Otsikosta jo arvasin, että täällähän ne häikäilemättömät moukat haukkuvat ja vähättelevät asioita, joista eivät tiedä tai ymmärrä yhtään mitään. Päätin, että tämän vanhan ketjun kokonaan läpi selaamalla saankin helposti tehtyä listan "Näistä jatkoaikalaisista en enää pidä". Mutta ei se ollutkaan niin helppoa, ainakin puolet vastanneista ilmoitti hevosurheilun typerimmäksi urheilulajiksi, olisi ollut melko työlästä olla pitämättä niin monesta kirjoittajasta samaan aikaan. Eivät vaan raukat ymmärrä *hymiö*.
Niin, minulla ei ole traumoja koluaikojen pesäpallosta tai telinevoimistelusta, vaan siitä, että liikunnanopettajani ei pitänyt ratsastusta liikuntana. Olen ikuisesti katkera tuolle vanhalle naakalle, joka ei ikinä ollut edes hevosen kyytiin kiivennyt. Saati että olisi ihan tosissaan kyseistä lajia treenannut.
En ikinä saanut liikunnasta kahdeksaa parempaa arvosanaa.
Mutta se typerin urheilulaji. Mikä lasketaan urheiluksi? Olympialajit kenties? Vastaan siinä tapauksessa kaikenlaiset ampumalajit, koska niissä ei käsittääkseni harrasteta minkäänlaista liikkumista. Ellei liikunnaksi lasketa hidasta siirtymistä odottelupaikalta suorituspaikalle. Toisaalta, ampumalajeissa lienee tärkeintä se, että osuu täsmälleen oikeaan kohtaan, ja sehän jo vaatiikin aikamoista ponnistelua, jotta tässä onnistuisi.
Vastaan siis, että sumopaini.
Ja kyllä minä teistä oikeasti pidän, vaikka te ette hepoista tykkäisikään.
edit. Haluaisin vielä sen verran korostaa, että puhuin nyt nimenomaan ratsastuksesta, enkä laisinkaan raviurheilusta. Siinähän lihavat, rumat miehet vaan käärivät helppoa rahaa, kun yli-innokkaat heppatytöt painavat niska limassa töitä kellon ympäri, ilmaiseksi. Ja hepat juoksevat ympäri kuraista rataa.