U20 MM-kisat 2018–2019: Suomi

  • 219 805
  • 1 037
Tila
Viestiketju on suljettu.

JJ#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mikko Kokkonen ja Lassi Thomson lähetettiin jo kotiin leirityksestä.

Onko tässä nyt jotain mitä en itse hoksaa? Miksi Latvala ja Honka jatkavat mutta Kokkonen tiputettiin. Itse ainakin kuvittelin Kokkosen olevan kuuden pelaavan pakin joukossa ilman muuta. Onko Honka nyt yv-spesialistina kuitenkin mukana, tuntuisi että Jokiharjun myötä sitäkin osaamista olisi riittävästi.

Tästä Anttalaisesta on havainnot itselläni aika nollassa, osaako joku avata vähän profiilia mulle?
 
Onko tässä nyt jotain mitä en itse hoksaa? Miksi Latvala ja Honka jatkavat mutta Kokkonen tiputettiin. Itse ainakin kuvittelin Kokkosen olevan kuuden pelaavan pakin joukossa ilman muuta. Onko Honka nyt yv-spesialistina kuitenkin mukana, tuntuisi että Jokiharjun myötä sitäkin osaamista olisi riittävästi.

Tästä Anttalaisesta on havainnot itselläni aika nollassa, osaako joku avata vähän profiilia mulle?

Uskoisin tämän kauden (ja ehkä myös aiempien) maajoukkuenäyttöjen painavan enemmän mitä seurajoukkuepelit. Muuten vaikea keksi syitä esim. Kokkosen pudottamiselle. No eipä tuo joukkueen iskukykyyn vaikuta kun puolustus on noiden kahden NHL-vahvistuksen myötä melko nimivahva kuitenkin.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Latvala ja Honka on eri kätisiä kuin Kokkonen. Ymmärrän täysin että otetaan fifty fifty kätisyyksiä, varsinkin pieneen kaukaloon. Honkan ja Latvalan joukkueessa olo ei ole siis Kokkoselta pois. Itse odotin kyllä Kokkosta kisoihin, mutta taitaa olla roolitus ja kätisyys kysymys. Voi taustalla olla myös pientä vammaakin joka ei välttämättä pelaamista estä, mutta aiheuttaa sen että pelaaja ei ole 100 kunnossa. Näistä ei tiedä joten turha sen enempää kai vatvoa.
 

JJ#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Latvala ja Honka on eri kätisiä kuin Kokkonen. Ymmärrän täysin että otetaan fifty fifty kätisyyksiä, varsinkin pieneen kaukaloon. Honkan ja Latvalan joukkueessa olo ei ole siis Kokkoselta pois. Itse odotin kyllä Kokkosta kisoihin, mutta taitaa olla roolitus ja kätisyys kysymys. Voi taustalla olla myös pientä vammaakin joka ei välttämättä pelaamista estä, mutta aiheuttaa sen että pelaaja ei ole 100 kunnossa. Näistä ei tiedä joten turha sen enempää kai vatvoa.

Totta, kätisyys voi hyvinkin olla juuri niitä tekijöitä jotka tässä taustalla on ollut. Eli siellä on righteja siis Jokiharju, Honka, Latvala, Laaksonen ja loput leftejä.
 

Heijastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Sibir Novosibirsk, Pittsburg P
Aika paljon luotetaan käsisyyksien mätsäämiseen mutta tietty loppupeleissä nää karnevaalit on aika pienistä asioista kiinni. Anttoni Hongalla ei varmasti ole kausi menny niinku ajatellu mutta onnistuminen tähän turnaukseen ja kaikki on aiki taas.

Ainahan nämä on varmasti tämmösiä, että jotain voitetaan ja jotain hävitään ja vasta turnauksen jälkeen voi sanoa kannattiko.

Jos näistä U20- joekkueen menestyksellisesti kultaan johtaneista valmentajista nyt pitäis jotain yhteistä nimittäjää etsiä niin varmaan itse sanoisin, että hyviä tsemppaamaan. Siinä se varmaan on. Se kuitenkin miten tuon ikäiset pystyy omaksumaan hienoja taktisia nyansseja voi olla aika rajoitteeellista suurin suu peliin hidastumiseen voi olla vaan siinä, että sitä joutuu miettimään liikaa.

Kovia vahvistuksia saatiin kyllä vielä viime metreillä. Hienoa, että Vaakanainen lähti messiin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ihmettelen tuon Utusen asemaa joukkueessa. Noilla näytöillä mukana ja vielä kapteeni. Ahokas näkee hänessä jotain mitä itse en.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Utunen on ihan no brainer joukkueeseen. Helkkarin varma yleisluuta, erottuu aina positiivisesti Tapparan nimekkäässä pakistossa kaikkien muiden paitsi Rautakorven silmissä.
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
En välttämättä sanoisi, että on kätisyys-, vaan pikemminkin pelipaikka-/roolituskysymys. Onhan noita pakkeja olemassa, jotka lefteinä pelaavat paremmin "väärällä", oikean pakin puolella ja sama toisinpäin. NHL:stä esimerkkinä vaikkapa TJ Brodie.
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Onhan niitä olemassa, mutta onko niitä juuri tässä joukkueessa?

Ei ilmeisesti, kun jako on nyt tuo, mutta jos esim. Kokkonen olisi parempi pelaaja oikealla puolella, niin voisi kuvitella, että olisi voinut joltain rightin kaverilta tontin ottaa.

Mulle on ainakin kätisyys ihan sama, jos jostain syystä muista poiketen pelaaja pärjää "väärällä" puolella paremmin. Erikoistilanteisiin on toki hyvä saada vähän variaatioita.
 

AgiiL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei tee hyvää Kokkosen varaukselle tämä pois jättäminen. Kisoissa olisi saanut pohjoisamerikkalaiset vakuuttumaan. Ainakin omissa papereissani olisi kuuden pelaavan pakin joukkoon mahtunut. Tai vähintäänkin seiskapakiksi.

Tosin ehkä tässä sitten säästetään Mikolle isompaa roolia tuleville vuosille.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Aika puskista kyllä tuli Kokkosen pudottaminen. Useamman pelin olen Liigaa nähnyt ja ollut joukkueensa paras ja kiekkovarmin pakki. Tullut välillä kiekon kera myös itse ylös. En toki ole muita nähnyt, mutta luulin hänen olevan selkeä valinta kisakoneeseen. Ilmeisesti Vaakanainen ajaa hänen roolinsa ja muihin on sitten muut ukot.

Samalla ilmoitettiin (jostain olin lukevinani) että Nordgren ei pysty osallistumaan loukin takia. Mimmoiset lie sitten hyökkäyskentät?

Tolvanen-Kupari-Heponiemi
Nyman-Lundell-Kakko
Puustinen-Virtanen-Ylönen
Moilanen-Vainionpää/Talvitie-Ranta?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tolvanen - Kupari - Heponiemi
Nyman - Lundell - Kakko
Talvitie - Virtanen - Ylönen
Moilanen - Vainionpää - Engberg
Ranta

Emmä noita pakkeja osaa sen kummemmin pyöritellä kuin että Jokiharju, Laaksonen, Vaakanainen ja varmaankin Utunen muodostaa TOP4:n ja saavat isoimmat minuutit. Honka sitten 3-pariin ja ylivoimalle. Kaskinen lienee joukkueessa, kuten myös Anttalainen. Suomi ilmeisesti lähtee 8 pakilla kisoihin, jolloin vielä Latvala tai Heinola saa kisapaikan. Jos jotain pitäisi veikata niin sanoisin että Heinola lähtee kotiin.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti Heinola pääsee kisajoukkueeseen ettei turhaan tuolla roikoteta. Ville on kuitenkin nuoresta iästään huolimatta Lukon 1-2 pakkiparin kiekollinen puolustaja. Honka ei edes mahdu Jypiin vaan pelailee Keuruulla.
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Ahokkaan vastuuvapaus on täydellisesti peruttu uusien NHL-pelaajien myötä. Tällä joukkueella pitäisi menestyä. Ikävä kyllä, Ahokkaan käänteisen midaksen taidot näyttävät jälleen putkahtavan esiin. Suomella ei ole varaa hylätä kahta taitavaa pakkia, vaikka saimmekin vahvistuksia.
Kuten viime vuonna, poropeukalon tunnusmerkkinä on kyvyttömyys hyödyntää taitoa silloin kun sitä olisi tarjolla. Mutta valmentaja tekee ratkaisunsa ja niistä häntä arvostellaan pelien alettua: peli näyttää lopulta sen, oliko Ahokkaan ratkaisuissa jokin hyvä idea vai ei.
 

JJ#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ilmeisesti kenelläkään ei ole mitään havaintoja Anttalaisesta? Nyt kun luin tuon hänen haastattelussa (leijonat.fi) ja tajusin että kätisyyskin on sama kuin Kokkosella, niin en millään keksi mikä on se ero herrojen välillä? Kenties ikä? Onhan Kokkonen kuitenkin suhteellisen iso, fyysinen ja hyvin liikkuva, ja luulisi että on kuitenkin aika helppoa omaksua ikäänkuin helpompi rooli, vaikka taitoa olisikin enemmän. Jos se Anttalaisen rooli nyt siis on 6/7 pakki ja pelata luotettavasti ja antaa helppo avaussyöttö.
 
Hyökkäysketjut harjotuksissa oli:

Tolvanen-Kupari-Heponiemi
Nyman-Lundell-Kakko
Talvitie- Virtanen-Ylönen
Moilanen-Vainionpää-Ranta
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Olipa yllätys tuo Kokkosen putoaminen. Mikko on kyllä ollut sarjapeleissä tosi hyvä, syyskaudella Jukurien parhaita pakkeja. Vertailukohtana esim. JYPpiä vastaan näkemissäni peleissä Kokkonen on ollut selvästi Honkaa parempi.

Mutta mistäpä näiden valintojen perusteluja koskaan tietää. Voihan se tosiaan olla, että sopivaa roolia ei löytynyt. Mikko ehtii vielä pari kertaa näihin karkeloihin. Jukurien kannalta toisaalta hyvä että palaa jo ensi viikon peleihin. Sen verran sekaisin tuo alakerran peli on viime aikoina ollut.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Olisi kyllä kiva kuulla perusteluineen millä meriiteillä Latvala, Honka, Kaskinen ja Anttalainen tai Heinolakin menivät Kokkosen edelle? Ihan jos jollain heistä parempaa tietoa.

Joo osa on rightin ukkoja, mutta camoon. Vaikka tarkoitus on avata nopeasti peliä paremmalta puolen (ei rystyltä koska epävarmempi syöttö) niin kyllä leftin pakkiparillakin se onnistuu. Joskin olihan Suomen Leijonatkin WCssä tämän takia pulassa. Kaitpa tuo avaamisen nopeus sit korostuu niin paljon pienemmässä kaukalossa. Jossa tilaa ja aikaa on luonnollisesti vähemmän ottaa se pakki-pakki levitys vastaan ja laittaa kiekkoa tai jalkaa liikkeelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös