Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 573
  • 11 238

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Ei vai? Nopealla vilkaisulla kuitenkin "ostettu" sarjapaikka toiselta joukkueelta ja haalittu sen jälkeen ex-liigapelaajia remmiin. Mutta mistäs minä mitään tiedän.

No jaa, voihan se toki olla. En itse seuraa tuota sen tarkemmin, joten vedän sanani takaisin.
 

Janda

Jäsen
Ei vai? Nopealla vilkaisulla kuitenkin "ostettu" sarjapaikka toiselta joukkueelta ja haalittu sen jälkeen ex-liigapelaajia remmiin. Mutta mistäs minä mitään tiedän.
Ketäs ex-liigapelaajia sinne on haalittu? Ei ole Hjallis tässä toiminnassa millään muotoa mukana. Kannattaa tarkistaa taustat uudestaan.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ketäs ex-liigapelaajia sinne on haalittu? Ei ole Hjallis tässä toiminnassa millään muotoa mukana. Kannattaa tarkistaa taustat uudestaan.

Jos en ihan väärin muista, niin ainakin Salutskij, Nuurtila, Hottinen, Bollströn, Lehikoinen, Hintikka, Rännäli ja taisi olla muitakin.

Niin ja Hjallis ei siis ole millään lailla mukana toiminnassa tai Jokerit Hc.
 

Janda

Jäsen
Jos en ihan väärin muista, niin ainakin Salutskij, Nuurtila, Hottinen, Bollströn, Lehikoinen, Hintikka, Rännäli ja taisi olla muitakin.

Niin ja Hjallis ei siis ole millään lailla mukana toiminnassa tai Jokerit Hc.
Niin ketkä näistä on haalittu tuon sarjapaikan siirron jälkeen? Nämä kaikkihan siis pelasivat siinä alkuperäisessä joukkueessa, joka nyt Jokereiksi vaihtui.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koska SM-liigassa pelaajaa ei voi kaupata talousalueen ulkopuolelle ilman tämän suostumusta.

Löytyisikö sinulta jonkinlaista määritelmää tälle jääkiekon talousalueelle? Tuntuu nimittäin olevan sen verran mystinen termi että itse en ole vielä saanut selville mitä tällä tarkoitetaan. Internetkään ei ole osannut minulle kertoa vastausta tähän ja jopa jatkaoajan sekalaisten kysymysten katju on ollut vaiti asiaa udeltuani.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Niin ketkä näistä on haalittu tuon sarjapaikan siirron jälkeen? Nämä kaikkihan siis pelasivat siinä alkuperäisessä joukkueessa, joka nyt Jokereiksi vaihtui.

Eikös homma kuitenkin mennyt niin, että Jokerit sai Myllypuron Pauhun paikan ensiksi ja sitten tuli fuusio jonkun toisen seuran kanssa? En siis varma ole asiasta, mutta näin olen käsittänyt.
 

Janda

Jäsen
Eikös homma kuitenkin mennyt niin, että Jokerit sai Myllypuron Pauhun paikan ensiksi ja sitten tuli fuusio jonkun toisen seuran kanssa? En siis varma ole asiasta, mutta näin olen käsittänyt.
Tämä oli kyllä jossain vaiheessa yksi mahdollisuus muttei siis johtanut lopulta mihinkään. Pauhu jatkaa siis omana joukkueenaan kolmosdivarissa. Jokerit siis tuli SSHL:n paikalle. Joukkueen runkohan on tuolta SSHL:n joukkueesta, johon on sitten tuotu tuo Jokereiden oma pienempi porukka mukaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Löytyisikö sinulta jonkinlaista määritelmää tälle jääkiekon talousalueelle? Tuntuu nimittäin olevan sen verran mystinen termi että itse en ole vielä saanut selville mitä tällä tarkoitetaan. Internetkään ei ole osannut minulle kertoa vastausta tähän ja jopa jatkaoajan sekalaisten kysymysten katju on ollut vaiti asiaa udeltuani.

Eiköhän asia selviäisi työvoimatoimistosta eli käsittääkseni kyseessä on sama sellainen maantieteellinen alue, jolta työttömän on pakko ottaa työtä vastaan. Suomessa käsittääkseni ainoastaan pääkaupunkiseutu ja Tampere ovat alueita, jotka täyttävät jääkiekkoilijoiden pelaajasopimuksessa mainitun talousalue-määritelmän.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eiköhän asia selviäisi työvoimatoimistosta eli käsittääkseni kyseessä on sama sellainen maantieteellinen alue, jolta työttömän on pakko ottaa työtä vastaan. Suomessa käsittääkseni ainoastaan pääkaupunkiseutu ja Tampere ovat alueita, jotka täyttävät jääkiekkoilijoiden pelaajasopimuksessa mainitun talousalue-määritelmän.

Ei selviä. Ainakaan minulle ei ole selvinnyt. Sen sijaan jos tässä on tarkoitettu työssäkäyntialuetta niin sellaiset on kyllä määritelty ja tämä määrittely voisi vaikuttaakin tuohon että jääkiekkoilijaa ei saisi myydä oman nykyisen työssäkäyntialueensa ulkopuolelle.

Edelleen haluaisin nähdä määritelmän talousalueelle. Tämä on varmaan joossain määritelty jos se kerran lukee jääkiekkoilijoiden pelaajasopimuksessakin. Edelleen ainut määritelmä jonka minä olen löytänyt on tilastokeskuksen sivuilla oleva:

Talousalue

Talousalue tarkoittaa

a) maantieteellistä julkisen hallinnon hallinnoimaa aluetta, jonka sisällä henkilöt, tavarat, palvelut ja pääoma vapaasti liikkuvat

b) kaikkia vapaa-alueita, mukaan luettuna tullivarastot ja tullin valvonnassa olevat tehtaat

c) kansallista ilmatilaa, aluevesiä ja kansainvälisillä vesillä sijaitsevaa mannerjalustaa, jonka hallintaan maalla on yksinoikeus

d) erillisalueita (esim. maantieteelliset alueet, jotka sijaitsevat ulkomailla ja joita maan keskushallintoviranomaiset (suurlähetystöt, konsulaatit, sotilastukikohdat, tieteelliset tutkimusasemat jne.) käyttävät valtioiden välisten kansainvälisten sopimusten mukaisesti

e)kansainvälisillä vesillä maan mannerjalustan ulkopuolella sijaitsevia öljy-, luonnonkaasu- ym. esiintymiä, joilla työskentelevillä yksiköillä on kotipaikka ao. alueella, kuten edellisessä alakohdassa on määritelty.

Talousalueeseen eivät sisälly alueen ulkopuoliset erillisalueet, toisin sanoen ne maan oman maantieteellisen alueen osat, joita muiden maiden keskushallintoviranomaiset, Euroopan unionin laitokset tai kansainväliset järjestöt käyttävät valtioiden välisten kansainvälisten sopimusten mukaisesti.

Tilastollinen alueluokitus (NUTS) on Euroopan Unionin kattava yhtenäinen järjestelmä, jonka mukaan talousalue on luokiteltu alueisiin. NUTS on alueluokitus aluetilinpidon laatimista varten.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onko Garage lonkeroa, siideriä vai peräti jotain ihan jotain muuta juomaa?

Kovaa limua se itse mainostaa olevansa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minkä takia Jokereiden kannattajat kutsuvat IFK:n pelaajia (ja ilmeisesti myös faneja) julleiksi?
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko Garage lonkeroa, siideriä vai peräti jotain ihan jotain muuta juomaa?

Kovaa limua se itse mainostaa olevansa.

En tiedä, mutta ihan saatanan hyvää tämä on. Muuta alkoholipitoista en ole vuoteen edes maistanut.

Ylläolevan kysymystä pohtinut itsekin, ei vain ole jaksanut kysyä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onko helmilepakoilla mitään mahdollisuutta päästä koskaan jalkapallon olympiaturnaukseen?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Onko helmilepakoilla mitään mahdollisuutta päästä koskaan jalkapallon olympiaturnaukseen?
Ei tietenkään ole. Suomi ei voita ikinä ketään ja jos voittaa, niin tuurilla. Suomella on huono tuuri, joten sen avulla ei saada kuin satunnaisia voittoja yksittäisissä peleissä. Aku Ankka on ainoastaan Suomessa suositumpi kuin Mikki Hiiri. Täällä fanitetaan kollektiivisen salaperversiivisesti omaa huonouttamme. Jos haluat myöntäviä vastauksia kysymyksiisi niin kysy, meneekö Suomi konkurssiin, tulee tänne ebola-epidemia, häviääkö Suomi taas ja onko muut parempia kuin me.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kunhan jaksavat tarpeeksi harjoitella lepakkovuoroilla, niin eiköhän niillä jonkinlainen sauma ole. Tai onhan niillä sauma muutenkin.

Ei tietenkään ole. Suomi ei voita ikinä ketään ja jos voittaa, niin tuurilla. Suomella on huono tuuri, joten sen avulla ei saada kuin satunnaisia voittoja yksittäisissä peleissä. Aku Ankka on ainoastaan Suomessa suositumpi kuin Mikki Hiiri. Täällä fanitetaan kollektiivisen salaperversiivisesti omaa huonouttamme. Jos haluat myöntäviä vastauksia kysymyksiisi niin kysy, meneekö Suomi konkurssiin, tulee tänne ebola-epidemia, häviääkö Suomi taas ja onko muut parempia kuin me.

Kiitos jätkät vastauksista.

Onko Burger Kingissä paremmat ruoat kuin ABC:llä?
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Minkä takia Jokereiden kannattajat kutsuvat IFK:n pelaajia (ja ilmeisesti myös faneja) julleiksi?

Urbaanin sanakirjan mukaan HIFK:n pelaajat kutsuivat 1910-30 -luvuilla toisiaan julleiksi. Jostain muistan lukeneeni että olisi ollut slangissa haukkumasana suomenruotsalaiselle miehelle/pojalle.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Onko Garage lonkeroa, siideriä vai peräti jotain ihan jotain muuta juomaa?

Kovaa limua se itse mainostaa olevansa.

Jotain ihan muuta. Lonkerohan tulee sanoista long drink, eli pitkä juoma jolla tarkoitetaan (vahvaa) alkoholia joka on lantrattu mehulla tai limulla. Esim Alkuperäinen lonkero koostuu yksinkertaisettuna ginistä ja greippilimusta. Ruokakaupassa myytävät lonkerot ovat käymisteitse tehtyä johon myös siis tämä garage kuuluu. Eikä siksi minun mielestäni ole lonkeroa. ¨'
Siideriä taas saisi tehdä vain omenoista. Mutta nämä meidän golden fizzit ja muut sotkut on tehty viinistä ja esanssista.
Hyvää se Garage silti on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös