UEFA Champions League 2008-09

  • 54 084
  • 411

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Ei sitä osaa näköjään veikata. Chelski yllätti ja vei Poolia. Nooh unelmafinaalin toisinto Arsenal-Barca tulossa taas.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kerrohan nyt Speedye, kun olet niiskutellut koko illan, että miksi FC Barcelona olisi minun veriviholliseni? En minä ole mikään madridilainen, jolle on elämän ja kuoleman kysymys, että voittaako Real Madrid Barcan vai toisinpäin. Tai no Iker Casillas ja Raúl kertoivat olevansa koko sydämestään Barcan ja Villarrealin puolella tämän kauden Mestarien liigassa oman joukkueen pudottua, joten ei tuo nyt niin vakavaa ole, vaikka vihulaista kannattaisikin.

Kannatan Real Madridin lisäksi Espanjan maajoukkuetta jalkapallon saralla ja Barcan riveissä pelaa aika monta maajoukkuepelaajaa, lisäksi espanjalaisen futiksen ystävänä lienee loogisinta antaa sympatiat espanjalaisseuroille. Villarrealista ei ollut jatkoon, joten noista neljästä jäljellä olevasta voi sympatisoida vain yhtä ainoaa joukkuetta.

Puhuu mieshuorasta ja löysi itse ManU:n viime kaudella. Juuh.
 

Cube

Jäsen
Tosiaan neljän parhaan joukossa kolme englantilaista. Taas, kolmatta vuotta putkeen. Kahtena viimeisimpänä kautena on se neljäskin joutunut toisen Valioliiga-joukkueen tiputtamaksi. Ai mitä ylivoimaa?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
En ihmettelisi vaikka Chelsea tiputtaisi Barcan. Toki se ei onnistu, jos pelaavat kuten eilen Liverpoolia vastaan, mutta tuskin pelaavat. Hiddink kyllä varmasti pystyy luomaan hyvän taktiikan, mutta kyllähän se on niin, että jos Barca pelaa parastaan, niin ei silloin Chelsealla ole mahdollisuuksia. Mutta jos Barca ei ole parhaimmillaan, vaan pelaa vain "ihan hyvin", niin Chelsea parhaimmalla pelillään voi voittaa.

Valioliiga jyrää vahvasti ja näyttää että taas ensi kaudella pelaavat ne neljä samaa seuraa CL:ää. Toki karsinnat sitten vähän eri asia, kun vaihtuu tuo systeemi, mutta eiköhän jatkoon mene se neljäskin seura. Eikä tuo tosiaan helposti vaihdu, kun rikkaimmassa liigassa samat seurat ovat saaneet niin vahvat asemat, ettei tunnu muista seuroista olevan niitä haastamaankaan. Tämä syönyt omaa mielenkiintoa kyllä Valioliigaa kohtaan aika rankasti, valitettavaa sinänsä, kun viihdyttävää peliä tarjolla usein sielläkin.

Harmi sinällään, kun itse tosiaan tykkään katsella vähän enemmänkin kuin aina samoja pelaajia ja seuroja. Esim. UEFA Cupissa ollut mukava katsella vähän pienempien maiden seurojen peliä(näistä tosin nyt enää jatkossa kuin ne kaksi suurta pienen maan seuraa, joita nähnyt muutenkin aika paljon). Ensi kaudella sitten saadaan vähän pienempiä seuroja ehkäpä mukaan, mutta tuskinpa se vaikuttaa kuitenkaan loppuvaiheisiin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Suomen hienoin saavutus missään koskaan? Jääkiekon olympiahopean veroinen, meidän Valioliiga sai taas kolme jengiä neljän parhaan joukkoon!!11!

Katsotaan sitä ylivoimaa sitten, kun Mestarien liigan voittoja menee kolme putkeen samaan maahan, siihen asti ei voida puhua ylivoimasta, jos ei kyetä skabaa voittamaan, saadaan vain välieriin joukkueita. Käsittääkseni lädiseurat ovat voittaneet kuitenkin vain kerran näiden kolmen aikana tuon kyseisen kilvan. Nyt voi tietysti tulla toinen voitto, mutta siihen on vielä matkaa.

Ketään muuta kuin optimistisimpia englantilaisrakastajia ei jaksa kiinnostaa, ketkä esimerkiksi toissa kaudella olivat kolme muuta välieräjoukkuetta, AC Milan voitti koko paskan, se on olennainen tieto, eikö totta?

Jos suomalainen häviää olympiafinaalin, pää ei kestä. Jos Valioliigaseura häviää Mestarien liigan finaalin, on Englanti moraalinen voittaja. Futisforumeilla tällaiset idiotismit, niin kauan, että mestari oikeasti ratkeaa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Suomen hienoin saavutus missään koskaan? Jääkiekon olympiahopean veroinen, meidän Valioliiga sai taas kolme jengiä neljän parhaan joukkoon!!11!

No ei tuo sinunkaan niiskutuksesi kovin kaunista ole. Tuo sinun tietämyksesi siitä milloin "löysin" ManU:n on kyllä huvittavaa. Olen tainnut muutamassa ketjussa mainita milloin aloin ManU:a fanittamaan mutta jos et sitä muista tai et osaa lukea on se oma häpeäsi. Ja kyllä, on melkoisen outoa että Real Madridin kannattaja kannattaa Barcelonaa. Sitä voidaan kutsua vähintäänkin mieshuoraukseksi.

Mitenkäs päin nuo otteluparien matsit menevät? Pelaavatko Barca ja ManU ensin kotonaan?
 

TML

Jäsen
Jos suomalainen häviää olympiafinaalin, pää ei kestä. Jos Valioliigaseura häviää Mestarien liigan finaalin, on Englanti moraalinen voittaja. Futisforumeilla tällaiset idiotismit, niin kauan, että mestari oikeasti ratkeaa.

Ei kyllä se on jatkoajassakin nykyään tätä päivää. Lue vaikka Kärpät-JYP finaaliketjua.
Nykyään jaetaan moraalipalkintoja siellä sun täällä.

Niin itse tähän valio vs. muut -väittelyyn itselläni ei toistaiseksi ole sanottavaa. Barcahan se kovin on kuitenkin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ja kyllä, on melkoisen outoa että Real Madridin kannattaja kannattaa Barcelonaa. Sitä voidaan kutsua vähintäänkin mieshuoraukseksi.

Ahaa, no olen minä sitten mieshuora. Minä luulin, että se on mies, joka myy itseään. Minulta tuskin kukaan edes ostaisi mitään, mutta mikäli mieshuora määritellään noin, niin kyllä, olen mieshuora. Mieshuoraan siis Turun Palloseuraa, Real Madridia ja Espanjan maajoukkuetta.

Eikö tuo Real Madridin kannattaminen Suomesta käsin ole enemmänkin sitä mieshuorausta? Aivan, kuten omalla kohdallasi lienee kyse ainakin ManU:n kohdalla. AO, CR7 ja Michael Schumacherin kohdalla kyse on jostain aivan muusta, enkä lähde sitä nyt tässä spekuloimaan.

Go Sievin Sisu go!

Niin itse tähän valio vs. muut -väittelyyn itselläni ei toistaiseksi ole sanottavaa.

Etenkin, kun absoluuttista totuutta ei ole olemassakaan. Vai onko Speedyen mielestä Valioliiga yhtä kuin neljä suurta? Jos Valencia voittaisi Manchester Cityn, niin olisiko La Liga kovempi kuin Valioliiga? Entäs, jos Espanyol voittaisi Valioliigan jumbon? Silloinhan Espanjan paskin olisi parempi kuin Englannin paskin. Ei tämä ole niin helppoa hei.
 

Jeffrey

Jäsen
Etenkin, kun absoluuttista totuutta ei ole olemassakaan. Vai onko Speedyen mielestä Valioliiga yhtä kuin neljä suurta? Jos Valencia voittaisi Manchester Cityn, niin olisiko La Liga kovempi kuin Valioliiga? Entäs, jos Espanyol voittaisi Valioliigan jumbon? Silloinhan Espanjan paskin olisi parempi kuin Englannin paskin. Ei tämä ole niin helppoa hei.

No kyllähän sen nyt kaikki näkee ihan vaan katsomalla, että onhan Valio tällähetkellä se maailmankovin sarja. Maailmasta muina joukkueina löytyy ainoastaa Barcelona joka voisi päästä, edes lähelle Big Fouria jos pelaisivat koko kauden samassa sarjassa.

Kyllä ihan naurattaa ajatus Messistä itkemässä jossain tammikuisessa pelissä kun vastaan tulee joku Blackburn.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jos suomalainen häviää olympiafinaalin, pää ei kestä. Jos Valioliigaseura häviää Mestarien liigan finaalin, on Englanti moraalinen voittaja. Futisforumeilla tällaiset idiotismit, niin kauan, että mestari oikeasti ratkeaa.

Kyllähän Englanti aivan oikeasti on lopputuloksista riippumatta se moraalinen voittaja. Voitti mm. moraalisesti viime EM-turnauksenkin. (Taas muuten piti muistutella itselleen, mikä maa sen reaaliturnauksen lopulta "voitti" - jotenkin itsepintaisesti ajattelen aina, että Venäjä, mutta Portugalihan se tosiaan oli. Tms.)
 
Katsotaan sitä ylivoimaa sitten, kun Mestarien liigan voittoja menee kolme putkeen samaan maahan, siihen asti ei voida puhua ylivoimasta, jos ei kyetä skabaa voittamaan, saadaan vain välieriin joukkueita. Käsittääkseni lädiseurat ovat voittaneet kuitenkin vain kerran näiden kolmen aikana tuon kyseisen kilvan. Nyt voi tietysti tulla toinen voitto, mutta siihen on vielä matkaa.

Minusta voidaan puhua ylivoimasta jos viimeisten kolmen kauden aikana välierissä on esiintynyt 9 kertaa seurajoukkue yhdestä ja samasta maasta/sarjasta, kaikkiaan 12 mahdollisesta. Sinusta vain voitot lasketaan. Eipä siinä mitään, tuollainen laskutapa varmasti sopii toisille. Minusta se ei kuitenkaan ole oikeanlainen tapa kuvaamaan todellisia voimasuhteita esimerkiksi eri liigojen parhaiden joukkueiden keskinäisissä voimasuhteissa.

Jos suomalainen häviää olympiafinaalin, pää ei kestä. Jos Valioliigaseura häviää Mestarien liigan finaalin, on Englanti moraalinen voittaja. Futisforumeilla tällaiset idiotismit, niin kauan, että mestari oikeasti ratkeaa.

Viime kauden UCL:ssä Englanti oli siis sekä voittaja että moraalinen voittaja? Eli kannu jaettiin vähän kuin JYPin molareille...

Suomalaisten pään kestävyyttä en jaksa lähteä tässä ketjussa pohtimaan. Otetaan ne sitten vaikka sen hävityn lätkän MM-finaalin jälkeen taas.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Minusta voidaan puhua ylivoimasta jos viimeisten kolmen kauden aikana välierissä on esiintynyt 9 kertaa seurajoukkue yhdestä ja samasta maasta/sarjasta, kaikkiaan 12 mahdollisesta.

Kyllä juurikin meno on ollut vakuuttavaa viimeisen kolmen kauden aikana. Laskujeni mukaan viimeisen kolmen kauden aikana on pelattu 21 kertaa pudotuspelisarja jonkun Valioliigajoukkueen ja muun maalaisen välillä. Näistä sarjoista Valioliiga on voittanut 19, aika kova voittoprosentti. Sen lisäksi on tullut yksittäisestä finaalista yksi häviö.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Semmoinen peli, Chelsea tuli täysin vain pakittelemaan Camp Noulle ja tällä kertaa, lähinnä Barcan kohtuullisen luokattomien hyökkäyspäässä tapahtuneiden ratkaisujen takia, sai haluamansa 0-0 tasurin. Ihmeen hidas ja ihan liikaa nypertelvä Barca nähtiin tänään. En kyllä täysin tajua, miksi Chelsea lähti edes pelaamaan noin, tiukasti omalle alueelle vetäytyen. Barcalle harmaita hiuksia tällä kaudella on lähinnä tuottaneet jengit, jotka uskaltavat ottaa rohkeasti keskikentältä saakka äijät kiinni, aggressiivisesti iholle vaan. Nyt keskikentän keskusta, varsinkin Lampard, oli oikeastaan täysin hyödytön.

Mielenkiintoinen peli tulee kyllä Stamford Bridgellä. Toista kertaa tuskin Barca antaa samaa vertaa siimaa, vaan tekee ne maalit. Tosin kotikentällä nähtäneen huomattavasti rohkeampi Chelsea ja Barcan keskuspuolustus on melkoinen kysymysmerkki Puyolin pelikiellon sekä Rafa Marquezin (mahdollisen) poissaolon johdosta. Tosin Marquez oli tänään muutenkin kohtuullisen hazardi. Ennen peliä meinasin tokaista kaverille, että jos johonkin Barca tänään kaatuu, niin maalinsuulle. Onneksi olin väärässä, melkoisen huikea seivi Valdesilta. Varsinkin se ripariin venytys.

PS. Banaa on kyllä mukava kuunnella studiossa.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
"It's never easy when your opponents are not willing to play football."

Tähän Guardiolan lausahdukseen tuon eilisen puuduttavan ajanpeluun voisi typistää. Eipä silti, Chelsea toteutti Hiddinkin taktiikkaa kyllä loistavasti ja sai erittäin epäurheilijamaisella ajanpeluulla, joutsenkuolemilla ja kovilla taklauksilla Barcelonan pelin juuri toivomallaan tavalla ensin hermostumaan ja siten sekaisin.

Guardiolahan valitti lisäksi tuomarin antaneen saman määrän kortteja molemmille joukkuille, vaikka Chelsea rikkoi tuplasti enemmän. Totta, tätä ihmettelin itsekin. Jonkin verran vastaavanlaista ihmetystä herättänyt tilanne oli Chelsea-Liverpool -ottelussa Stamfordilla. Pallonhallintahan oli Liverpoolille melko reilusti koko ottelun ajan mutta silti Liverpool oli rikkonut matsin aikana lähes kolme kertaa niin paljon kuin Chelsea. Ainakaan minulle tämä logiikka ei silloin auennut, mutta eilistä katsellessani luulen jonkin verran valaistuneeni. Chelsean pelaajat ovat nimittäin äärettömän taitavia filmaamaan, näyttämään viatonta ja kärsivää naamaa ja urputtamaan joukolla tuomarille joka vihellyksestä. Tämän tulos näkyy sitten ottelun edetessä, kun tuomari ei tämän alituisen paineen alla enää vihellä Chelsean rikkeistä vapareita ja toisaalta menee jokaiseen Drogban kuolemaan. Tämä sama kaava toistui siis sekä Chelsea-Liverpool että Barcelona-Chelsea -otteluissa, joissa erotuomari aloitti jämäkästi mutta hyytyi lopussa täydeksi lapaseksi. Taktiikkahan se on toki tämäkin - ja valitettavasti toimii.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
"It's never easy when your opponents are not willing to play football."

Itse ihmettelin eniten sitä, että tuomari ei uskaltanut ottaa ns. tahallisia virheitä pois. Siis niistä korttia heilumaan, kun vietiin selvääkin selvempi maalipaikka takaapäin. Näistä olisi voinut antaa Ballackille punaisen(toisen keltaisen siis) ja Bosingwalle heilutellut ainakin korttia. Ja tosiaankin tuon ajanpeluun saisi ihan kovalla kädellä kitkeä pois. Eilenkin olisi ensin varoittanut siitä ja sen jälkeen alkanut heiluttelemaan korttia. Kyllä siinä pian loppuisi se vapareiden eteen jääminen, jne. kun tuomari näyttäisi, että hänen otteluissaan ei pelata aikaa.

Tämä siis ei kyllä kohdistu vain tähän peliin ja vain tähän tuomariin, vaan yleisesti tuomareihin. Olen nähnyt toki poikkeuksiakin ja on todella piristävää nähdä niitä tuomareita, jotka uskaltavat esim. antaa kortin kun jäädään tarkoituksella nostelemaan sukkia vaparin eteen, juostaan liian aikaisin vaparia vastaan, jnejne. Silloin se lähtee kerrasta pois ja tämän jälkeen vaparit saa antaa kunnon etäisyyksillä(ja jos ei, niin sitten otetaan uudestaan) ja peli soljuu paljon paremmin.

Btw. sanoikos Guardiola tuon englanniksi? Ihan mielenkiinnosta mietin osaako enkkua.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Itse ihmettelin eniten sitä, että tuomari ei uskaltanut ottaa ns. tahallisia virheitä pois. Siis niistä korttia heilumaan, kun vietiin selvääkin selvempi maalipaikka takaapäin. Näistä olisi voinut antaa Ballackille punaisen(toisen keltaisen siis) ja Bosingwalle heilutellut ainakin korttia. Ja tosiaankin tuon ajanpeluun saisi ihan kovalla kädellä kitkeä pois. Eilenkin olisi ensin varoittanut siitä ja sen jälkeen alkanut heiluttelemaan korttia. Kyllä siinä pian loppuisi se vapareiden eteen jääminen, jne. kun tuomari näyttäisi, että hänen otteluissaan ei pelata aikaa.

Tämä siis ei kyllä kohdistu vain tähän peliin ja vain tähän tuomariin, vaan yleisesti tuomareihin. Olen nähnyt toki poikkeuksiakin ja on todella piristävää nähdä niitä tuomareita, jotka uskaltavat esim. antaa kortin kun jäädään tarkoituksella nostelemaan sukkia vaparin eteen, juostaan liian aikaisin vaparia vastaan, jnejne. Silloin se lähtee kerrasta pois ja tämän jälkeen vaparit saa antaa kunnon etäisyyksillä(ja jos ei, niin sitten otetaan uudestaan) ja peli soljuu paljon paremmin.

Btw. sanoikos Guardiola tuon englanniksi? Ihan mielenkiinnosta mietin osaako enkkua.

Kyllähän Puyolillekkin olisi kuulunut toinen keltainen tuosta takaapäin tehdystä taklauksesta. Itse ihmettelin suuresti kun ei kortti noussut. Ballack nyt oli kujalla koko ottelun ajan ja olisi hyvinkin voinut lentää pihalle. Eniten itseäni kuitenkin vitutti tuo Didier Drogban kaatuilu ja filmailu. Ajanpeluutahan mies tuolla yritti mutta loppupeleissä kun lisäaikaa pelattiin se 6 minuuttia ei tuo Drogban idioottimainen toiminta hyödyttänyt yhtään.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllähän Puyolillekkin olisi kuulunut toinen keltainen tuosta takaapäin tehdystä taklauksesta. Itse ihmettelin suuresti kun ei kortti noussut. Ballack nyt oli kujalla koko ottelun ajan ja olisi hyvinkin voinut lentää pihalle. Eniten itseäni kuitenkin vitutti tuo Didier Drogban kaatuilu ja filmailu. Ajanpeluutahan mies tuolla yritti mutta loppupeleissä kun lisäaikaa pelattiin se 6 minuuttia ei tuo Drogban idioottimainen toiminta hyödyttänyt yhtään.

Kyllävain. Tuomari oli selvästi lähtenyt sosiaaliseen tuomarointiin. Eli muutama pakollinen kortti, mutta muuten tuntui vetämän kovin varman päälle. Mahtoiko johtua siitä, että ehti tehdä omiin silmiin hyvin miellyttävän teon jo. Eli antoi Yaya Tourelle kortin, kun Yaya teki sitä helvetin ärsyttävää "kortinheiluttelua" tuomarin edessä. Tuon kyllä voisi tosiaan kanssa karsia. Ehkä tuomari ei sitten uskaltanut enempää antaa riskialttiita kortteja.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Itse ihmettelin eniten sitä, että tuomari ei uskaltanut ottaa ns. tahallisia virheitä pois. Siis niistä korttia heilumaan, kun vietiin selvääkin selvempi maalipaikka takaapäin. Näistä olisi voinut antaa Ballackille punaisen(toisen keltaisen siis) ja Bosingwalle heilutellut ainakin korttia. Ja tosiaankin tuon ajanpeluun saisi ihan kovalla kädellä kitkeä pois. Eilenkin olisi ensin varoittanut siitä ja sen jälkeen alkanut heiluttelemaan korttia. Kyllä siinä pian loppuisi se vapareiden eteen jääminen, jne. kun tuomari näyttäisi, että hänen otteluissaan ei pelata aikaa.

Tämä siis ei kyllä kohdistu vain tähän peliin ja vain tähän tuomariin, vaan yleisesti tuomareihin. Olen nähnyt toki poikkeuksiakin ja on todella piristävää nähdä niitä tuomareita, jotka uskaltavat esim. antaa kortin kun jäädään tarkoituksella nostelemaan sukkia vaparin eteen, juostaan liian aikaisin vaparia vastaan, jnejne. Silloin se lähtee kerrasta pois ja tämän jälkeen vaparit saa antaa kunnon etäisyyksillä(ja jos ei, niin sitten otetaan uudestaan) ja peli soljuu paljon paremmin.

Btw. sanoikos Guardiola tuon englanniksi? Ihan mielenkiinnosta mietin osaako enkkua.
Soccernetistä otin tuon lainauksen, joten eiköhän se sinne ole Espanjan kielestä käännetty.

Muuten samat valituksen aiheet on minullakin. Ja ehkäpä vitutusta lisää se, että Chelsea on juuri tässä toiminnassa aivan ensiluokkaisen pätevä ja osaa ottaa tästä tuomarien lepsuudesta kaiken hyödyn irti.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Lisättäköön että itse tykkään pelin taktisesta puolesta, niin kauan kun se sisältyy itse peliin ja taktiikkaan. Ei siis enää silloin kun se menee pelin viivyttelyyn ja muuhun vastaavaan. Puolustaa pitää saadakkin, ihan niin paljon kuin tahtoo ja sääntöjen putteissa niin kuin tahtoo. Mutta kun lähdetään pelaamaan sääntöjä venytellen tähän tyyliin kun esim. eilen, niin silloin kyllä itse ainakin nousee niskakarvat pystyyn. Jalkapallo on liian hieno peli, että sitä pitäisi saastuttaa tuollaisella toiminnalla(sama koskee repimistä, filmaamista ja muutamia muita todella ikäviä lieveilmiöitä).
 

Cube

Jäsen
Muuten samat valituksen aiheet on minullakin. Ja ehkäpä vitutusta lisää se, että Chelsea on juuri tässä toiminnassa aivan ensiluokkaisen pätevä ja osaa ottaa tästä tuomarien lepsuudesta kaiken hyödyn irti.
Sun joukkue voitti pari vuotta sitten Mestareiden liigan filmaamalla. Pidetään tämä mielessä.
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Chelsea oli kyllä aika lapanen tuossa ottelussa. Eivät saaneet itse rakennettua ainoatakaan maalipaikkaa vaan se ainokainenkin tuli barsan hölmöilystä. Sama tahti jatkunee kotiottelussakin, sillä sen verran kovalta tuo Hiddinkin Messin pelko vaikuttaa. Tuo toki sopii barsalle, sillä moisella pallonhallinnalla suht sama onko sieltä peräpäästä pari peluria poissa vai ei.

Tuomari oli tosiaan luokaton, mutta rankkia en silti barsalle olisi viheltänyt(täällähän sitä ei ole vaadittu mutta muualla kyllä). Mutta Drogballe olisi tosiaan saanut antaa vaikka punaisen noista makoiluista.

Kuulinko muuten oikein, että selostaja sanoi 0-0:n olevan hyvä juttu Chelsealle vierasmaalisäännön takia?!?
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Chelsea oli kyllä aika lapanen tuossa ottelussa. Eivät saaneet itse rakennettua ainoatakaan maalipaikkaa vaan se ainokainenkin tuli barsan hölmöilystä.

No oli siinä Ballackilla aika hyvä puskupaikka vapaapotkusta ja muutama muukin hyökkäys josta hieman huollellisemmalla pelaamisella olisi maali tai ainakin maalipaikka voinut tulla.

Toisaalta maalipaikat aika usein tulevat jostain puolustavan joukkueeen "hölmöilystä", esimerkiksi Chelseallakin oli sijoittautumisvirheitä mistä Kuusela puoliajalla ainakin puhui. Eli ei Barcallakaan välttämättä olisi paikkoja yhtä montaa ollut ilman Chelsean "hölmöilyjä".
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Mielestäni Frank Lampard oli eilen ehkä Lionel Messiäkin suurempi pettymys.. Mies menetteli järkyttävän määrän palloja keskikentällä sekä aiheutti pari vaarallista vaparia tyhmillä taklauksillaan. Alussa mietin että onko mies edes kentällä, sen verran näkymätöntä toimintaa mieheltä. Jäi täysin Xavi - Yaya kaksikon puristuksiin. Tosin uskon, että Chelsean kotiottelussa Lamps on taas oma itsensä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös