UEFA Mestarien liiga ja Eurooppa-liiga 2020–2021

  • 36 658
  • 315

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
vai ottaako varta vasten kohteekseen tummaihoisen tilanteen ulkopuolella olevan pelaajan
Vastaan vielä tähän, kun tuota niin kovin koitat korostaa, että näin vain klipin, jossa kummatkin seisovat metrin päässä maassa kieriskelevästä pelaajasta. Oletin siis, että aika keskipisteessä ovat kumpikin.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen miten helpolla tuollaisella pääsee näköjään ihon alle huippu-urheilussa.

Toivon ja uskon, ettei tämä näkemys kerro lainaamani kirjoittajan ole rasistijuntti, mutta 100% varmuudella tämä kommentti kertoo sen, ettei ko. kirjoittajalla ole alkeellisintakaan käsitystä siitä, kuinka iso ongelma rasismi on edelleen kansainvälisessä jalkapallossa.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Alkuun diggasin kun @King Jeremy yritti lähestyä kiihkottomasti ja puolueettomasto keissiä, mutta vetäydun viimeisten viestien takia tosta kelkasta. Näennäisen asiallisesti pohditaan, mutta silti alla tuulee tommonen omasta mielestäni vahingollinen vire. Terve vaan. Poikkeama. Päivää.

Niin..? Siis jos olet itse valkoihoinen ja toinen on tummaihoinen, niin sen toisen ihonväri poikkeaa omastasi. Vai miten sinä sen toteaisit? Virheellisestikö, että olette molemmat samanvärisiä?

Mutta muutoin tämä keskustelu vaikeasta aiheesta oli pääsääntöisesti hyvää. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta asiallisuus olisi paikallaan, enkä tällä tarkoita nyt redpeckaa, vaan aivan muita kirjoittajia.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
kuinka iso ongelma rasismi on edelleen kansainvälisessä jalkapallossa.
Tähän tarkennus, että yhteiskunnassa ts. sitä kokevien ihmisten jokapäiväisessä elämässä. Jos näin ei olisi, sitten ei tarvitsisi jalkapallokentilläkään ihmetellä että miksi se nyt on noin kova paikka jollekin tulla esim. kutsutuksi apinaksi sielläkin (ja sehän on vain heijastus varsinaisista yhteiskunnan eriarvoisuuksista). Ja tämäkin nyt on tällaista etuoikeutetun mutuilua kun olen itse sattunut syntymään toiseen väriin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Toivon ja uskon, ettei tämä näkemys kerro lainaamani kirjoittajan ole rasistijuntti, mutta 100% varmuudella tämä kommentti kertoo sen, ettei ko. kirjoittajalla ole alkeellisintakaan käsitystä siitä, kuinka iso ongelma rasismi on edelleen kansainvälisessä jalkapallossa.
Voin myöntää etten ihan hirveästi jalkapalloa seuraa tältä kantilta, joten tämä voi hyvinkin pitää paikkansa.

Noin yleisesti absurdia huomata, että erilaisia nimityksiä sataa lähinnä "sieltä puolen", vaikka pitäisi olla kovinkin suvaitsevaista ja ns. oikein äänestävää porukkaa.
 

redpecka

Jäsen
Torstailiigan jatkot:

Granada / Manchester United
Ajax / AS Roma

Dinamo Zagreb / Villarreal
Arsenal / Slavia Praha


Molemmat pytyt Manchesteriin?
Mitenhän granukit? Ekaa kertaa isojen poikien peleissä ja nyt vastassa hurja joukko yhdityneitä Manuja.

Ajaxista ja Romasta en oikein muuta tiedä kuin että siellä pelaa Hollannin pääkaupungin porukka Italian pääkaupungin jengiä vastaan a.k.a. Litti vs. Totti. Parempi jatkakoon.

Villarreal saa vastaansa tuon Zagrebin Gretzkyn eli kypärätempun viime pelissä tehneen Oršić
in #99.

Arsenaali toivottavasti polkee noi inhottavat prahalaiset jään rakoon, jos ne nyt edes saa enää pelata palloa ikinä.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Niin..? Siis jos olet itse valkoihoinen ja toinen on tummaihoinen, niin sen toisen ihonväri poikkeaa omastasi. Vai miten sinä sen toteaisit? Virheellisestikö, että olette molemmat samanvärisiä?

Mutta muutoin tämä keskustelu vaikeasta aiheesta oli pääsääntöisesti hyvää. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta asiallisuus olisi paikallaan, enkä tällä tarkoita nyt redpeckaa, vaan aivan muita kirjoittajia.
Vai olisiko vaikka niin, että kykenisit näkemään sen toisen ihmisenä, etkä apinana, oli hänen ihonvärinsä mikä tahansa. Pystyisit näkemään ihmiset tasavertaisina ja samanarvoisina, riippumatta ihonväristä tai mistään muustakaan ulkoisesta ominaisuudesta?

Ei pitäisi olla liikaa vaadittu yhdeltäkään ihmiseltä, kuin ei myöskään tämän ymmärtäminen, edes yksittäiseltä suomalaiselle keppitappelupalstalle kirjoittavalta nimimerkiltä. Toki älyllisesti ja henkisesti alikehittyneillä on tapana tehdä ihonväristä joku olennainnen asia, vaikka itse ihmisyyden kanssa tällä ulkoisella ominaisuudella ei satu olemaan mitään tekemistä.

Noin yleisesti absurdia huomata, että erilaisia nimityksiä sataa lähinnä "sieltä puolen", vaikka pitäisi olla kovinkin suvaitsevaista ja ns. oikein äänestävää porukkaa.

Mitään tekemistä inhimillisyyden kanssa ei edelleenkään ole myöskään millään äänestystottumuksilla. Toki oman persulaisuutesi olet tuonut nyt varsin selvästi esille.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Toki älyllisesti ja henkisesti alikehittyneillä on tapana tehdä ihonväristä joku olennainnen asia, vaikka itse ihmisyyden kanssa tällä ulkoisella ominaisuudella ei satu olemaan mitään tekemistä.

Voi se olla näinkin, mutta mielestäni on kyllä aika paksua todeta, että jos olet vähä-älyinen, olet myös rasisti. Ja huomaatko itse, millaista retoriikkasi täällä on? Sinä syyttelet ihmisiä, haukut matalapalkka-alojen työntekijöitä, haukut matalasti koulutettuja, haukut poliittisesti sinun kanssa erimielisiä... Käsittääkseni ihmisillä on ihmisarvo, vaikka olisi vähä-älyinen. Olen myös ollut siinä uskossa, että Persuillakin on ihmisarvo. Kerro toki, jos näin ei ole, vaikka toisaalta, et sinä siitä päätä nyt, etkä koskaan.

Täytyy muutenkin sanoa, että jos sinun kaltaiset pyrkivät poistamaan rasismin maailmasta tuollaisella retoriikalla, niin ei tule onnistumaan ikipäivänä. Se vaatii aivan toisenlaista lähestymistapaa. Uskallan myös väittää, ettet sinä oikeasti edes halua tuota, koska silloin sinä et pääsisi omassa kuplassasi pätemään erinomaisuudellasi. Eikä sinulla sitten enää olisi, ketä vihata. Eli voi olla, että rasisti et sanan varsinaisessa merkityksessä ole, mutta jos joku tässä keskustelussa on pätevöitynyt muita kohtaan suvaitsemattomana, niin se olet sinä.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Voi se olla näinkin, mutta mielestäni on kyllä aika paksua todeta, että jos olet vähä-älyinen, olet myös rasisti. Ja huomaatko itse, millaista retoriikkasi täällä on? Sinä syyttelet ihmisiä, haukut matalapalkka-alojen työntekijöitä, haukut matalasti koulutettuja, haukut poliittisesti sinun kanssa erimielisiä... Käsittääkseni ihmisillä on ihmisarvo, vaikka olisi vähä-älyinen. Olen myös ollut siinä uskossa, että Persuillakin on ihmisarvo. Kerro toki, jos näin ei ole, vaikka toisaalta, et sinä siitä päätä nyt, etkä koskaan.

Täytyy muutenkin sanoa, että jos sinun kaltaiset pyrkivät poistamaan rasismin maailmasta tuollaisella retoriikalla, niin ei tule onnistumaan ikipäivänä. Se vaatii aivan toisenlaista lähestymistapaa. Uskallan myös väittää, ettet sinä oikeasti edes halua tuota, koska silloin sinä et pääsisi omassa kuplassasi pätemään erinomaisuudellasi. Eikä sinulla sitten enää olisi, ketä vihata. Eli voi olla, että rasisti et sanan varsinaisessa merkityksessä ole, mutta jos joku tässä keskustelussa on pätevöitynyt muita kohtaan suvaitsemattomana, niin se olet sinä.
Pahoittelut väärinymmärryksestä, mikäli näin olet ymmärtänyt, eihän tuossa olisi logiikkaakaan. Sen sijaan kaikki rasistit ovat erittäin suurella todennäköisyydellä vähä-älyisiä. Huomaatko eron?

En sitten tiedä kuinka minun tulisi tulkita Facebook-kommentointia, joissa toiset suomalaiset haukkuvat Kudelan tavoin Kamaraa, vähättelevät tummaihoisen haukkumista apinaksi (mitä myös sinä teit), syyttävät tätä valehtelijaksi tai herkkänahkaiseksi. Näihin profiileihin pintapuolisesti tutustumalla havaitsin, kuinka moni kertoi työskentelevänsä yrityksessä "Työtön" tai "Työ ukko", koulutuksekseen useia mainitsi "Elämän koulu" tai "Kanta pää opisto". Moni esittelee FB:n kansikuvassaan jotain Talvisotaan liittyvää ja profiilinsa ovat koristelleet leijona-filtterein ja Suomen lipuin. Kummasti yhdistäviä tekijöitä näistä toisten ihmisarvoa polkevista vain löytyy. Jos se nyt on mielestäsi matalapalkka-alojen, matalasti koulutettujen tai vähä-älyisten haukkumista niin uhriudu rauhassa. Jokaisella on toki oma ihmisarvonsa, mutta itseltäni ei heru kyllä sitten pienintäkään sympatiaa heille, jotka kokevat olevansa oikeutettuja toisten, muun muassa ihonväriltään erilaisten ihmisarvoa polkemaan, vaikka itse eivät ilmiselvästikään ole millään tapaa täydellisiä.

Ja edelleenkään, poliittisilla näkemyksillä ei tulisi olla mitään tekemistä sen kanssa, kuinka suhtautuu ulkoisilta ominaisuuksiltaan erilaisiin ihmisiin. Kummasti vain tietyltä osastolta toistuvasti saa lukea rasistista sontaa. Kaiken lisäksi omat poliittiset näkemykseni ovat huomattavasti lähempänä oikeaa kuin vasenta laitaa mm.talouspolitiikn suhteen, mutta siitäkään huolimatta en jaksa sietää mitään öyhöttäjiä.

Enkä kyllä todellakaan voi itseäni kutsua miksikään suvaitsevaisuuden perikuvaksi. Tosin en kyllä ikinä voisi asettaa itseäni kenenkään toisen yläpuolelle ihonvärin vuoksi. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sen sijaan en suvaitse muun muassa rasismia ja aion laittaa näille reppanoille samalla mitalla takaisin, aiheuttaa se sitten uhriutumista rasisteissa itsessään tai on jonkun moraalioppien mukaisesti väärin. En myöskään suvaitse esimerkiksi koulukiusaamista ja olisin valmis hyväksymään ja katsomaan läpi sormien, mikäli joku kiusattu antaisi kiusaajalleen samalla mitalla takaisin, vaikka tämäkään ei vastaa yleistä moraalikäsitystä. Sinäkö sen sijaan rinnastat rasismin suvaitsemisen rasistien/koulukiusaajien jne suvaitsemiseen? Mikäli en suvaitse rasismia, minun kuitenkin tulisi suvaita rasisteja? Ja kyllä, varmasti olisi olemassa parempiakin keinoja rasismin kitkemiseen, se ei poista kuitenkaan omaa mielipidettäni siitä, että pidän näitä rasistisia öyhöttäjiä alhaisena sakkina.

Alkuperäiseen kysymykseeni jätit toki vastaamatta: Vai olisiko vaikka niin, että kykenisit näkemään sen toisen ihmisenä, etkä apinana, oli hänen ihonvärinsä mikä tahansa. Pystyisit näkemään ihmiset tasavertaisina ja samanarvoisina, riippumatta ihonväristä tai mistään muustakaan ulkoisesta ominaisuudesta?
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Pahoittelut väärinymmärryksestä, mikäli näin olet ymmärtänyt, eihän tuossa olisi logiikkaakaan. Sen sijaan kaikki rasistit ovat erittäin suurella todennäköisyydellä vähä-älyisiä. Huomaatko eron?

En osaa itse sanoa, millä todennäköisyydellä rasisti on myös vähä-älyinen, vaikka ymmärrän, mistä tähän analogiaan olet päätynyt. Tunnistan itsekin tuon asian, joskin se lienee yksi syy, miksen juuri enää Facebookissa jaksa aikaa viettää. Siellä on liikaa sisällötöntä paskaa. Ja nyt, kun kerroit hieman tarkemmin, ymmärrän sinuakin paremmin. Näin ollen keskustelu ei ole mennyt hukkaan. Silti en näe järkevänä hakea muutosta sillä tavoin, että valuu itse sille tasolle, jonka käytöstä pyrkii muuttamaan.

Alkuperäiseen kysymykseeni jätit toki vastaamatta: Vai olisiko vaikka niin, että kykenisit näkemään sen toisen ihmisenä, etkä apinana, oli hänen ihonvärinsä mikä tahansa. Pystyisit näkemään ihmiset tasavertaisina ja samanarvoisina, riippumatta ihonväristä tai mistään muustakaan ulkoisesta ominaisuudesta?

Nythän ei ollut kysymys minun näkemyksistä, eli tehdään se tässä selväksi, ettei tule väärinymmärryksiä. Minun mielestäni ihonvärillä ei saa olla merkitystä missään asiassa. Mutta kuvasin tätä mekaniikkaa, mitä mahdollisesti minua ennakkoluuloisemman ihmisen aivoissa tapahtuu. Viittaan tällä Kudelaan.

Ihannetilanne olisi noin, että kukaan ei nimittelisi ketään apinaksi, eikä muutenkaan tarttuisi ulkoisiin ominaisuuksiin. Toiveistani huolimatta en ole naiivi, ja tästä syystä en ihmettele, jos jatkossakin ihmiset haukkuvat toisia ulkoisten piirteiden (esim. lihavuuden perusteella). Valitettavasti. Silti uskon, että jatkossa näihinkin puututaan yhä tiukemmin. Ja onhan tässä jo jonkin verran edistytty, kun 80-luvulla sai heitellä tummaihoista banaaneilla, niin nyt tuo johtaisi välittömiin seurauksiin. Eli vähitellen maailma muuttuu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Daro

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Kaikkea oksennusta sitä välillä saakin lukea, mutta sinä ansaitsisit tällä suorituksellasi jonkun "Kuukauden paskin viesti" -palkinnon. Ensinnäkään, mitä tekemistä kunkin poliittisella suuntautumisella on tämän asian kanssa? Toisekseen, jos noin kovasti kiinnostaa, niin ainakin itse olen äänestänyt Kokoomusta siitä lähtien kun nuorena poikana äänioikeuden sain. En siitä huolimatta koe, että minulla olisi joku oikeus hyväksyä rasismi tai olla polkemassa muiden ihmisarvoa ulkoisten ominaisuuksiensa vuoksi.

Sen verran tosin, mitä sosiaalista mediaa erehdyin seuraamaan, kävi hyvin ilmi tätä tilannetta vähättelevien ja Kamaraa syyllistävien junttien puoluekanta. Tähän riitti noin viiden sekuntin tutkimus heidän profiileihinsa. Siinä mielessä jännä ilmiö, että nimenomaan persu-öyhöttäjät puolustavatkin tässä keississä tshekkiläistä jannua suomalaista vastaan. Syyttäen suomalaista herkkänahkaiseksi itkupilliksi ja kertomalla, ettei sanassa "apina" ole mitään rasistista. Hmm.

Mikäli samaa profilointia käyttäisin sinuun, voisin veikata siellä kirjoittelevan joku korvessa asuva matalasti koulutettu kaljupää, joka työskentelee matalapalkkaisella duunarialalla, mikäli on työelämään ylipäätään vaivautunut. Tällaiseen porukkaan saa niputettua noin 99% varmuudella jokaisen Facebookissa oksentavan hassuttelijan.

Lueppa tuo minun laittamani viesti ajatuksella kiitos. Ehkä se avautuu uudestaan? En tykkää, että asiayhteys leikataan pois ja aletaan syyttämään rasistiksi. Vittu valoja päälle kiitos. En ole todellakaan mikään rasisti. Pakko puolustautua sen verran, että ei mitään rasistin leimaan jonkun trollin puolesta aleta laittamaan vittu! Kiitos ja anteeksi saatana! Ihan sama kun alan syyttämään kaikkia kehä 3 sisällä asuvia vihreiksi. Suurin osa toki onkin, mutta ei onneksi kaikki sentään...

Ps. jos koulutus taustani kiinnostaa niin olen tyhmä insinööri joka vain käy töissä. Korvessa asun sen verran, että kehä 3 ulkopuolella onneksi.

Pss. Kiitos kuukauden paskin viestin tittelistä. Olen ottettu, näköjään sen aika helpolla saa.

Off topickina sen verran, että mielenkiintoista nähdä, kun Arsenal marssittaa kentälle Sakan, Parteyn, ja vaikka Pepen Slaviaa vastaan. Olen varma, että punaista korttia heilutellaan ainakin Xhakalle tuossa matsissa. Oikeastaan Xhaka on tehty tälläiseen kohtaamiseen, varma kortti ekalla 15 min. ja toinen sitten kun on 90 min. täynnä.

Siinä voi Slavian pojilla käydä kylmät välillä. Toivottavasti selviävät hengissä. Xhakan pulkkaa odotellessa tuossa ottelussa. Eihän tästä mitenkään poliittista kohtaamista tehdä taas...Olen sitä mieltä, että antaa Xhakan loistaa...Saatana! Lopettakaa saatana tuo paskan jauhaminen tässä ketjussa...ketään se ei kiinnosta muutakuin jotain vihertävää kansaa.

Hieman tuli kärjistettyä tilanteessa kun kaikki sohi päin vittua. Mutta mieti vielä kun alat syyttämään minua joksikin kaljupääksi? Tai alentamaan matalasti koulutetuksi sosiaalipummiksi. Voin syyttää sinua oikeasti myös vihertäväksi hesalaiseksi jota keskimäärin kaikki on tällä hetkellä jotka siellä edes asuu. Typerää kansaa etten sanoisi. Keskimäärin olen varmaan osunut arviosta? Vai osuinko?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Lueppa tuo minun laittamani viesti ajatuksella kiitos. Ehkä se avautuu uudestaan? En tykkää, että asiayhteys leikataan pois ja aletaan syyttämään rasistiksi. Vittu valoja päälle kiitos. En ole todellakaan mikään rasisti. Pakko puolustautua sen verran, että ei mitään rasistin leimaan jonkun trollin puolesta aleta laittamaan vittu! Kiitos ja anteeksi saatana! Ihan sama kun alan syyttämään kaikkia kehä 3 sisällä asuvia vihreiksi. Suurin osa toki onkin, mutta ei onneksi kaikki sentään...

Ps. jos koulutus taustani kiinnostaa niin olen tyhmä insinööri joka vain käy töissä. Korvessa asun sen verran, että kehä 3 ulkopuolella onneksi.

Pss. Kiitos kuukauden paskin viestin tittelistä. Olen ottettu, näköjään sen aika helpolla saa.



Hieman tuli kärjistettyä tilanteessa kun kaikki sohi päin vittua. Mutta mieti vielä kun alat syyttämään minua joksikin kaljupääksi? Tai alentamaan matalasti koulutetuksi sosiaalipummiksi. Voin syyttää sinua oikeasti myös vihertäväksi hesalaiseksi jota keskimäärin kaikki on tällä hetkellä jotka siellä edes asuu. Typerää kansaa etten sanoisi. Keskimäärin olen varmaan osunut arviosta? Vai osuinko?
Hyvää huomenta vain, vittu.

Kerroin selaamistani Facebook-kommenteista Kamaran tapauksen tiimoilta, joissa porukka omilla nimillään ja naamoillaan, hieman liikaa profiileissaan itsestään paljastallen kommentoi hyvin samaan tyyliin kuin: "Saatana! Lopettakaa saatana tuo paskan jauhaminen tässä ketjussa...ketään se ei kiinnosta muutakuin jotain vihertävää kansaa."

En ainakaan itse kuulu luonnehtimaasi vihertävään kansaan, mutta aihe kiinnostaa minua silti, enkä hyväksy rasismia missään muodossa. Edelleenkään en oikein tahdo ymmärtää, miksi sinun mielestäsi rasismi ei mielestäsi saisi kiinnostaa kuin about joka kymmenettä (Vihreiden kannatus) suomalaista. Kuten en myöskään sitä, minkä takia poliittisten näkemysten tulisi olla jokin oikeutus sille, onko oikeutettu puolustamaan toisten ihmisten ihmisarvoa vai ei. Rasismin vastustajia tulisi löytyä ihan jokaisesta puolueesta, vasemmalta oikealle.

Jos sinua noin paljon kiinnostaa, olen kahteen kertaan tässä ketjussa varsin suoraan sanonut äänestäneeni jokaisissa vaaleissa Kokoomusta siitä lähtien, joissa olen äänioikeuden omannut. Tosin kuten sanoin, tällä ei tulisi olla pienintäkään merkitystä sen kanssa, mitä mieltä on rasismista, eikä minun mielestäni pitäisi rajata sitä, onko minulla oikeus olla tätä mieltä vai olenko tällöin Vihreä, vaikka en juuri mistään samoilla linjoilla Vihreiden kanssa olekaan. Asumispaikkani on muuten Espoo, tänne muutin Tampereelta vuodenvaihteessa, mitä lie sitten tämän tulisikaan kertoa poliittisista näkemyksistäni?

Helsingissä noin joka viides taitaa olla Vihreiden äänestäjä. Helsingissä myös asuu ihan loogisestikin ajateltuna (mm. asukasluvultaan Suomen suurin kaupunki) Suomen älykkäimmät ihmiset. Joten ei tuo öyhöttämisesi oikein nyt nappiin osunut. Kannattaisi myös googlata sana "keskimäärin".

Lisäksi suosittelen kaikkia kuuntelemaan tuosta uusimmasta jaksosta aikamerkistä 1.20 alkaneen Matti Härkösen puheenvuoron:
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eikö tämän lätinän voisi jo siirtää yleiselle puolelle, kun ei tällä keskustelulla ole enää mitään tekemistä ketjun otsikon kanssa. Tai sitten tänne Muu Urheilu -osioon pitäisi avata kokonaan uusi ketju, joka käsittelee urheilussa tapahtuvaa rasismia, syrjintää jne.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Tai sitten tänne Muu Urheilu -osioon pitäisi avata kokonaan uusi ketju, joka käsittelee urheilussa tapahtuvaa rasismia, syrjintää jne.
Tämä ei ole muuten yhtään huono idea! Olisiko @Moderaattorit jaksaneet avata tällaisen keskustelun tänne, vaikka näiden Glen Kamaran viestien pohjalta?


Jos puhutaan nyt aiheesta niin laitetaan omat veikkaukset Mestarien liigasta. Viime kierrokselta taisi mennä 6/8 oikein joten parantamisen varaa jäi. Lihavoitu jatkoon.

Manchester City - Dortmund

Real Madrid - Liverpool

Porto - Chelsea

Bayern Munchen - PSG
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä ei ole muuten yhtään huono idea! Olisiko @Moderaattorit jaksaneet avata tällaisen keskustelun tänne, vaikka näiden Glen Kamaran viestien pohjalta?


Jos puhutaan nyt aiheesta niin laitetaan omat veikkaukset Mestarien liigasta. Viime kierrokselta taisi mennä 6/8 oikein joten parantamisen varaa jäi. Lihavoitu jatkoon.

Manchester City - Dortmund

Real Madrid - Liverpool

Porto - Chelsea

Bayern Munchen - PSG
Aika hyvin, 3/4 tulee menemään oikein. Näkee, että futista paitsi seurataan, niin myös ymmärretään.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Hyvää huomenta vain, vittu.

Kerroin selaamistani Facebook-kommenteista Kamaran tapauksen tiimoilta, joissa porukka omilla nimillään ja naamoillaan, hieman liikaa profiileissaan itsestään paljastallen kommentoi hyvin samaan tyyliin kuin: "Saatana! Lopettakaa saatana tuo paskan jauhaminen tässä ketjussa...ketään se ei kiinnosta muutakuin jotain vihertävää kansaa."

En ainakaan itse kuulu luonnehtimaasi vihertävään kansaan, mutta aihe kiinnostaa minua silti, enkä hyväksy rasismia missään muodossa. Edelleenkään en oikein tahdo ymmärtää, miksi sinun mielestäsi rasismi ei mielestäsi saisi kiinnostaa kuin about joka kymmenettä (Vihreiden kannatus) suomalaista. Kuten en myöskään sitä, minkä takia poliittisten näkemysten tulisi olla jokin oikeutus sille, onko oikeutettu puolustamaan toisten ihmisten ihmisarvoa vai ei. Rasismin vastustajia tulisi löytyä ihan jokaisesta puolueesta, vasemmalta oikealle.

Jos sinua noin paljon kiinnostaa, olen kahteen kertaan tässä ketjussa varsin suoraan sanonut äänestäneeni jokaisissa vaaleissa Kokoomusta siitä lähtien, joissa olen äänioikeuden omannut. Tosin kuten sanoin, tällä ei tulisi olla pienintäkään merkitystä sen kanssa, mitä mieltä on rasismista, eikä minun mielestäni pitäisi rajata sitä, onko minulla oikeus olla tätä mieltä vai olenko tällöin Vihreä, vaikka en juuri mistään samoilla linjoilla Vihreiden kanssa olekaan. Asumispaikkani on muuten Espoo, tänne muutin Tampereelta vuodenvaihteessa, mitä lie sitten tämän tulisikaan kertoa poliittisista näkemyksistäni?

Helsingissä noin joka viides taitaa olla Vihreiden äänestäjä. Helsingissä myös asuu ihan loogisestikin ajateltuna (mm. asukasluvultaan Suomen suurin kaupunki) Suomen älykkäimmät ihmiset. Joten ei tuo öyhöttämisesi oikein nyt nappiin osunut. Kannattaisi myös googlata sana "keskimäärin".

Lisäksi suosittelen kaikkia kuuntelemaan tuosta uusimmasta jaksosta aikamerkistä 1.20 alkaneen Matti Härkösen puheenvuoron:
Eli haluat vetää tämän keskustelun taas sivuraiteille, kun tartut lillukan varsiin? Hemmetti vieköön, tunnen jopa itseni ihan koulutetuksi henkilöksi vaikka asun kehä3 ulkopuolella. Vihertävä Helsinki on vain osa ongelmaa, mutta huomaatko? En syytä edelleenkään sinua hesalaiseksi tai vihreäksi, kokoomuslaiseksi tai demariksi...Edelleen politiikka on tuosta omasta viestistäni ulkona aika isosti.

Yv:llä mielummin nämä keskustelut kiitos.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Lewandowski neljä viikkoa sivussa, joten missaa myös seuraavat pudotuspeliottelut.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Niin kauan kuin tälle ei ole sitä omaa ketjua, niin jatkoa: Video kivuliaasta iskusta leviää – kostiko supertähti Gareth Bale Suomen Glen Kamaran kohtelun?

Puolustelematta muuten, niin jos nyt jollekin niin tuolle jätkälle sitten. Oli syy mikä vain, Balen temppu kieltämättä näytti tarkoitukselliselta.
Jotenkin en kyllä hyväksy moista kostamista missään muodossa. Etenkin fyysistä vahingoittamista ja vieläpä tutkinnan ollessa kesken.
Bale ei kai saanut edes keltaista tuosta?
Entä jos UEFA toteaa rasistisian syyttömäksi?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jotenkin en kyllä hyväksy moista kostamista missään muodossa. Etenkin fyysistä vahingoittamista ja vieläpä tutkinnan ollessa kesken.
Bale ei kai saanut edes keltaista tuosta?
Entä jos UEFA toteaa rasistisian syyttömäksi?
Balella on aika helppo työ sanoa, ettei hänen varomaton käden heilautuksensa ollut millään lailla tekemisissä sen kanssa, että joku keskitason runkkari solvasi Skotlannissa suomalaisfutaria.

Mutta ylipäätään tämä "ei voida todistaa" -eetos on ihan perseestä. Jos haluaa uskotella itselleen, että Kudela sanoi "you fucking guy" suunsa peitellen ja että Kamara kimmastui siitä noin kovasti, niin fine, pumpuli on varmaan kiva asuinympäristö. Mutta ei tuollaista kannata muille höpötellä.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
No siis siinähän on kaksi eri asiaa. Jos Kudela on 99,9 % varmuudella syyllinen, hänelle ei voida antaa tuomiota, koska asiasta jää tuo 0,1 % epävarmuus. Mutta se ei muuta sitä, että hän on kuitenkin 99,9 % varmuudella syyllinen olemassaolevilla tiedoilla, ja me voimme suhtautua häneen sen mukaan ellei tule muita todisteita.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ondrej "Fucking Guy" Kudela ei pysty osallistumaan seuraavaan Eurooppa-liigan peliin Arsua vastaan, koska sai Tottenhamia vastaan nenilleen.

Kirjaimellisesti. Nenä nimittäin murtui Balen käsittelyssä.

Aivan kauhea juttu. Voimia Kudelalle ja etenkin kaikille niille, jotka kärsivät kun rasistipaskan karmalle nauretaan, vaikkei 100% varmaa todistusta rasistisesta pahoinpitelystä ole saatavilla. Hahahaha!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös