pokki kirjoitti:
Minä elän hyvässä suhteessa ja voin kertoa, että minulle baarireissu on tärkeä - kerran kahdessa kuukaudessa. Jos siellä baarissa käydään joka viikonloppu, niin jossakin vaiheessa on oviin lukot vaihdettu.
Itse en ainakaan katselisi hyvällä, jos oman emännän viikottainen rutiini olisi baarissa käynti kavereiden kanssa joka viikonloppu. Siinä palaa yhteistä rahaa ja sellaista yhteistä aikaa, jollaista taas työviikon aiheuttaman arjen keskellä ei saa.
Edit: Suhde+ Työ = Arki
Hetken luulin jo, että olet tosissasi ja olin valmis suosittelemaan vastaanottoa Lapinlahdessa. Sitten tajusin, että tuo viesti on kärjistämistä. Vaikka olisi kuinka paha vässykkä niin kyllähän hekin kerran kuussa viihteellä nyt vähintäänkin käyvät. Muuten tulee sellainen sekoaminen.
En ole itse ainakaan koskaan kuullut, että jollain olisi baarissa palanut yhteistä rahaa (edit: esim. vanhempani ovat menneet naimisiin joskus vuonna 1970-1972 (en muista tarkkaan) ja silti kummallakaan ei ole yli 30 vuoteen mennyt yhteistä rahaa baarissa), vaan pelkästään omaansa. Ja tuskin edes yhteistä aikaakaan palaa, vaan korkeintaan henkilön omaa vapaa-aikaa. Jos seurustelee niin voi esim. jättää joko pe- tai la-illan viihteen väliin. Ei ole pakko mennä molempina ja silti aikaa jää. Ja jos se arki on sitä suhdepuuhaa niin juuri sen takia on viikonloput keksitty, jotta voi harrastaa sitä juhlaa ja päästä arjesta irti. Arki-iltoina voi seurustella sen toisen vkonloppuillan lisäksi (pe tai la). Tuskin kukaan pystyy enempää vässyköimään, vaikka olisi kuinka paha sillä rintamalla.
Mutta viestisi olikin varmaankin vitsimielessä heitetty.
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Siivoojan palkkaamista kodin ulkopuolelta en oikein ymmärrä. Jos tänne tulisi joku ulkopuolinen siivoomaan, joutuisin koko ajan kertomaan, mikä asia kuuluu minnekin. Uskoisin, että tällainen siivooja vain sotkisi paikat. En muutenkaan halua tuntemattomia kotiini. Sitä paitsi asun siivousintoilijan kanssa, joka on opettanut mut tavoille. Nykyään pidän itsekin yllä siisteyttä. Lapsuuden kodissa olin itse sika.
Uusiksen kaverille kommentoisin sen verran, että on totta, että vieras siivooja on hankala asia. Itsekin lapsena otti päähän kaikenmaailman siivousfirmat, mutta homman a ja o onkin löytää luotettava siivooja, johon voi luottaa. Itselläni tuo prosessi on vielä vaiheessa, joten turvaudun lähinnä satunnaiseen siivousvoimaan. Eikä kehen tahansa kuitenkaan.
Osalla ihmisistä ei ole siivousgeenejä. Siis satunnaisesti esim. roskapussin ulosvieminen onnistuu, mutta sellainen kovempiasenteinen siivous keskeytyy ajatusten harhaillessa esim. työasioihin tai johonkin muuhun. Ja jos tavarat on järjestetty niin sitten ei sen jälkeen tiedä, millä laitteilla mitkäkin tilat tulevat puhtaiksi. Kyllä itsekin pyrin tärkeimmät tavarat paikoilleen siirtämään ja sitten kun henkilö tulee siivoamaan, toimin työnjohtajana ja kerron, mihin mikäkin tavara tulee ja mitkä saa heittää roskikseen. Ja imurointi ja vielä vakavampi puuhastelu on sellaista, mitä en oikein osaa ollenkaan. Olen toki nyt tehnyt esisiivousta tavaroiden järjestämisen merkeissä (matkalaukut tyhjentänyt, laittanut ne paikoilleen, pessyt vaatteet ja silittänyt ne paikoilleen, avannut postin ja maksanut laskut sekä hieman järjestellyt muitakin tavaroita), mutta jossakin 10 päivässä ei ole vielä nähtävissä minkäänlaista edistymistä. Niinpä ammattimainen ote yhden päivän aikana auttaa aika paljon saamaan hommaa eteenpäin.
Joskus olen tehnyt siivouksen alusta loppuun (tai ei suursiivousta, mutta kuitenkin imuroinut) ja se on kuitenkin sellainen neljän viikon savotta, joten ei ole mitään järkeä ryhtyä siihen omin voimin. Nyt on hakusessa sellainen siivooja, joka kävisi niin usein, ettei tavarat edes pääsisi niin pahasti sekaisin. Mutta tosiaan hakuprosessi voi viedä hetken.