Tylsimmät keskustelunaiheet

  • 14 247
  • 116
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Tuomas Enbuske on avautunut Twitterissä, miten häntä ei jaksa kiinnostaa, kun naiset kertovat omista unistaan tai vanhukset lääkityksestään. Mitkä ovat sellaisia aiheita, jotka ovat täysin EVVK sinulle mutta joista saat jatkuvasti kuulla ihmisten jaarittelevan esim. lounaspöydässä?

Mulle ihan ylivoimainen ykkönen on tämä liikenne. Harva se päivä joutuu kuuntelemaan, kun isoon ääneen päivitellään tähän tyyliin: "Arvaa mitä mulle kävi aamulla? Se bemari tuli niin helvetin lujaa, just ehdin väistää. Harmaa paku ajoi ooppelin perään. Pyöräilijä näytti keskisormea. Kamala ruuhka. Taas sai kaivaa auton lumesta. Ei lähtenyt moottori käyntiin. Parkkipaikkaa ei meinannut millään löytyä." Ja sitten yksityiskohtaiset selittelyt siitä, kun kaikki muut törttöilivät siinä missä itse on ollut teiden ritarina tehden kaiken oikein.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
- Lapset (Pikku Kaisa-Petteri teki sitä ja tätä. Ei kiinnosta)
- Armeija (Joo oli teillä rankkaa. Ei kiinnosta)
- Asuntojen korot ja niihin liittyvät asiat (Ostatta asunnon 2 vuoden välein. On se niin ihanaa. Ei kiinnosta.)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä en jaksa keskustella kuin pillujutuista, kirjallisuudesta, eri maiden kansallislaulujen perimmäisistä olemuksista sekä maailman eri kirkkorakennusten kauneusarvoista.

Jos muista aiheista puhun tai muista aiheista minulle puhutaan, niin pelkästään teeskentelen kiinnostunutta ja haen sopivaa pakoreittiä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
- lähihoitajien ynnä muiden vastaavien tupakkataukokeskustelut
- vakioveikkaus
- ravit
- mitä tuli tehtyä tyttöystävän/poikaystävän/miehen/vaimon kanssa silloin ja siellä
- uskonnollisviritteiset keskustelunaiheet
- kotimainen jalkapallo
- bileet
- toimistotyöntekijöiden valitukset oman työnsä raskaudesta
- jonkun täysin tuntemattoman henkilön saavutukset elämässä. Vielä tylsempää ovat sellaiset sankarit, jotka ovat tuttuja osalle suvusta, mutta suurelle osalle ei. Jos minulla olisi kavereita, tähän voisi lisätä oletetut keskustelunaiheet näiden kavereiden kavereiden mielenkiintoisista elämistä, mutta koska olen erakko, en onneksi ole päässyt tuota kokemaan.
- keskimääräistä tyhmempien ihmisten keskustelut mistä tahansa aiheesta
- kännisekoilut
- Salkkarit, Kotikatu, Kauniit ja Rohkeat ja loput noin 100 turhaa ohjelmaa
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Armeijajutut*, autot, autoiluohjelmat, pelikonsolit, tosi-tv-ohjelmat, julkkikset, kuninkaalliset, golf. *Linkki vie kotimaiseen sketsivideoon YouTubessa.

Sekä vanhempien ihmisten tapa pävitellä ja pohtia toisten ihmisten sukulaisuussuhteita ja tekemisiä. Minua ei kiinnosta mitä sukua Matti on Maijalle, ja mitä he tekevät työkseen. Sillä ei ole mitään merkitystä, joten vaihtakaa puheenaihetta.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Oulun Kärpät
Minä vihaan "Small-talkkia". Yritetään väkisin keksiä jotain puhuttavaa, kun vanha tuttu osuu samaan kauppaan jne. Ei saatana.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Minä vihaan "Small-talkkia". Yritetään väkisin keksiä jotain puhuttavaa, kun vanha tuttu osuu samaan kauppaan jne. Ei saatana.

Pitää toivoa että huomaa heidät ensin. Ensin kysytään tietysti että : Miten menee? Ja kaikille menee tietysti hyvin. Sitten pari lisälausetta ja sen jälkeen kiusallinen hiljaisuus.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Lapset (Tuntuu hurjalta, kuinka paljon tietää työkavereitten muksuista ja vielä tahtomattaan.)

Omistusasunnot (Joo, se välittäjä tulee silloin, tällöin ja tolloin ja teitte vanhan asunnon myynnillä niin ja niin paljon voittoa.)

Autot (Arvostan saamiani kyytipalveluita ja koitan niistä myös joskus jotain maksaa, mutta ei kiinnosta kumpi on parempi punainen, vai sininen auto.)

Terveys (Joo, kiitos. Omani ei ole paras mahdollinen, eikä vanhempieni. Siinä henk.koht. epikriisiä ihan tarpeeksi.)

Siinäpä ne tulikin. Epäpyhä neljän liitto. Kai tuohon voisi lisätä vielä avioliitot ym. yleinen perhe-elämä ja miksei myös:

Travellerit (Reppureissulla Aasiassa on saavutettu korkeampi tietoisuuden tila, joka ilmenee sitten muiden valintojen kritisoimisena. Älkää käsittäkö väärin. Matkailu avartaa toki.)

ja sitten kunniamainintana:
Minä vihaan "Small-talkkia". Yritetään väkisin keksiä jotain puhuttavaa, kun vanha tuttu osuu samaan kauppaan jne. Ei saatana.

Mutta toki pitää todeta, että varmasti se, että hehkutan jotain paskabändejä, teknobileitä tai esim. jääkiekkoa on varmasti monesta hyvin tylsää kuultavaa.
 
Viimeksi muokattu:

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oikeastaan en jaksa keskustella kunnolla kuin urheilusta, musiikista ja joistain päivän polttavista uutisista. Kaikki muu on enemmän tai vähemmän tylsää, tai sitten sellainen aihe, josta ei vaan huvita jauhaa yhtään mitään.

Jos porukka ympärillä selvittää vaikkapa jotain parin vuoden takaista Pariisin matkaa tai jonkun tv-sarjan tapahtumia, niin mulla menee autuaasti koko juttu ohi kun ajattelen ihan muita asioita.

Pyrin aina käymään lounastauolla sellaiseen aikaan, milloin tiedän ettei ympärillä ole joutavaa kalkatusta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Onhan noita vaikka kuinka paljon tylsiä ja typerryttäviä keskustelunaiheita, oheen poimittuna muutama sellainen:

Säätilasta keskustelu. Niin kyllähän sitä voi muutaman sanan vallitsevasta säätilasta vaihtaa mutta jos sama toistuu useita kertoja päivässä niin alkaa ikävä kyllä keittää yli. Sään näkee kun katsoo ikkunasta ulos, ei tarvitse taajaan tuijotella säätiedotuksia, jotka eivät paikallissäänkään osalta tunnu pitävän paikkaansa. Poikkeuksena voinen kuitenkin mainita sääilmiöistä keskustelun, niistä voi hyvän mielen vallitessa vaihtaa sanan jos toisenkin.

Perhesuhteet tai perhetapahtumat. Minua ei yksiselitteisesti kiinnosta vaihtaa kovinkaan montaa sanaa perhesuhteista, tulleista lapsista tai sukujuhlista. Ehkäpä tämä on minun rajoittuneisuuttani mutta hoh-hoijaa vaan keskusteluille jotka pyörivät perhetapahtumien ympärillä.

Viikonlopun kännääminen. Toki joskus itsekin sorrun siihen, että tulee kännäämisestä juteltua mutta pääsääntöisesti tilanne on se, että hävettää koko touhu, joten ollaan ihan hiljaa kuin kusi sukassa. Jos siinä olisi edes mitään fiksua kerrottavana mutta kun ei niin ei.

Autot! (Ei muuta).

Onhan noita vähemmän kiintoisia aiheita muitakin ja olen sikäli epämiellyttävää seuraa, että hyvin helposti ilmeestäni on luettavissa se jos aletaan liikkua negatiivisella alueella siinä mielessä, että aihepiiri ei kiinnosta minua tippaakaan. Siksipä välttelen parhaani mukaan tapahtumia joissa joutua keskustelemaan (minusta) tyhjänpäiväisistä asioista. Kuten ketjussa jo mainittu, small talk on totaalisen paskaa minun mielestä.

vlad.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Autot.
Mulle on aivan sama onko alla Bemari, Pösö vai Skoda. Toki tiedostan eri automerkkien ja -mallien (hyödylliset) ominaisuudet ja sen että niissä on eroja, mutta minulle auto on liikkumisväline paikasta A paikkaan B. Auton tarpeelliset ominaisuudet liittyvät sen käyttöön, ei kikkelin pituuteen.

Kauhistelu ja voivottelu asioista jotka eivät ole henkilökohtaisia.
Esim. jatkoaikaankin avattu ketju "Pieni tyttö kaapattu Kotkassa". En sano tätä ilkeydelläni, mutta ei kiinnosta pätkääkään. Sama juttu jos joku teini on raiskattu Tampereella...mitä sitten?
Yleensä tähän vielä liittyy junttimainen lynkkausjargoni jossa kauhistellaan kilpaa tapahtunutta ja toivotaan tekijälle (jota ei ole välttämättä edes löydetty saati tuomittu) mahdollisimman kivuliasta kuolemaa.

Politiikka
Eipä juuri kiinnosta. Pienen ihmisen vaikutusmahdollisuudet kansanvallassa ovat mitättömiä. Äänestäminen menettää merkityksensä siinä vaiheessa kun yhtä fiksua mielipidettä vastaan on kymmenen idioottia. Toisaalta myös ärsyttää "politikoituneet" ihmiset, jotka ovat muuttuneet lipeviksi perseennuolijoiksi. Muutamilla EK/kunnallisvaaliehdokkaaksi asettuneella kaverillani ulosanti on - puolueesta riippumatta - muuttunut teennäisempään ja mukatärkeään suuntaan. Vittu, että tällaisten ihmisten kanssa on rasittavaa jutella varsinkaan kun ne eivät osaa kytkeä sitä politikointivaihdetta pois päältä.

Kännitoilailut/jutut
Pahimpia ovat sellaiset, joissa kehuskellaan (liioitellaan) kilpaa dokaamisellaan. "Heh heh hee....sammuin lauantaina hankeen". "Mut heitettiin Onnelasta niskapers-otteella pihalle." "Sain melkein tarjoilijalta" (=läimäytit yhtä pepulle jonka jälkeen jv joutui turvautumaan siihen niskapersotteeseen)
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Autot, moottoripyörät, bussit, lentokoneet - kaikki esineet jotka kuljettavat ihmisiä paikasta toiseen. Ovat näppäriä joo. Small talk, pärjään siinä tarvittaessa, mutta tyhjänpäiväinen jutustelu vieraiden tai puolituttujen kanssa on tappavaa. Terveys. Muoti, sisustus.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
- Autot (Eipä jaksa kiinnostaa Bemarin moottorin tilavuus tai muutkaan paskanjauhannat näistä..)
- Armeijajutut (Eipä jaksa kiinnostaa hirveämmin jutut metsässä rämpimisestä..)
- Kehuskelut salituloksilla (Eipä jaksa tämäkään sen hirveämmin kiinnostaa ainakaan pidemmän päälle. Armoton vitutus iskee päälle jos joutuu yli 10min kuuntelemaan toisten vaahtoamista jostain salituloksista..)
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
- sairaudet
Hirveää joutua (yleensä vanhempien ihmisten) seuraan, jossa käydään kaikki tutun tuttujenkin sairaudet läpi.

- autot ja koneet
Ei kiinnosta ominaisuudet sun muut paitsi joskus kun on itse hankkimassa. Eikä silloinkaan niin paljon, että jaksaisi juuri keskustella asiasta.

- toisten unet
Unihalvauksesta kertovat jutut poikkeus.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Yksi totaalisen tylsä aihe on kuunnella - lähinnä töissä - joidenkin päivittelyä siitä miten paljon töitä on/miten kiireistä on/kalenteri on täynnä. Kun vielä noilla valittajilla ei oikeasti niitä töitä ole sen enempää kuin muillakaan. Asenteesta kiinni. Vai ajattelevatko jotkut että se ikään kuin kuuluu asiaan päivitellä töiden paljoutta? Luulevatko että muut pitäisivät muuten laiskana?
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Edellä on paljon todella puuduttavia keskustelunaiheita käytykin jo läpi, unet, armeijajutut (joita itsekin tulee välillä sorruttua turisemaan), autot. Matkajuttuja sen sijaan pidän ihan kiinnostavana, oikein kerrottuna.

Yhtä aihetta ei ainakaan ensi silmäyksellä osunut silmiin, nimittäin lemmikit. Joko omat, naapurin tai tuikituntemattomien. Miksi niistä karvaisista, joskus jopa karvattomista, pikku möhkäleistä pitää turista suu vaahdossa niin paljon? Kotona on pari kissaa, mutta pyrin välttämään niistä puhumista - eikä tee tiukkaa - koska vihaan kuunnella tarinoita muiden lemmikeistä.


Landella kun asun, niin yleensäkin jutut jotka alkavat "kuulitko jo kun.." ovat myöskin surkeita. Ei kiinnosta juurikaan mitä muut tekee, koska tarinat ovat yleensä yhdentekeviä. Ymmärrän merkittävät jutut joita kerrotaan, en turhanpäiväistä juoruamista.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
"Sata vuotta" sitten olleet doping-sotkut. Miten helvetissä niistä jaksetaan jauhaa jatkuvasti?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä johtuuko siitä, että viihdyn työkavereideni ym. kanssa ja jaksan heidän juttujaan kuunnella melko hyvin.

Ainoat asiat jotka oikeastaan ärsyttävät ovat

  • Lapsista keskusteleminen
  • Vanhojen ihmisten sairaudet

Omien vanhempieni luona kyläillessä ärsyttää sukulaissuhteista puheleminen.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Matkakuvaukset. Eikös se muuten ole jo vuosikymmeniä vanha kikka että kun vieraat eivät muuten ymmärrä lähteä kotiinsa, niin kaivetaan lomadiat esiin.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
"Tärkeintä ei ole aloitus eikä lopetus, vaan höpötys"

- PPP -

Mulle kelpaa lähes keskustelun aihe kuin keskustelun aihe.


Kännimuistelot. Ketä kiinnostaa? Varsinkin kun sitä känniääliöyttä glorifioidaan.. pistän aina mielikuvaleiman "idiootti" näiden otsaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kakarajutut. "Meitin Ville sanoi tänään sen ja sen ja sen sanan." Meirän pikku-petteri koitti ottaa pöydältä kattilaa, siitä tulee varmaan kokki...

Naiset näitä paskannuksia yleensä kertoilevat, mutta ketä vittu kiinnostaa?!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kännijutut/tarinat, lapsijutut ja lemmikkijutut nyt aluksi tuli heti mieleen.

Lisäksi bonussektorina en jaksa(isi) enää kuunnella omissa treeneissä aina samojen kavereiden selityksiä muuttuvin syin miksi ei saanut maalia, torjunut vetoa tai muuten vaan pelasi päin v-ddua tilanteen.
 

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaikkihan nuo ovat ärsyttäviä, varsinkin autoaiheet.
Omaan potenssiinsa aiheet nousevat silloin kun ne samat idioottimaisuudet kerrotaan viidennen (sadannen) kerran. Työpaikan kahvihuoneessa osaan nykyään pelkästä jonkun aloituskommentista päätellä miten joku linkittää siihen minuutin sisällä jutun siitä kun Aimo silloin, oliko 88 vai 89, siis Mäkisen leskirouvan riiaaja sitä ja tätä plaa plaa...... ja jatkon eli seuraavan "hauskan tarinan" voi arvata.

Olen alkanut nykyään paeta näitä hauskoja seurahetkiä poistumalla mitään sanomatta tupakalle.

Toinen vastaava on, kun ihmiset puhuvat asioista joista eivät ymmärrä mitään eivätkä tiedä. Erityisesti ravitsemusliikkeissä ja kulkuneuvoissa kuulee sen luokan tekniikan ja taloudentohtorien kommentteja.....
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Saippuasarjat (Salkkarit, Kotikatu, aikoinaan Dallas jne.).

Mikä pahinta, jotkut keskustelevat niistä kuin ne olisivat totta.

Vieraiden ihmisten (naisten, tyttöjen) keskustelut ihmissuhteista:

"Mitähän se Joona-Aleksi oikeesti tarkotti kun se katto mun kenkiä/Lotta-Erikan perää/Miina-Angelikan korviksia silleen niinku vähä tollee aika sellasen näkösenä."

Autot, urheilu, lottomenestys ja piilokameran muistelu ovat tosiaan aika yleisiä aiheita. Aina ei jaksa olla osallistumatta. Normijengin urheilukeskustelu on kyllä todella rasittavaa kuultavaa pitkän linjan hard-core penkkiurheilijalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös