Hyvää huomenta vain, vittu.
Kerroin selaamistani Facebook-kommenteista Kamaran tapauksen tiimoilta, joissa porukka omilla nimillään ja naamoillaan, hieman liikaa profiileissaan itsestään paljastallen kommentoi hyvin samaan tyyliin kuin: "Saatana! Lopettakaa saatana tuo paskan jauhaminen tässä ketjussa...ketään se ei kiinnosta muutakuin jotain vihertävää kansaa."
En ainakaan itse kuulu luonnehtimaasi vihertävään kansaan, mutta aihe kiinnostaa minua silti, enkä hyväksy rasismia missään muodossa. Edelleenkään en oikein tahdo ymmärtää, miksi sinun mielestäsi rasismi ei mielestäsi saisi kiinnostaa kuin about joka kymmenettä (Vihreiden kannatus) suomalaista. Kuten en myöskään sitä, minkä takia poliittisten näkemysten tulisi olla jokin oikeutus sille, onko oikeutettu puolustamaan toisten ihmisten ihmisarvoa vai ei. Rasismin vastustajia tulisi löytyä ihan jokaisesta puolueesta, vasemmalta oikealle.
Jos sinua noin paljon kiinnostaa, olen kahteen kertaan tässä ketjussa varsin suoraan sanonut äänestäneeni jokaisissa vaaleissa Kokoomusta siitä lähtien, joissa olen äänioikeuden omannut. Tosin kuten sanoin, tällä ei tulisi olla pienintäkään merkitystä sen kanssa, mitä mieltä on rasismista, eikä minun mielestäni pitäisi rajata sitä, onko minulla oikeus olla tätä mieltä vai olenko tällöin Vihreä, vaikka en juuri mistään samoilla linjoilla Vihreiden kanssa olekaan. Asumispaikkani on muuten Espoo, tänne muutin Tampereelta vuodenvaihteessa, mitä lie sitten tämän tulisikaan kertoa poliittisista näkemyksistäni?
Helsingissä noin joka viides taitaa olla Vihreiden äänestäjä. Helsingissä myös asuu ihan loogisestikin ajateltuna (mm. asukasluvultaan Suomen suurin kaupunki) Suomen älykkäimmät ihmiset. Joten ei tuo öyhöttämisesi oikein nyt nappiin osunut. Kannattaisi myös googlata sana "keskimäärin".
Lisäksi suosittelen kaikkia kuuntelemaan tuosta uusimmasta jaksosta aikamerkistä 1.20 alkaneen Matti Härkösen puheenvuoron:
Ohjelmasarja seuraa miesten jalkapallomaajoukkueen matkaa kohti kesän EM-kisoja. Ohjelmassa keskustellaan ajankohtaisista teemoista Huuhkajien ympärillä mielenkiintoisten vieraiden kanssa ja pureudutaan myös menneeseen. Ohjelmaa juontavat Yle Urheilun Matti Härkönen ja Jussi Vainikka...
areena.yle.fi