Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 864
  • 11 238

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kuinka saatanan juovuksissa pitää ihmisen olla, että Jopet-show naurattaisi edes vähän?
Vastaan tähän faktuaalisesti.

Tuo Jimiltä nykyaikoina tuleva kolmas tuotantokausi on paskin kausi. Kun se tuli alun perin, ensimmäistä kertaa, teoriatasolla lopetin tuon sarjan katsomisen. Ensimmäinen kausi vältti, toinen oli paskaa, kolmas oli ihan täyttä paskaa. Sitten tuli uusi kausi. Olisivatkohan kaudet 4 ja 5 olleet selvästi parempia. Niin sen täytyy olla.

Että niin kyllä parempaa on tulossa, tiedä sitten, että riittääkö se kullekin keille.

2,5 promillea on aika passeli. Tai siis, riippuu tuotantokaudesta. Tuohon kolmoseen muistit pois -känni ja vähän päälle, on sopivin känni.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
En usko, että pelkästään siitä on kyse. Kuvittelin mielessäni juuri äsken tuota Jopen ydinvoimalajuttua katsoessani, että jos siinä oliskin ollut Jaakko Parantainen ja Eero Kakko. Olisi toiminut vallan mainiosti mulle.

Jope ei vaan ole koomikko, vaikka imitaattori onkin.

Ehäpä kyse onkin sitten siitä, että sinä olet visuaalinen ihminen, jolle huumori on silmien kautta aivoihin välittyvää väreilyä. Heikki Silvennoinen on yksi suomalaisen komiikan yksi muuntautumiskykyisimmistä ihmisistä ja totta tosiaan useat hänen esittämät hahmonsa saavat hymyn huuleen jo ennen kuin hän on sanonut yhtään sanaa. Kiitos myös puvustaja Jaana Aro! Jopella komiikka perustuu paljon ääniin (imitaattori kun on).

E: Siis totta kai yhdistettynä juttuihin. Toisaalta naurattihan Chaplinkin aikanaan pelkällä olemuksellaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ehäpä kyse onkin sitten siitä, että sinä olet visuaalinen ihminen, jolle huumori on silmien kautta aivoihin välittyvää väreilyä. Heikki Silvennoinen on yksi suomalaisen komiikan yksi muuntautumiskykyisimmistä ihmisistä ja totta tosiaan useat hänen esittämät hahmonsa saavat hymyn huuleen jo ennen kuin hän on sanonut yhtään sanaa. Kiitos myös puvustaja Jaana Aro! Jopella komiikka perustuu paljon ääniin (imitaattori kun on).

Osittain samaa mieltä, osittain eri. Tottakai Silvennoisen ulkoinen habitus mahdollistaa aivan erilaisen visuaalisten hahmojen kehittelyn Jopeen verrattuna, mutta väittäisin silti, että Silvennoisenkin komiikassa pääosassa ovat nimenomaan hahmojen puhetapa ja ajoitus, joissa hän on selvästi Jopea taitavampi. Eivät niinkään hassut asusteet ja maskeeraus, joita kyllä Jopekin harrastaa melko reippaalla kädellä.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Osittain samaa mieltä, osittain eri. Tottakai Silvennoisen ulkoinen habitus mahdollistaa aivan erilaisen visuaalisten hahmojen kehittelyn Jopeen verrattuna, mutta väittäisin silti, että Silvennoisenkin komiikassa pääosassa ovat nimenomaan hahmojen puhetapa ja ajoitus, joissa hän on selvästi Jopea taitavampi. Eivät niinkään hassut asusteet ja maskeeraus, joita kyllä Jopekin harrastaa melko reippaalla kädellä.

No perkele. Juo lisää sitä kaljaa, ei sinusta nyt ota selvää! Huumori on ihmeellinen ja vaikeasti analysoitava aihe.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tiedän, olenhan ollut Pinsku-leireillä!
Et sentään Neuvostoliitossa?

Muinainen työkaverini oli syntynyt Viron SNT:ssa ja joutui käymään sikäläiset pioneerileirit. Sen perusteella mitä kuvausten perusteella päättelin, ihan kaikki osallistujat eivät suhtautuneet leirin ideologiseen puoleen varauksettoman innostuneesti. Elettiin Neuvostoliiton loppuhetkiä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
En sentään. Tosin hyvin läheltä vietiin, ettei minullakin olisi passissa enemmänkin kotimaita merkittynä. Yllättävän paljon muuten muusikkoja on kasvanut pioneeri-leirien kautta, onhan siellä sentään metsässä nuotiopiiri.

Tiedättehän sen laulun:

"On meillä metsässä nuotiopiiri,
minä sinne mene en.
On pikkusiskolla suussaan pinohiiri,
minä grindgorea kuuntelen."
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Kuinka saatanan juovuksissa pitää ihmisen olla, että Jopet-show naurattaisi edes vähän? Olen jo useamman vuoden tätä empiirisesti koettanut tutkia, mutta kai tässä on pakko heittää pyyhe kehään, menee rahat ja terveys, jos vielä yrittää enemmän kenttäkokeita tehdä.

Muutamissa sketseissä on kyllä loistavat hahmot ja aineksia olisi vaikka mihin. Mutta.. luultavasti yhtäkään sketsiä ei ole käsikirjoitettu. Tai ainakaan koe-vedetty missään.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tekisi mieli lyödä päätä seinään.

Koitin hankkia lipun TPS:n ja SKA:n väliseen matsiin, mutta tuo kysyy pankkitunnuksiani ja tunnuslukua. Tämä on vasta toinen kerta, kun maksan internetitse ostoksia. Ensimmäisellä kerralla ei muistaakseni kysytty mitään pankkitunnuksia, en muista edes, että maksoimmekohan tuolloin suoraan isäukon tililtä. Nyt kysytään pankkitunnuksia ja tunnuslukua, mutta mielestäni minulla ei ole verkkopankkitunnuksia kun en koskaan muista saaneeni edes sitä tunnuslukukorttia. Siis tili minulla on pankissa, muttei minulla tietääkseni ole verkkopankkitunnusta. Mahdollistako? Tilanne on jotenkin inhottava, kun koitan selittää isälleni ettei minulla ole mitään verkkopankkitunnuksia (vielä). Isäni arveli, että sellaiset olisi tulleet pankkikortin ja koodin mukana postitse. Ei mielestäni, vaan ainoat tallelle otettavat olivat kortti ja koodi.

Miten helkkarissa maksan mitään lippua, jos en pääse tuosta tunnuskohdasta eteenpäin? Pitääkö mennä konttorille kyselemään tunnusten perään?

Varmasti äärimmäisen tyhmiä kysymyksiä, mutta aloittelijahan vasta näissä olen. Selittäkää tyhmälle.

Edit: sain selville, että ensimmäinen tilaukseni maksettiin isäni tunnuksilla, siis maksaja oli isäni mutta tilaus näkyy minun profiilissani Lippupalvelun sivuilla. Mutta ongelmaa tämä tieto ei siis poistane.
E2: näköjään maksettu suoraan verkkopankista isäni toimesta tuo ensimmäinen. Kun maksaa kortilla, pitääkö tosiaan kirjautua verkkopankkiin vai miten tämä homma toimii?
 
Viimeksi muokattu:

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Snowgloben suomalainen versio? Ei se nyt perkele ole lumisadepallo. Nyt lyö tyhjää ja pahasti. Kiitos avusta!
 

Lubeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Anaheim Ducks
Tekisi mieli lyödä päätä seinään.

Koitin hankkia lipun TPS:n ja SKA:n väliseen matsiin, mutta tuo kysyy pankkitunnuksiani ja tunnuslukua. Tämä on vasta toinen kerta, kun maksan internetitse ostoksia. Ensimmäisellä kerralla ei muistaakseni kysytty mitään pankkitunnuksia, en muista edes, että maksoimmekohan tuolloin suoraan isäukon tililtä. Nyt kysytään pankkitunnuksia ja tunnuslukua, mutta mielestäni minulla ei ole verkkopankkitunnuksia kun en koskaan muista saaneeni edes sitä tunnuslukukorttia. Siis tili minulla on pankissa, muttei minulla tietääkseni ole verkkopankkitunnusta. Mahdollistako? Tilanne on jotenkin inhottava, kun koitan selittää isälleni ettei minulla ole mitään verkkopankkitunnuksia (vielä). Isäni arveli, että sellaiset olisi tulleet pankkikortin ja koodin mukana postitse. Ei mielestäni, vaan ainoat tallelle otettavat olivat kortti ja koodi.

Miten helkkarissa maksan mitään lippua, jos en pääse tuosta tunnuskohdasta eteenpäin? Pitääkö mennä konttorille kyselemään tunnusten perään?

Varmasti äärimmäisen tyhmiä kysymyksiä, mutta aloittelijahan vasta näissä olen. Selittäkää tyhmälle.

Edit: sain selville, että ensimmäinen tilaukseni maksettiin isäni tunnuksilla, siis maksaja oli isäni mutta tilaus näkyy minun profiilissani Lippupalvelun sivuilla. Mutta ongelmaa tämä tieto ei siis poistane.

Alaikäisyytesi takia olet pankkiasioiden suhteen vajaavaltainen, joten tarvitset verkkopankkitunnusten saamiseksi molempien vanhempien suostumuksen. Toki useimmiten tunnukset hoidetaan samalla kuin tilin avaaminen, mutta ei ilmeisesti aina. Ehkä verkkopankkitunnukset eivät olleet ajankohtaiset kun tiliä on perustettu? Eiköhän kyseisen pankin sivuilta löydy tarvittava informaatio kuinka saat tunnukset hommattua.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Miten helkkarissa maksan mitään lippua, jos en pääse tuosta tunnuskohdasta eteenpäin? Pitääkö mennä konttorille kyselemään tunnusten perään?

E2: näköjään maksettu suoraan verkkopankista isäni toimesta tuo ensimmäinen. Kun maksaa kortilla, pitääkö tosiaan kirjautua verkkopankkiin vai miten tämä homma toimii?

Kyllä ne tunnukset yleensä tulee ilmeisesti mukana, mutta voi olla että ne pitää erikseen pyytää, jos olet saanut pankkikortin alaikäisenä. Käyppäs siis konttorilla kysymässä, niin varmasti hoituu ne tunnukset kerralla kuntoon. Ota isäukkosi mukaan, koska taidat olla vielä alaikäinen ja siihen tarvitaan huoltajan suostumus. Toiseen kysymykseen vastaus on, että yleensä joo. Sinun täytyy yleensä varsinkin suomalaisten firmojen kanssa asioidessa kirjautua myös verkkopankissasi, jossa sinun henkilöllisyytesi varmistetaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Alaikäisyytesi takia olet pankkiasioiden suhteen vajaavaltainen, joten tarvitset verkkopankkitunnusten saamiseksi molempien vanhempien suostumuksen. Toki useimmiten tunnukset hoidetaan samalla kuin tilin avaaminen, mutta ei ilmeisesti aina. Ehkä verkkopankkitunnukset eivät olleet ajankohtaiset kun tiliä on perustettu? Eiköhän kyseisen pankin sivuilta löydy tarvittava informaatio kuinka saat tunnukset hommattua.

Iso kiitos. Tämän myötä varmistui, että minulla ei ole verkkopankkitunnuksia, koska missään vaiheessa ei ole kysytty äitini lupaa mihinkään tunnuksiin. Verkkopankkitunnukset eivät muistaakseni olleet tarpeelliset, kun tili perustettiin. Hieno juttu että autoit, nyt pitää vain hommata ne tunnukset.

Ajattelinkin jo, että taasko olin mennyt möhläämään hukkaamalla jotain tärkeää.

Noh, tuon lipun saanee maksettua sitten jotain muuta kautta, kun noita tunnuksia tuskin niin nopealla aikataululla saa.

Edit: kiitos myös Numelle infosta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Poliisista ja jonottamisesta voinkin aasinsillalla kysyä seuraavan tyhmän kysymyksen, kun poliisiasemalle puhelimitse soittaminen ei ole osoittautunut kovin helpoksi:

Sain Trafilta pari viikkoa sitten kirjeen jossa oli listattu ylinopeussakkoni viimeiseltä kahdelta vuodelta. Niitä oli kolme, näin

03/2013
09/2011
08/2011

Noiden kahden viimeksimainitun takia olin taannoin kuukauden ajokiellossa, koska kolme sakkoa vuodessa -sääntö täyttyi (se kolmas oli joskus 2011 alkuvuonna).

Tässä Trafin kirjeessä kuitenkin uhkailtiin taas ajokiellolla, jos neljä sakkoa kahdessa vuodessa -sääntö täyttyy, eli jos saan seuraavan ennen elokuuta, niin joutuisin jäähylle.

Eihän se nyt PERKELE niin voi mennä, että nuo kaksi vuoden 2011 sakkoa josta jo rangaistuksen kärsin, vielä vaikuttaisivat? Eihän?

Ja joo, olen huono ihminen, kusipää, vaaraksi kaikille ja varsinkin juuri sinun lapsellesi joka jo joutuu koulutiellään susien vuoksi pelkäämään, toivottavasti ajan itseni hengiltä. Sanottakoon nyt kuitenkin ennen kuin ensimmäinen kivi lentää että kaikki sakot on tainnut tulla nopeudella alle 100km/h, 80-kympin alueella, enkä niistä syytä kuin itseäni.

Poliisi on runqqu?
Ja tapahtui näinä päivinä niin, että tuli ajankohtaiseksi selvittää tämä asia. Niin se on kuin onkin, että ennen ajokieltoa saadut sakot nollaantuvat, eivätkä siis vaikuta enää seuraavaan 3kpl/vuosi tai 4kpl/2vuotta -laskentaan. Tämähän tietysti oikeudenmukaiselta ja järkevältä tuntuukin, tuo Trafin kirje vain sai pelon perseeseen. Ei kuulemma ole tietojärjestelmät ihan synkroonissa, kertoi komissaarius.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Noh, tuon lipun saanee maksettua sitten jotain muuta kautta, kun noita tunnuksia tuskin niin nopealla aikataululla saa.

Edit: kiitos myös Numelle infosta.

Voit myös hommata elisa lompakko palvelun, missä voit luoda virtuaalisen luottokortin, mihin sinä tai joku muu voi siirtää tarvittavan määrän rahaa ja maksella sillä netissä. Sitä omat alaikäiset lapset käyttävät netissä. Toki sen avaamiseen tarviit pankkitunnarit tai mobiilivarmenteen. Aukenee varmaan liikkeessäkin.

Niin ja pankkitunarit ei tule tilin mukana, vaan ne pitää anoa erikseen ainakin nordeassa samojen kakaroiden kohdalla havaittuna.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerta todella tyhmien kysymysten ketjua ei ole niin kysytään täältä. Mitä mahtanee noin suurinpiirtein maksaa kokonainen taimen kilolta noissa duopolin liikkeissä?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
En tiedä onko jo kysytty, mutta mitä tämä termi sämpylänjakaja tarkoittaa? Tuntuu olevan niin keskeinen termu tällä palstalla.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä onko jo kysytty, mutta mitä tämä termi sämpylänjakaja tarkoittaa? Tuntuu olevan niin keskeinen termu tällä palstalla.
Ultras Jokerit taisivat joskus hehkuttaa heidän yhteenkuuluvaisuuttaan sillä että tiukassa paikassa, nääntymyksen hetkellä, sämpylä jaetaan porukalla.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Onko Arlandan lentokentällä Helsinki-Vantaan tavoin muovipusseja joihin voi laittaa nesteitä sisältävät härpäkkeet ?
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Onko Arlandan lentokentällä Helsinki-Vantaan tavoin muovipusseja joihin voi laittaa nesteitä sisältävät härpäkkeet ?

Eiköhän noita ole tarjolla jokaisella lentokentällä. Kerran törmäsin maksullisiin litranvetoisiin Minigrip-pusseihin muistaakseni Münchenin kentällä! Pusseja myytiin automaatissa ja litran pussi taisi maksaa euron.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös