UMK ja Euroviisut 2022

  • 144 618
  • 1 505

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ja mitä tuohon Empun suureen rooliin musavideossa tulee niin olen tullut siihen tulokseen, että ehdottomasti positiivinen asia. Jotain "raikkautta" se tuo tällaiseen setämiesbändiin.

Heh, vai 42-vuotiaiden setämiesbändi, ja siihen huomattavasti raikkaampi 36-vuotias naiskitaristi :D Mun mielestä nuo kaikki on kyllä vielä suht nuorekkaita. Mutta hyvin siis sopii Emppu tuohon porukkaan, en mä siinä vastaan väitä.

Biisiltä odotin kyllä vähän enemmän, mutta kuitenkin ehkä paras esitys tähänastisista.
 
Viimeksi muokattu:

SgtMarkov

Jäsen
Kyllä tää Jezebel mustakin on paras tähän mennessä. Ylösellä noi samat höyhenet ollu jo 25 vuotta päässä :D
Lyriikat oli mitä oli, eli tietenkin euroviisuille uskollisesti paskaa mutta musapuolihan oli ihan ookoo.
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Useammalla kuuntelukerralla alkaa Jezebel maistumaan koko ajan paremmin. Ja mitä tuohon Empun suureen rooliin musavideossa tulee niin olen tullut siihen tulokseen, että ehdottomasti positiivinen asia. Jotain "raikkautta" se tuo tällaiseen setämiesbändiin. Vedonnee lookillaan myös moneen euroviisufaniin. Ja sellainenkin huomio vielä, että kappale toimii videon kera minulle paremmin kuin audiona, mikä nyt tietysti on Euroviisuissa ihan positiivinen asia. Suurin pelko tässä on Ylösen äänen riittävyys. Viime vuosina laulaminen livenä on meinaan ollut aika kamalaa kuunneltavaa, ja tässäkin biisissä etenkin lopussa mennään kohtuu korkealta ja kohtuu pitkään.

Mutta useamman kuuntelu-(ja katselu-)kerran jälkeen melkein olisin jo valmis sijoittamaan Jezebelin oman topkolmoseni kärkeen.
Aika lailla veit jalat suusta. Videon kanssa biisi nousee paljon paremmaksi. Ilman videota 3,5-5, videon kanssa 4,5/5.

Toki pidin Rasmuksesta paljonkin 2000-luvun alkuvuosina, joten minussa on vähän fanipojan vikaa. Samoin fanitin tuohon aikaan TikTakia joten…
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oletko juuri eronnut yhestä bändistä?

Mikäs biisi seuraavaksi tulee? Mistä ne näkee.

Ti 18.1. (nyt kohta) Younghearted - Sun numero
Ke 19.1. Oliveira - Thank god i’m an atheist
To 20.1. Tommi Läntinen - Elämä kantaa mua
Pe 21.1 Isaac Sene - Kuuma jäbä

edit: ja kaikki biisit siis julkaistaan klo 00:00
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Joo… Olipa kohtuu tylsä. Jotain kaunista/ihanaa tuossa silti oli. 1-10 annan 4.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Parempi kuin nuo kädenlämpöset ja väkisin väännetyt viisu-rock- biisit. Tuntu että tämä oli ainoa jossa oli edes vähän jotain yllätyksellisyyttä (tuo nostatus kohta josta tuli mieleen vähän Coldplay). Silti, BESS edelleen paras näistä.

1. BESS
2. Younghearted
3. The Rasmus
4. Cyan Kicks
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Paras tähän mennessä. Myönnän olevani pieni Younghearted fani, joten lähtökohtaisesti halusin tykätä kappaleesta. Kaunis lauluääni ja paremmat lyriikat kuin tähän mennessä ollaan kuultu. Hyvin todennäköisesti annan heille ääneni.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Tavallaan ihan "söpö" biisi, kivasti lisääntyy soittimet, sekä laulajan ääni on hyvä, mutta jotenkin hieman tylsä kipale. Jännä nähdä mitä live esiintyminen tuo lisää tähän

2+/5

Jännästi mulla tippuu tuo Cyan Kicks koko ajan alemmas vaikka annoinkin sille ihan ok pisteet. Ei vaan mitään muistikuvaa siitä ja nyt uudella kuuntelulla ei se tilanne siitä paremmaksi muuttunut.

1. The Rasmus
2. Bess
3. Younghearted
4. Cyan Kicks
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kantria? Paras tähän mennessä, saa nähdä miten livenä toimii.
Kiva nice to know sitten kisoissa selostajien kertoa että tämä on Prime Ministerin suosikkiyhtye.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Omasta mielestä paras biisi tähän asti. Biisi tiesi mielestäni parhaiten mitä se haluaa olla. Ja tuosta saa livenä aika kivan kuulloisen. BESS ja Younghearted on suomenkielellään ollut parhaimpia, joten ehkä tänä vuonna kuullaan kisoissa kotimaista tauon jälkeen. Noh lopuille esiintyjille ei ole kovia odotuksia, kun katsoo biisien nimiä mutta kattellaan.

1. Younghearted
2. BESS
3. The Rasmus
4. Cyan Kicks
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilman sen kummempia analyysejä: hyvä kappale, pidin tästäkin. Mutta: Euroviisuissa ei pärjäisi edes vähää alusta.

1. The Rasmus/BESS
3. Cyan Kicks
4. Younghearted
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jäätävää kuraa.

Euroviisuasteikolla 1 piste.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1. BESS
2. Younghearted
3. The Rasmus
4. Cyan Kicks
Täältä vähän eriävä näkemys:

1. The Rasmus
2. Cyan Kicks
3. BESS
4. Younghearted

Youngheartedin kohdalla myönnän, että kyse on musiikkityylistä. Olen eri tyyleille aika avoin, mutta kaipaan kuitenkin vähän nopeampaa tempoa. Biisi itsessään ei ole tyylilajissaan erityisen huono, mutta ei vain iske meikäläiseen.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
No joo, sehän kuulosti ihan Youngheartedilta. Laulajan Reetan ääni on ihan jees, mutta muuten bändin biisit ei oikein iske. Tämä ehkä kuuluisi Radio Novan soittolistalle mielummin kuin viisuihin. Tai no ehkä tämä jopa sinne novan listoille päätyykin.

The Rasmuksen jälkeen paras tähän mennessä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Voi herranjestas mitä biisejä. Sun numerosta paistui läpi Ilta viime vuoden vedollaan. Ääni kyllä solistilla oli hyvä mutta biisi oli tylsähkö. Tämä kuitenkin jäi soimaan päässä joten kuuntelen uudestaan.

Siitä syystä menee neljästä ensimmäisestä sijalle yksi koska jäi kuitenkin positiiviset fibat.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Youngheartedilta nätti biisi, jota en lähettäisi Euroviisuihin.

Videosta tuli mieleen nuoruuden krapulainen alkuiltapäivä kesämökillä, mikä laski omia fiiliksiä entisestään.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Kaikki näistä biiseistä voisi mennä suoraan radiokanavien listoille. Ja varmaan meneekin. UMK on aika merkittävä musiikki"kilpailu" nykyään. Kilpailu jossa finaalin valituista jokainen voittaa.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tavallaan ihan hurmaava biisi ja sopii kuunneltavaksi tietyssä mielentilassa. Tykkäsin kappaleen vähän rikotusta rakenteesta, mikä varsinkin Rasmuksen labratuotoksen jälkeen oli ihan piristävää. Ei tule voittamaan UMK:ta, mutta se ei varmaan ollut bändin päätavoitekaan.

Jotenkin todella vaikea rankata, koska on niin erilainen kappale kuin aiemmat. Sanoisin kuitenkin että BESS pysyy ykkösenä ja The Rasmus hännänhuippuna.
 
K

Kiekkokatsoja

No joo, sehän kuulosti ihan Youngheartedilta. Laulajan Reetan ääni on ihan jees, mutta muuten bändin biisit ei oikein iske. Tämä ehkä kuuluisi Radio Novan soittolistalle mielummin kuin viisuihin. Tai no ehkä tämä jopa sinne novan listoille päätyykin.

The Rasmuksen jälkeen paras tähän mennessä.
Kuulostaa pääasiassa teinitytöille yms. suunnatulta, ja niitä on jo olemassa tarpeeksi. Toki niitäkin on hyvä olla, muttei tähän kisaan soveltuva.
Rasmuksella sentyylistä soittoa, joka soveltunee tähän kisaan. Eipä tule soimaan tuokaan mun korviin vapaaehtoisesti valittuna, mutta radiosoittona saattaa kanava säilyä. No riippuu päivän fiiliksestä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ihan ok kappale, mutta itse kappaleesta tuli mieleen viime vuoden Iltan "Kelle mä soitan". 3/5 minulta.

Oma ranking:

1. Bess - Ram pam pam 4/5
2. The Rasmus - Jezebel 3,5/5
3. Cyan Kicks - Hurricane/Younghearted - Sun numero 3/5
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Näillä on käsittääkseni innokas kannattajakuntansa, että ainakin yleisöääniä tiedossa. Peruskiva kappale, mutta ei oikein lähtenyt minulla. Tuli mielleyhtymiä jotka eivät oikein mairittele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös