Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 852 850
  • 11 238

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
En halua tuomita, mutta mielestäni Matt. 7:1 sanoo mm. että älkää tuomitko, ettei teitä tuomita. Ehkä tyhmä kysymys, mutta miten tuosta selviää, että viinistä ei tulisi humalaan. Ehkä en vain osaa tulkita raamattua.

Ehkä Jeesus ei humaltunut, koska pelkäsi tuomitsemista jota ei olisi kuitenkaan saanut koska ei ollut itse tuomittu kenenkään taholta.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Jos jostain syystä fotosynteesi loppuisi kokonaan maapallolla eli happea ei enää tulisi, kauanko kestäisi hapen loppuminen kun me hengittävät eliöt sitä kulutamme?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos jostain syystä fotosynteesi loppuisi kokonaan maapallolla eli happea ei enää tulisi, kauanko kestäisi hapen loppuminen kun me hengittävät eliöt sitä kulutamme?

Lähes sama kysymys oli muuten kun edellisen kerran olin työpaikan haussa ja jouduin palikkatesteihin. Siinä oli sellasia pikakysymyksiä ja joku lyhyt aika vastata. Tais olla jotain "mitä tapahtuisi jos maapallolta häviäisi kasvit kertarysäyksellä" tai jotain vastaavaa.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Kuka on keksiny, että kakkonen on kakkonen? Muistan, että aikoinaan miljonääri Jussissa joku naikkonen puhu kakkosesta ja siitä nousi kohu, mutta oliko jo sitä ennen käytössä? Ja onko tuo ihan suomalaista tuotekehittelyä vai onko tullu muissa kielissä vastaan kyseistä termiä?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikös iltapäivälehdet käytä ihan huoletta tuo Missi-etuliitettä kestä tahansa kuka on karsinnoissa käynyt? Voinko siis itsekin kutsua ihmistä missiksi jos hän tuollaisissa karsinnoissa on käynyt?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka on keksiny, että kakkonen on kakkonen? Muistan, että aikoinaan miljonääri Jussissa joku naikkonen puhu kakkosesta ja siitä nousi kohu, mutta oliko jo sitä ennen käytössä? Ja onko tuo ihan suomalaista tuotekehittelyä vai onko tullu muissa kielissä vastaan kyseistä termiä?
No esim. paskallakäyntiä on englanniksi eli ämerikaksi kutsuttu vapaamuotoisemmassa puhekielessä iät ja ajat termillä "number two", eli ainakin tuossa mielessä se numero kakkonen on ollut takaluukkuosastoon liittyen siinäkin kielessä mukana jo pitkään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miksi kuorma-autot ja bussit aina silloin tällöin "huokaisevat" kuuluvasti käynnissä ollessaan?

Kiitos etukäteen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi kuorma-autot ja bussit aina silloin tällöin "huokaisevat" kuuluvasti käynnissä ollessaan?

Kiitos etukäteen.

Jatkokysymys tuolle: Miksi ne tekevät sen yleensä aina juuri silloin, kun ajavat minun ohi? Kävellessäni siis.

Ja tuli myös mieleen sellainen kysymys, että mitenköhän pientä kerrointa vedonlyöntitoimistot tarjoavat siitä, että Ultra Bra kapitalisoi comebackinsa ensi kesän festareilla?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuinka kauan tuo Jatkoajan suurin luuseri saa taas jatkaa täysin turhanpäiväistä lässytystään tuolla Naisasiat-ketjussa?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkokysymys tuolle: Miksi ne tekevät sen yleensä aina juuri silloin, kun ajavat minun ohi? Kävellessäni siis.

Nykyään raskaassa kalustossa melkein kaikki toimii paineilmalla. Jousitus, jarrut, vaihteisto, ovet etc. Eli käytännössä ne suhisee jonkin syyn takia kokoajan. Esim. jousitus korjaa auton asentoa jatkuvasti joten järjestelmä joko lisää tai poistaa ilmaa jostain kohti aina kun auto on käynnissä...
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
En tapatalkilla löydä keskustelua aiheesta,niin kysytään täältä.

Mitkä ois edulliset mutta hyvät luistimet ulkohöntsäkäyttöön? Oon ikäni suosinu Bauerin luistimia,mutta viime keväänä ku putket piti uusia niin olin pakotettu ostamaan Graf F10 koska lompakolle sopivista Bauereista ei ollut kokoja. Oon tässä kuitenkin huomannut,että nuo Grafit löystyy nilkan kohdalta helposti ja niin paljon että vituttaa pelata. Johtuukohan tämä a) luistimen merkistä b) halvasta hinnasta c) molemmista vai d) käyttäjästä? Mites esim. edullisimmat Bauerin Vaporit,liekkö ne yhtään sen paremmat nilkan jäykkyyden osalta vai pitääkö suosiolla säästää rahaa ja sijottaa luistimiin kunnon summa rahaa?
 

Zerotta

Jäsen
Oon tässä kuitenkin huomannut,että nuo Grafit löystyy nilkan kohdalta helposti ja niin paljon että vituttaa pelata. Johtuukohan tämä a) luistimen merkistä b) halvasta hinnasta c) molemmista vai d) käyttäjästä? Mites esim. edullisimmat Bauerin Vaporit,liekkö ne yhtään sen paremmat nilkan jäykkyyden osalta vai pitääkö suosiolla säästää rahaa ja sijottaa luistimiin kunnon summa rahaa?

Itse olen pelannu koko "urani" Graftin luistimilla, ja samaa ongelmaa havaittavissa. Mulla on ollu nyt neljät Graf G70, jotka ovat pari pykälää hinnakkaammat hokkarit kuin sulla, joten se ei ainakaan hinnasta tai käyttäjästä johdu. Joku "merkkivika" siis.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luin tuossa uutisen että hybridiautoille tulee käyttövoimavero, niin kävin sitten miettimään että mikä tuon käyttövoimaveron peruste oikeastaan on. Siis kyllä minä tiedän että sitä peritään ajoneuvoista joiden käyttövoimana ei ole bensiini, mutta kysymys kuuluukin että miksi sitä peritään?

Tai kyllähän minä tavallaan tiedän mistä kysymys on, pelkkää rahastamista ja kansalaisten nylkemistähän aika iso osa veroista on, mutta huvittaisi tietää että onko tuolle käyttövoimaverolle joku ihan järkiperustekin?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Skeittaako Robin parin viikon jälkeen Tommin isosiskon vai sen tytön (joka unohti Tommin parin viikon jälkeen) isosiskon kaa?

Ei vaan Josen isosiskon kaa.

Vakavasti puhuen, jos pystyt kuuntelemaan kappaleen loppuun, vastaus selviää sinulle.
 

Steyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jatkoaika HC, Colorado Avalanche
Skeittaako Robin parin viikon jälkeen Tommin isosiskon vai sen tytön (joka unohti Tommin parin viikon jälkeen) isosiskon kaa?
Robin alkaa olla lähellä puberteetti-ikää, joten todennäköisesti äänen muuttumisen jälkeen hän ei enää skeittaa tyttöjen kanssa vaan tekee jotain aivan muuta. Todennäköisesti Tommin isosiskon kanssa ja myös sen tytön isosiskon kanssa ja mahdollisesti myös monen muun isosiskon kanssa, mikäli hän on vanhempiin päin. Pitää kuitenkin muistaa, että vanhemmat tytöt opettaa parhaimmat temput.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... huvittaisi tietää että onko tuolle käyttövoimaverolle joku ihan järkiperustekin?

Peruste on sama kun kaikkien muidenkin verojen kohdalla, valtio tarvii rahaa ja mitä enemmän sitä on, sitä enemmän demarit voivat sitä jaella vätyksille.

Autoilijoiden verotuksessa on sellainen erityispiirre, että valtio ikään kuin perustelee näitä ympäristösyillä, vaikka kyseessä on selkeä paskanpuhuminen. Esimerkiksi uusien autojen vero muka määräytyy saastuttavuuden perusteella ja sitten tehdään monimutkaisia laskutoimituksia. Oikeasti 100% oikeudenmukainen ja 100% saastuttavuuteen sidottu vero olisi kerätä raha polttoaineen hinnassa. Mutta miksi näin ei tehdä? Siksi, että valtio haluaa molemmat, sikahintaisen polttoaineen tuomat verotulot ja auton hankintahintaan tulevat verot. Mikäli kaikki siirrettäisiin polttoaineiden hintoihin, niin bensa olisi nyky verotuloilla jotain reilut pari egeä, muttasen korottaminen alkaisi olla mahdotonta vaikuttamatta samalla negatiivisesti verotuloihin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tai kyllähän minä tavallaan tiedän mistä kysymys on, pelkkää rahastamista ja kansalaisten nylkemistähän aika iso osa veroista on, mutta huvittaisi tietää että onko tuolle käyttövoimaverolle joku ihan järkiperustekin?

En mä vastausta tiedä, mutta voihan hybridiauto käydä vaikka pelkästään kivihiilellä ja polttomoottorilla. Riippuen sähkönhankinnasta. Eli ei kovin ekologista. Toki siitä sähköstä on sitten jo päästöverot moneen kertaan maksettu, eli ei sekään käyttövoimaveron perustelu voi olla.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Oikeasti 100% oikeudenmukainen ja 100% saastuttavuuteen sidottu vero olisi kerätä raha polttoaineen hinnassa. Mutta miksi näin ei tehdä?

Niin on helsinkiläistä… siksi, että harvaanasutussa maassa on katsottu, että siä sivummalla joutuu käyttää autoa pakosti, joten ei olla leivottu koko veroa hankintaan eikä polttoaineeseen.

Paras tapahan olisi käyttömaksuperusteinen, joka perustuu siihen missä ja koska ajaa.



En mä vastausta tiedä, mutta voihan hybridiauto käydä vaikka pelkästään kivihiilellä ja polttomoottorilla. Riippuen sähkönhankinnasta. Eli ei kovin ekologista. Toki siitä sähköstä on sitten jo päästöverot moneen kertaan maksettu, eli ei sekään käyttövoimaveron perustelu voi olla.

Hybiridillä on käyttövoimavero vain, jos sitä voi ladata pistorasiasta.. sellaisia ei oo viä kaupan. Plugin Prius ja Opel Ambra tuloo tänä vuonna myyntiin. Nykynen Prius siis saa kaiken sähkön polttomoottorin tuottamana, eikä näin ollen ole käyttövoimaveron piirissä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin on helsinkiläistä… siksi, että harvaanasutussa maassa on katsottu, että siä sivummalla joutuu käyttää autoa pakosti, joten ei olla leivottu koko veroa hankintaan eikä polttoaineeseen.
Mutta taajamissahan (ja suuria kaupunkeja yhdistävillä moottoriteillä) jussi_j ehdottamassa mallissa verotus on kymmeniä prosentteja korkeampi per kilometri kuin haja-asutusalueella, ja nousee vain mitä kovempi ruuhka. Pitäis kelvata maalaisille, ainakin minulle kelpaisi, kunhan rahti- ja bussiliikennettä ainakin osittain verohelpotettaisiin.
Hybiridillä on käyttövoimavero vain, jos sitä voi ladata pistorasiasta.. sellaisia ei oo viä kaupan. Plugin Prius ja Opel Ambra tuloo tänä vuonna myyntiin. Nykynen Prius siis saa kaiken sähkön polttomoottorin tuottamana, eikä näin ollen ole käyttövoimaveron piirissä.
Hyvä tarkennus. Eli olisiko sittenkin niin, että töpselihybridin käyttövoimaveron yksi peruste on juuri sähkön mahdollinen, jopa äärimmäinen, epäekologisuus.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Pitäis kelvata maalaisille, ainakin minulle kelpaisi, kunhan rahti- ja bussiliikennettä ainakin osittain verohelpotettaisiin.
...

No maalaisille kaikki pitäs olla kaupunkilaisten maksamaa että voisivat sitten vittuilla meille ruuhkasuomessa asuville "että miten te viittitte noiden kusipäiden naapurien kanssa asua .." Kivahan se on huudella kun seuraavassa lauseessa kuitenkin halutaan rahat täältä. Vittu, jossain savukoskella on pinta-alaa puolen hollannin verran ja asukkaita 1500. Eihän tuossa ole mitään järkeä olettaa, että saa kaiken samaan hintaan ja palvelutasolla mitä helsingissä saa. Toki eihän se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Jos haluat asua 5 km päässä lähimmästä naapurista karhujen keskellä, niin sitten maksat siitä, älä nyt muilla tule maksattamaan omia etuisuuksiasi.

En kaiken lisäksi edes ehdottanut kokonaisverotuksen korottamista, vaan veron siirtämistä hankinnasta käyttöön. Nykyistä verosysteemiä perustellaan ympäristösyillä, niin nyt kun joku ehdottaa, että mennään ympäristön kannalta vielä parempaan systeemiin, niin eikö sieltä puun takaa löydy joku puskajussi itkemään, että kyllä landella pitää saada saastuttaa enemmän kun stadissa ja maksaa siitä vielä vähemmän.

Vitututusketjuun tämä olisi kuulunut, kun Väyrynekin aloittaa just tiedoitustilaisuuttaan missä kertonee voittaneensa vaalit tai jotain mitä muut ei tajua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös