Ultras Jokerit ylilyönti 2.12.2006

  • 34 904
  • 165

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
EspenJokerit kirjoitti:
Ei tässä tavallisten fanien kimppuun olla hyökkäilemässä, toi oli kahden ryhmän välinen välienselvittely pitkään puolin ja toisin jatkuneen uhoamisen jälkeen..
Ja tämän jälkeen ei varmasti ketkään hyökkää keidenkään kimppuun..

Ei nyt liity jääkiekkoon tai jokereihin, mutta huliganismiin kylläkin. Ei ne keski-Euroopan huligaanitkaan aina hyökkää toisten huligaanien kimppuun. Lopputulos on surullinen, mutta jotenkin mulla on sellanen fiilis että sitä saa mitä tilaa.

http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uutiset.shtml/arkistot/futis/2006/12/489126

Ja en todellakaan väitä, että UJ:t hyökkäisivät juutalaisten kimppuun. Tämä nyt oli vain esimerkki.

Toinen esimerkki taas liittyy jääkiekkoon eikä ole edes kovin kaukaa.

http://www.aamulehti.fi/kiekko/index.cfm?m=column&id=616662&LOGGEDtunniste=0

Kuka voi tosissaan väittää haluavansa tätä suomalaiseen kiekko/urheilu- kulttuuriin?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tuzzi kirjoitti:
Kuka voi tosissaan väittää haluavansa tätä suomalaiseen kiekko/urheilu- kulttuuriin?
Kuten itse heti alkuun asiallisesti totesitkin, linkittämäsi asiat eivät kuulu millään lailla jääkiekkoon, Ultras Jokereihin eikä ennenkaikkea tämän ketjun keskusteluun, mutta jostain käsittämättömästä syystä, jonka sinä vain tiedät, katsoit kuitenkin tarpeelliseksi ne tänne postata. Mielenkiintoista.

Koska olen huomannut että sinulla ei ole tapana lukea mitä näissä ketjuissa sanotaan ja kirjoitetaan, autan sinua hiukan, koska tunnut olevan oikein jääkiekkoilusta kiinnostunut henkilö. Tässä aiemmin ketjuun TPS-kannattajan postaama Ultras Jokerit toimintaperiaate:

Me rakastamme seuraamme ja tahdomme osoittaa sen. Emme saavu halliin istumaan sormet ristissä voittoa toivoen. Me seisomme, huudamme, laulamme ja heilutamme lippujamme loppuun asti. Emme myöskään epäröi ottaa kantaa asioihin ja kritisoida joukkueemme toimintaa.

Kysymykseni sinulle kuuluu: Kuka voi tosissaan väittää haluavansa tätä suomalaiseen kiekko/urheilu- kulttuuriin?

PS: muutkin saa vastata!
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Gags kirjoitti:
Kuten itse heti alkuun asiallisesti totesitkin, linkittämäsi asiat eivät kuulu millään lailla jääkiekkoon, Ultras Jokereihin eikä ennenkaikkea tämän ketjun keskusteluun, mutta jostain käsittämättömästä syystä, jonka sinä vain tiedät, katsoit kuitenkin tarpeelliseksi ne tänne postata. Mielenkiintoista.

Tällä sivulla mainittiin sana "huliganismi" seitsemän kertaa ennen minun viestiäni. Kyllähän tässä on puhuttu Ultras Jokereiden lisäksi huliganismin piirteistä yleisestikin. Mielenkiintoista minusta on se, että jaksoit tähänkin tarttua taas tyypillisellä vittuilu-asenteellasi.

Gags kirjoitti:
Koska olen huomannut että sinulla ei ole tapana lukea mitä näissä ketjuissa sanotaan ja kirjoitetaan, autan sinua hiukan, koska tunnut olevan oikein jääkiekkoilusta kiinnostunut henkilö. Tässä aiemmin ketjuun TPS-kannattajan postaama Ultras Jokerit toimintaperiaate:



Kysymykseni sinulle kuuluu: Kuka voi tosissaan väittää haluavansa tätä suomalaiseen kiekko/urheilu- kulttuuriin?

Hmmm....minäkun olen saanut sen käsityksen että SINULLA on tapana lukea viestejä vain siihen asti kunnes löydät jonkun omasta mielestäsi tyhmän kommentin jonka kohdalla voit taas alkaa jauhamaan jotain mitä kukaan muu ei ymmärrä.

"Kuka voi tosissaan väittää haluavansa tätä suomalaiseen kiekko/urheilu- kulttuuriin?" Tällä lauseella viittasin noihin Ruotsin kiekko-otteluihin. Minä en ainakaan haluaisi, että Kärppien ottelu keskeytettäisiin tunniksi katsomotappeluiden ajaksi.

MIKSI ET EDES JUMALAUTA HALUA YMMÄRTÄÄ VIESTIÄNI? Onko stadiin tullut jo pakkanen kun noin kiristää pipoa?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tuzzi kirjoitti:
MIKSI ET EDES JUMALAUTA HALUA YMMÄRTÄÄ VIESTIÄNI? Onko stadiin tullut jo pakkanen kun noin kiristää pipoa?
And we got a winner!

Haluaisitko kuitenkin vastata sinulle esittämääni kysymykseen? Minusta olisi äärimmäisen korrektia ja asiankuuluvaa että vastaisit siihen yhteen ainoaan esittämääni suoraan kysymykseen, ennenkuin esität minulle jatkokysymyksiä tähän, mielestäsi ilmeisen asialliseen ja kohteliaaseen sävyyn.

PS: vähän jelppiä taas; se kysymys oli siinä lopussa, juuri ennen post scriptumia
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Vastasin vain omasta puolestani JV:n kirjoitukseen, jossa hän näki yhteyden kaukalossa myllyt hyväksyvän ja fanien nahinoinnin välillä. Jääkiekkoon kuuluu väkivallalla uhkailu ja sen käyttäminen tarpeen mukaan. Kannattamiseen se ei mielestäni kuulu, koska kannattaminen tapahtuu kaukalon ulkopuolella ns. siviilimaailmassa. Täällä on omat säännöt.

Alataan päästä asian ytimeen. Kysehän on siitä että kaikki eivät kykene erottamaan noita asioita toisistaan. Mitä enemmän nyrkkeilyä esiintyy perjantai ja lauantai otteluissa kaukalossa , sitä enemmän hallien pihalla kamppaillaan. Tämä omasta mielestäni selkeä syy seuraussuhde kuitataan aina kukkahattu puheilla ja vastaavilla. En kuitenkaan kannata nollatoleranssia nyrkkeilylle kaukaloon. Tärkeintä on että nuo puglistien toiminta ei nouse pääosaan, mausteena tappelut ovat ok vaikka ne sitten tuovatkin (valitettavasti) lieveilmiöitä kaukalon ulkopuolelle.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Gags kirjoitti:
And we got a winner!

Haluaisitko kuitenkin vastata sinulle esittämääni kysymykseen? Minusta olisi äärimmäisen korrektia ja asiankuuluvaa että vastaisit siihen yhteen ainoaan esittämääni suoraan kysymykseen, ennenkuin esität minulle jatkokysymyksiä tähän, mielestäsi ilmeisen asialliseen ja kohteliaaseen sävyyn.

PS: vähän jelppiä taas; se kysymys oli siinä lopussa, juuri ennen post scriptumia

Tarkoitatko tätä?

Gags kirjoitti:
Kysymykseni sinulle kuuluu: Kuka voi tosissaan väittää haluavansa tätä suomalaiseen kiekko/urheilu- kulttuuriin?

Vastaukseni kuuluu: Nimimerkki Brad

P.S Kerro menikö vastaukseni oikein. Sen jälkeen voinkin kysyä sinulta miksi tartuit viestiini? Puhuihan cobolit sun muut kumppanit juuri hetkeä aikaisemmin huliganismista, mutta näit kuitenkin tarpeeksesi opastaa minua. Miksi?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Valioyksilö kirjoitti:
Häh? Mikäs jääkiekko-ottelu siellä raflassa oli meneillään? Viimeks kun mä oon käynyt ravintolassa, niin ei siellä jäätä ja maaleja ollut, jääkiekkopelaajista puhumattakaan. En ymmärrä miten saa tämän casen kuulumaan lajiin nimeltä jääkiekko.

Kyllähän sieltä ravintelista on hyvät mahdollisuudet päästä "luistelemaan liukkaille" ja joskus taas tällaisia ehdotellessa tunnelma on mitä jäätävin.

No eiköhän tämä juttu ala olemaan aika hyvin taputeltu, varsinkin jos asianosaiset on jo sopineet asian. Toivottavasti tästä on opittu ja seuraavaa tapausta ei enää tule.
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tuzzi kirjoitti:
Vastaukseni kuuluu: Nimimerkki Brad
Minä luulen että aika moni muukin, toivon että sinäkin.

Tuzzi kirjoitti:
Sen jälkeen voinkin kysyä sinulta miksi tartuit viestiini?
Sen takia, että mielestäni on hedelmällisempää keskustella Ultras Jokereiden toimintaperiaatteesta:

Me rakastamme seuraamme ja tahdomme osoittaa sen. Emme saavu halliin istumaan sormet ristissä voittoa toivoen. Me seisomme, huudamme, laulamme ja heilutamme lippujamme loppuun asti. Emme myöskään epäröi ottaa kantaa asioihin ja kritisoida joukkueemme toimintaa.

Toivon sydämestäni että sinäkin jonain päivänä voit samaistua ylläolevaan!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Niin on nättiä tekstiä Gags, mutta kun ei nuo ylevät sanat paljoa auta, jos tekemiseen tuon lisäksi kuuluu kaikkea muuta asiaankuulumatonta. Niin kuin nyt vähän väliä oikeastaan tällä ko. orkesterilla kuuluu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
JV kirjoitti:
Mitä enemmän nyrkkeilyä esiintyy perjantai ja lauantai otteluissa kaukalossa , sitä enemmän hallien pihalla kamppaillaan. Tämä omasta mielestäni selkeä syy seuraussuhde kuitataan aina kukkahattu puheilla ja vastaavilla. En kuitenkaan kannata nollatoleranssia nyrkkeilylle kaukaloon. Tärkeintä on että nuo puglistien toiminta ei nouse pääosaan, mausteena tappelut ovat ok vaikka ne sitten tuovatkin (valitettavasti) lieveilmiöitä kaukalon ulkopuolelle.

Pystytkö esittämään perustelut sille, että hanskaus kaukalossa lisää hanskaushaluja kaukalon ulkopuolella sen nähneillä? En usko että pystyt.

NHL:ssä hanskataan, mutta ei hanskata fanien tai muiden katsojien kesken. Kehässä (nyrkkeily, taekwondo, karate yms sellainen) hanskataan, mutta ei hanskata fanien tai muiden katsojien kesken ulkopuolella.

Hanskaus kaukalossa/kehässä ei ymmärtääkseni lisää katsojien hanskaushalua tapahtuman ulkopuolella. Olisi kiva saada - heh - kättä pitempää väitteesi tueksi.

On sitten kokonaan toinen asia, hakeutuuko esim Keski-Euroopassa futisfaneiksi henkilöitä, joiden tarkoitus on kehittää väkivaltaa ja käyttää kehittämisessä apuna jalkapallo-ottelua.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Gags kirjoitti:
Minä luulen että aika moni muukin, toivon että sinäkin.

Sen takia, että mielestäni on hedelmällisempää keskustella Ultras Jokereiden toimintaperiaatteesta:



Toivon sydämestäni että sinäkin jonain päivänä voit samaistua ylläolevaan!

Nonniin nyt alan ymmärtään sinunkin ihmeellistä ajatuksen juoksua. Kertaan vielä kerran, kun kerta olet kuumeessa:

"Kuka voi tosissaan väittää haluavansa tätä suomalaiseen kiekko/urheilu- kulttuuriin?" Tällä lauseella viittasin huliganismiin/tappeluihin katsomoissa.

Edelleen haluaisin kysyä, että ymmärsitkö tämän oikein ja halusit vaan vittuilla. Vai kuumeesta johtuen ymmärsit asian väärin?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
JV kirjoitti:
Alataan päästä asian ytimeen. Kysehän on siitä että kaikki eivät kykene erottamaan noita asioita toisistaan. Mitä enemmän nyrkkeilyä esiintyy perjantai ja lauantai otteluissa kaukalossa , sitä enemmän hallien pihalla kamppaillaan. Tämä omasta mielestäni selkeä syy seuraussuhde kuitataan aina kukkahattu puheilla ja vastaavilla. En kuitenkaan kannata nollatoleranssia nyrkkeilylle kaukaloon. Tärkeintä on että nuo puglistien toiminta ei nouse pääosaan, mausteena tappelut ovat ok vaikka ne sitten tuovatkin (valitettavasti) lieveilmiöitä kaukalon ulkopuolelle.

Onko sinulla tähän jotain faktaa tarjota väitteesi tueksi? Ainakaan TV:n väkivaltaohjelmien ja oikean väkivallan välillä ei ole pystytty osoittamaan olevan syy-seuraus suhdetta. Onko sinulla jotain muuta tietoa?
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
cobol kirjoitti:
Aika kaukana tuo fanien keskinäinen huliganismi on jääkiekosta. Eikös nytkin kyse ollut siitä, että muutama Jokerien fani hyökkäsi HIFK-fanien kimppuun, jotka istuivat rauhassa iltaa ravintolassa? Mitä hienoa tuossa on? Raukkamainen teko.
Niin, siis UJ hyökkäsi järjestysmiehien läpi, portaat ylös, yksityistilaan, jonne kenellekään ei ollut mitään asiaa. Täysin suunniteltu provokaatio. Parisen kymmentä Ultrasia ei liene muutama? Lisäksi naamat suojattuina.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Brad kirjoitti:
Mitä helvetin tyttöjä täällä on itkemässä? Tämä kuuluu lajiin nimeltä jääkiekko. Jäällä pelaajat ottavat myllyä, miksei myös fanit keskenään?

Olen todella tyytyväinen Ultrasin toimintaan.

Kuten jo totesin JÄRKIKOMMENTILLA tätä ei voi puolustella. Tässä hyvä esimerkki taas kommentista, jossa ei ole järjen hiventä, ei edes provomielessä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tuzzi kirjoitti:
Edelleen haluaisin kysyä, että ymmärsitkö tämän oikein ja halusit vaan vittuilla. Vai kuumeesta johtuen ymmärsit asian väärin?
Ihan oikein ymmärsin, halusin sinun vain kiinnittävän huomion tähän hedelmällisempään puoleen omaa kysymystäsi tehosteena käyttäen, siinä ilmeisen huonosti onnistuen. Pahoitteluni siitä, enempää tuskin voin sinua auttaa.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Gags kirjoitti:
Ihan oikein ymmärsin, halusin sinun vain kiinnittävän huomion tähän hedelmällisempään puoleen omaa kysymystäsi tehosteena käyttäen, siinä ilmeisen huonosti onnistuen. Pahoitteluni siitä, enempää tuskin voin sinua auttaa.

Minäkun en vain maininnut tätä hedelmällistä fanikulttuuria sanallakaan viestissäni, puhuin ainoastaan huligaaneista. Toki siitä kulttuurista puhuttiin toisessa antamassani linkissä. Mutta senkin keskeinen sisältö oli katsomoväkivalta, jonka varmasti hyvin ymmärsit. Mutta eiköhän tämä riitä tältä erää, minä en ole sairas joten voin käyttää päiväni paremminkin kuin tietokoneen edessä istuen. Siitä olen pahoillani sinun puolesta.
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mtmela kirjoitti:
Niin, siis UJ hyökkäsi järjestysmiehien läpi, portaat ylös, yksityistilaan, jonne kenellekään ei ollut mitään asiaa. Täysin suunniteltu provokaatio. Parisen kymmentä Ultrasia ei liene muutama? Lisäksi naamat suojattuina.

Sinähän olit paikalla? Luitko lehdestä koko tarinan, hyökkääjistä ja hyökkääjien UJ jäsenyyksistä, sekä naamojen suojaamisista?

Menee naurettavuuksiin tämän asian setviminen ilman tietoa taustoista ja itse tapauksesta.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
nakkisormi kirjoitti:
Sinähän olit paikalla? Luitko lehdestä koko tarinan, hyökkääjistä ja hyökkääjien UJ jäsenyyksistä, sekä naamojen suojaamisista?

Menee naurettavuuksiin tämän asian setviminen ilman tietoa taustoista ja itse tapauksesta.

Luin lehdestä, ja kuulin Stadin Kingilta yhden version asiasta. Näissä versioissa ei kauheasti ristiriitoja asiassa ollut. Mutta ilmeisestikään UJ ei saanut tietoa, että Stadin Kingeillä on ko. paikassa yksityiset pikkujoulut ja sattumalta osuivat paikalle? Ja sattumalta naamat suojattuina jokeripaidoissa hyökkäsivät portsareiden läpi yläkertaan, joka oli varattu Stadin Kingeille ja eivät huomanneet kuunnella kun järjestysmiehet kertoivat yläkerran olevan varattuna yksityistilaisuudeksi?

Vai onko taustana se, että UJ oli kutsuttu SK-pikkujouluun viihdykkeeksi? Ei, vaan suunniteltu, harkittu provokaatio. Voihan se olla päissään suunniteltu, mutta ei sinne olla sattumalta syöksytty.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Pystytkö esittämään perustelut sille, että hanskaus kaukalossa lisää hanskaushaluja kaukalon ulkopuolella sen nähneillä? En usko että pystyt.

Tämä muuten pitäisi siirtää pois Jokerien osiosta, ei tällä ole nyt enää mitään tekemistä Jokerien kannattijen kanssa. Kyse on ihan kaikista kiekkoa seuraavista.

En olekaan väittänyt että kaukalossa hanskaaminen saa meidät kaksi nujakoimaan keskenämme seuraavan paikallisotteluin jälkeen. Ei varmasti saa. Sen sijaan hanskaukset, ottelujen hurmoshenkinen tunnelma (joka nyt on kyllä ollut ainakin Nordenskiödinkadulla vähissä viime aikoina) ja väriä tunnustava me/ne asetelma vetää puoleensa kaikenlaista porukkaa. Ja kun tämä yhdistetään alkoholiin homma on valmis.

Kyse on siis siitä miten tappelut vaikuttavat yleisön fiilikseen. Vaikkapa siinä Doyle-Rita "tappelun" sisältäneessä pelissä tunnelma oli katsomossa melko agressiivinen. Kyseessähän oli lauantai peli. Siinä pelissä nyrkkeily meni järjettömyyksiin. Jos tuo tunnelma ei tasaannu ennen kuin porukka purkautuu hallista, tulee helposti ongelmia.

Noihin kamppailulajien tilanteeseen kiekkoa ei voi mielestäni verrata, koska niissä paikalla on yleensä vain asiaan vihkyituneitä. Tosin on varmasti tiedossa että kamppailulajien liepeillä pyörii ei niin täysillä käyviä kavereita. Ei noiden takia nyrkkeilyä tms. tule kieltää, mutta kannattaa myöntää ongelman olemassa olo.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JV kirjoitti:
Tämä muuten pitäisi siirtää pois Jokerien osiosta, ei tällä ole nyt enää mitään tekemistä Jokerien kannattajien kanssa.
Lainaan vain tämän ja nostan hattua sinne päin. Tuo tempaushan on täysin järjetön, täysin tuomittava jne. mutta tämä kirjoittelun kautta tapahtuva vääntö menee kohta (on jo mennyt) taas siitä vääntämiseen, että Jokerien kannattajat ovat sitä tai tätä.

En ainakaan henkilökohtaisesti viitsi kovin suurta vastuuta siitä kantaa, että ääliöt ovat häiriköineet Jokerien fanipaidat päällään.
 

Partanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei hyvää päivää! Vissiin synnittömiä riittää tällä palstalla, kun kiviä lentää?

Täysi tuki UJ:n toiminnalle. Fellan tapausta en kommentoi, koska en ollut paikan päällä. Oli väärin tai ei, niin ainakin UJ:n tilanteen jälkihoito on ollut esimerkillistä. Osapuolten välillä on ilmeisesti jo asiat sovittu, joten miksi tämänkin palstan täysin ulkopuoliset besserwisserit viitsivät edes märehtiä aiheella?

Ainoat, joilla mielestäni olisi enää valideja argumentteja jäljellä keskusteluun, ovat Stadin Kingit ja UJ, jotka pysyvät viisaasti hiljaa - tai kommentoivat korkeintaan "yksityishenkilöinä." Arvon palstalaiset, jos keskityttäisiin ihan vaan omaan toimintaan tahoillamme ja jätettäisiin jeesustelut sikseen? Tämä ketju osoittaa ainoastaan sen, kuinka kärkkäästi monet arvostetukin kirjoittajat ovat valmiita alentamaan itsensä tanja-eero-hattutäti -linjalle. Samalle linjalle, jota vastaan muutama kuukausi sitten lähes yksissä tuumin taisteltiin...
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotkut kirjoittajat tuntuvat tässä ketjussa olevan sitä mieltä, että on ok hyökätä rauhassa iltaa istuvien naapurifanien kimppuun jos kärsii seuraukset. Mikä helvetin logiikka tässä on? Kysyn teiltä jotka tätä mieltä olette: Saanko tulla ampumaan teidät tai läheisenne jos kärsin sen jälkeen laillisen rangaistuksen? Tämä on tietysti kärjistetysti sanottu, mutta periaate on täysin sama. Mitä vaan saa tehdä jos kärsii seuraukset...
(Älköön kukaan ottako tätä uhkailuna yms :) )

Hienoa että osasivat pyytää anteeksi. Puupäitä löytyy joka porukasta, sille ei vain voi mitään.

Loppuun sanon vielä että puolestani halukkaat voivat mennä pihalle tappelemaan keskenään jos kärsivät seuraukset mutta sivullisia ei näihin saisi sotkea.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
BigRedCat kirjoitti:
Loppuun sanon vielä että puolestani halukkaat voivat mennä pihalle tappelemaan keskenään jos kärsivät seuraukset mutta sivullisia ei näihin saisi sotkea.

No tuossahan itse vastasit kärjistettyyn kysymykseesi. Ja olen samalla kannalla. "Mitä vaan" ei tietysti saa tehdä vaikka kuinka kärsisi seuraamukset lain mukaan, eikä täällä ole sellaista väitettykään.

Yksittäisiä ylilyöntejä sattuu fanihurmassa ja jos ne eivät ole kummempia, minkä osapuolet pystyvät keskenään sopimaan, eikä niistä tule jatkuvia, niin enpä todella osaa olla huolissani.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Panzerfaust kirjoitti:
No tuossahan itse vastasit kärjistettyyn kysymykseesi. Ja olen samalla kannalla. "Mitä vaan" ei tietysti saa tehdä vaikka kuinka kärsisi seuraamukset lain mukaan, eikä täällä ole sellaista väitettykään.

Yksittäisiä ylilyöntejä sattuu fanihurmassa ja jos ne eivät ole kummempia, minkä osapuolet pystyvät keskenään sopimaan, eikä niistä tule jatkuvia, niin enpä todella osaa olla huolissani.
Siis "mitä vaan" ei saa tehdä. Jopa tietysti.

Mutta kaikessa rauhassa omalla porukallaan iltaa istuvia ihmisiä saa tulla hakkaamaan naamioituneella parinkymmenen henkilön jengillä ja samalla hajottaa parhaansa mukaan ko. illanvieton kohteena olevaa ravintolaa?? Tämä on fanihurmassa sattuva ylilyönti ja täysin OK?? Täysin sivullisten ihmisten suunnitelmallisesta pahoinpitelystähän tässä on nimenomaan kyse. Ei sieltä LF:n kabinetista kukaan ainakaan näitä superultria provosoinut.

Jos joku Kingeistä olisi ottanut moran taskusta ja tuikannut pari ultraa kylmäksi niin kyseessä olisi ollut fanihurmassa sattunut ylilyönti?? Eli OK juttu kaiken kaikkiaan. Mannermaista fanikulttuuria?? Totta kyllä, että onhan tuostakin seuraamukset laissa määritetty ja ne kärsimällähän tuon siis saa kuka tahansa tehdä.

Taitaa kuulua lajiin nimeltä jääkiekko, niin kuin joku narri tässä ketjussa hiljattain melko pistämättömästi sanoikin. Eihän siinä, verta pakkiin vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös