Suomen hienoin saavutus missään koskaan? Jääkiekon olympiahopean veroinen, meidän Valioliiga sai taas kolme jengiä neljän parhaan joukkoon!!11!
Jos suomalainen häviää olympiafinaalin, pää ei kestä. Jos Valioliigaseura häviää Mestarien liigan finaalin, on Englanti moraalinen voittaja. Futisforumeilla tällaiset idiotismit, niin kauan, että mestari oikeasti ratkeaa.
Ja kyllä, on melkoisen outoa että Real Madridin kannattaja kannattaa Barcelonaa. Sitä voidaan kutsua vähintäänkin mieshuoraukseksi.
Niin itse tähän valio vs. muut -väittelyyn itselläni ei toistaiseksi ole sanottavaa.
Etenkin, kun absoluuttista totuutta ei ole olemassakaan. Vai onko Speedyen mielestä Valioliiga yhtä kuin neljä suurta? Jos Valencia voittaisi Manchester Cityn, niin olisiko La Liga kovempi kuin Valioliiga? Entäs, jos Espanyol voittaisi Valioliigan jumbon? Silloinhan Espanjan paskin olisi parempi kuin Englannin paskin. Ei tämä ole niin helppoa hei.
Jos suomalainen häviää olympiafinaalin, pää ei kestä. Jos Valioliigaseura häviää Mestarien liigan finaalin, on Englanti moraalinen voittaja. Futisforumeilla tällaiset idiotismit, niin kauan, että mestari oikeasti ratkeaa.
Katsotaan sitä ylivoimaa sitten, kun Mestarien liigan voittoja menee kolme putkeen samaan maahan, siihen asti ei voida puhua ylivoimasta, jos ei kyetä skabaa voittamaan, saadaan vain välieriin joukkueita. Käsittääkseni lädiseurat ovat voittaneet kuitenkin vain kerran näiden kolmen aikana tuon kyseisen kilvan. Nyt voi tietysti tulla toinen voitto, mutta siihen on vielä matkaa.
Minusta voidaan puhua ylivoimasta jos viimeisten kolmen kauden aikana välierissä on esiintynyt 9 kertaa seurajoukkue yhdestä ja samasta maasta/sarjasta, kaikkiaan 12 mahdollisesta.
Urheilukanava yllättää ja esittää keskiviikon ManU-Arsenal pelin. Tiistain Barcelona-Chelsea totutusti kakkoselta.
"It's never easy when your opponents are not willing to play football."
Itse ihmettelin eniten sitä, että tuomari ei uskaltanut ottaa ns. tahallisia virheitä pois. Siis niistä korttia heilumaan, kun vietiin selvääkin selvempi maalipaikka takaapäin. Näistä olisi voinut antaa Ballackille punaisen(toisen keltaisen siis) ja Bosingwalle heilutellut ainakin korttia. Ja tosiaankin tuon ajanpeluun saisi ihan kovalla kädellä kitkeä pois. Eilenkin olisi ensin varoittanut siitä ja sen jälkeen alkanut heiluttelemaan korttia. Kyllä siinä pian loppuisi se vapareiden eteen jääminen, jne. kun tuomari näyttäisi, että hänen otteluissaan ei pelata aikaa.
Tämä siis ei kyllä kohdistu vain tähän peliin ja vain tähän tuomariin, vaan yleisesti tuomareihin. Olen nähnyt toki poikkeuksiakin ja on todella piristävää nähdä niitä tuomareita, jotka uskaltavat esim. antaa kortin kun jäädään tarkoituksella nostelemaan sukkia vaparin eteen, juostaan liian aikaisin vaparia vastaan, jnejne. Silloin se lähtee kerrasta pois ja tämän jälkeen vaparit saa antaa kunnon etäisyyksillä(ja jos ei, niin sitten otetaan uudestaan) ja peli soljuu paljon paremmin.
Btw. sanoikos Guardiola tuon englanniksi? Ihan mielenkiinnosta mietin osaako enkkua.
Kyllähän Puyolillekkin olisi kuulunut toinen keltainen tuosta takaapäin tehdystä taklauksesta. Itse ihmettelin suuresti kun ei kortti noussut. Ballack nyt oli kujalla koko ottelun ajan ja olisi hyvinkin voinut lentää pihalle. Eniten itseäni kuitenkin vitutti tuo Didier Drogban kaatuilu ja filmailu. Ajanpeluutahan mies tuolla yritti mutta loppupeleissä kun lisäaikaa pelattiin se 6 minuuttia ei tuo Drogban idioottimainen toiminta hyödyttänyt yhtään.
Soccernetistä otin tuon lainauksen, joten eiköhän se sinne ole Espanjan kielestä käännetty.Itse ihmettelin eniten sitä, että tuomari ei uskaltanut ottaa ns. tahallisia virheitä pois. Siis niistä korttia heilumaan, kun vietiin selvääkin selvempi maalipaikka takaapäin. Näistä olisi voinut antaa Ballackille punaisen(toisen keltaisen siis) ja Bosingwalle heilutellut ainakin korttia. Ja tosiaankin tuon ajanpeluun saisi ihan kovalla kädellä kitkeä pois. Eilenkin olisi ensin varoittanut siitä ja sen jälkeen alkanut heiluttelemaan korttia. Kyllä siinä pian loppuisi se vapareiden eteen jääminen, jne. kun tuomari näyttäisi, että hänen otteluissaan ei pelata aikaa.
Tämä siis ei kyllä kohdistu vain tähän peliin ja vain tähän tuomariin, vaan yleisesti tuomareihin. Olen nähnyt toki poikkeuksiakin ja on todella piristävää nähdä niitä tuomareita, jotka uskaltavat esim. antaa kortin kun jäädään tarkoituksella nostelemaan sukkia vaparin eteen, juostaan liian aikaisin vaparia vastaan, jnejne. Silloin se lähtee kerrasta pois ja tämän jälkeen vaparit saa antaa kunnon etäisyyksillä(ja jos ei, niin sitten otetaan uudestaan) ja peli soljuu paljon paremmin.
Btw. sanoikos Guardiola tuon englanniksi? Ihan mielenkiinnosta mietin osaako enkkua.
Sun joukkue voitti pari vuotta sitten Mestareiden liigan filmaamalla. Pidetään tämä mielessä.Muuten samat valituksen aiheet on minullakin. Ja ehkäpä vitutusta lisää se, että Chelsea on juuri tässä toiminnassa aivan ensiluokkaisen pätevä ja osaa ottaa tästä tuomarien lepsuudesta kaiken hyödyn irti.
Chelsea oli kyllä aika lapanen tuossa ottelussa. Eivät saaneet itse rakennettua ainoatakaan maalipaikkaa vaan se ainokainenkin tuli barsan hölmöilystä.