Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 848 400
  • 11 234
K

Kiekkokatsoja

F1:n Itävallan aika-ajot alkaa piakkoin, sitten EM-futis. Kävin ulkona, helvetillinen kuumuus.
Elikkä televisio iltapäivä-ilta.
Mulla tuo asia on päinvastainen. Telkkua ehtii katsoa, kun ulkoilusää on huono. Tässäpä pakkailen uintikamoja, ja ajattelin pulahtaa järvessä. Siten tuo "helvetillinen kuumuus", katoaa joksikinaikaa. Ja ihoon jää viileä olo. Mukaan tietty muutama tölkki, niin fiiliskin menee kohdalleen.

@Iisoppi, en tiedä vastausta, mutta äkkiseltään heitän, että lienee sama juttu kuin fillaroidessa kännissä. Eli ei saa aiheuttaa vaaraa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Elikkä televisio iltapäivä-ilta.
Mulla tuo asia on päinvastainen. Telkkua ehtii katsoa, kun ulkoilusää on huono. Tässäpä pakkailen uintikamoja, ja ajattelin pulahtaa järvessä. Siten tuo "helvetillinen kuumuus", katoaa joksikinaikaa. Ja ihoon jää viileä olo. Mukaan tietty muutama tölkki, niin fiiliskin menee kohdalleen.
Siedettävämmällä kelillä tykkään pyöräillä päämäärättömästi, jossain pyörähdän ja kotia kohti. Muutamia tölkkejä ei ole silloin mukana, vettä ehkä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt taitaa sitten tulla sarjassamme aidosti tyhmä kysymys. Mutta aloin tuossa yks kaks eilen illalla ennen nukahtamista miettimään sellaista että miksi nollalla kerrottaessa kaikki kertolaskut minkä tahansa luvun kanssa tuottaa just sen tuloksen nolla?

Kouluaikoinakin (minulla lyhyt matematiikka) taidettiin lähinnä vain opettaa tuo että nolla kertaa mikä tahansa luku on aina nolla. Mutta syytä tähän ei taidettu koskaan mainita.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt taitaa sitten tulla sarjassamme aidosti tyhmä kysymys. Mutta aloin tuossa yks kaks eilen illalla ennen nukahtamista miettimään sellaista että miksi nollalla kerrottaessa kaikki kertolaskut minkä tahansa luvun kanssa tuottaa just sen tuloksen nolla?

Kouluaikoinakin (minulla lyhyt matematiikka) taidettiin lähinnä vain opettaa tuo että nolla kertaa mikä tahansa luku on aina nolla. Mutta syytä tähän ei taidettu koskaan mainita.
Paljonko sen pitäisi olla? Mietit vielä hetken, niin voit sitten käydä kirjoittamassa "asia, joka avautui minulle"-ketjuun.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hakkaanko halkoja, ajanko nurtsin, käännänkö kompostin? Vai menenkö vain uimaan?
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Paljonko sen pitäisi olla? Mietit vielä hetken, niin voit sitten käydä kirjoittamassa "asia, joka avautui minulle"-ketjuun.
Jotenki tuntuu että jos oikein iso lukema, vaikkapa miljoona kerrottais nollalla niin siitä edes jotain tulisi. Vaikka joku 3..7 välillä oleva, pienehkö lukema.
 

444

Jäsen
Nyt taitaa sitten tulla sarjassamme aidosti tyhmä kysymys. Mutta aloin tuossa yks kaks eilen illalla ennen nukahtamista miettimään sellaista että miksi nollalla kerrottaessa kaikki kertolaskut minkä tahansa luvun kanssa tuottaa just sen tuloksen nolla?

Kouluaikoinakin (minulla lyhyt matematiikka) taidettiin lähinnä vain opettaa tuo että nolla kertaa mikä tahansa luku on aina nolla. Mutta syytä tähän ei taidettu koskaan mainita.
Aattele vaikka niin, että jos mä varastan sulta kahden euron kolikon nolla kertaa, niin en mä sillä summalla montaakaan kahvia saa esson baarissa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On niin kuuma, että haittaako jos syön litran jäätelöä päivässä?

Ei suinkaan. Vaikka onhan se kieltämättä paljon.

Minä en uskalla ostaa isoa pakkausta, eli litran tai noin litran kokoista pakkausta jäätelöä koska se menee minulla oikeasti kerralla. Ja on muutenkin jo reilusti tuota ylipainoa.

En vain pysty hillitsemään omia mielihalujani. Siksi pyrin ostamaan pienemmän määrän jäätelöä yhdellä kertaa. Tai sitten ostan sen ison pakkauksen mutta herkuttelen jäätelöllä harvemmin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikä on edullisin ja ehkä samalla myös helpoin tapa pitää naama puhtaana partakarvoista? Tyyliin jos vaikka kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa höylää partansa pois?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mikä on edullisin ja ehkä samalla myös helpoin tapa pitää naama puhtaana partakarvoista? Tyyliin jos vaikka kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa höylää partansa pois?

Sanoisin että noi on jo niin alas kilpailutettu että ei kovin suuri kuluerä ole jos on vaan hyvä höylä. Siihen kumppaniks joku esim Remingtonin hiustenleikkuukone jolla itse oon ajanu parran sängelle jo 10v ja toimii vieläkin (akku tosin ei kestä enää hurjia)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sanoisin että noi on jo niin alas kilpailutettu että ei kovin suuri kuluerä ole jos on vaan hyvä höylä. Siihen kumppaniks joku esim Remingtonin hiustenleikkuukone jolla itse oon ajanu parran sängelle jo 10v ja toimii vieläkin (akku tosin ei kestä enää hurjia)

Niitä hyväksi havaittuja höyliäkin saa siis mainita ihan nimeltä. Vaikka edes niiden valmistajia. Tuumasin vain äsken kun nykyisessä vakikaupassani kävin että jatkossa kyllä ostan höylät jostain muualta kun tuolla kaupassa jostain syystä partahöylätkin on myynnissä kassan takana niin että niitä kaikkia ei edes näe kunnolla ja täytyy silti sanoa kassahenkilölle minkä höylän haluaa ostaa. Ei toimi oikein tuo systeemi.

Voi tietenkin vika olla minun höyläämistaidoissanikin mutta minulle aina ollut tuo parran höylääminen melko tuskaista hommaa. Verille nyt ei mene kuin harvoin naama mutta muuten.

No, sen olen kyllä tässä työelämään taas palatessani huomannut että pääsee kuitenkin huomattavasti helpommalla kun höylää partansa edes sen kerran kahdessa viikossa. Vertaa siihen että ennen höyläsin partaa vaikka kerran puolessatoista kuukaudessa! Useammin saa olla höyläämässä nykyään mutta pääsee silti mielestäni helpommalla kun parta ei ole kasvanut niin tuuheaksi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
kun tuolla kaupassa jostain syystä partahöylätkin on myynnissä kassan takana niin että niitä kaikkia ei edes näe kunnolla ja täytyy silti sanoa kassahenkilölle minkä höylän haluaa ostaa. Ei toimi oikein tuo systeemi.
Tämä johtuu valitettavasti siitä, että Gilletten teräpakkaukset ovat pieniä, kalliita, ja siksi myymälävarkaiden suursuosikkeja.
Itse kylläkin käytän niitä, vaikka kertakäyttöhöylillä ja hyvällä geelillä tulee melkein yhtä hyvä tulos. Pysyyhän se kertakäyttöinen Bic-höyläkin ainakin pari viikkoa, jos sen pitää puhtaana (huuhtelee karvaa ja vaahtoa koko ajan hanan alla).
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Niitä hyväksi havaittuja höyliäkin saa siis mainita ihan nimeltä. Vaikka edes niiden valmistajia. Tuumasin vain äsken kun nykyisessä vakikaupassani kävin että jatkossa kyllä ostan höylät jostain muualta kun tuolla kaupassa jostain syystä partahöylätkin on myynnissä kassan takana niin että niitä kaikkia ei edes näe kunnolla ja täytyy silti sanoa kassahenkilölle minkä höylän haluaa ostaa. Ei toimi oikein tuo systeemi.

Voi tietenkin vika olla minun höyläämistaidoissanikin mutta minulle aina ollut tuo parran höylääminen melko tuskaista hommaa. Verille nyt ei mene kuin harvoin naama mutta muuten.
Ota käyttöön perus-Gillette tai saman valmistajan vähän ”parempi” höylä vaihtoterillä, ei niillä ole hinnassa niin olennaista eroa. Nuo ovat sillä lailla hyvälaatuisia, ettei parranajo johda niiden kanssa automaattisesti verinaarmuihin. Edellä @peksa antoi jo hyvät vinkit, komppaan myös niitä.

Ei-moottoroiduissa parranajokalusteissa asialliset vehkeet ovat aika lailla vakiohintaisia, joten yhden varren plus noin kolmen vaihtoterän paketista saa maksaa sen vajaat 20 euroa joka paikassa. Jos jonkin halpismerkin vastaava vaihtoehto maksaa vaikka puolet merkkituotteen hinnasta, niin suosittelen ehdottomasti pitäytymään kunnolliseksi todetussa merkkihöylässä. Säästö ei ole kokonaisuudessaan niin kummoinen, että onnistunut parranajo kannattaisi vaihtaa epävarmuuteen, vitutukseen ja leukapieltä koristaviin laastarilappuihin. Sitä paitsi yhdellä Gilletten terällä voi - toki partatyypistä riippuen - hoitaa varsin monta ajoa, ennen kuin terä alkaa tylsyä liikaa. Halpisterä kuukahtaa satavarmasti nopeammin.

Joskus nuoret miehet kuvittelevat pääsevänsä halvalla ja ostavat pussillisen oranssinvärisiä Bic-kertakäyttöhöyliä, vieläpä sillä ajatuksella, että yhdellä höylällä voisi ajaa ohuen parran useampaankin kertaan. Ei kannata, kertakäyttöinen on oikeasti kertakäyttöinen, ja minä en suostu käyttämään sellaista ollenkaan. Vain erittäin tarkkakätinen ja ohutpartainen mies käyttää Bic-höylää naamaansa, loput Bic-käyttäjät ovat dorkia. Yhden kertishöylän hinta ei tosiaan ole paljon paskaakaan, mutta ne kertakäyttövehkeet ovat säädyttömän huonoja. Jos sellaista joutuu käyttämään, niin toteutus sitten ehdottomasti juoksevan lämpimän veden ja geelin/vaahdon kanssa.

Minä käytän nykyään partahöylän ja sähköisen rajaajan yhdistelmää. Sillä Philipsillä on mukava myös lyhentää ekaksi parta ihoalueelta, jonka myöhemmin höylään Gillettellä loppuun. Kovin pitkää karvaa ei tietenkään ole mukavaa eikä käytännöllistä käsitellä ekaksi höylällä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ite kun oon laiska, niin meikäläisellä on parranajokone jonka sain joskus teininä joululahjaksi. Olen vaan sen verran laiska, että parta pääsee ajoittain lomakausina kasvamaan luokkaa sentin puolentoista mittaan. Tällöin pyöriväteräisen partakoneen käyttö on aivan saatanan perseestä. Tähän voisi tietysti ihmetellä, miten sillä intissä pystyi toistaviikkoisen parran ajamaan.

Leukaluun seudun päästyä rehevöitymään teenkin yleensä preoperatiivisen karvanpoiston hiustenleikkuukoneella. Tällä menetelmällä saan kivuttomasti yhden–kahden millimetrin sängen. Toisinaan olen niin laiska, että menen tällä sängellä pari päivää ja toistan karkean, kursorisen leikkauksen. Yleensä kuitenkin jatkan leikkuuta asianmukaisesti partakoneella, jolloin lopputuloksena naama on seuraavaan aamuun saakka yhtä sileä kuin kymmenvuotiaalla (terkkuja Jaakkolan Miksulle).
 

Adonis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oma perhe
Mikä on edullisin ja ehkä samalla myös helpoin tapa pitää naama puhtaana partakarvoista? Tyyliin jos vaikka kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa höylää partansa pois?
Aika harvoin höyläät. Partaa siis. Itse ajan parran joka toinen päivä Gilette Mach 3 merkkisillä terillä. Tokmannilta ostan. Yksi terä menee 4-5 ajokertaa. Mutta kun kysyit helpointa tapaa pitää naama puhtaana partakarvoista, niin varmaan hormonihoidot.
 

444

Jäsen
Ostin muutama vuosi sitten Philips One Bladen (jotain 25€ luokkaa) enkä ole kertaakaan terää vaihtanut. Toki parrankasvu on mitä on, ja toisaalta samaa luokkaa on myös mielenkiinto sen siistimistä kohtaan. Hyvänä puolena tuossa on se kotiparturimainen säädettävä ”terä”, jolla pystyy trimmaamaan karvat esim. 1 mm mittaiseksi. Ehkä joka toinen kuukausi vedän sitten ihan sileäksi partaterällä (1 terä, kaverina partasaippua), kun en tykkää yhtään siitä, miten nuo koneet repivät ihoa; joka kerran jälkeen naama helottaa punaisena riippumatta onko kokeillut kolmiteräistä vai ”perinteisempää” mallia.
Niin ja jos oikein laiskaksi ryhtyy, niin sitten vain siistin pisimmät karvat saksilla, etenkin viiksien osalta, kun meinaavat mennä suuhun.
 

hege

Jäsen
@vilperi , itse siirryin Giletten laadukkaista mutta kalliista suoraan LIDL:n johonkin 3 tai 4 teräiseen ja toistaiseksi en ole saanut silläkään kurkkuani katkaistua. Oma parta on mallia harva, mutta paksukarvainen eli on siisti jos ajaa 2-3 päivän välein mutta jos antaa kasvaa niin riski ns. "taleban-tyyliin" on olemassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös