Tahdon nyt tuoda muutaman uuden näkökulman asioihin.
Täällä nyt jotenkin tuntuu olevan vallalla ajatus, että juuri tänään poliisi olisi saanut murhan ratkaistua "taas nähtiin Suomen poliisi kun niillä meni kolme vuotta aikaa selvittää tää juttu". Näinhän ei varmastikkaan ole, vaan heillä on ollut ainakin tekijä tiedossa jo pitkään. Tilanne on varmasti ollut niin kinkkinen, että poliisin on ollut tarve kerätä todisteita hyvinkin pitkään. Sanotaan, että jos murha ei ratkea kahden ensimmäisen vuorokauden aikana niin hommat vaikeutuvat aivan helvetisti. Toisaalta itse en tuota ihan ymmärrä, että mistä johtuu... Todennäköisyyslaskentaan varmaankin. Itse olen ymmärtänyt, että lähisukulaiset ovat murhissa aina ykkösepäiltyjä mikäli heitä ei rajata pois tutkimuksista, ja ainakaan itse en ole kuullut mistään, että vaimon mahdollinen osuus olisi dumattu. Eli uskoisin, että sitäkin mahdollisuutta on alusta asti tutkittu.
Toinen asia joka mua häiritsee on tämä "hätäpuhelu ei kuullostanut loogiselta". Discoveryltä tuli n. viikko sitten ohjelma missä oli juttua tästä Hudson jokeen syöksyneestä lentokoneesta. Linkki jossa on kapteenin, perämiehen ja lennonjohdon välinen puhelu:
http://www.youtube.com/watch?v=jZPvVwvX_Nc . Ookei, tässä tapauksessa kyse oli koulutetuista ihmisistä, mutta kyllä sitä ihminen aika rauhallisena pysyy kun tarve on, vaikka olisit lentokoneessa toosi korkeella, sulla ei olisi siinä moottoreita ja sun vastuulla olisi pari sataa ihmistä. Mä vähän niin oon ymmärtänyt, että nää hätäpuhelimeen kirkumiset on leffajuttuja kun ihmiset oikeassa hädässä tajuaa, että nyt pitää skarpata.
Siis tuossa hätäpuhelu jutussa ärsytti nämä radiojuontajat yms. ketkä on tullu jotain lesoilemaan, että "mä tiesin sen heti et se oli se sen vaimo kun se oli niin rauhallisen kuullonen siinä hätäpuhelussa".