Typerin urheilulaji ikinä?!

• 70 198
  • 445

FlaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kyllä nuo uppokiekko ja mikälie seinäpeli ovat jotain, mitä ihmisen ei olisi ikinä pitänyt keksiä. Etenkin shy:n tekeminen huutamalla "Got it!" kuulostaa huvittavalta. Melkein tälle seinäpelille antaisin ääneni. Typerämmästä en ole kuullut.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Formula 1 -osakilpailu vai 50 km hiihto? Vaikea sanoa, kumpi on tylsempää seurattavaa. Lievästi kallistuu hiihdon puolelle. Hiihdossa kun ei ole varikkokäyntejä, niin siinä se keskeisin syy. Mutta yhtäläsiyyksiä lajeissa on ainakin se, että letkassa mennään pitkän matkaa, ohituksia on vähän, säätilan vaikutus on merkittävä ja keskeytyksiäkin nähdään usein.

Fanduli

Jäsen
Suosikkijoukkue
pohojoosen poijjaat
Oma ääni menee kyllä suunnistukselle.. En ole ikinä sietänyt tätä ns. lajia..

Tähän kommenttiin olisi kyllä kiva saada muutakin perustelua. Mikä ihme suunnistuksesta tekee ns. typerän urheilulajin?

Äärimmäisen fyysisen rasituksen alla joudut jatkuvasti tekemään tarkkuutta vaativia ratkaisuja (reitinvalinnat ja rastien löytäminen). Ja tämä kaikki kelloa/kilpakumppania vastaan.

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Speedway. Olin elämäni ainoan kerran katsomassa Yyterissä kyseisiä "kilpailuja" ja se tottatotisesti riitti. Neljä kierrosta täysiä ja joka on ekaan kurviin piikissä voittaa lähdön. Ja ekaan kurviin ei 3. ja 4. radoilta ole keulaan asiaa. Vielä kun paikan päällä ei ollut mitään vedonlyöntiluukkujakaan, niin ilman omia kaljoja olisi aika kuivat kisat olleet.

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Tjaa-a. Kyllähän kaikenlaisen urheilun kohdalla, jossa ihminen ei ole pääosassa voidaan ainakin miettiä, onko se enää kunnon urheilua. Ja onhan niitä muutenkin kaikenlaisia viritelmiä, jotka on pitänyt keksiä vain keksimisen vuoksi. En tiedä sitten, tekeekö se niistä lajeista typeriä, mutta mutta...

Kiihdytysautoilu, speedway, tractor pulling... Onhan näitä typeriä ja turhia lajeja vaikka kuinka paljon oikeastaan. Enpä tiedä, mihin näistä sitten päätyisi. Vastataan nyt sitten vaikka jääkiekko.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiihdytysautoilu, speedway, tractor pulling... Onhan näitä typeriä ja turhia lajeja vaikka kuinka paljon oikeastaan.

Minun mielestäni typeriä lajeja on paljonkin mutta turha laji on ainoastaan silloin kun sillä ei ole yhtään harrastajaa. Jos yksikin ihminen saa jotain iloa jostain lajista niin ei se enää silloin turha laji ole.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
1Timer on tainnut katsella liikaa Rocky-elokuvia missä nyrkkeilyn tarkoitus on hakata toisesta paskat pihalle muutamassa minuutissa.
Nyrkkeilyhän on kaukana vähä-älyisestä lajista.

Ma tarkotin sita lahinna kylla niin, etta laji, jossa toista hakataan paahan ja kehoon sen kun keretaan ja se "ultimate juttu" siina on se, etta toinen on kanveesissa tajuttomana, jopa kuoleena, on vaha-alyista. Ja vaha-alyista on myos se, etta jengi menee katsomaan sita vain sen takia.

Huonot oli siis sanavalinnat edellisessa viestissa.

Edelleen, vain oma mielipide, ei mitaan muuta...

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jos se Parkour tai se manki-hyppely lasketaan urheiluksi niin minun mielestäni siitä ei urheilu typerämmäksi muutu. Golffia olen myös aina pitänyt melko typeränä.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jos se Parkour tai se manki-hyppely lasketaan urheiluksi niin minun mielestäni siitä ei urheilu typerämmäksi muutu. Golffia olen myös aina pitänyt melko typeränä.
Näiltä ketjuilta putoaa pohja, mikäli täällä vaan listataan lajeja, jotka on omasta mielestä typeriä.

Saisinko hieman perusteluja näihin? Ja ei, en harrasta kumpaakaan.

Viljuri

Jäsen
En ole suunnistanut muualla kuin oppi- ja asevelvollisuuden piirissä, mutta kyllähän suunnistusskaboissa näkee usein ulkokohtaisesti varsin tasokkaita ja samalla sisäsyntyisesti sivistyneitä flikkoja, mikä ei voi olla kasvamatta lajin katu-uskottavuutta!

Eurosport 2:lta tuli eilen alamäkiajoa, ja ei voi kyllä ymmärtää sitä motivaatiota, että miksi pitää paikkojaan moisessa lajissa rikkoa. Onhan se varmasti enemmän urheilua kuin moni muu tuoreempi puuhastelu, ja varmasti mittaa rohkeutta, mutta pähkähulluuden puolella.

Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
2 erittäin hienoa lajia on yhdistetty ja tuloksena on:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Shakkinyrkkeily
Voisin sanoa että typerä laji mutta jokin silti viehättää..
"Ottelu voi päättyä shakkimattiin, pelaajan shakkisiirtoihin käytettävän ajan loppumiseen, tyrmäykseen, tuomarin päätökseen nyrkkeilyerän aikana tai vastustajan luovuttamiseen shakki- tai nyrkkeilyerän aikana.
"

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Saisinko hieman perusteluja näihin? Ja ei, en harrasta kumpaakaan.

Golf nyt sattuu olemaan enemmän miljonäärien, pikkurikkaiden ja muuten vain herraskaisten hauska ajanviettopeli, jossa ajetaan golf-autolla ja pukeudetaan hienosti samalla leikkien tosiurheilijaa.

Parkour lienee näiden janareitten päätöntä hyppelemistä paikasta A paikkaan B, jotka eivät osaa rullalautailla tai lumilautailla, vai mikä muu viettelee tämän lajin kimppuun? Näyttää jo todella typerältä. Jotenkin yhdistän ne lökäpöksyt tähän lajiin.

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens

Jaa vai ei oo parkour urheilua. Nyt täytyy todeta, että tämän lajin aktiiviharrastajat on sen verran hyvässä fyysisessä iskussa ja lihakset on tiukkaa kamaa, että oksat pois ja pala latvaa. Ihan kannattaa katsella vaikka tämä video, ja sen jälkeen kommentoida uudestaan, onko urheilua vai ei.

Ja en, en minäkään harrasta, mutta arvostan kyllä lajia.

E: Voi olla, että harva poliisikaan sais tällaista kaveria kiinni koirankaan kanssa jos lähdettäis tonne kaupunkiin kikkailee.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Finland finished first!!
WEE AAR TÖ CHÄMPPIÖNS!!!

Miksei kukaan ollu torilla?

Oma ääni menee kyllä suunnistukselle.. En ole ikinä sietänyt tätä ns. lajia..

Itse asiassa suunnistus on varsin kovaa urheilua. Muinoin intissä komppanian suunnistuskisassa lähin peesaamaan yhtä SM-tason suunnistajaa, kun mitään hajautusrasteja ei ollut järjestetty. Juoksin kuin hullu kaverin perässä, enkä siinä kyydissä ehtinyt karttaa edes vilkaisemaan. Niin kauan, kun kunto ja metsässäjuoksemistekniikka kesti, pysyttelin perässä. Koko ajan pelotti, että astun johonkin saatanan kuoppaan ja nilkasta repeää nivelsiteet. Viimeiset pari rastia menin omin voimin, kun ei enää pystynyt ja uskaltanut väsyneenä ja huonolla keskittymisellä juosta sen äijän tahtia.

Tuloksena olin kolmas koko kisassa ja pahaksi onnekseni päädyin sen takia prikaatin ampumasuunnistuskisaan, joka meni aivan totaalisesti vihkoon.

Itselläni on aina ollut hyvä juoksukunto, mutta kun siihen yhdistetään kartanluku ja erilainen juoksutekniikka, mitä tarvitaan metsässä, niin yhdistelmä on todella hankala. Arvostus suunnistajia kohtaan nousi kohisten. Kaverit ovat 3500:n cooper-kunnossa ja juoksevat metsässäkin aivan saatanan lujaa samalla, kun käyttävät karttaa ja kompassia. Kovaa touhua.

Lajin seuraaminen sen sijaan on perseestä. Tai oli siihen asti, kun GPS-tekniikka teki sen tv-seuraamisen todella mielenkiintoiseksi. Esimerkiksi viimeisimmät Jukolan Viestit ovat olleet mielenkiintoista seurattavaa, kun niiden televisionnissa on käytetty hyväksi GPS-tekniikkaa.

2 erittäin hienoa lajia on yhdistetty ja tuloksena on:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Shakkinyrkkeily
Voisin sanoa että typerä laji mutta jokin silti viehättää..
"Ottelu voi päättyä shakkimattiin, pelaajan shakkisiirtoihin käytettävän ajan loppumiseen, tyrmäykseen, tuomarin päätökseen nyrkkeilyerän aikana tai vastustajan luovuttamiseen shakki- tai nyrkkeilyerän aikana.
"

Jos tuossa lajissa on maailman kärkeä, on kyseessä aika kova jätkä. Stereotyyppisesti nyrkkeilijät eivät välttämättä ole niitä terävimpiä kyniä penaalissa, kun taas shakinpelaajat stereotyyppisesti eivät ole ihan kovimmassa ruumiillisessa kunnossa: sen sijaan tässä lajissa yhdistyvät kummatkin ominaisuudet, joita ihannoidaan ihmisessä - ruumiillinen ja henkinen kunto.

Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Shakkinyrkkeilyhän on vallan hienoa, koska siinä yhdistyy turpiinveto monitasoiseen ajatteluun. Vastaavanlaisia muita hi-lo yhdistelmiä voisi olla esim:

bridge-pesäpallo
backgammon-suunnistus
jääkendo

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suunnistus on kovaa urheilua. Joskus kouluaikana luokalla oli eräs suunnistustyttö joka jätti kuntopiireissä ja juoksutesteissä kaikkia poikia 100-0.
Mutta siitä ei tässä ketjussa olekaan kyse, vaan siitä että suunnistus on kaikesta huolimatta helvetin typerää urheilua. Mielipide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Jos oikein miettii niin onhan esim jalkapalo typerää. 22 henkilöä juoksemassa yhden pallon perässä. Miksi ei voi pallotella pareittain??

Nyrkkeilyssä sentään on tavallaan järkeä, ei ehkä fiksua. Kaks äijää lyöö toisiaan kunnes toinen tippuu. Sama koskee oikeastaan kaikkia kamppailulajeja.
Mutta jos rehellisiä ollaan niin tuo seinäpallo vie kyllä voiton

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suunnistus on hieno laji.

Mitä jos Keniassa suunnistettaisiin tai mitä jos suunnistus olisi olympialaji?

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Mutta siitä ei tässä ketjussa olekaan kyse, vaan siitä että suunnistus on kaikesta huolimatta helvetin typerää urheilua. Mielipide

Mä luulen että aika moni jakaa mielipiteesi koska pitävät lajia jotenkin kamalan yksinkertaisena. Ja kun yksinkertaisuus on lajista loppujen lopuksi aika kaukana. Vaikka en lajia itse harrastakaan, niin mä ihailen suunnistusta juuri sen vuoksi että se on haastavaa ja omalla tavallaan monipuolista. Ei riitä että osaat juosta kovaa ja osaat lukea karttaa. Pitää pystyä juoksemaan kovaa samalla kun luet sitä kartaa ja teet jatkuvasti päätöksiä siitä mistä kannattaa juosta, miten se vaikuttaa seuraavalle rastille saapumiseen ja sieltä lähtemiseen. Mitään standardiratkaisuja kun ei oikein ole. Jatkuvaa nopeaa päätöksentekoa vaaditaan.

Oma ehdokkaani typeräksi urheilulajiksi on oikeastaan melkein mikä tahansa arvostelulaji. Ehkä liian insinöörimäinen lähestymistapa, mutta ei oikein aukene mitkään taitoluistelut ja voimistelut. Arvostan kyllä niitä fyysisiä ja henkisiä ominaisuuksia, joita lajit vaativat mutta kyllä mun on tosi vaikea sanoa miksi toinen pallon/renkaan/viuhkan ilmaan heittäminen ja kopin ottaminen on parempi kuin toinen.

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Trampoliinihyppely vai onko se oikealta nimeltään trampoliinivoimistelu. Miksi ihmeessä olympialaisiin pitää väen väkisin etsiä uusia arvostelulajeja. Eikö normivoimistelussa permannolla hypityt voltit jo riitä? Sitä en kiellä, ettei ne voltit olisi heinoja ja varmasti vaatii paljon harjoitusta, mutta arvostelulajeissa parhaan valinta ei ole objektiivistä. Jos itse olisin naisten trampoliinihyppelyn arvostelutuomarina, niin todennäköisesti eniten pisteitä saisi isotissisin hyppelijä.

Mielellään vaikka keilailu olympialajiksi. Sitähän taidetaan harrastaa ympäri maailmaa ja arvostelutuomareita ei tarvita.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy