielestä huono.Miksi tarvitsisi hävetä?
No edustaja edustaa aina Suomea, niin kyllähän se vähän hävettää, jos edustaja on omasta mielestä huono.Miksi tarvitsisi hävetä?
No edustaja edustaa aina Suomea, niin kyllähän se vähän hävettää, jos edustaja on omasta mielestä huono.
Sama kohta tökkäsi korvaan mullakin. Vähän olisi laulumelodiaa kannattanut muuttaa, jotta olisi saanut luontevamman painotuksen.En tarkottanut sanojen tarkotusta vaan ”rytmitystä” ja miltä ne kuulostaa. Kyllä tuolla biisillä viisuihin kehtaa mennä ja finaalipaikkahan on kyllä tuolla selviö.
edit. Se on varmaan toi kertosäkeen kohta ”was it the dangerous things you do” joka eniten tökkää omaan korvaan
Miksi tarvitsisi hävetä?
Minua ei siis henkilökohtaisesti kiinnosta juurikaan miten menestytään, kunhan biisi on sellainen, että koen sen olevan riittävän hyvä ja arvostettava. Jokainen katsoo näitä asioita omalla tavallaan.Georgialaiset, latvialaiset ja montenegrolaiset varmaan ovat hävenneet myös omia edustajiaan useampana vuonna, kun eivät ole päässeet nyt moneen vuoteen Euroviisujen finaaliin.
Minua ei siis henkilökohtaisesti kiinnosta juurikaan miten menestytään, kunhan biisi on sellainen, että koen sen olevan riittävän hyvä ja arvostettava. Jokainen katsoo näitä asioita omalla tavallaan.
Tai siis tarkennetaan nyt, että toki toivon menestystä, mutta tuon "hävettääkö vai ei" -kysymyksen pohjalla menestys ei ole se olennaisin asia.
Jos sinun mielestäsi saa/pitää hävetä vain omia tekemisiä, niin se on ihan ok, mutta väittäisin, että valtaosa maapallon ihmisistä häpeää myös muiden puolesta. Etenkin oman maansa tai muun edustamansa "yhteisön" puolesta. Näistä asioista nyt on aika turha lähteä jauhamaan.Eiköhän se edustaja hoida sen häpeämisen meidän puolestamme. Ja paljon riippuu nyt näiden UMK-biisien ja esittäjien live-esiintymisestä, että mikä kannattaisi lähettää.
Anna nyt jo olla :DJos sinun mielestäsi saa/pitää hävetä vain omia tekemisiä, niin se on ihan ok, mutta väittäisin, että valtaosa maapallon ihmisistä häpeää myös muiden puolesta. Etenkin oman maansa tai muun edustamansa "yhteisön" puolesta. Näistä asioista nyt on aika turha lähteä jauhamaan.
Aivan totta. Korjataan 10.Anteeksi besserwisseröinti, mutta euroviisuissahan ei ole 9:ssää pistettä, joten BESS:in pitäisi olla joko 10 tai 8:).
Kuinka vakavasti pitää ottaa yksi pieni kommentti? En todellakaan ota viisuja vakavasti ja tuo heitto oli hyvin kevyt ilmaisu siitä, että toivon Suomen edustajan olevan omasta mielestäni hyvä. Ihmettelen, että tuohon heittoon ylipäätään joku koki tarvetta puuttua.Anna nyt jo olla :D
Tuolla viisuissa on vuosittain noin 30 esitystä, joita saisi olla häpeämässä enemmän kuin tätä The Rasmuksen biisiä. En usko, että joka toisessa Euroopan maissa jaksetaan ranteita viillellä jonkun omasta mielestään häpeämisen arvoisen euroviisibiisin myötä, kun koko formaatti nyt on muutenkin lähinnä kevytmielistä hassuttelua.
Kuinka vakavasti pitää ottaa yksi pieni kommentti? En todellakaan ota viisuja vakavasti ja tuo heitto oli hyvin kevyt ilmaisu siitä, että toivon Suomen edustajan olevan omasta mielestäni hyvä. Ihmettelen, että tuohon heittoon ylipäätään joku koki tarvetta puuttua.
Ja jos se ei käynyt selväksi, niin minähän nimenomaan tarkoitin, että Rasmuksen biisi on mielestäni hyvä ja olisin tyytyväinen, jos Rasmus pääsisi tuolla biisillä Suomea edustamaan.
Ehkä jonkun muun pitäisi antaa tämän olla, koska minä en ole se joka tästä teki tarpeettoman ison asian.
Useammalla kuuntelukerralla alkaa Jezebel maistumaan koko ajan paremmin. Ja mitä tuohon Empun suureen rooliin musavideossa tulee niin olen tullut siihen tulokseen, että ehdottomasti positiivinen asia. Jotain "raikkautta" se tuo tällaiseen setämiesbändiin. Vedonnee lookillaan myös moneen euroviisufaniin. Ja sellainenkin huomio vielä, että kappale toimii videon kera minulle paremmin kuin audiona, mikä nyt tietysti on Euroviisuissa ihan positiivinen asia. Suurin pelko tässä on Ylösen äänen riittävyys. Viime vuosina laulaminen livenä on meinaan ollut aika kamalaa kuunneltavaa, ja tässäkin biisissä etenkin lopussa mennään kohtuu korkealta ja kohtuu pitkään.Kappaleena pidän tästäkin, mutta menestysmahdollisuuksiin en usko tämänkään kohdalla. Kertosäkeestä pidin, mutta kuten edelläkin on todettu niin ehkä pientä tasapaksuutta on havaittavissa. Plussaa kuitenkin modulaatiosta lopussa, kyllähän euroviisussa nyt euroviisumodulaatio pitää olla. Mielenkiintoinen ratkaisu puolestaan oli antaa Empulle näin iso rooli musiikkivideossa. En siis sano onko hyvä vai huono, mutta mielenkiintoinen.
Oma top3 tähän mennessä:
1. BESS
2. The Rasmus
3. Cyan Kicks
Samaa mieltä, ja näyttäisi myös jotkut muut olevan edellä, että kyllä tämä Jezebel todellakin paranee kun sitä kuuntelee enemmän. Se on aina hyvä merkki. Empun lookista erinomainen huomio, tiedä sitten pyritäänkö tosiaan tarkoituksella vetoamaan viisupiirien erilaisiin queer-henkisiin ihmisiin. Henkilökohtaisesti pidän äärimmäisen rumana kun ihminen (sukupuolesta riippumatta) on tatuoitu aivan täyteen, mutta onneksi minun mielipidettäni kysytä..Useammalla kuuntelukerralla alkaa Jezebel maistumaan koko ajan paremmin. Ja mitä tuohon Empun suureen rooliin musavideossa tulee niin olen tullut siihen tulokseen, että ehdottomasti positiivinen asia. Jotain "raikkautta" se tuo tällaiseen setämiesbändiin. Vedonnee lookillaan myös moneen euroviisufaniin. Ja sellainenkin huomio vielä, että kappale toimii videon kera minulle paremmin kuin audiona, mikä nyt tietysti on Euroviisuissa ihan positiivinen asia. Suurin pelko tässä on Ylösen äänen riittävyys. Viime vuosina laulaminen livenä on meinaan ollut aika kamalaa kuunneltavaa, ja tässäkin biisissä etenkin lopussa mennään kohtuu korkealta ja kohtuu pitkään.
Mutta useamman kuuntelu-(ja katselu-)kerran jälkeen melkein olisin jo valmis sijoittamaan Jezebelin oman topkolmoseni kärkeen.
Korjataan sen verran että jos Desmond Child ja Rasmus vetäisi biisissä parastaan niin bändi olisi varmaan joku HIM:n ja Nightwishin tapainen suuryhtye. Nyt se hakee nostetta Euroviisuista.Toki jos sekä Desmond Child että Rasmus vetäisi biisissä parastaan, niin meillä olisi jo todennäköinen Euroviisuvoittaja selvillä.
Eiköhän Empun lookista päätä ihan Emppu itse, ilman mitään laskelmointia. Minusta tämä nykyinen look on ihan selvää jatkumoa aiemmille. Tyyli voi vähän vaihdella, mutta sama henki säilyy.Empun lookista erinomainen huomio, tiedä sitten pyritäänkö tosiaan tarkoituksella vetoamaan erilaisiin queer-henkisiin ihmisiin.