En ymmärrä miten kenenkään mielestä BESS voi olla tähän asti nähdyistä paras. Mielestäni BESSin biisi on ylivoimaisesti huonoin ja tylsin.
Tämä on hyvä määritelmä, koska minustakin tässä on malliesimerkki biisistä, joka ei oikein kunnolla "ala" missään vaiheessa. Se on sen suurin ongelma, tosin voi hyvin olla ettei se kuitenkaan olisi viisuissa mikään määräänsä isompi ongelma.. ja tuo Empun kitarasoolo on kyllä varsinainen tapaus, kestää seitsemän sekuntia. Eli kohtalaisen muodon vuoksi lyöty tuohon mukaanMielestäni ihan jepa mutta olisi kaivannut lisää nostatusta loppua kohden, suhteellisen tasapaksu biisi. Kitarasoolo oli kiva. 3/5.
Itse asiassa tässähän on Ylösen kommentin mukaan nimenomaan kait haettukin sitä bändin noin 20 vuoden takaista soundia. Esimerkiksi nyt vuoden 2003 Dead Letters on sellainen yleisilmeeltään synkkä ja molliin kirjoitettu levy (ja muuten myynyt vaatimattomat 1,5 miljoonaa kappaletta), jolla tämä biisi sopisi kuin nenä päähänJotain oleellista puuttui biisistä. Siinä oli ihan kivaa elementtejä, mutta jotenkin The Rasmus ei ole päässyt yli mitä musiikki oli vajaa 20 vuotta siten
Ei se mikään tosiasia ole. On totta, että suomenkieliseltä kappaleelta vaaditaan ehkä hitusen enemmän erottumista kuin englanninkieliseltä biisiltä, mutta katsoo miten Viro on menestynyt vuosien aikana vironkielisellä musiikilla niin ei se mikään mahdottomuus pitäisi olla Suomeltakaan. Uskon esim. että Cicciolina olisi pari vuotta sitten menestynyt lähes varmasti paremmin kuin valittu Looking Back. Lisäksi nykysäännöillä esim. Kuunkuiskaajien Työlki ellää olisi ollut finaalissa, vaikkei se Suomessakaan herättänyt oikein mitään intohimoja.Itse oon varmaan isänmaan petturi, kun sanon että jos viisuihin lähetetään suomenkielinen kappale niin karsintoihin jäädään. Se on vaan ikävä tosi asia, että meidän omalla äidinkielellä tehty kappale ei breikkaa "isossa" maailmassa.
Rasmuksen biisistä päähäni jäi soimaan Jezebel. Etenkin niille joille Jezebel on tuttu muualta niin tällaisesta voi olla hyötyä niin, että biisi jää mieleen.
Mun mielestä taas sopii. Syntinen nainen (Jezebel) saalistaa yössä ja saalis kärsii mutta kaipaa silti saalistajaansa.oonko ainoa jonka mielestä noi sanat ei sopinut tuohon kertosäkeeseen ollenkaan ? Ja ei Laurin englanti aikasemmissa kappaleissa ole kuulostanut noin tankerolta ? Faktahan on kuitenkin, ikävä kyllä, että toi Rasmuksen biiisi pesee lattiaa noilla kahdella aikasemmin julkastulla biisillä.
Toki jos sekä Desmond Child että Rasmus vetäisi biisissä parastaan, niin meillä olisi jo todennäköinen Euroviisuvoittaja selvillä. Onhan tämä Jezebel ihan laadukasta, mutta ei mikään korvamato. Vaatinee useamman kuuntelukerran.DESMOND CHILD? Jezebelin suunnilleen tiesin mutta toi tuli puun takaa. Jos ei Rasmuksen paras niin ei myöskään ihan Childin parhaimmistoa.
En tarkottanut sanojen tarkotusta vaan ”rytmitystä” ja miltä ne kuulostaa. Kyllä tuolla biisillä viisuihin kehtaa mennä ja finaalipaikkahan on kyllä tuolla selviö.Mun mielestä taas sopii. Syntinen nainen (Jezebel) saalistaa yössä ja saalis kärsii mutta kaipaa silti saalistajaansa.
Laurin englanti on aina kuulostanut omasta mielestäni oudolta.
Jousisovitukset värittää hienosti biisiä ja Desmond Child kuuluu tarttuvuudessa. Kahden ensimmäisen väliin menee.
Euroviisuasteikolla 8 pistettä.
BESS 9
The Rasmus 8
Cyan Kicks 7
Tuli nyt kuunneltua paremmalla ajalla uudelleen tuota Rasmuksen biisiä. Tykkään. Eihän se mikään huikea mestariteos ole, mutta perustoimivaa ja helposti kuunneltavaa kamaa kuitenkin. Viisuissa on tämän kaltaisella pärjätty ihan mukavasti ennenkin.
Onneksi Rasmus ei ihmeemmin pettänyt, koska aiemmat ehdokkaat Cyan Kicks ja BESS pettivät, enkä odota jäljellä olevilta oikein mitään. Toki joku voi yllättää, mutta tällä hetkellä toivon, että Rasmus olisi meidän viisuedustaja. Ei ainakaan tarvitsisi hävetä, vaikka ei myöskään tarvitsisi kauheasti voitosta haaveilla.