Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 943
  • 11 238

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onko tuo soihduttelu, jota moni faniporukka harrastaa laitonta Suomenmaalla?

Pyörinyt useampaan otteeseen mielessä.
 

lihaani

Jäsen
Ihmetyttää tämän palstan politiikan "asiakirjoittajien" käyttämä nimitys "tuulipukukansa".

Ovatko he ihmisiä, joilla ei ole em. sanan käyttäjien mielestä riittäviä yhteiskunnallisia perustietoja osallistua poliittiseen keskusteluun?
Vai ovatko he ihmisiä, jotka eivät purematta niele uusliberalistisia ajatuksia?

Itse olen riemumielin tuulipukukansaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmetyttää tämän palstan politiikan "asiakirjoittajien" käyttämä nimitys "tuulipukukansa".

Ovatko he ihmisiä, joilla ei ole em. sanan käyttäjien mielestä riittäviä yhteiskunnallisia perustietoja osallistua poliittiseen keskusteluun?
Vai ovatko he ihmisiä, jotka eivät purematta niele uusliberalistisia ajatuksia?

Itse olen riemumielin tuulipukukansaa.
Kyse on oman erinomaisuutensa tietoisesta tai tiedostamattomasta korostamisesta. Tuulipuku kansa sauvakävelee, katsoo Vain Elämää sarjaa ja Putousta, Jääkiekon MM-kisat ovat kevään kohokohta jos Suomi menestyy. Yleensä keskiluokkaan kuuluvaa porukkaa, ovat tyytyväisiä elämäänsä aina välillä. Tuulipukukansa=keskiverto suomalainen. Vrt. Yhdysvaltojen middle america termiin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei vaan tuulipukukansa, tai oikeastaan verkkapukukansa, löhöilee, katsoo formulaa, raveja tai tv-visaa, kittaa Pirkka-kaljaa, ja jos se pääsee loppumaan, niin lähdetään -85 Mersulla hakemaan lisää jostain Perähikiän Essolta. Päässä virman lippis. Lempiruoka: makkara. Tämä miesten osalta.

Tuulipukukansalainen Elsa Esimerkki sisustaa "pihaa" (eli tönön ympäriltä raivattua metsää) valkoisilla muovituoleilla, juo vähemmän kaljaa, lisää makkaran viereen lautaselle porkkanan eikä omista autoa.

Näin mä olen tuulipukukansan aina käsittänyt. Tuulipukukansa ei ole ikinä tyytyväinen mihinkään, mutta vastustavat kaikkia muutoksia.

Pahoittelut, jos olen nyt sitten väärinkäyttänyt "tuulipukukansaa".
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
K.J. Ståhlberg oli presidenttinä 1919-1925 ja sen jälkeen kansanedustajana 1930-1933, (oli toki ollut ennen presidenttiyttäänkin kansanedustajana).
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mikäli oikein muistan yläasteen yhteiskuntaopin tunneilta niin ehdolle saa asettua kuka tahansa joka on täysi-ikäinen ja Suomen kansalainen. Muistanko oikein?
Et muista ihan oikein. Täältä lisää tietoa asiasta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
@Jaws tai joku muu, miten tuo å:n näköinen u lausutaan?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Aika pitkälti samalla lailla kuin lausuisit sen ilman sitä. Esimerkiksi Vladimír Vůjtek ääntyy vladimi(ir) vui(j)tek.

Okei... Tärkeä merkki on. Gaborik on sit vissiin oikeasti Gaaboriik, eikä Gäbörik?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
No vaik teitsi.

<3

Ei vaiskaa. Mä oon pystyttäny pihalle sellasen ekokojun. Lainaan kastelukannua kaikille, jotka ovat päättäneet istuttaa pari huumorinkukkaa puutarhaansa.
Ei kauheinkaan kukka siemenettä kasva, annapa eräille muutama semmoinenkin. Paskaa ei tarvitse lannoitteeksi antaa, paskaa puhutaan niin paljon että siitä riittää kukan juurelle keko jos useampikin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jep, Gaaboriik. Ja viime vuosina mukana olleet myös H(h)a(a)ra ja Shatan, ei Tshara ja Seit'n.

Ai se ei olekaan Zhärra? Onko tämä nyt sitä turhanpäiväisen jauhamista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös