Olen nyt lähinnä Twitterin ja Facebookin varassa eli hirveästi en pääse tutkimaan eri lähteitä saadakseni varmuutta seuraaviin tällä hetkellä velloviin huhuihin.
Tämä ensimmäinen lienee totta. Ainakin turkkilaisen uutissivuston hurriyetdailynews.comin mukaan. Eli Turkki on antanut USA:lle luvan kulkea sotalaivallaan Bosporin salmen läpi Mustallemerelle.
Twitterissä pyörii useita kuvia kuinka titushkit kiipeävät venäläiseen kuorma-autoon ja tulevat ulos Ukrainan armeijan vetimissä.
Venäläisten kerrotaan hyökänneen Belbekin tukikohtaan ja painostaneen ukrainalaiset pois tukikohta-alueelta.
Venäläisiä sotalaivoja jälleen kerrotaan purkaneen lastiaan Krimille. Sotilaita, huoltomiehistöä, panssarintorjuntayksiköitä, APC:tä.
Semmosia huhuja.
Tarkka-ampujien tapauksesta... Jotkut väittävät heidän olleen jopa NATON:n sotilaita eli iso osa keskustelusta tuntuu olevan pelkkää roskaa. Kaikkein todennäköisimmät skenaariot lienevät, että ampujat varta vasten ampuivat poliiseja juuri propagandan vuoksi TAI jotkut snaipperit olivat kääntäneet takkia TAI jotkut olivat jollain keinolla saatu jonkun oppositiojohtajan kannattajaksi. Ekan kerran kun kuulin tästä, niin asia myytiin sillä tavalla mulle, että kaikki snaipperit olivat opposition vallanalaisia.
Toisaalta tuo heidän keskustelu ei välttämättä ole kuin spekulaatiota.
Mulle ei ole mitään ongelmaa myöntää mielenosoittajien väkivaltaisuuksia. Ihmetyttää tämä jeesustelu ja se ajatusmaailma, että kansan puolella olevat kieltäisivät väkivaltaisuudet. Jos olisin itse ollut paikalla olisin hyvinkin saattanut heittää ensimmäisen kiven, vaikka tiettyyn pisteeseen asti voisin kutsua itseäni pasifistiksi. Miksi kritisoin hallitusta ja sen tekoja? Tämä on käyty miljoona kertaa täällä läpi. Hallitus Venäjän avulla ajoi maan ja Euromaidanin siihen pisteeseen, että en itsekään olisi nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin väkivalta. Muistakaa, että ensimmäiset väkivaltaisuudet olivat hallituksen (Venäjän) maksamia provokaatioita.
Oliko Suomella oikeus väkivaltaan Mainilan laukausten jälkeen Venäjän alkaessa valheellisten syiden vuoksi käyttää väkivaltaa. Ei sama asia, mutta kuitenkin sama asia.
Ollaanko nykymaailmassa niin lakipykälien raiskaamia henkisesti, ettei oikeaa eroteta väärästä, vaan nussitaan niitä pykäliä. Janukovitsh ajoi maan täysin vararikon partaalle. Ihmiset köyhtyivät silmissä ja hän liittolaisineen söi yhä herkullisempia soppia ajaen maata vielä Euraasian liittoon. Ihmiset olivat tehneet kaikkensa, jotta asiat sujuisivat rauhanomaisesti, mutta satojentuhansien kansalaisten mielenilmauksilla ei ollut mitään merkitystä. Lopulta hallitus alkoi sähköistää tilannetta esim. titushkeilla, jotka olivat väkivaltaisia. Silloin taistellaan pojat, silloin taistellaan. En mä itse ainakaan alistuisi Suomessa samaan kohtaloon ilman vastarintaa, etenkin tietäessäni, että kyseessä voi olla lapsenlapsienkin tulevaisuus lukuisia sukupolvia eteenpäin.
Edelleen: jos Pohjois-Korean kansalaiset lähtisivät sankoin joukoin Kimiä vastaan ja mielenosoitukset kärjistyisivät kahakoiksi ja lopulta jopa sodaksi, niin hyvin harva arvostelisi kansan toimia.
Ja ehdottomasti ulkopuoliset tutkimaan tapausta, koska totuuden päälle on paras rakentaa jotain uutta ja pysyvää. Välillä vaan ihmetyttää, ettei tunnuta ymmärtävän kymmenien miljoonien ihmisten vuosia jatkuneita kärsimyksiä, jotka yhä nopeammalla vauhdilla vain lisääntyivät ja lisääntyivät. Näiden olisi jatkettava samassa skeidassa polkemista, koska joku suihkutti kyynelkaasu poliisin päälle. Nyt ei ole kyse Suomen Itsenäisyyspäivänkutsuista, vaan jostain ihan muusta.