Tylsimmät keskustelunaiheet

  • 14 237
  • 116

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Unet. Ehkä joku psykologi tai vastaava pystyisi tulkitsemaan noita ja tekemään syväanalyysejä, mutta muuten onko niillä hirveästi väliä tai merkitystä? @Walrus21 hyvin sanoikin jo asian. Lisäksi harva osaa kertoa noista edes mitenkään mielenkiintoisesti.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ex muijan kanssa kerran käytiin sen siskon luona jossain illan istujaisissa jossa kaikki oli jotain biologeja tai vastaavia jotka keskusteli muun muassa siitä mikä ois oikee tapa harventaa metsää jne. Ei tarvinnu meidän kauheen kauaa olla niissä kekkereissä.

Tämäkin on ihan perseestä olla jossain keskustelussa mukana, jossa aihe on jotain mistä ei ole mitään hajua. Kerran oltiin siskon miehen vanhemmilla ja tuo mies ja hänen isänsä kiistelivät tunnin jostain Israelin asioista ja muut oltiin hiljaa. Oli kyllä erittäin tylsää ja vaivaannuttavaa, kun he oikeasti riiteli asiasta.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko unet oikeastaan edes keskustelunaihe? Tai siis, kai niistä joku keskustelunkin aikaan saa, mutta en ainakaan äkkiseltään muista kohdanneeni moista keskustelua. Henkilö X kertoo unestaan, henkilö Y toteaa jotain tasoa "jaa", ja ohjaa keskustelun uuteen suuntaan. Toki onhan tuossakin jo keskustelun määritelmään kuuluva vuorovaikutteisuus mukana, joten laskettakoon. Silti joku mitään sanomaton sääkeskustelukin tuntuu yleensä useampia puheenvuoroja keräävän. Ehkä kuplani on vain omituinen.

***
Juuri nyt tylsin keskustelunaihe on korona. Ihmisillä on hirttänyt levy kiinni jo kuukausia sitten. Samat mielipiteet kiertävät kehää. Ovat kiertäneet jo tovin.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tämäkin on ihan perseestä olla jossain keskustelussa mukana, jossa aihe on jotain mistä ei ole mitään hajua. Kerran oltiin siskon miehen vanhemmilla ja tuo mies ja hänen isänsä kiistelivät tunnin jostain Israelin asioista ja muut oltiin hiljaa. Oli kyllä erittäin tylsää ja vaivaannuttavaa, kun he oikeasti riiteli asiasta.
Olisit ilmoittanut jämäkästi "Kaikki uuniin!", johan olisi tunnelma muuttunut.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Teiltä puuttuu vaan huumorintaju! Mun unethan on monesti kerrassaan hilpeitä, eriskummallisia, absurdeja, hämmästyttäviä, välillä jopa erittäin aistillisia kokemuksia, joita on oikein kiva kertoa eteenpäin.

En mä mielipiteistä ota nokkiini. Kaikki ei voi tykätä samoista jutuista. Mä itse esimerkiksi inhoan yli kaiken puhua politiikasta, mikä on käsitykseni mukaan puolestaan @Walrus21 lle kiintoisa keskusteluaihe. Meitä on moneen junaan.
Unissa on se ongelma, että niissä ei ole mitään rajoja. Elämän rajallisuus tekee siitä niin jännittävää; asioilla on väliä, koska niille annetaan arvoa ja koska eri ihmiset antavat eri asioille arvoa.

Unimaailmassa voit olla mitä mieltä tahansa, tai voit vaikka panna vuohta, koska alitajuntasi syöttää sinulle jostain syystä ajatuksen vuohen panemisesta. Mutta miksi kaverisi pitäisi olla kiinnostunut siitä, että panet vuohta? Ethän sinä normaalisti (toivottavasti) pane vuohta, joten vuohen panemisessa ei ole mitään logiikkaa. Vuohen panemisesta ei voi olla edes mitään mieltä, koska kuka nyt haluaisi panna vuohta?

Onneksi alkaa kohta se Bahrainin gp.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Säästä puhuminen. Helvettiäkö siitä jauhamaan, katso ikkunasta ulos.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Unissa on se ongelma, että niissä ei ole mitään rajoja. Elämän rajallisuus tekee siitä niin jännittävää; asioilla on väliä, koska niille annetaan arvoa ja koska eri ihmiset antavat eri asioille arvoa.
Minkä kukin ongelmana näkee. Minulle unien rajattomuus ei ole ongelma, vaan päinvastoin mielenkiintoisten kokemusten ja niistä kirjoittamisen mahdollistaja. Minunkin selkounet olis niin paljon tylsempiä, jos unissa olisi jotakin rajotteita tai sääntöjä estämässä mua vaikka lentämästä sille päälle sattuessani.

Unien, tai siis mielikuvituksen rajattomuus nimenomaan mahdollistaa sen, että saatan vaikka hypätä ex-tubettaja Crikezin avomallin Ferrariin, kuten yhdessä unessa kävi. Unista on myös ollut mulle monesti korvaamaton apu tiettyjen runojen kanssa. Just viimeksikin viime viikolla näin sellaisen voimakkaan painajaisen, josta riimittelin synkän runon, ennen kuin jatkoin uniani.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Unissa on se ongelma, että niissä ei ole mitään rajoja. Elämän rajallisuus tekee siitä niin jännittävää; asioilla on väliä, koska niille annetaan arvoa ja koska eri ihmiset antavat eri asioille arvoa.

Unimaailmassa voit olla mitä mieltä tahansa, tai voit vaikka panna vuohta, koska alitajuntasi syöttää sinulle jostain syystä ajatuksen vuohen panemisesta. Mutta miksi kaverisi pitäisi olla kiinnostunut siitä, että panet vuohta? Ethän sinä normaalisti (toivottavasti) pane vuohta, joten vuohen panemisessa ei ole mitään logiikkaa. Vuohen panemisesta ei voi olla edes mitään mieltä, koska kuka nyt haluaisi panna vuohta?

Onneksi alkaa kohta se Bahrainin gp.
Voi kuule jos tietäisit.

Bahrainin GP on varmaan aika unettava, kolme suoraa ja pätkä siksakkia. Ajaisi sopivat jampat edes ulos ja keskeyttäisi, ei toki Grosjeanin tyyliin sentään, olen laittanut vetoja muutamien toheloiden puolesta.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko unet oikeastaan edes keskustelunaihe? Tai siis, kai niistä joku keskustelunkin aikaan saa, mutta en ainakaan äkkiseltään muista kohdanneeni moista keskustelua. Henkilö X kertoo unestaan, henkilö Y toteaa jotain tasoa "jaa", ja ohjaa keskustelun uuteen suuntaan. Toki onhan tuossakin jo keskustelun määritelmään kuuluva vuorovaikutteisuus mukana, joten laskettakoon.
Kyllä noi unikertomukset ovat yleensä ylipitkiä, yli-innokaita yksinpuheluita. Oikeastaan niiden kuuntelu ei ole vain tylsää, vaan ehkä jopa kiusallista.

Jotkut lyhkäiset toteamukset aamulla tyyliin " olin rantavahti ja Pamela otti vartiotornissa multa poskeen" on ihan ok ja saattavat piristää aamukahvihetkeä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minkä kukin ongelmana näkee. Minulle unien rajattomuus ei ole ongelma, vaan päinvastoin mielenkiintoisten kokemusten ja niistä kirjoittamisen mahdollistaja. Minunkin selkounet olis niin paljon tylsempiä, jos unissa olisi jotakin rajotteita tai sääntöjä estämässä mua vaikka lentämästä sille päälle sattuessani.

Unien, tai siis mielikuvituksen rajattomuus nimenomaan mahdollistaa sen, että saatan vaikka hypätä ex-tubettaja Crikezin avomallin Ferrariin, kuten yhdessä unessa kävi. Unista on myös ollut mulle monesti korvaamaton apu tiettyjen runojen kanssa. Just viimeksikin viime viikolla näin sellaisen voimakkaan painajaisen, josta riimittelin synkän runon, ennen kuin jatkoin uniani.
Tässä juuri se pointtini: unet ovat yksilölle mielenkiintoisia, joskus inspiroiviakin. Niiden selittäminen on se, mikä itseäni pitkästyttää, koska en voi kokea tai samaistua muiden uniin. Eikä unilla ole mitään panoksia, koska - kuten todettua - niissä voi tapahtua mitä vain.

Voi kuule jos tietäisit.

Bahrainin GP on varmaan aika unettava, kolme suoraa ja pätkä siksakkia. Ajaisi sopivat jampat edes ulos ja keskeyttäisi, ei toki Grosjeanin tyyliin sentään, olen laittanut vetoja muutamien toheloiden puolesta.
Mä edelleen jännitän, haravoiko Bottas sen Grosjeanin kengän pohjalevynsä alle.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Unet. Niissä ei ole mitään logiikkaa ja ne merkitsevät vain sille unen nähneelle jotakin. Keskustelunaiheena valovuosia säätä tai työpaikkaruokailua tylsempi.

Jep. Itse en ole vuosiin mitään unia nähnyt - tai en ainakaan muista sellaisia nähneeni.


Mutta tylsintä skeidaa ovat kuitenkin sotaleikit ja känniseikkailut. Ei oikeasti kiinnosta, että joku kusi mutalätäkköön saapumiserässä kaksi vuonna 1985 tai kuinka joku joi viime viikonloppuna neljä litraa Koskenkorvaa.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Mutta tylsintä skeidaa ovat kuitenkin sotaleikit ja känniseikkailut. Ei oikeasti kiinnosta, että joku kusi mutalätäkköön saapumiserässä kaksi vuonna 1985 tai kuinka joku joi viime viikonloppuna neljä litraa Koskenkorvaa.

Ja pahimmillaan nämä jutut ovat silloin, kun olet istumassa iltaa ja seurassa on yksi nuoruuden kaveri sekä loput muita yhteisiä ystäviä. Niin eiköhän tämä kaveri ala muistelemaan jotain känniseikkailua 20 vuoden takaa. Kiltti kun olen, niin en viitsi sanoa, että turpa kiinni, vaan yritän jotenkin pikaisesti vaihtaa aihetta.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Oman elämänsä biohakkerit erilaisine mittalaitteineen ja analyyseineen. Oliko juoksutreeni liian kuormittava ja menikö sykerajojen ala- vai yläpuolelle? Kellon mukaan pitäisi palautella X tuntia, mutta sormuksen mukaan pitäisi palautella 2X? Unta ei ollut sormuksen riittävästi ja laadultaan huonoa, joten pitäisikö mennä aiemmin nukkumaan vai vaihtaa peruna riisiin ruoka-annoksessa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös