Mun mielestä Kemell pitää ehdottomasti nostaa pelaavaan kokoonpanoon. Eri asia on, jos siellä taustalla on jotain asenneongelmia ym. Uskoisin kuitenkin, ettei tästä ole kyse. Kemell on maalintekijä vailla vertaansa, mutta ilmeisesti sen loukkaantumisen (viime kaudella?) jälkeen on ollut enemmän tai vähemmän itseluottamusongelmia ja vaikeuksia JYPin paidassa.
Suomella on liuta laadukkaita laitureita: Lambert, Huuhtanen, Nyman, Koivunen, Hämeenaho ja vielä se Kemell(!), ynnä muut. Tuossa on maalintekovoimaa ihan riittävästi. Keskikaista on mun mielestä hiukan kapeampi, toki olen huono arvioimaan noita keskikaistan jätkiä kun en ole ihan kauheasti nähnyt heidän otteitaan.
Pakisto on ihan ok tasapainoinen, nähdäkseni tuonne vielä Kiviharju menisi pelaavaan kokoonpanoon, harmi ettei passia ole leimattu. Kiekollista taitoa Heimosalmen takana on mun mielestä aika rajoitetusti, jonka vuoksi Kiviharju olisi kyllä ollut kova sana.
Maalivahteihin lähtökohtaisesti nyt ei hävitä, mutta voitetaanko niiden avulla? Se jää nähtäväksi.
Eilinen Sveitsi-peli oli sellainen klassinen turnauksen avausmatsi, joissa yleensä ne yllätyksetkin tapahtuvat. Ei oltu terävimmillään, ja Sveitsi puolestaan oli vakuuttava, ei tehnyt isoja virheitä ja kamppaili miehekkäästi. Kuten myöskin Kanada hävisi Tsekeille, joka sekin on iso yllätys kun mietitään mitä tulivoimaa ja taitoa kanukeilta löytyy. Siellä tosin hiukan eri scripti ulosajon myötä, mutta kuitenkin.
Sveitsi on nousussa ollut jo pidempään ja ei ole sikäli häpeä toi tappio, mutta iso pettymys toki. Jos johonkin paikkaan se tappio piti ottaa, olkoon se sitten turneen avauspeli.
Tänään sitten hiukan vastaava asetelma, Slovakia. Mutta tänään isommalla vaihteella toivottavasti Suomi tulee peliin, ei pitäisi antaa tuumaakaan periksi vaan näyttää kuka määrää!