Tylsimmät keskustelunaiheet

  • 14 253
  • 116

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Onhan yleisesti ihan tajuttoman tylsää kuunnella ihmisten jauhamista omasta työstään, jota jotkut ihmiset tykkäävät varsinkin humalassa harrastaa.
Kyllä minusta ehkä olisi mielenkiintoista kuunnella juttua siitä jos jotkut ovat olleet humalassa töissä.

Tylsiä puheenaiheita ovat kaikki jos kertoja on liian hidas ja kertoo aivan joutavia yksityiskohtia, joilla ei ole mitään merkitystä itse pääasiaan. Monesti on kyse siis enemmän tarinankerronnan taidosta, kuin itse jutuista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä minusta ehkä olisi mielenkiintoista kuunnella juttua siitä jos jotkut ovat olleet humalassa töissä.

Tylsiä puheenaiheita ovat kaikki jos kertoja on liian hidas ja kertoo aivan joutavia yksityiskohtia, joilla ei ole mitään merkitystä itse pääasiaan. Monesti on kyse siis enemmän tarinankerronnan taidosta, kuin itse jutuista.
Ja toisaalta taas ne joutavalta tuntuvat yksityiskohdat saattavat elävöittää tarinaa ratkaisevasti, tehdä tylsästäkin tarinasta mielenkiintoisen. ”Se Raimo Pankakoskelta, jolta paloi se Lada. Niin, se kun kerran töissään teki pikku mokan, niin koko tehdas pysähty tunniksi. Kuulin sen tyttäreltä, joka sai lapsen sen Tahvanaisen kanssa mutta jätti jätkän ja häipyi.” Päällisin puolin jutun ydin on Raimon moka ja tehtaan seisokki. Minua kuitenkin kiinnostaa paljon enemmän että miksi se Lada paloi? Ja missä? Ja miksi Raimon tytär jätti Tahvanaisen? Minne se meni, millä itsensä elätti? Saatana koko 90-luku meni Tinatähdessä ja Icellassa tällaisia vatvoessa. Ei se runko niinkään, mutta siitä versoavat oksat. Tuli tutustuttua aika hemmetin lahjakkaisiin tarinankertojiin. Hitto kun olisi ollut nauhuri mukana edes joskus.
 
Viimeksi muokattu:

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ex muijan kanssa kerran käytiin sen siskon luona jossain illan istujaisissa jossa kaikki oli jotain biologeja tai vastaavia jotka keskusteli muun muassa siitä mikä ois oikee tapa harventaa metsää jne. Ei tarvinnu meidän kauheen kauaa olla niissä kekkereissä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lapset. Ei vittu vois vähempää kiinnostaa mitä joittenkin kakarat on taas hassutellu tai tehny. Ei saatana. Tosin jos ollaan tämmösen keskustelijan kanssa kahden, niin mitään keskustelua ei synny. Että saattoi olla väärin vastattu minältä.

edit. Muokataan sen verran että jos kyseessä on laillisuuden rajan ylittänyt tyttölapsi, niin saatan liittyä keskusteluun ja muuttaa sen suuntaa haluamiini koordinaatteihin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
"Kun minä olin nuori" tavalla aloitettu keskustelu ei koskaan mene mihinkään.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Toisten ihmisten unistaan kertominen ei kiinnosta oikeastaan yhtään.
Hah! Mulla riittää niistä lähes joka viikko jotain uutta kerrottavaa. Hyvä siis että me ei tunneta, koska repisit lopulta varmaan sun aivot irti.

Paljastan kuitenkin sen verran, että ihan niinkin hiljattain ku reilu tunti sitten avauduin viimeksi mun frendille taas viime yön oudoista unikokemuksista. Olenhan mä toki täällä palstallakin nykyisin unikertomusketjun aktiivisin käyttäjä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hah! Mulla riittää niistä lähes joka viikko jotain uutta kerrottavaa. Hyvä siis että me ei tunneta, koska repisit lopulta varmaan sun aivot irti.

Paljastan kuitenkin sen verran, että ihan niinkin hiljattain ku reilu tunti sitten avauduin viimeksi mun frendille taas viime yön oudoista unikokemuksista.
Heh, mites sun frendit näihin monologeihin sitten suhtautuu? En mä oikeen osaa noihin vastata mitään kuin " jassoo" tms.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Heh, mites sun frendit näihin monologeihin sitten suhtautuu? En mä oikeen osaa noihin vastata mitään kuin " jassoo" tms.
Ihan hyvässä hengessä, en kai mä niistä muuten tohtisi kertoakaan. Monesti, niin kuin äsken jopa huumorilla.

Jotkut näkemäni unet hämmästystyttävät varmaan yhtä paljon kuulijaa, kuin niiden näkijääkin, ja tällaiset unikokemukset mun on suorastaan pakko saada jakaa jonkun kanssa. Onneksi mulla on eräs tosi hyvä ystävä, jolle tiedän nykyisin voivani avautua melkein mistä vain.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Heh, mites sun frendit näihin monologeihin sitten suhtautuu? En mä oikeen osaa noihin vastata mitään kuin " jassoo" tms.
Jos haluaa olla yksin baarissa niin kannattaa puhua unistaan ja muusta sellaisesta. Ei muuten takuulla tuu jengiä vaivaamaan.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Jos haluaa olla yksin baarissa niin kannattaa puhua unistaan ja muusta sellaisesta. Ei muuten takuulla tuu jengiä vaivaamaan.
Tämän kortinhan voisi vaikka käyttääkin, jos ikinä tulisi tarve suojella reviiriäni. Harvemmin kyllä tulee mentyä baariin yksin, mutta vielä harvemmin kaipaan ketään tuntematonta seuraksi, jos satun itsekseni istuskelemaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lapset. Ei vittu vois vähempää kiinnostaa mitä joittenkin kakarat on taas hassutellu tai tehny. Ei saatana. Tosin jos ollaan tämmösen keskustelijan kanssa kahden, niin mitään keskustelua ei synny. Että saattoi olla väärin vastattu minältä.

edit. Muokataan sen verran että jos kyseessä on laillisuuden rajan ylittänyt tyttölapsi, niin saatan liittyä keskusteluun ja muuttaa sen suuntaa haluamiini koordinaatteihin.
Joo, lapset on usein tylsä keskustelunaihe, jos itsellä ei ole lapsia. Poikkeuksena tosin sukulaislapset, kummilapset ja kavereiden lapset. Näiden tekemiset kiinnostavat, koska lasten vanhemmatkin tuntee hyvin, tai ainakin toisen vanhemmista. Sen sijaan jonkun random kakaran tekemiset eivät yleensä voisi vähempää kiinnostaa.

Ymmärrän kuitenkin syitä, miksi monet vanhemmat puhuvat lapsistaan niin paljon. Heillä käytännössä koko elämä tai ainakin suuri osa elämästä pyörii lasten ympärillä. Tilanne on niin erilainen kuin lapsettomalla, jonka on helppo keskittyä itseensä. Itse kyllä toivon, että jos minulla on joskus lapsia, en kuitenkaan unohda itseäni enkä ala elää elämääni pelkästään lasten kautta. Mutta se voi olla helpommin sanottu kuin tehty.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Lapset. Ei vittu vois vähempää kiinnostaa mitä joittenkin kakarat on taas hassutellu tai tehny. Ei saatana. Tosin jos ollaan tämmösen keskustelijan kanssa kahden, niin mitään keskustelua ei synny. Että saattoi olla väärin vastattu minältä.

Eiköhän tämäkin jollain toiminnallisella magneettikuvauksella pystytä todentamaan vastasynnyttäneiden äitee - ihmisten kohdalla eli kun terovivecan vaatevalinnoista paasataan, aktivoituvat kaikki aivojen osa-alueet synkronisesti. Tästä päästään luontoon. Mä väitän, että evoluutio on geenitasolla ohjannut vastasynnyttäneet äidit jauhamaan x-määrän terovivecoista, kun pentu on saatu työnnettyä maalliseen maailmaan eri reittejä pitkin, eikä siihen ole kenellekään muulla veroa maksavalla kansalaisella sanan sijaa, jollei ole itse samassa tilanteessa.

Kivikauden tuoreet mammat varmasti kirjoittelivat jollain huhmareella samat dialogit kiveen hakaten, nykyäitien terovivecojen haalarinväri - keskustelut käydään kahdestaan vankkurit parkissa kännykkää räpläten kovalla äänellä tai mikä pahinta, valtavassa ryhmässä jossain Roberts Coffeen pöydässä ja valitettavasti sen retriitin tuoksinnassa huudettuja mielipiteitä ei voi ympärillä olevat olla kuulematta ja jos heiltä kysytään, myös tajuamatta. Kommunikointi käydään tänä päivänä myös helposti digitaalisena, jos terovivecan paskan väri yhtäkkiä muuttuukin pitkän seuranta-ajan kuluessa. Siihen on hyvä saada kollegiaalinen kannanotto ja todiste vaikkapa kuvaviestein, ennen kuin harkitaan järeämpiä toimia terveydenhuollollisesti.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Palataan vielä lapsiin keskustelunaiheena. Joillain naisilla ei tosiaan tunnu olevan mitään estoja sen suhteen. Esimerkiksi tapailuvaiheessa yhden naisen kanssa tämä lähetti minulle WhatsApp-keskustelussa kuvia lapsestaan vastasyntyneenä ja kuvatekstinä oli "Sain silloin loppuelämän boyfriendin". Eihän siinä voinut kuin hymistellä, koska ei viitsi pahastikaan sanoa, mutta ei tuo varsinaisesti mitään ihastuksen tunteitakaan herättänyt. Yhteinen lapsi olisi tietysti täysin eri asia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Esimerkiksi tapailuvaiheessa yhden naisen kanssa tämä lähetti minulle WhatsApp-keskustelussa kuvia lapsestaan vastasyntyneenä ja kuvatekstinä oli "Sain silloin loppuelämän boyfriendin".

Kai vastasit tuohon kuten kuuluu?

"Et ole vielä tavannut minua. Ja vahinkoja sattuu..."
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kai vastasit tuohon kuten kuuluu?

"Et ole vielä tavannut minua. Ja vahinkoja sattuu..."
Oltiin kyllä tavattu monetkin kerrat tuolloin ja paneskeltukin, mutta kieltämättä teki mieli sanoa jotain röyhkeää. Harvoinpa toisen miehen siittämä lapsi tuo mitään hyvää suhteeseen. Anteeksi naiset, tiedän että äitiys on teille tärkeä asia, mutta näin se vain on.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Unet. Niissä ei ole mitään logiikkaa ja ne merkitsevät vain sille unen nähneelle jotakin. Keskustelunaiheena valovuosia säätä tai työpaikkaruokailua tylsempi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Teiltä puuttuu vaan huumorintaju! Mun unethan on monesti kerrassaan hilpeitä, eriskummallisia, absurdeja, hämmästyttäviä, välillä jopa erittäin aistillisia kokemuksia, joita on oikein kiva kertoa eteenpäin.

En mä mielipiteistä ota nokkiini. Kaikki ei voi tykätä samoista jutuista. Mä itse esimerkiksi inhoan yli kaiken puhua politiikasta, mikä on käsitykseni mukaan puolestaan @Walrus21 lle kiintoisa keskusteluaihe. Meitä on moneen junaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Musiikki. Se on ääntä. Jonkinlainen ääni miellyttää toisen korvaa enemmän ja jonkinlainen toisen. Emmää löydä siitä mitään kiinnostavaa keskusteltavaa. No joittenkin sanotusten merkityksistä keskustelun ymmärrän jotenkin. Ei sillä että kiinnoistaisi, tosin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Musiikki. Se on ääntä. Jonkinlainen ääni miellyttää toisen korvaa enemmän ja jonkinlainen toisen. Emmää löydä siitä mitään kiinnostavaa keskusteltavaa. No joittenkin sanotusten merkityksistä keskustelun ymmärrän jotenkin. Ei sillä että kiinnoistaisi, tosin.
Mä itse tykkään kovastikin keskustella musasta ns. samanhenkisten ihmisten kanssa. Sen sijaan keskustelu joka on luokkaa "bändi x on paskakopio bändistä y" ja ylipäätään kaikki vertailu ja nokittelu toisen musiikkivalinnoista on silkkaa paskaa. Miksei muiden voi antaa nauttia just sellasesta musasta kuin millaisesta itse tykkää? Ei ymmärrä.

Saatoin viitata tällä kommentillani erityisesti mm. yhteen tiettyyn pohjois-karjalalaiseen yrmysetään. Sen verran nössö olen kuitenkin etten viitsi tägätä ketään. Rauhaa ja rakkautta kaikille, myös teille yrmyille!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Mä itse tykkään kovastikin keskustella musasta ns. samanhenkisten ihmisten kanssa. Sen sijaan keskustelu joka on luokkaa "bändi x on paskakopio bändistä y" ja ylipäätään kaikki vertailu ja nokittelu toisen musiikkivalinnoista on silkkaa paskaa. Miksei muiden voi antaa nauttia just sellasesta musasta kuin millaisesta itse tykkää? Ei ymmärrä.

Saatoin viitata tällä kommentillani erityisesti mm. yhteen tiettyyn pohjanmaalaiseen yrmysetään. Sen verran nössö olen kuitenkin etten viitsi tägätä ketään. Rauhaa ja rakkautta kaikille, myös teille yrmyille!
Nyt taitaa olla viittauskoordinaatit noin Suomen leveyden verran liikaa lännessä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös