Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 851 374
  • 11 238

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten voi olla pääsääntöisesti vasenkätinen? Sitä on ihminen joko vasen- tai oikeakätinen tai sitten ei ole ihminen kätinen laisinkaan.

Minä kai sitten olen sellainen "kädetön". Kirjoitan pääsääntöisesti vasurilla mutta kaiken muun teen oikealla, esim. syön ja heitän palloa. Maila on right. Ja olisitpa nähnyt opettajan ilmeen kun jouduin koulussa kirjoittamaan taululle ja taululle kirjoitin aina siis oikealla kädellä...
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaan kaivella nenää molemmilla käsillä!

Kirjoitan paremmin vasemmalla kädellä, mutta dartsissa tikka on tarkempi oikealla. Maila on right, mutta salibandyssa menee vaikka leftikin pakon edessä.

Samalla sopivan ahtaalla kaukoputkella katsottaessa, etuvetoiselta ja etupyöräohjautuvalta Saabilta voisi poistaa takarenkaat tarpeettomina? David Beckhamilta voisi poistaa toisen jalan, koska hän sitä koskaan vahingossakaan käytä? Maailma olisi parempi paikka, jos Paul McCartney olisi syntynyt ilman toista kättä?

Jospa nyt ei kumminkaan. McCartney olisi taitava, vaikka varpailla soittaessaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uleåborgir varmaan tarkoitti, että ihminen tosiaan on joko vasen- tai oikeakätinen. Jos sanot olevasi pääasiassa vasenkätinen, olet vasenkätinen. Se kun tarkoittaa juuri sitä pääasiallisuutta, kun kyllähän jokainen jotain pystyy tekemään toisellakin kädellä. Yleisesti tämä määritelmä tietysti yhdistetään kirjoittamiseen, ja varmaan lähes jokainen vasemmalla kädellä kirjoittava on mielestään vasenkätinen, myös Joe Plopkinkohan?

Se tosin jäi Uulajapirkalta mainitsematta, että on kai olemassa myös ihan oikeasti molempikätisiä ihmisiä, joilla kumpainenkaan käsi ei ole parempi toista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Se tosin jäi Uulajapirkalta mainitsematta, että on kai olemassa myös ihan oikeasti molempikätisiä ihmisiä, joilla kumpainenkaan käsi ei ole parempi toista.
On olemassa. Olen yhden sellaisen ihmisen isä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mutta se on paljon yleisempää että soittajan omat sormet eivät pysy soittajan kyydissä ja seurauksena on sitten erinäinen kakofonia.

Tuttua juttua melko monessa harrastuksessa. Pää kyllä tietää, mitä kropan pitäisi tehdä, mutta eihän se kroppa osaa. Esimerkiksi silloin, kun itse yritän pistää kiekon vasempaan yläkulmaan, ja pistänkin sen maalivahdin oikeaan patjaan.

On olemassa. Olen yhden sellaisen ihmisen isä.

Isäukko muistelee mielellään yhtä opettajaansa, joka oli molempikätinen. Opettaja seisoi liitutaudun keskikohdan edessä ja aloitti kirjoittamisen vasemmalla kädellä. Puolivälissä riviä vaihtoi sitten lennosta liidun oikeaan käteen ja kirjoitti rivin loppuun sillä. Olen aika varma, ettei kyseinen opettaja ole jälkikasvuasi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tutustelen vasta tähän palstaan ja olen iloisesti yllättynyt että täällä on ketju, jossa voi kysyä itseäni askarruttavia kysymyksiä. Kysynkin siis, onko kellään sellaista että hiihtäjätär Mona-Liisa Malvalehdon lykkiessä ladulla tulee mieleen "Muna-Liisa" niin että ihan suusta pääsee "Muna-Liisa"?
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Kysynkin siis, onko kellään sellaista että hiihtäjätär Mona-Liisa Malvalehdon lykkiessä ladulla tulee mieleen "Muna-Liisa" niin että ihan suusta pääsee "Muna-Liisa"?

Mua taas ihmetyttää, miksi suomalaisilla naishiihtäjillä on niin hassunkurisia ja erikoisia etunimiä. Lisääkö tällaisten nimien omistaminen hiihtäjäksi ryhtymisen todennäköisyyttä. "Aino-Kaisa, Riitta-Liisa, Kerttu ja Pirjo" kuulostaa enemmän vanhainkodin bingoillan osallistujalistalta kuin nuorehkojen urheilijoiden joukkiolta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tutustelen vasta tähän palstaan ja olen iloisesti yllättynyt että täällä on ketju, jossa voi kysyä itseäni askarruttavia kysymyksiä. Kysynkin siis, onko kellään sellaista että hiihtäjätär Mona-Liisa Malvalehdon lykkiessä ladulla tulee mieleen "Muna-Liisa" niin että ihan suusta pääsee "Muna-Liisa"?

Miten helevetissä voi mies kehdata kirjoittaa niin fägärin sanan kuin "tutustella" karvaa tursuavien alfaurosten palstalle? Eikö itsesuojeluvaisto sano mitään? Ei vaan voi ymmärtää. Nyt selitystä tiskiin eli Turha Kaukalo joutuu ignore-listalle saatana.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mua taas ihmetyttää, miksi suomalaisilla naishiihtäjillä on niin hassunkurisia ja erikoisia etunimiä. Lisääkö tällaisten nimien omistaminen hiihtäjäksi ryhtymisen todennäköisyyttä. "Aino-Kaisa, Riitta-Liisa, Kerttu ja Pirjo" kuulostaa enemmän vanhainkodin bingoillan osallistujalistalta kuin nuorehkojen urheilijoiden joukkiolta.
Toista oli 70- ja 80-luvuilla, kun naishiihdon huippujamme kutsuttiin säännönmukaisesti lempinimillä. Helena Takalo oli Hellu ja Hilkka Riihivuori taas Hillu. Mutta Pirkko Määttä oli jostain syystä vaan Pirkko.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Toista oli 70- ja 80-luvuilla, kun naishiihdon huippujamme kutsuttiin säännönmukaisesti lempinimillä. Helena Takalo oli Hellu ja Hilkka Riihivuori taas Hillu. Mutta Pirkko Määttä oli jostain syystä vaan Pirkko.

Joo. Pirru olisi kuulostanut ihan hölmöltä.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Miksi joissain TQoFE:n kirjoittamia viestejä siteerattaessa joskus lukee että Azul kirjoitti ?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Miten helevetissä voi mies kehdata kirjoittaa niin fägärin sanan kuin "tutustella" karvaa tursuavien alfaurosten palstalle? Eikö itsesuojeluvaisto sano mitään? Ei vaan voi ymmärtää. Nyt selitystä tiskiin eli Turha Kaukalo joutuu ignore-listalle saatana.

Selitän:

Harmittaa itseänikin virheeni, mikä johtui vain siitä että kirjoittaessani kysymystäni televisiosta tuli dokumentti piispa Tutusta ja siitä sitten menin mokaamaan noinkin naurettavasti. Vitutti saatanasti.

PS: En ole "niitä" miehiä. Millonkaan en oo ollu.

Mitä tulee noihin akkahiihtäjien nimiin (huom. rentoilmaus) niin Pike Määtästä joskus puhuttiin mutta Marjo oli aina Marjo eikä esim. Epo-Maikki. Kuvaavaa sinänsä, että Epo-Maikin käräytti Erja Kuivalainen, mitä muuta voi odottaa kuin selkäänpuukotusta Erjalta, joka on Kuivalainen. Vittu.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Selitän:

Harmittaa itseänikin virheeni, mikä johtui vain siitä että kirjoittaessani kysymystäni televisiosta tuli dokumentti piispa Tutusta ja siitä sitten menin mokaamaan noinkin naurettavasti. Vitutti saatanasti.

PS: En ole "niitä" miehiä. Millonkaan en oo ollu.

Asia kunnossa. En kyllä epäillytkään, että parhain Turha Kaukalo olisi fägäri. Kunhan vasiten muka olin olevinani.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä pahaa Petter Northug on tehnyt? Olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että Jari Sailio ei ole lähelläkään ihmiskyrpää, kun verrataan Northugiin. Toki norjalaisuus on jo paha asia, mutta mitä muuta?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mitä pahaa Petter Northug on tehnyt? Olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että Jari Sailio ei ole lähelläkään ihmiskyrpää, kun verrataan Northugiin. Toki norjalaisuus on jo paha asia, mutta mitä muuta?
Se hiihtää liian hyvin, eikä ole ymmärtänyt edes kärähtää dopingista. Suomalaiset haluaa hyvitystä, Lahti 2001 nevö foget.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä pahaa Petter Northug on tehnyt? Olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että Jari Sailio ei ole lähelläkään ihmiskyrpää, kun verrataan Northugiin. Toki norjalaisuus on jo paha asia, mutta mitä muuta?

Ja sit kai sekin on epistä, että se yhteislähtöhiihdoissa ei koskaan vedä letkaa, mutta sit kuitenkin aina loppukirissä voittaa. Se on kai liian helppo ja epäreilu tapa voittaa eikä edusta sellaista oikeaa voittamisen meininkiä just kun se on liian helppoa ja epistä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ja sit kai sekin on epistä, että se yhteislähtöhiihdoissa ei koskaan vedä letkaa, mutta sit kuitenkin aina loppukirissä voittaa. Se on kai liian helppo ja epäreilu tapa voittaa eikä edusta sellaista oikeaa voittamisen meininkiä just kun se on liian helppoa ja epistä.

Mut on sillä vähän asenneongelmaa ollut. Ehkei enää, mut joskus oli kiitettävän ärsyttävä maaliintuloineen.

Kuitenkin jo norjalaisuus riittää kaikenkattavaan dissaamiseen.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi tuorejuustoja ei voi olla isommissa rasioissa? Semmoinen 200 gramman rasia loppuu parissa-kolmessa päivässä ja kaiken kukkuraksi löytyy vielä pienempi eli 100 gramman rasia! Voihan niitä toki useamman ostaa, mutta luulisi olevan mahdollista esim. margariinipakkauksen kokoiseen (400g) pakkaukseen niitä tuorejuustoja laittaa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mitä pahaa Petter Northug on tehnyt? Olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että Jari Sailio ei ole lähelläkään ihmiskyrpää, kun verrataan Northugiin. Toki norjalaisuus on jo paha asia, mutta mitä muuta?

Eiköhän tuo johdu noista muutamista maaliintuloista ja massalähtöjen peesailuista. Yleensä tuollaisissa massalähtökisoissa (muut lajit) on tapana tehdä töitä tasapuolisesti, eikä pelkästään peesissä seurailevia katsota kovin hyvällä. Toisaalta lajeissa, joissa on enemmän perinteitä porukassa matkaamisesta, on tapana yrittää tehdä peesaajien olo mahdollisimman epämukavaksi ja täten estää näitä voittamasta. Hiihdossa tällaista kulttuuria ei vielä toistaiseksi oikeastaan ole ja ison massan edut jäävät pääsääntöisesti käyttämättä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös