Mitä hyötyä on alkaa siirtämään putoamispaikalta ruumiita ja tavaraa? Ei niistä pysty päättelemään kumpi ilmatorjuntaohjuksen ampui.
Siellä ryöstellään ruumita. Korut, rahat, luottokortit katoavat separatistien taskuihin.
Mitä hyötyä on alkaa siirtämään putoamispaikalta ruumiita ja tavaraa? Ei niistä pysty päättelemään kumpi ilmatorjuntaohjuksen ampui.
Tämä saattaa olla tyhmintä, mistä olen ikinä kuullut.
Kuinka sekaisin voi ihminen olla? Olisi mielenkiintoista saada ammattilaisen arvio Bäckiksen mielenterveyden tilasta. Aikamoista satiiria, tulee mieleen edesmennyt Pahkasika ripauksella Kummelia.
Tässähän tuntee itsensä vallan terveeksi kun tuon separatistijohtajan ja dosentti Bäckmanin houreita lueskelee.
Voisiko tuon Bäckmanin lähettää Donetskiin hengenheimolaistensa pariin, mitä se täällä oikein ulisee, kun voisi mennä paikan päälle vapauttamaan kansaa fasistien kourista? Potentiaali valuu hukkaan!
Olen nähnyt näitä kuvia, mutta miten ne liitetään johonkin tiettyyn paikkaan. Olen todella kyyninen näiden todisteidden suhteen.Kuvia siitä, että ohjuslavettia ollaan siirtämässä pois alueelta on useita.vlad.
[
Olen nähnyt näitä kuvia, mutta miten ne liitetään johonkin tiettyyn paikkaan. Olen todella kyyninen näiden todisteidden suhteen.
Matkustajakoneissa on transponderi, ilmeisesti buk ei pysty käyttämään sen lähettämiä tietoja hyväkseen?
En ole asiantuntija, mutta tuskinpa. Transponderi kai lähettää tiedot lennonjohdon järjestelmiin. Buk taas tuskin pääsee niihin tietoihin käsiksi, ainakaan sotatilassa... Varsinkin jos ja kun kyse on kapinallisten bukista.
Bukissa pitäis olla kiinni jonkunlainen mokkula, joka ottaa tuon tiedon vastaan. Oletuksena sitä ei ole, eli vaatisi sen että käytössä olisi vähintään modernisoitu versio.
Ja sotatilassa tollaiset transponderit yms. on varmasti pois päältä eivätkä siviilikoneet lennä ainakaan sota-alueelle, joten epäilisin että tällaiselle ei ole edes varsinaisesti tarvetta. Ei näillä nimittäin ihan huvikseen ammuksella ja tähtäillä, vaan tyyliin sota-harjoituksissa joissa oman maan lennonjohto on perillä jokaisesta taivaalla olevasta kappaleesta.
Siellä ryöstellään ruumita. Korut, rahat, luottokortit katoavat separatistien taskuihin.
Tämä tilanne on malliesimerkki rikoksesta, jossa tekijästä ei ole suuria epäselvyyksiä mutta pitävien todisteiden saaminen tulee viemään aikansa. Sen takia olisikin kiva kuulla näiltä muutamalta pro-Venäjä postaajalta että epäilettekö tekijää joksikin muuksi kuin separaristeiksi vai oletteko vain yleisellä tasolla sitä mieltä että nykyiset todisteet eivät ole riittäviä?
Paikalliset ovat tunnistaneet näitä paikkoja, tässä sisällissodassa on useita kertoja käynyt siten, että paikallisten tunnistettua tuttuja alueita on saatu varmennuksia useille tapahtumille.
Toisaalta on ajateltava myös loogisesti. Tapahtuneen jälkeen separatistit alkoivat järjestelmällisesti poistamaan twitteristä ja fb:stä ja sen venäläisestä vastineesta päivityksiä saamistaan BUK:eista, jotta ei jäisi todisteita siitä, että heillä on ollut kyseinen järjestelmä käytössään. No kuvankaappauksin on voitu todistaa jälkeen päin heidän kehuneen saaneensa haltuun järjestelmän ohjuslavetin ja latauslavetin.
vlad.
Täysin sekaisinhan dosentti on, mutta minä kyllä aika kauan olen jo ihmetellyt, miksi näitä sen juttuja ylipäätään jaksetaan jakaa, päivitellä ja ihmetellä mediaa myöten, kun nimenomaan tätä käyttäytymistähän se huomiohuoraamisellaan haluaa. Edes venäläismedia ei tunnu kovin kiinnostuneelta noista horinoista nykyään, tuntuisi, että parempi olisi ettei kukaan noteeraisi mitenkään.
Laki on laki ja sitä pitää noudattaa. Mutta oma moraalini ei pitäisi tuolla miehellä Suomen kansalaisuutta nanosekuntia pidempään.
Joko separatistit bluffasivat, että heillä on mustalaatikko ja ovat viemässä sitä Moskovaan tai sitten on tullut ohjeistus luovuttaa se ukrainalaisille.
Mutta ihan mielenkiinnosta, kun hän ilmaisee olevansa Donetskin Tasavallan edustaja, niin onko ukko ihan virallisestikin moinen vai ottanut vain pellen viitan ylleen omin päin?
Siis tietenkään moista valtiotahan kukaan ei tule tunnustamaan, mutta alueen sisällähän he saavat vaikka nussia äitiään, jos näkevät sen sopivaksi.
Tuleeko kenellekään mieleen mitäköhän aineistoa mustista laatikoista meinataan löytää ja mihin hyödyntää? Tämä kun on vähän erilainen lento-onnettomuus.