Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 415
  • 11 238

Ralph

Jäsen
Miten SM-liigan uusi nimi lausutaan? 1üga siis, onko se "oneyyga" vai "ykkösyga"?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten SM-liigan uusi nimi lausutaan? 1üga siis, onko se "oneyyga" vai "ykkösyga"?
Kal€-liiga, niin se lausutaan. Tai vaihtoehtoisesti "Teemu Selänne törmäsi muhun 19XX-liiga ja mä en ole vieläkään oikein toipunut siitä".
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Joutuuko asiakas lähettämään itse Rolexin (kultainen) Sveitsiin? Luulisi että kultaseppäliike toimittaisi kellon korjaamoon? Pitääkö kullasta maksaa tullia tai jotakin? Mikä on Google?
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Kuka on julkkis-BB:n mainoksessa se äijä, ei se pyöräilijä vaan se vanhempi herra?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Joutuuko asiakas lähettämään itse Rolexin (kultainen) Sveitsiin? Luulisi että kultaseppäliike toimittaisi kellon korjaamoon? Pitääkö kullasta maksaa tullia tai jotakin? Mikä on Google?

Eikö sitä yyveellä sais? Eikö Oulussa oo Ouluntulli eli sieltäkö maksaa?

Googlesta en tiedä ja tahtoisin vastauksen kans.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Se on väärin kirjoitettu yrityksen nimi. Yrittivät kirjoittaa nimeä mikä tarkoittaa numeroa missä on ykkönen ja sata nollaa.

Miten kujalla pitää ihmisen olla, että kirjoittaa sanan googol muotoon google? Kyllä ei Leijonan Luolasta olisi fyrkkaa herunut tuollaisella tampioinnilla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tälleen pienessä pöhnässä tuli mieleeni seuraava seikka. Montako rakettia ja minkä tehoista pitäisi pultata maapallon kamaraan, että saataisiin telluksen pyörimisnopeutta kiihdytettyä/hidastettua?
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Mistä lähtien sana "pateettinen" on tarkoittanut säälittävää?
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Miksi niin monella tamperelaisella on jatkuva tarve mennä kattoon? Onko lattialla tylsää? Entä kumpi on oikea tapa olla katossa, jalat vai (ylä)pää kohti lattiaa?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Missä vaiheessa lajia nimeltä jäähockey alettiin kutsua jääkiekkoiluksi, ja missä vaiheessa taas jääkiekkoilua alettiin kutsua jääkiekoksi?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Missä vaiheessa lajia nimeltä jäähockey alettiin kutsua jääkiekkoiluksi, ja missä vaiheessa taas jääkiekkoilua alettiin kutsua jääkiekoksi?

Tuo jälkimmäinen: 80-luvulla ainakin vielä puhuttiin jääkiekkoilusta, jalkapalloilusta, ja kaikki oli yhtä perkeleen palloilua, mutta joskus grungen tienoilla taisi tulla muutos. Olen tätä itsekin miettinyt, joten valistakaapa!

Kielellä on sellainen hinku, että sepä lyhenee. Mutta käytöllisestä tuli käytännöllinen.

Suomen jääkiekkomuseo valistaa:

"Jääkiekkoa (jäähockey -peliä joksi lajia tuolloin Suomessa kutsuttiin) pelattiin maassamme kerran jo 1800-luvun lopulla. Lajin varsinainen esiinmarssi tapahtui 1920-luvun lopulla kun Suomen Luistinliitto otti lajin ohjelmaansa. Ensimmäinen seurojen välinen ottelu pelattiin vuonna 1928 Pyhäjärven jäällä Tampereella ja samana vuonna ratkaistiin ensimmäinen Suomen mestaruus.

Suomen Jäähockeyliitto perustettiin tammikuussa 1929. Myöhemmin keväällä järjestön nimi muuttui Suomen Jääkiekkoliitoksi (SJL). Suomi pelasi ensimmäisen maaottelunsa Ruotsia vastaan tammikuussa 1928. Kansainvälisen liiton jäsen Suomesta tuli saman vuoden helmikuussa."

Eli jäähockeystä tuli jääkiekkoa keväällä 1929. Siitä vuosi ja kommunistit kyydittiin itärajalle.

Linkki vie Suomen jääkiekkomuseon sekaville sivuille.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Muut ulkomaalaiset sarjat-foorumi

Linkin takaa löytyy erään nimimerkin ylläpitämä lähes dialogimainen ketju, joka ei ole ikinä auennut minulle. Voisiko joku valaista? Ja koska unohdan kuitenkin kirjoittaneeni tämän viestin tänne niin mikäli vain vastaaja vaivautuu, olisi kiva saada yksityisviestillä ilmoitus siitä. :)

Pahoittelen, jos sama ketju on ihmetyttänyt muita palstalaisia jo aikaisemmin tässä ketjussa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Millaisia ergonomisia ratkaisuja käytätte viestitellessänne Jatkoaikaan? Itselläni on tällainen 50-lukulainen sohvatuoli. Vihreä. Istun tässä muutenkin valtaosan elämästäni.
 

Ralph

Jäsen
Itse tykkään istua vessanpytyllä kun kirjoitan. Sen verran rajuja on paskahätäni ettei pelkkä perseen kautta ulostaminen riitä, paskaa pitää samalla suoltaa myös sormilla internettiin.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Kun Veikkauksen arvonnat siirtyvät YLE:n kanavilta kilpailijan leiriin ja YLE:llä ei suvaita sponsorinimiä (eihän toisen kanavan juttuja voi mainostaa), niin pitäisikö jatkossa Urheiluruudussa kutsua jalkapallon Veikkausliigaa pelkästään Liigaksi?

"HJK kohtasi Liigassa Hongan ja voitti 4-2"
"HIFK kohtasi Liigassa Jokerit ja voitti 4-2"
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Millaisia ergonomisia ratkaisuja käytätte viestitellessänne Jatkoaikaan? Itselläni on tällainen 50-lukulainen sohvatuoli. Vihreä. Istun tässä muutenkin valtaosan elämästäni.

Jatkoaikaa lukiessani istun useimmiten valkoisella posliinilla iPadin kanssa. Olen havainnut Jatkoajan keskustelupalstan lukemisen edistävän suolen toimintaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jatkoaikaa lukiessani istun useimmiten valkoisella posliinilla iPadin kanssa. Olen havainnut Jatkoajan keskustelupalstan lukemisen edistävän suolen toimintaa.

Miksi toit ilmi, että viesti on kirjoitettu nimenomaan iPadilla? Miksi tuotemerkki on kerrottava? Miksi ilmiö toistuu yhvissä erityisen taajaan juuri Apple-laitteiden tapauksissa? Tiedän kyllä vastauksen, vaan tyhmien kysymysten ketjussahan tässä ollaan, niin suon parhaimmalle Freddielle mahdollisuuden potkia mua virtuaalimunille.

P.S. yhvi tarkoittaa tässä yhteisöllisiä viestimiä eli sosiaalista mediaa. Yhyvissä on sövömpi tuike kuni somessa, joka on sanana homo.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Miksi toit ilmi, että viesti on kirjoitettu nimenomaan iPadilla? Miksi tuotemerkki on kerrottava? Miksi ilmiö toistuu yhvissä erityisen taajaan juuri Apple-laitteiden tapauksissa? Tiedän kyllä vastauksen, vaan tyhmien kysymysten ketjussahan tässä ollaan, niin suon parhaimmalle Freddielle mahdollisuuden potkia mua virtuaalimunille.

P.S. yhvi tarkoittaa tässä yhteisöllisiä viestimiä eli sosiaalista mediaa. Yhyvissä on sövömpi tuike kuni somessa, joka on sanana homo.

No kerropa sinä kielitieteen vt. marsipaani vai mikä lienetkään, että mikä se on oikea suomenkielinen uudissana tälle, jota ei iPadiksi saa sanoa ja joka ei ole läppäri eikä kämmenmikro. Tabletiksi en suostu tätä kutsumaan, niitä myydään apteekeissa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No kerropa sinä kielitieteen vt. marsipaani vai mikä lienetkään, että mikä se on oikea suomenkielinen uudissana tälle, jota ei iPadiksi saa sanoa ja joka ei ole läppäri eikä kämmenmikro. Tabletiksi en suostu tätä kutsumaan, niitä myydään apteekeissa.
Marsipaanilla on varmaan tieteellisempää tietoa, mutta omasta puolestani arvelen että jos ei tabletti käy niin kapseli sitten. Apteekkisanastosta niin ikään löytyvä suppo olisi kuitenkin mitä täsmällisin ilmaisu. Sehän oikein alleviivaa laitteen pientä kokoa. Joidenkin mielestä kai myös paikkaa mihin ne sopii tunkea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös