Kuvasta en tiedä, mutta toisesta on pieni tarina olemassa.Haluaisin nähdä kuvat näistä lesbomiehistä. Linkittäisitkö?
Kuvasta en tiedä, mutta toisesta on pieni tarina olemassa.Haluaisin nähdä kuvat näistä lesbomiehistä. Linkittäisitkö?
Joskus yliopiston kirjoilla vielä ollessani meinasin ilmoittautua naistutkimuksen kurssille. Sitten joku kertoi minulle mitä se oikeasti tarkoittaa, ja intoni lerpahti.
Näinpä tuossa erään vanhan herrasmiehen aseenkantoluvan jostain vuosikymmenten takaa ja aseluvan peruste/syy oli kouluammunta (!). Mahtaako enää nykyisin saada aseenkantolupaa jos sanoo hakiessa syyksi että "kouluammunta kiinnostaa". Näin ne käsitteet muuttuu aikain saatossa ja maailman muuttuessa. Nykyisin ei kannata varmaan kadulla puhua kovaan ääneen että kouluammunta on mun the next big thing!
Minä nauroin aamutuimaan partaani sille priceless –ilmeelle joka lävähti seniorihihhulin naamalle kun hän tomerasti lähestyi minua Helsingin steissin metrotasanteella kysyen: Millainen suhde sinulla on taivaan isään? Johon vastasin yhtä reippaan tomerasti; Erittäin hyvä, älkääkö te tulko pilaamaan sitä!
Siinä meni jeesuslobbarilta jauhot suuhun ettei osannut sanoa edes perinteistä ööö..ööö –kommenttia.
Mutta kunhan kyselen.
Kunhan tässä vastailen kun ei budjettilaskenta edelleenkään nappaa.
Voisinkin tähän loppuun viitata vielä keskeneräiseen kirjallisuuden Nobel-teokseeni joka tulee selittämään koko ihmisen olemassaolon idean (nimim. vaatimattomuus on hyve). Eli muistakaas kaksi tärkeintä sääntöä;
1 Jokaisella suusta/näppäimistöltä/jne. päästämälläsi sanalla/asialla on merkitystä sillä aina kun sanot jotain niin samalla koodaat universaalia käsitteenmäärittelyä siitä mitä mikin asia tarkoittaa.
Just näin. Siksipä pidänkin vastuuttomana levitellä Internetissä käsitystä, että Nobelin kirjallisuuspalkinto myönnetään yhdestä teoksesta. Oikeastihan palkinto myönnetään ansioituneelle kirjailijalle ja kriteerinä on koko ura. Rohkenen arvella, että aika harva on tuota napannut yhden teoksen perusteella.
Just näin. Siksipä pidänkin vastuuttomana levitellä Internetissä käsitystä, että Nobelin kirjallisuuspalkinto myönnetään yhdestä teoksesta. Oikeastihan palkinto myönnetään ansioituneelle kirjailijalle ja kriteerinä on koko ura. Rohkenen arvella, että aika harva on tuota napannut yhden teoksen perusteella.
Kannattaisiko seuraavaksi testata, paljonko (romanialaisissa) lihajalosteissa on ihmislihaa? Vai jäisivätkö joltakin tahoilta tällöin loputkin hypervoitot käärimättä?
Google (yle.fi) tiesi kertoa näin.Mistä mahtaa juontaa juurensa sanonta "koputa puuta" kun esim. jotain asiaa kehuu (tai ns. leuhkii) niin käsketään koputtaa puuta, muuten seuraa epäonni.
Nämä sanontojen alkuperät ovat kyllä aina mielenkiintoisia. Onkohan niistä joku kirja olemassa?- Puun koputtamisen taustalla on todennäköisesti usko puun jumaluuteen. Koputtamalla sitten haetaan suojelusta tältä puun jumalalta, eli sen koskettaminen tuo tällaista välitöntä turvaa joltain ihmistä voimallisemmalta taholta.
Onko minun lopetettava...
No ei, sinunlaisille hupsuille on ringette.
No tämähän helpotti. Lähden nyt etsimään kukkahattuni varastosta....
Onko minun lopetettava jääkiekon pelaaminen, vai riittääkö, jos lopetan SM-liigan seuraamisen? Nykyiset liigakiekkoilijat ovat näköjään toistensa vahingoittamiseen keskittyviä ääliöitä, joihin en halua samaistua.
Joku päivä sitten mietin, että millähän kielellä kuurot kuulevat ajatuksiaan. Tultiin porukalla siihen tulokseen, että sillä kielellä millä sattuu oppimaan kirjoittamaan mutta tylsyyksissäni jatkoin pohdiskelua vieden sen ihan uusiin sfääreihin. Millä kielellä ihminen joka on syntymästä asti kuuro ja sokea oppii ajattelemaan? Kysymykseenhän ei todennäköisesti koskaan tulla vastaamaan oikein, mutta jokainen voi tästäedes tätä pohtia ja muodostaa oman mielikuvansa. Minun mielikuvani mukaan tälläinen ihminen muodostaa ihan oman kielensä jota osaa vain itse tietenkin tulkita. En näe asiassa muita mahdollisuuksia.
Kysymys taitaa olla sen luontoinen, että en ihmettelisi vaikka mokomaa olisi pohdittu jo aiemminkin palstalla. Siinä tapauksessa menee uudestaan pohdiskeluksi.
Voiko kuurosokealle opettaa mitään kommunikointitapaa?
Tää on niiku vähän yleisivistystä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Taktiiliviittominen
Kuuluisin opetettu tietysti
http://fi.wikipedia.org/wiki/Helen_Keller
hyvä leffakin on tosta
Ihmeidentekijä
Matkapuhelinliittymässä on kyse ns. mobiililaajakaistasta, eli 3g- tai 4g-verkosta. Wifin kanssa sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä, wifi on se jota käytetään tavallisesti tietokoneessa langattomana yhteytenä.Mulla on DNA:lta kännykkä+liittymä ja lisäksi siihen vielä netti.
Eli kysymys on vähän tyhmä ehkä, mutta en vain tiedä niin siksi kysyn.
Eli jos laitan tuon sim-kortin toiseen puhelimeen, niin tuleeko netti mukana? Siis kun testasin sitä jo toisessa kännykässä, niin se ilmoittaa, että WiFiä ei ole käytettävissä ja yhteyttä ei voida muodostaa. Missähän vika?
Joku päivä sitten mietin, että millähän kielellä kuurot kuulevat ajatuksiaan.
Itse olen joskus pohtinut hiljaa mielessäni, että näkevätkö sokeat unia?