Kerroin jo viime lauantain Kalpa-matsin jälkeen, että Valtanen mainitsi Redenbachin olleen halpa ja hieman vittuilinkin tästä - meinaan onko se kehu, että pelaaja oli edullinen? Tosin tässä oli puhe Redenbachin loppukauden diilistä ja toiveissa on ollut, että TR pelaisi kevään niin hyvin, että häntä voisi ajatella ensi kauden joukkueeseen. Ilman mitään tarkoitushakuista angstailuakin voi todeta, että en puhunut paskaa, kun sanoin parin ekan matsin jälkeen, että tähän mennessä Redenbach on vastaava hankinta kuin Hacker aikanaan. Mielenkiintoista, Hackerhan on myös ollut Saipassa?
PW on liigan paras kahden suunnan sentteri, mutta olen sen verran hullu, että toivoisin hänen ja Micken väliin yhtä selkeästi hyökkäävää senaa. HIFK:ssa ketjujen peliajat eivät mene niin, että voitaisiin edes puhua, kuka olisi kakkossena, kuka kolmossena. Itse asiassa Liivikin ketju on pidemmän aikaa ollut kolmosemme ja vanhasta muistista itsekin puhun heistä nelosena. Kysymys on siitä, että PW:n huonoin ominaisuus sentterinä on hänen yv-taitonsa. Se pitää myöntää, vaikka kuinka äijästä diggaakin. HIFK tarvitsisi toisen hyvän yv-sentterin ja siksi kutsun itse häntä 2-senaksi. Jos mennään näin ja Reddis ei paranna, HIFK:n yyveetehot tulevat putoamaan tärkeissä matseissa. Niinpä edelleenkin totean, että meillä ei olisi mitään hätää, jos Reddis olisi osoittautunut Batesiksi / Hamiltoniksi. Redenbachin ympärillehän nytkin yritetään tehdä 2-ylivoimaa, ei PW:n.