Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 850 848
  • 11 238

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Niitä hyväksi havaittuja höyliäkin saa siis mainita ihan nimeltä. Vaikka edes niiden valmistajia. Tuumasin vain äsken kun nykyisessä vakikaupassani kävin että jatkossa kyllä ostan höylät jostain muualta kun tuolla kaupassa jostain syystä partahöylätkin on myynnissä kassan takana niin että niitä kaikkia ei edes näe kunnolla ja täytyy silti sanoa kassahenkilölle minkä höylän haluaa ostaa. Ei toimi oikein tuo systeemi.

Voi tietenkin vika olla minun höyläämistaidoissanikin mutta minulle aina ollut tuo parran höylääminen melko tuskaista hommaa. Verille nyt ei mene kuin harvoin naama mutta muuten.

No, sen olen kyllä tässä työelämään taas palatessani huomannut että pääsee kuitenkin huomattavasti helpommalla kun höylää partansa edes sen kerran kahdessa viikossa. Vertaa siihen että ennen höyläsin partaa vaikka kerran puolessatoista kuukaudessa! Useammin saa olla höyläämässä nykyään mutta pääsee silti mielestäni helpommalla kun parta ei ole kasvanut niin tuuheaksi.

Mulla ittellä on parran kanssa se käytäntö ettei mua sänki haittaa ja saattaa mennä kuukausikin joskus että ajan (oon huomannu sen että jostain syystä saan enempi 'sellaista' huomioo kun on sellainen parta).

Kokeilin joskus nuorempana vähän pitempään karvaan höylää niin se oli kaikkee muuta kun kätevää puuhastelua. Jos pitää olla siloposki ja on tyyliin vähänkin pitempi sänki niin kannataa tehdä investointi mieluummin hiustenleikkuukoneeseen (noin 40€) kuin partakoneeseen jotka ei täytä tältä osin asiaansa.

Tuolla systeemillä ajat koneella pienelle sängelle ja sit höylän kanssa pääsee tosi helpolla jos pitää kaikki pois saada.

Itse sanon että on ollu hinta/laatusuhteeltaan mun paras investointi ikinä mitä tämän kategorian tuotteisiin tulee.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Niitä hyväksi havaittuja höyliäkin saa siis mainita ihan nimeltä. Vaikka edes niiden valmistajia. Tuumasin vain äsken kun nykyisessä vakikaupassani kävin että jatkossa kyllä ostan höylät jostain muualta kun tuolla kaupassa jostain syystä partahöylätkin on myynnissä kassan takana niin että niitä kaikkia ei edes näe kunnolla ja täytyy silti sanoa kassahenkilölle minkä höylän haluaa ostaa. Ei toimi oikein tuo systeemi.

Voi tietenkin vika olla minun höyläämistaidoissanikin mutta minulle aina ollut tuo parran höylääminen melko tuskaista hommaa. Verille nyt ei mene kuin harvoin naama mutta muuten.

No, sen olen kyllä tässä työelämään taas palatessani huomannut että pääsee kuitenkin huomattavasti helpommalla kun höylää partansa edes sen kerran kahdessa viikossa. Vertaa siihen että ennen höyläsin partaa vaikka kerran puolessatoista kuukaudessa! Useammin saa olla höyläämässä nykyään mutta pääsee silti mielestäni helpommalla kun parta ei ole kasvanut niin tuuheaksi.

Ja osta kunnon partavaahtoa tai -geeliä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@vilperi Phillips OneBlade on kätevä vekotin. Muutamalla kympillä irtoaa kone ja pari terää ja sillä saa vaivattomasti trimmattua, rajattua tai vedettyä kaikki pois. Terää suositellaan vaihdettavaksi neljän kuukauden välein, mutta itse olen kyllä mennyt pidempäänkin.
On kyllä hyvä peli, mutta olenkin enempi tällainen valkoinen intiaani ja ei tämän työstämiseen mitään erikoista tarvii. Iho punottaa kuitenkin herkästi ja siitä tämä on hyvä, että ei taida leikata ihoa pitkin, vaan jättää snadin sängen. Terää en ole ikinä vaihtanut kun on jotain puoli vuotta ollut.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei suinkaan. Vaikka onhan se kieltämättä paljon...
Siksi pyrin ostamaan pienemmän määrän jäätelöä yhdellä kertaa. Tai sitten ostan sen ison pakkauksen mutta herkuttelen jäätelöllä harvemmin.
Vastaava herkullisen iljettävä pahe on meilläkin. Illan elokuvaa katsellessa teen meille molemmille kohtuullisen kokoiset jäätelöannokset: perusvanilja, sopiva jokin toinen jäätelö, toffee- tai suklaakastike, rouheena koristeeksi jauhettua Dominon keksiosaa tai mietoa minttusulkaata.
Mutta... melkein joka perhanan ilta!

Eukkiksen takapuoli on kokoajan yhä upeampi, mutta entäpäs vastaavuus miehillä?
Pääsen ilta- tai yötöihin homppelibaariin stringieni kanssa, jossa aina välillä käyn esiintymislavalla ilmeettömänä aurinkolasit päässäni twerkkaamassa.

Saisinkohan tippiksinä siitä enemmän kuin marjanpoiminnalta, (sitä) ilkeää henkilöstöpäällikötärtä kohteliaasti nussimalla tai öisin autonrenkailta varastamalla?
Onko muilla Jatkislaisilla asioista vastaavia kokemuksia?

Muuten, eräästä nimeltämainitsemattomasta tavarataloketjusta (Toim.Huom: henkilö tarkoitti Minimania) saa/sai mixausjäätelöä sitruuna, eurolla kuusi pakettia!
Kaatokännit voit vetää Jappper-puistossa oluella 14 eurolla, mutta toisaalta voi sammua samaan pensaikkoon syötyäsi illan aikana 84 litraa kyseistä, edellämainittua jääteöä.

Kumman valitsisitte?
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
@vilperi Phillips OneBlade on kätevä vekotin. Muutamalla kympillä irtoaa kone ja pari terää ja sillä saa vaivattomasti trimmattua, rajattua tai vedettyä kaikki pois. Terää suositellaan vaihdettavaksi neljän kuukauden välein, mutta itse olen kyllä mennyt pidempäänkin.

Kerran ostin kun lähdin matkalle, ja ajattelin että ompas näppärän kokoinen vehje repussa kuljetettavaksi. Pari kuukautta jaksoin taistella, mutta totesin niin paskaksi, että jätin guesthousen vessaan. Ei edes kasva itsellä mitenkään erityisen nopeasti parta, mutta sängelle ajo kesti noin 10-15 min, samaa kohtaa piti hangata kymmeniä kertoja ja ei silti tullut tasaista tulosta. Jännä sinänsä, kun niin moni on kehunut kuitenkin, ei vaan sopinut omalle naamakarvalle sitten yhtään.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Luin toisesta ketjusta palstatoverin ajaneen johonkin taksilla, ja heti heräsi kysymys, että miksi ihmeessä taksilla kun nykyään pääsee vähintään puolet halvemmalla kun ottaa Yangon. Se tyhmä kysymys tulee tässä, toimiiko Yango joka puolella Suomessa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Luin toisesta ketjusta palstatoverin ajaneen johonkin taksilla, ja heti heräsi kysymys, että miksi ihmeessä taksilla kun nykyään pääsee vähintään puolet halvemmalla kun ottaa Yangon. Se tyhmä kysymys tulee tässä, toimiiko Yango joka puolella Suomessa?

Ööh, mikä tämä Yango on? Pangoa pelattiin ennen vanhaan mustavalkoisella tietokoneella mutta Yangosta en ole kuullutkaan. Siinä ehkä siis se iso syy siihen miksi kuljin taksilla.

Jos Savonlinnassa toimii tällainen Yango niin kertokaapahan mielellään minullekin.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ööh, mikä tämä Yango on? Pangoa pelattiin ennen vanhaan mustavalkoisella tietokoneella mutta Yangosta en ole kuullutkaan. Siinä ehkä siis se iso syy siihen miksi kuljin taksilla.

Jos Savonlinnassa toimii tällainen Yango niin kertokaapahan mielellään minullekin.
Nyt kun googlasin niin sain tyhmään kysymykseeni vastauksen. Yango on edullinen taksi joka näemmä toimii vain pk-seudulla, Tampereella ja Turussa.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Luin toisesta ketjusta palstatoverin ajaneen johonkin taksilla, ja heti heräsi kysymys, että miksi ihmeessä taksilla kun nykyään pääsee vähintään puolet halvemmalla kun ottaa Yangon. Se tyhmä kysymys tulee tässä, toimiiko Yango joka puolella Suomessa?
Eikös Yango ole Yandexin pyörittämä systeemi? Itse välttelen kaikkea venäläistä, joten ei kiitos
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt kun googlasin niin sain tyhmään kysymykseeni vastauksen. Yango on edullinen taksi joka näemmä toimii vain pk-seudulla, Tampereella ja Turussa.

Toki osasin tuon sinun ensimmäisen viestisi perusteella päätelläkin mutta oikeasti, ennen tätä en ollut tällaisesta Yangosta kuullutkaan.

Kertoo ehkä siitä kuinka hyvin seuraan uutisia ja myös siitä että harvoin vaikutan itse siis Yangon toimialueella.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Eikös Yango ole Yandexin pyörittämä systeemi? Itse välttelen kaikkea venäläistä, joten ei kiitos
En tiedä voiko käyttää ilman sen omaa sovellusta, joka on tehty keräämään tietoja isoveli venäläiselle. Tästä aikanaan uutisoitiin 2018.
 

Glove

Jäsen
Minulle ei oikein avaudu tuo Yangon hinnoittelu. Näyttää olevan about puolet halvempi kuin tavallinen taksi, mutta kaiken järjen mukaan kulut pitäisi kuitenkin olla kutakuinkin samat kuin muillakin takseilla. Entisenä taksiyrittäjänä tiedän hyvin, mikä oli tulojen ja menojen suhde silloin ennen taksiuudistusta. Kai ne on keksinyt jotain mullistavaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle ei oikein avaudu tuo Yangon hinnoittelu. Näyttää olevan about puolet halvempi kuin tavallinen taksi, mutta kaiken järjen mukaan kulut pitäisi kuitenkin olla kutakuinkin samat kuin muillakin takseilla. Entisenä taksiyrittäjänä tiedän hyvin, mikä oli tulojen ja menojen suhde silloin ennen taksiuudistusta. Kai ne on keksinyt jotain mullistavaa.
Ne kuljettavat porukkaa ja siten keräävät rahaa, kun kalliimmat autot seisovat tolpalla.
 

Glove

Jäsen
Ne kuljettavat porukkaa ja siten keräävät rahaa, kun kalliimmat autot seisovat tolpalla.
Kaksi keikkaa siinä ajassa missä muut taksit ajaa yhden. No, voihan sitä ehtiä, mutta niilläkin on tunnissa vain 60 min. En minä toki tiedä, minkälainen trafiikki Helsingin takseissa on. Mahtaako Yangollakaan olla seuraava asiakas ovenkahvassa kiinni kun edellinen tekee lähtöä taksista.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulle ei oikein avaudu tuo Yangon hinnoittelu. Näyttää olevan about puolet halvempi kuin tavallinen taksi, mutta kaiken järjen mukaan kulut pitäisi kuitenkin olla kutakuinkin samat kuin muillakin takseilla. Entisenä taksiyrittäjänä tiedän hyvin, mikä oli tulojen ja menojen suhde silloin ennen taksiuudistusta. Kai ne on keksinyt jotain mullistavaa.
Ainakin Tampereella aluetaksin ajamana Yangon kyydeissä asiakas maksaa vain murto-osan kyydin oikeasta hinnasta, Yangon (tai kuka ikinä lieneekään tämän taustalla) kuittaa loput yrittäjän suuntaan. Eli ei, ei ole keksitty mitään maata mullistavaa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Miten Posti tietää jo nyt, että valitsemani noutopiste (pakettiautomaatti) on täynnä ja lähetys ohjataan muualle? Lähetysten seurannan mukaan tämä tiedetään jo siinä vaiheessa kun 1) paketti on vielä lähtöpisteessä ja noudettu kuljetukseen ja 2) arvioitu toimitusaika on 1.9 eli ylihuomenna.

Tilannehan voi hyvinkin elää vielä ja ylihuomenna noutopisteesaä olla tilaa, vaikka se juuri nyt olisikin täynnä. Vai onko sinne muka niin paljon paketteja jonossa että järjestelmä osaa heti laskea, että turha toivo.

Monta ihmeellistä asiaa ja kysymystä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten Posti tietää jo nyt, että valitsemani noutopiste (pakettiautomaatti) on täynnä ja lähetys ohjataan muualle? Lähetysten seurannan mukaan tämä tiedetään jo siinä vaiheessa kun 1) paketti on vielä lähtöpisteessä ja noudettu kuljetukseen ja 2) arvioitu toimitusaika on 1.9 eli ylihuomenna.

Tilannehan voi hyvinkin elää vielä ja ylihuomenna noutopisteesaä olla tilaa, vaikka se juuri nyt olisikin täynnä. Vai onko sinne muka niin paljon paketteja jonossa että järjestelmä osaa heti laskea, että turha toivo.

Monta ihmeellistä asiaa ja kysymystä.
ihmettelin samaa jokin aika sitten, näin vastattiin...

Ne automaatit joissa on oma numeropadi per ovi on niitä joita ei voi täytt lennosta vaikka olisi tilaa. Niitä pystyy joissa asioidaan yhden yksikön taktiikalla
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
No tämähän nyt on ihan hanurista... Muutenkin mielestäni juuri nuo versiot, jossa jokaiselle lokerolle on oma numeropadi on paljon huonompi ratkaisu kuin ne jossa on yksi kosketusnäyttö.

Ne on myös hevetisti hitaampia täyttää mutta ilmeisesti a) halvempia ja b) niitä nyt sattuu olemaan
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Ne on myös hevetisti hitaampia täyttää mutta ilmeisesti a) halvempia ja b) niitä nyt sattuu olemaan

Tämän pakettiautomaatin tapauksessa johon itse roinat tilaan, niin tilanne on vieläpä se, että siinä oli aiemmin tällainen kosketusnäytöllinen aparaatti mutta Posti vaihtoi sen tällaiseen huonompaan "palvelun parantamiseksi".

Juuri äsken vilkaisin paketin kulkua uudelleen ja nyt se on yhtäkkiä palautunut samaan paikkaan lajiteltavaksi, josta se jo lähti vuorokautta aiemmin eteenpäin ja arvioitu toimituspäivä vaan siirtyy. Hienosti vedetty.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Monta päivää viikossa te muistatte loppuillan? Siis ettei mene filmi poikki. Mulla ehkä yks tai kaks.

Laskin keskiarvon, että 6,99615 päivänä viikossa on tähän ikään käynyt näin. Toki viimeisen kuuden vuoden aikana luku on vain 6,98397.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös