Jaahas, nyt kävi kämmi. Itse en usko mitenkään että Ukrainan hallituksen joukot olisivat niin kuutamolla, että ampuisivat alas siviilikoneen - varsinkaan kun Ukraina ei taida olla ampunut alas mitään muitakaan koneita. Kapinallisilla kun ei lentokalustoa ole. Eilen ammuttiin alas Ukrainen sotilaskone ja tänään tämä. Mä luulen myös, että separatistit ovat saaneet jostain (lue Venäjältä) käsiinsä heille vieraita mutta tehokkaita aseita ja ovat vahingossa pistäneet ohjuksen taivaalla kiitävän koneen perään.
Jollain uutispalstalla oli jo tietona, että USA:lla on jatkuva satelliittivalvonta itä-Ukrainan alueelle eli sieltä mahdollisesti löytyy joskus tieto mistä kohtaa tuo ohjus lähti. Jos, ja kun, varmistuu että tämä on separatistien tekemisiä, niin Venäjän on oikeastaan pakko lopettaa aseapu heille ja muutenkin alkaa ottamaan roolia näiden rikollisten idioottien tekemisistä. Se että joku paikanpäälle hulluuksissaan mennyt toimittaja kidnapataan on täysin eri luokan tapaus, kun että lähes 300 siviiliä ammutaan alas 10km korkeudesta.
Mä luulen että nyt on puhelinlinjat kuumina Moskovan ja Washingtoni välillä.